Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 juli


Aanbevolen berichten

Middag

Ietje ..wist jou man van jou hoe groot jou drankprobleem is

Wij verslaafden doen veel stiekum...zodat ze ook niet echt zien hoe groot het is

Verlaving is een taboe..bereid je er op voor dat het ook jou strijd word

voor ons is stoppen spannend .eng voor de naasten vaakk een terleurstelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, is jouw man wel gewend aan het feit dat jij iets eng vindt? Of dat jij steun nodig hebt? Het heeft er de schijn van dat hij aanvoelt dat jij een signaal gaf dat je niet alles kunt, terwijl hij altijd op jou heeft kunnen leunen. En dat hij jou dwingt in je rol als moeke, dat jij hem de aai over de bol wel zal geven en dat alles weer wordt als vanouds. Ik vul dit allemaal in hoor.

Maar wat ik niet invul: Nee, het wordt voorlopig niet meer als vanouds. Jij gaat heel veel steun nodig hebben, en vanaf nu ga je dat leren vragen. Niet kniezen in een hoekje omdat je die steun niet gevraagd hebt en dus ook niet krijgt. Zeg wat je nodig hebt, ook tegen hem. Je weet nou onderhand wat het je oplevert als je niet zegt wat je nodig hebt. Succes en weet dat dit forum je helpt dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie je noemt het rigide, maar ik denk dat je het wel bij het rechte eind hebt (moest wel weer twee keer lezen  :D )

 

Op mijn draad heb ik geschreven over verwachtingen, daar reageerde Kothje op met een hele mooie anayse...eye-opener...

je kunt even kijken, het was na mijn uitglijdertje  :blush:

 

Ietje, mijn hubbie is meevoelend, luistert altijd naar me maar kon zich niet voorstellen dat ik echt een drankprobleem had. Dat heeft echt ff geduurd. Toen ik echt stopte begon hij het ook te merken en ik heb er veel over gepraat met hem. Het stiekeme was voor mij een ding...en voor hem ook. Het eerlijk zijn heeft veel gebracht in onze relatie, ook zijn rol....maar...ook het besef dat je zelf het heft in handen moet nemen. Hij realiseert zich nu wat het betekent en dat is een enorme steun en kracht, ook naar hem toe.

Ergens schrijf jij ook over dat je een beeld in stand houdt...dat is wellicht ook een beeld naar je man toe.

 

Meid, je hebt echt een goede stap gezet! Maar er gaat wel wat veranderen...ook voor hem. Dat hoeft niet negatief te zijn..maar vraagt wel om communicatie en contact.

 

Verder: wat je aandacht geeft groeit.......dus inderdaad, richt je op wat goed gaat, daar krijg je weer een boost van...en nu sta jij centraal. Weet dat je pas echt voor anderen kunt zorgen wanneer je goed voor jezelf zorgt...ik ben er van overtuigd.

 

Ik ben blij voor je dat het gesprek positief was...kom op Ietje jij kunt het ook!

Samen met ons hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat mijn man helemaal niet zo laat merken dat hij begrijpt hoe belangrijk en spannend dit voor mij is.

Toen ik zei dat ik nerveus was praatte hij daar overheen en begon te klagen dat hij pijn had in zijn rug  :huh:

 

#$$%^&^*&@#$% grrrrrr. :devil::wacko::angry: gomppppp, ik moet even kotsen momentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, met jou laatste deel ben ik het niet helemaal eens. Het is óók zijn strijd. Want jij gaat veranderen dus (groepsdynamica) het hele systeem van je gezin verandert. Jullie relatie verandert. Ieder mens lijdt enigszins aan neofobie dus hij krijgt óók een stroeve periode. Maar door eerlijk te praten lukt dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neofobie=angst voor alles wat nieuw is.

 

Ja Monster...ik ben wel van mening dat de strijd tegen alcohol je eigen strijd is. 

De veranderingen die het oplevert daar moet je samen wat mee.

En dat kan zoveel goeds opleveren.

Gun ik Ietje ook.

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en hier lasange...eet ze

Kreeg net een oude vriendin op bezoek......heerlijk hoe snel je iets weer oppakt als je elkaar een hele tijd niet heb gezien

Heb dit niet met alle vrienden

Keuvelen over het leven ..gevoelens enz

Vandaag best fijn daggie gehad..dat mag ook weleens gezegd worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag was mijn dochter op bezoek. Zij heeft wat ik had (behalve het mooie van een jonge huid haha) nl. Ik Ben Niet Goed Genoeg. We bespraken dat iedereen áf is, nog vóórdat je gaat afvallen of sporten, en vóórafgaand aan iedere prestatie. Dat iemand met syndroom van Down perfect is en dat zij dat ook is en dat ik dat ook ben. Ook mijn baas................... en ook haar "rotcollega". Laat niet onverlet dat we beiden even die genoemde medemens na gingen doen om het weer luchtig te maken. We hadden buikpijn van het lachen. Toen mijn dochter weg was barstte ik uit mijn voegen van geluk. Samen echt lachen hadden we 2 jaar geleden niet voor mogelijk gehouden, en wat snakten we allebei naar een tweede kans. Hopelijk wen ik hier nooit aan en zal ik dit soort momenten blijven koesteren als cadeautjes. Omdat wij nu, áls we contact hebben, weer écht contact hebben, denk ik dat verslaving een familieziekte is en dat familieleden ook een strijd voeren. 

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is weer veel te lezen hier en dat doe ik nog wel.

Maar nu even niet; de batterij is leeg.

Ik meld me dus af voor vandaag, droog.

 

Fijne avond, geode nacht, sterkte voor wie het nodig heeft.

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...