Spring naar bijdragen

Donderdag 24 juli 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi letje, dapper om het hier allemaal te melden gisteren.

Zou je graag willen helpen en ook anderen, maar weet vaak niet hoe.

Ken jullie gevoel en ook dat je er echt iets aan wilt doen. Soms loop je dan ook tegen spreekwoordelijke muren op, maar kom op.

Begrijp dat je je eigen huisarts wilt spreken, maar denk toch dat als je er nu op dit moment iets aan wilt doen, er nu actie moet worden ondernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hier eigenlijk niet teel over mezelf kwijt, maar sinds ik uit opname ben, loop ik op toppen van mijn tenen.

Ik trek daarom overal aan de bel. Maakt mij even niet uit wie ik spreek, als ik maar geholpen word. Het gaat om mezelf en de hulpverlening is wel wat gewend hoor.

Schuif het niet vooruit mensen. Onderneem vandaag nog actie als jullie echt wat willen.

Begrijp je gevoelens wel wimmelt en zal enorm moeilijk zijn. Maar door geen dingen te ondernemen, kwijn je weg in zelfmedelijden en zie ik je vandaag weer gaan drinken.

En geloof me, ik heb er genoeg ervaring mee, helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik misschien wat bot en direct overkom letje, maar denk dat je in komende 10 minuten eens goed moet afvragen wat je nu echt wilt. Constateer weer uitstelgedrag. Kom op meid, jij wilt hulp. Las het gisteren en lees het vandaag. Geen mails, maar bellen!

Wat vraag je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet nog even wat kwijt en dan stop ik er even mee.

Ik zit er hier ook continue aan te denken om krat bier of whatever te gaan halen. Doe het niet omdat ik weet dat ik hierdoor mijn verleden al in puin heb liggen en dit niet wil voor mijn toekomst. Heb veel ellende meegemaakt, maar grotendeels aan mezelf te wijten.

Ik ken mezelf heel goed en weet dat ik het hier in mijn uppie niet ga redden. Vandaar dat ik ook aan de bel trek. Ben hulpverlening erg dankbaar en ook mensen buiten hulpverlening. Begrijp me goed, doe het niet voor hun of voor anderen, maar voor mezelf. Ik heb nu pas na vele jaren besef wat ik nodig heb en moet doen om de cirkel te doorbreken.

Ik spreek veel mensen die ik niet ken. Vakantietijd en dus veel wisselingen. Maar het zijn je buren niet hoor! Kom op, stop met uitstellen en onderneem iets.

Dit raakt me emotioneel, sorry. 

Verwoordt het misschien niet zo goed als anderen, maar mensen die het moeilijk hebben, kom op, trek aan de bel, toekomst kan mooi zijn hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, lastig voor je. En dan bedoel ik eigenlijk nu met je ouders op vakantie.

Achteraf kan gebrek aan steun uiteindelijk pijnlijker zijn dan het trauma zelf, is mijn ervaring.

Het trauma zelf kun je met hulp verwerken, al zal het nooit leuk worden. Het een plekje geven zeggen ze dan, maar dat was me altijd een veel te lieve benaming.

Tijdens de behandeling komen er emoties los die je lang weggestopt hebt. Dan kan het weleens knallen.

Dat hoeft trouwens niet verkeerd te zijn.

Bespreek het met je peut, juist nu, hoe je die week met je ouders door kunt komen.

Steun jezelf, dat is het beste wat je nu kunt leren. Sterkte!

Ik zit zelf in een heerlijk vakantieritme. Wat klusjes, relaxen, lezen, dutten, wat bezoekjes, tuin en terrassen.

En wat overpeinzingen, zo op een afstandje van de normale drukte.

Heerlijk.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, goed gedaan hoor.

Nu gaat het toch lopen, weer een stap verder.

Ook ik ben trots op je.

Wimmelt, maak die afspraak nou maar.

Als je er achteraf niet aan blijkt te hebben gehad, dan ben je net zover als nu.

Ik vind het bericht van Jopie over het ' stapelen' wel een goede observatie.

Ik zag dat ook een beetje in de posting van PM op haar eigen draad.

Vandaag veel strijdende, bikkelende frummers.

Mooi om te zien.

Sterkte en succes voor iedereen die het nodig heeft.

Ik ga zo de motor op (nu wel), tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kate!

Fijn om bevestigd te krijgen wat ik zelf ook al in gedachten had te bespreken met mijn therapeut.

Soms blijf ik hierin wat onzeker, wat te doen.

Ik moet inderdaad in eerste instantie goed voor mijzelf zorgen, dus actie.

Ietje, goed gedaan!

Suikertje, ondanks alles klink je sterk en gebruikt alles wat je aangereikt wordt.

Beiden top!

En nu weer weg.

Op naar de peut...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Ietje.

Dat ' stapelen' van Jopie is heel herkenbaar.

Alleen is het niet altijd mogelijk om me even terug te trekken.

Maar het is helpend om het je bewust te zijn.

En dan te bedenken dat je zou willen gaan drinken vanwege problemen die eigenlijk van een ander zijn.

Dat realiseer ik me heel goed.

Zojuist besloten om voor de herfst begint er nog een weekje tussenuit te gaan.

Naar?

Onbekende verten :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Wimmelt en Ietje,

Sterkte weer.

Valt allemaal niet mee soms he,

Suiker, doet het ook goed zo te lezen.

En hier, alweer dik een half uur wakker uit de nachtdienst.

Ga maar douchen, en vanavond weer vroeg naar bed.

Rare dagen zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi RAPILOS, Enorm groot compliment voor je :D

Heb net gesprek gehad thuis en via foon met hulpverlening. Had gehoopt nog hier weg te zijn voor weekend, maar maandag pas weer overleg.

Wel beetje teleurstelling, ben ik eerlijk in, maar met steun van anderen lukt het wel. Kan bijna 24 per dag gratis hulplijn bellen en daar maak ik ook gebruik van.

Moet zo deur uit om dingen te doen. Ga goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Suiker, dank voor je compliment hoor :)

He bah, Blondie,

Kan me voorstellen, dat je erg teleurgesteld bent.

En waarom wordt de therapie nu even op een laag pitje gezet?

Dat moet toch gewoon door kunnen gaan, totdat je de nieuwe peut hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...