Spring naar bijdragen

Weer terug


River

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben weer terug na een jaar te zijn weggeweest (heb wel mijn schermnaam gewijzigd ivm privacy).

Een jaar met diepe dalen en toch veel geluk. Een jaar verder geworsteld en gesukkeld met mijn drankprobleem. Ik was er nog niet

klaar voor om te stoppen zo bleek. Nu wel, sinds zondag voor de volle 100% nuchter! (zaterdag voor het laatst gedronken)

 

En het voelt goed! Lekker helder, lichamelijk gaat het prima (afkloppen). Alleen mijn draai even vinden, slapen gaat moeizaam,

veel dorst, hoeveel water, thee of sap ik ook drink. 

 

Ik heb me aangesloten bij de AA en ben er helemaal klaar voor om een nuchter leven te gaan leiden.

Nee, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar ik ben zo trots dat ik het wél kan en dat overtreft het 'afkickproces'.

 

River

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allemaal, voor het wederom warme welkom!

Dag 5, heb veel meer energie, wordt -ondanks het slechte slapen- op een mooie tijd wakker en ben dan ook uitgerust.

Heerlijk gevoel is dat. Ik drink me wel een ongeluk, water en groene thee, maar dat zuivert en is gezond. 

 

Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan, dit weekend komen er veel verleidingen aan. Een feestje en een familiebezoek (waar een wijntje er standaard bijhoort).

Maar voor mij niet meer. Wil er ook niet van weglopen, even doorbijten, anders ken ik mezelf en blijf ik de sociale dingen uitstellen. Ik neem dit keer mijn eigen drankje mee. Zelfgemaakte ijsthee, jummie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi River,

 

Ja die bezoekjes waarin je gewend bent te drinken, en ook waarvan je denkt dat anderen dat zo zien, zijn in het begin lastig..Toch als je eenmaal de eerste niet neemt, is het ook gewoon. En inderdaad, alles wat helpt is geoorloofd :D

Ontlopen, een leugentje om eigen bestwil, de bob zijn.....het is nu even belangrijk voor jou om vol te houden. Dat gaat je lukken hoor, je bent er goed mee bezig!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms een beetje jokken mag best. Ik heb wel verzonnen dat ik aan de antibiotica zat en dat ik niet mocht drinken.

Of gezegd dat ik " dienst " had voor t werk. ( en dus opgeroepen zou kunnen worden)

Of een lekke band van mijn fiets gefaked ( en dus wel met de auto moest !)

Alles om maar een smoes te hebben om Niet te drinken...

Haha en voorheen waren er allerlei smoezen om wel te drinken.

Nu ik zo terug kijk heb ik eigenlijk heel wat af gefantaseerd.

Wat kan ik eigenlijk goed liegen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leugentje om bestwil mag in dit geval wel. Hoewel ik me afvraag... Waarom moeten mensen liegen om NIET te moeten drinken?

Ik weet goed hoe het gaat. "Ach, drink je toch eentje, kan toch geen kwaad?"; "Doe niet zo saai", ... 't Zal nooit goed zijn zeker, altijd 

heeft er wel iemand iets aan te merken. Wat fijn dat de mensen op dit forum je zo goed begrijpen, doet deugd. Dank jullie!

 

Lady Jane, goed dat je het zegt, meteen even naar de keuken lopen en nieuwe ijsthee maken. Had na het werk zo'n zin in Fanta

dat ik vriendlief naar de winkel heb gestuurd. Klinkt gek, 's avonds nog snel even naar de winkel voor... Fanta! 

 

En mijn wijnglas? Staat nu in de keuken, elke dag dat ik niet drink gaat daar twee euro in. Op het einde van de maand kan ik mezelf daarvan

trakteren op iets leuks. Ga ik de fout in? Jammer dan, dan gaat het geld naar het goede doel en begin ik opnieuw. Een beetje streng zijn voor mezelf

motiveert goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi River,

 

Goed om te lezen hoe je bezig bent.

Je hoeft niet te liegen om NIET te drinken...maar ik was zelf in het begin een beetje voorzichtig met wat tegen wie te zeggen.

Het was ook allemaal nieuwe, spannend, taboe?

Nu sta ik er zelf sterker in en benoem ik (meestal) dat ik geen alcohol drink. Dat is duidelijk, wordt er ook niet aangedrongen.

En soms vragen mensen door en leg ik uit waarom. Maar dat heeft bij mij wel even tijd nodig gehad om daar de goede modus in te vinden.

 

Lekker zo doorgaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het weekend ook weer voorbij. Goed volgehouden zonder vervelende vragen. 

Vanavond de eerste groepsbijeenkomst van de AA, vorige week een individueel kennismakingsgesprek gehad,

zodat ik niet meteen voor de leeuwen werd gegooid. Zenuwachtig!! 

 

Hectisch op het werk, dat wel. Vakantieperiode. 

 

Wel nog steeds nuchter. Krijg complimenten dat ik er veel uitgeruster en gezonder uitzie. 

En voor de slapeloze nachten neem ik Sedinal Plus, een natuurlijk middel en werkt heel goed. 

Gebruik het niet dagelijks, alleen wanneer ik om 02.00 's nachts de slaap nog niet kan vatten

omdat ik aan het piekeren ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje kruidenthee67, inmiddels alweer terug thuis, wat een fijne groep! 

Het is fijn om samen te zijn met mensen die je begrijpen. Misschien was mijn drankprobleem niet

geweldig groot, ik wist mezelf in ieder geval niet in de hand te houden. Was ik door blijven gaan 

en had ik mijn kop in het zand gestoken, was het van kwaad naar erger gegaan.

 

Ik lag nog niet in de goot (alweer) maar stond ook niet waar ik wou staan, nog steeds niet maar ik heb ingezien 

dat een fatsoenlijke toekomst opbouwen niet gaat als ik blijf hangen in het drinken.

Ik heb diep gezeten (niet met alcohol overigens), kwam er bovenop en begon het verleden 'weg te drinken'. Stom hè, nu ik het schrijf denk ik:

Stommerik, kwam je uit de goot en had je kans op een toekomst, probeerde je je weer de goot in te drinken. Gevolg: nog eens twee jaar van mijn leven

vergooid.

 

Ik denk dat ik nu alles kwijt ben wat ik vandaag kwijt moest. Eenmaal thuis schiet je nog zoveel te binnen.

 

Fijne avond allen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé da's goed om te horen!

Je thuis gaan voelen in zo'n groep lijkt me erg belangrijk.

Het klinkt in ieder geval positief en je zult er vast veel aan hebben.

 

Ik heb er wel eens discussie over gehad...wanneer ben je dan een alcoholist?

Maakt niet uit denk ik...wat je zegt, je wist je zelf niet in de hand te houden en daar wil je wat aan doen.

 

Je bent geen stommerik, juist niet! Je ziet het in en gaat aan de slag...dat is supergoed!

 

Tip: Wat je nog te binnenschiet wat je eigenlijk had willen delen opschrijven! In een schriftje of een documentje op je computer. 

 

Fijne avond en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...