River Geplaatst 16 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2014 Hallo allemaal, Ik ben weer terug na een jaar te zijn weggeweest (heb wel mijn schermnaam gewijzigd ivm privacy). Een jaar met diepe dalen en toch veel geluk. Een jaar verder geworsteld en gesukkeld met mijn drankprobleem. Ik was er nog niet klaar voor om te stoppen zo bleek. Nu wel, sinds zondag voor de volle 100% nuchter! (zaterdag voor het laatst gedronken) En het voelt goed! Lekker helder, lichamelijk gaat het prima (afkloppen). Alleen mijn draai even vinden, slapen gaat moeizaam, veel dorst, hoeveel water, thee of sap ik ook drink. Ik heb me aangesloten bij de AA en ben er helemaal klaar voor om een nuchter leven te gaan leiden. Nee, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar ik ben zo trots dat ik het wél kan en dat overtreft het 'afkickproces'. River Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 En dat is ook om trots op te zijn...geniet van je trots,je euforie Welkom hier en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 Hoi River, Welkom en succes! Je klinkt sterk en reëel. Ga er voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 hoi River welkom terug. Blijkbaar ben je nu aan het oogsten van destijds. mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 17 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 Hoi River, Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 17 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 Dank jullie allemaal, voor het wederom warme welkom! Dag 5, heb veel meer energie, wordt -ondanks het slechte slapen- op een mooie tijd wakker en ben dan ook uitgerust. Heerlijk gevoel is dat. Ik drink me wel een ongeluk, water en groene thee, maar dat zuivert en is gezond. Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan, dit weekend komen er veel verleidingen aan. Een feestje en een familiebezoek (waar een wijntje er standaard bijhoort). Maar voor mij niet meer. Wil er ook niet van weglopen, even doorbijten, anders ken ik mezelf en blijf ik de sociale dingen uitstellen. Ik neem dit keer mijn eigen drankje mee. Zelfgemaakte ijsthee, jummie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2014 Hoi River, Ja die bezoekjes waarin je gewend bent te drinken, en ook waarvan je denkt dat anderen dat zo zien, zijn in het begin lastig..Toch als je eenmaal de eerste niet neemt, is het ook gewoon. En inderdaad, alles wat helpt is geoorloofd Ontlopen, een leugentje om eigen bestwil, de bob zijn.....het is nu even belangrijk voor jou om vol te houden. Dat gaat je lukken hoor, je bent er goed mee bezig! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 18 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2014 Soms een beetje jokken mag best. Ik heb wel verzonnen dat ik aan de antibiotica zat en dat ik niet mocht drinken. Of gezegd dat ik " dienst " had voor t werk. ( en dus opgeroepen zou kunnen worden) Of een lekke band van mijn fiets gefaked ( en dus wel met de auto moest !) Alles om maar een smoes te hebben om Niet te drinken... Haha en voorheen waren er allerlei smoezen om wel te drinken. Nu ik zo terug kijk heb ik eigenlijk heel wat af gefantaseerd. Wat kan ik eigenlijk goed liegen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2014 hier aan de groene ijsthee met citroen River jij ook zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 18 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2014 Een leugentje om bestwil mag in dit geval wel. Hoewel ik me afvraag... Waarom moeten mensen liegen om NIET te moeten drinken? Ik weet goed hoe het gaat. "Ach, drink je toch eentje, kan toch geen kwaad?"; "Doe niet zo saai", ... 't Zal nooit goed zijn zeker, altijd heeft er wel iemand iets aan te merken. Wat fijn dat de mensen op dit forum je zo goed begrijpen, doet deugd. Dank jullie! Lady Jane, goed dat je het zegt, meteen even naar de keuken lopen en nieuwe ijsthee maken. Had na het werk zo'n zin in Fanta dat ik vriendlief naar de winkel heb gestuurd. Klinkt gek, 's avonds nog snel even naar de winkel voor... Fanta! En mijn wijnglas? Staat nu in de keuken, elke dag dat ik niet drink gaat daar twee euro in. Op het einde van de maand kan ik mezelf daarvan trakteren op iets leuks. Ga ik de fout in? Jammer dan, dan gaat het geld naar het goede doel en begin ik opnieuw. Een beetje streng zijn voor mezelf motiveert goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2014 je Nickname is zelfs de naam van frisdrank!☺ Ik heb dagelijks een 1 1/2 ltrfles water met met jouw naam erop haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2014 Hoi River, Goed om te lezen hoe je bezig bent. Je hoeft niet te liegen om NIET te drinken...maar ik was zelf in het begin een beetje voorzichtig met wat tegen wie te zeggen. Het was ook allemaal nieuwe, spannend, taboe? Nu sta ik er zelf sterker in en benoem ik (meestal) dat ik geen alcohol drink. Dat is duidelijk, wordt er ook niet aangedrongen. En soms vragen mensen door en leg ik uit waarom. Maar dat heeft bij mij wel even tijd nodig gehad om daar de goede modus in te vinden. Lekker zo doorgaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 19 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2014 Mooi idee van dat wijnglas..en de beloning...en het goede doel. Goed bezig jij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 22 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Zo, het weekend ook weer voorbij. Goed volgehouden zonder vervelende vragen. Vanavond de eerste groepsbijeenkomst van de AA, vorige week een individueel kennismakingsgesprek gehad, zodat ik niet meteen voor de leeuwen werd gegooid. Zenuwachtig!! Hectisch op het werk, dat wel. Vakantieperiode. Wel nog steeds nuchter. Krijg complimenten dat ik er veel uitgeruster en gezonder uitzie. En voor de slapeloze nachten neem ik Sedinal Plus, een natuurlijk middel en werkt heel goed. Gebruik het niet dagelijks, alleen wanneer ik om 02.00 's nachts de slaap nog niet kan vatten omdat ik aan het piekeren ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 22 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Dank jullie! Zal vanavond, anders morgen, zeker even posten hoe het gegaan is. Het zal eens fijn zijn om er open en eerlijk over te praten, met mensen die je begrijpen. Net zoals op dit forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Succes bij je eerste bijeenkomst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 22 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Dankje kruidenthee67, inmiddels alweer terug thuis, wat een fijne groep! Het is fijn om samen te zijn met mensen die je begrijpen. Misschien was mijn drankprobleem niet geweldig groot, ik wist mezelf in ieder geval niet in de hand te houden. Was ik door blijven gaan en had ik mijn kop in het zand gestoken, was het van kwaad naar erger gegaan. Ik lag nog niet in de goot (alweer) maar stond ook niet waar ik wou staan, nog steeds niet maar ik heb ingezien dat een fatsoenlijke toekomst opbouwen niet gaat als ik blijf hangen in het drinken. Ik heb diep gezeten (niet met alcohol overigens), kwam er bovenop en begon het verleden 'weg te drinken'. Stom hè, nu ik het schrijf denk ik: Stommerik, kwam je uit de goot en had je kans op een toekomst, probeerde je je weer de goot in te drinken. Gevolg: nog eens twee jaar van mijn leven vergooid. Ik denk dat ik nu alles kwijt ben wat ik vandaag kwijt moest. Eenmaal thuis schiet je nog zoveel te binnen. Fijne avond allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Hé da's goed om te horen! Je thuis gaan voelen in zo'n groep lijkt me erg belangrijk. Het klinkt in ieder geval positief en je zult er vast veel aan hebben. Ik heb er wel eens discussie over gehad...wanneer ben je dan een alcoholist? Maakt niet uit denk ik...wat je zegt, je wist je zelf niet in de hand te houden en daar wil je wat aan doen. Je bent geen stommerik, juist niet! Je ziet het in en gaat aan de slag...dat is supergoed! Tip: Wat je nog te binnenschiet wat je eigenlijk had willen delen opschrijven! In een schriftje of een documentje op je computer. Fijne avond en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2014 Goed bericht River! Mooi dat je je een beetje thuis voelde! Succes verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden