Monster Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Kohtje, dank je wel voor je openheid. Jij verzorgt voor mij lessen in nederigheid en in het leven sowieso die maken dat ik wil groeien in herstel. Wil je mij verbeteren als ik een denkfout maak? : Het leven is niet in mijn hand, niet maakbaar en ik kan het niet manipuleren naar mijn hand. Zodra mijn vriendin mijn eigendommen verbouwt die ik aan haar uitleen dan doet alles wat ik gevraagd of ongevraagd voor haar verder nog deed, even niet ter zake. Maar zij heeft mijn grenzen toch wel geschonden. Nu zal ik in de nederige modus haar domheid vergeven, maar tegelijkertijd voor mijzelf opkomen en haar vragen mijn eigendommen te herstellen. Zij hoeft geen schaamte te dragen maar mag wel haar schuld dragen. Ik hoef mijzelf niet te verloochenen en ik hoef geen toneel naar haar te spelen. Zij krijgt de kans om sorry te zeggen en ik krijg de kans om toe te geven dat ikzelf ook wel vaak genoeg fouten maak. Daarna zand erover en samen weer verder. Kohtje, zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Hoop ik ook! Huttula Heb er een naar voorgevoel bij, maar goed uiteindelijk had ik het vorige keer ook fout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Oftewel ik zoek de wijsheid om tussen die 2 het verschil te maken: accepteren of de moed om niet te zitten kniezen doch grenzen te bewaken / aan te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Naar gevoel kan ook goed wezen...spanning..pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Het je niet persoonlijk aantrekken wat iemand doet maar wel kunnen zeggen dat je liever hebt dat spullen heel blijven. Het wordt jou niet aangedaan. Het is niet persoonlijk tegen jou gericht. Iemand die graag knutselt hou je niet tegen. The work van Byron Katie is hier ook leuk toepasbaar. Keer de gedachte die stress geeft om. Zij mag mijn spullen niet kapotmaken. Is het waar. Ze mag het wel, ze heeft het gedaan (of hij). Ik mag mijn spullen niet kapotmaken. Dat is mijn taak. Of ik moet haar spullen niet kapotmaken. Of ik moet zorgen dat mijn spullen heelblijven (en dat kan heel goed door ze niet aan bepaalde personen uit te lenen). Hmpfr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Geloof dat ik daar maar eens op ga Googlen, byron katie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 maar dat weet je pas nadat het al is gebeurd Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 ook goeienavond heb mn dropjes al op en de choc. rozijntjes bijna en had nog wel lekkere verse pasta met saus op. Nou ja dan noem ik de snoeperij maar toetje, kan wel he voor n keertje. Dochter is geslaagd als een vd 5 in een groep van 50, erg he 10%. Ik zag de een na de ander met strakke gezichten naar buiten komen, dochter was nr 41 en kwam nee schuddend naar buiten, pffff de rotmeid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Als de ander het persoonlijk neemt is dat zijn zaak, dat mag. Ook dat hoef je niet persoonlijk te nemen. Je kunt de ander niet naar je hand zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Scoren als het erop aankomt Jane. Dat hebben we vandaag nodig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 maar dat weet je pas nadat het al is gebeurd Kate Ja en dat geeft weer een mooie oefening in ermee om te gaan. Als je fiets gestolen is bijvoorbeeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Mensen xijn ook geneigd te horen wat ze willen horen Kritiek is vaak negatief terwijl je er zoveel meer mee kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Gefeliciteerd voor je dochter Jane. Wanneer mag ze afrijden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 (bewerkt) Je hoeft het er niet mee eens te zijn nee. (met de reactie van de ander) Volgens BK zijn er maar 3 zaken: de mijne, die van de ander en die van het Leven (of God zo men wil). Zit je je op te winden over de zaak van een ander, dan heb je stress. (hij zou niet, zij zou niet moeten...enz) Je kunt ook zeggen: hou het bij jezelf. En nu even pauze. tot later. 9 juli 2014 bewerkt door Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Ik raak steeds verder van de wijsheid om het verschil te weten af. Gisteren vond ik nog dat die vriendin wel 2 nieuwe banden mocht kopen. Om van mijn rotgevoel af te zijn. Nog steeds denk ik: het zijn maar banden............ maar het zijn wél overschreden grenzen. Ik kies er zelf voor om mij rot of beledigd te voelen, maar welke kritiek geef ik nu? Hoe neem ik mijzelf nu serieus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Goede avond beste mensen, Kunsie, Welkom terug, Leuk, je weer te lezen, Jane, Niet te veel snoepen hoor, anders ben je straks misselijk, onder de voetbal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Je kan altijd nee zeggen ietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Hier ook nog effe rondje met de hond voor de wedstrijd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Kate, Ik heb nooit wat gesnapt van Byron Katie, Op aanraden van iemand haar boek eens gelezen. Snapte er echt helemaal niets van Suikertje, Welkom terug, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 ietje!!!! De les in grenzen is nog niet afgelopen merk ik. Wel, de cursus in teleurstellingen gaat morgen niet door. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Oftewel; je zet de schoenen klaar maarrrrrrrrrrrrr................. Je bent net zo min klaar met die fietsen als ik toch? Heb je nog iets gezegd daarover, na de mail van je man? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Jane, dat is goed nieuws, fijn ! Suiker, fijn je hier weer te zien ! Ietje..wat zit je nu met die schoenen dan dwars?Je hebt ze haar zelf aan aangeboden, dus is het meer het feit dat ze geen tijd heeft even te blijven en om JOU ipv om de schoenen te komen ? Pfff, voorbeschouwing staat aan hoor JIk ga mijn heerlijke lessini cactus-citroen met spa rood klaarmaken ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Poeh Jopie, ontzettend heftig ik hoop er ook ooit nog te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Hoe erg ook.. Ik ga naar bed, Jammer, want had het voetbal graag gezien, Maar, dat vermoedde ik al, Ik trek het echt niet, Vanochtend 5.15 opgestaan, gewerkt, Moeders heeft slaap. Veel plezier allemaal, ik ga het morgen wel horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 9 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2014 Truste Rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden