Spring naar bijdragen

Werken en drinken

Trosje

Aanbevolen berichten

Hoe doen jullie het met werken en drinken,sommigen drinken nog wel en werken neem ik aan ook.

Hoe trek jij de grens,door de weeks als drinker niet drinken en in weekend wel?

Of gewoon totaal stoppen, als je gewend bent te drinken lijkt me dat erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was best regelmatig

Werken..drinken,slapen , eten,drinken,slapen en werken

De rest geen tijd meer voor.

Op werk kon ik weer even bijkomen

Dag in dag uit de laatste tig jaar

Stoppen voor mij was voor mij enigste optie...alles of niets type

Minderen heb ik altijd al aan gedaan toen ik dronk....is me nooit gelukt hoe hard ik ook probeerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voor mij geldt hetzelfde:

Werken drinken slapen

Oververmoeid opstaan ivm slecht slaappatroon.

Boodschappen doen natuurlijk niet te vergeten ... Voorraad aanvullen .

Tussendoor kinderen opvoeden en feestjes organiseren om vervolgens weer lekker te kunnen drinken.

De boel verslonste op alle fronten.

Werk relatie contacten gezondheid

En hier en daar liet ik steken vallen.

En minderen dan maar ... Tot in de treuren minderen maar het leek eigenlijk op meerderen.

3 keer gestopt ! Een keer 5 maanden een keer 7 maanden en de derde keer was scheepsrecht dus nu nog steeds gestopt .

Nu wil ik niet meer terug. Het is niet gemakkelijk maar zoveel rustiger dan minderen !!!

Ik wens het iedereen toe... Jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trosje,

Met drank continu grenzen af tasten, wat kan nog en wat niet?!

Het beheerst uiteindelijk alles...daar gleed ik langzaam naar toe.

Dus: 'gewoon' totaal stoppen. En wat je zegt dat is niet gemakkelijk

maar voor mij gemakkelijker dan minderen, gecontroleerd drinken.

En op alle fronten beter functioneren.

Vandaag de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stopte 's avonds om 20.00 uur met drinken als ik de volgende dag moest werken. Voorafgaand of tijdens werk dronk ik niet

Maar o wee als ik dan de volgende dag niet hoefde te werken!!

In feite vraag je naar de bekende weg en dat wéét je best. Mijn antwoord is al erg mooi verwoord door Kruidenthee. 

Trosje, je zoekt de grens maar jij en ik zijn grenzeloos en mateloosheid is onze kracht en valkuil. Werk en alcoholisme gaan niet samen, punt.  Sociale drinkers drinken omdat er iets te vieren is. Feest, weekend of vakantie. Aldus Tactus. 

Toen jij en ik wisten dat wij het daar niet bij konden laten toen wisten we dat we zouden moeten stoppen. Dat doen we dan toch? Zonder voorbehoud zonder achterdeur zonder grenzen zonder smoezen. Gewoon stoppen punt. Dat doe je al, je bouwt af richting stoppen. En dat is heel knap en dapper. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Mijn ritme is werken, naar huis toe (in de trein je eerste halve liter), thuis nog een paar halve liters, dan eten, even chillen en slapen. Vervolgens was je gaar overdag maar je blijft erg goede beoordelingen krijgen dus blijf je drinken, want ondanks je drankgebruik gaat het op het werk goed. Het finaal verkloten op je werk zou (in mijn geval) veel stimulerender werken om te stoppen of fors minderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...