Spring naar bijdragen

hallo ik ben sinusjuh

sinusjuh

Aanbevolen berichten

hallo allemaal :)

Ik ben een alleenstaande moeder van 45.
Vind het moeilijk om hier mijn verhaal te schrijven . Ben een beetje bang dat ik herkend word.

Maar goed: in mijn jeugd flink los gegaan en veel geblowt , daar na een jaar of 10 ineens mee gestopt.
Ging prima . De alcohol deed zijn intrede toen ik op vakantie naar Italie ging en iedreen daar op de camping smorgens al aan de wijn zat.
Ik deed natuurlijk vrolijk mee.

Thuis ben ik verder gaan drinken , niet overdag maar ik vond wijn echt lekker . dat drinken werd wel steeds meer en meer.

Op mijn werk gaat men regelmatig na de diensten wat drinken , ook daar werd het drankgebruik steeds overvloediger. Ik bleef altijd als laatste over met de andere drankorgels. En nooit werd daar raar over gedaan.

Merkte wel dat mijn zoon het steeds vervelender vond als ik naar drank rook of aangechoten was. Hij zei altijd , je stinkt uit je @#@

In mijn fam is (mijn)drankgebuik ook totaal geacepteerd. men doet er wat lacherig over.

Heb in totaal denk zo'n 20 jaar flink gedronken.

Schade door mijn drankgebruik: pijn onder mijn ribbenboog ( nu gelukkig weg)
Ben vaak gevallen met de fiets , heb zelfs eenmaal mijn hand gebroken en daar niets van gemerkt , tot de volgende dag.
Ik sta bekend als flinke zuipschuit.
Heb flink overgewicht. krijg altijd zin om te snacken als ik gedronken heb.

Psychisch: ik verlangde steeds meer naar drank. zat op mijn werk al de uren af te tellen dat ik naar huis kon.
Kan absoluut geen maat houden, na 2 wijntjes ga ik los en zuip door .
ik schaam me voor mijn drankgebuik, ja als ik nuchter ben he? niet als ik drink , dan kan niks me schelen.

Nou jah jullie kennen het denk ik wel.

Nu sta ik 3 weken droog en dat gaat me erg goed af. heb geen last van ontwenningsverschijnselen gehad. helemaal niets zelf

En daar maak ik me nu zorgen over

Ben ik wel zo afhankelijk ( ja ) maar ik merk helemaal niets.... twijfel , twijfel , twijfel

Nu moet ik nog een manier gaan verzinnen om mensen te vertellen dat ik niet meer drink zonder dat ik wil vertellen dat ik alcohol niet aan kan.

groetjes

sinusjuh.

( zo dat is er uit )

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sinusjuh,
Join the club....
Wat goed dat je toch die stap hebt gezet om op te schrijven hoe je over je drinkgedrag denkt als je nuchter bent.
Ik zou me maar geen zorgen maken over het feit dat je geen ontwenningsverschijnselen hebt hoor, wees er maar gewoon blij om :D.
En wat je tegen de mensen zou kunnen zeggen?
Heel simpel: je zegt gewoon dat je een paar kilo's kwijt wilt en dat je geen zin hebt om hard te lijnen, maar dat die glaasjes wel erg veel calorieen bevatten, en dat je daar alvast mee stopt in de hoop om dan verzelf zonder moeite af te vallen. Niemand die daar wat achter zoekt hoor
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sinus,
je hebt al geschreven en veel bijgelezen
dus kent het klappen van de zweep hier nu wel.
Als je alle smoezen om te drinken weet
kun je ze ook omdaraaien: elke smoes is goed
genoeg om niet te drinken.
Ik gebruikte wel eens: ik wil versoberen, en iedereen dachjt dan aan lijnen
en las de dubbele boodschap niet, die voor mij het belangrijkst was.
Ik kan je de ADB training echt aanraden, wat individuele zorg erbij
en een mooie stok achter de deur als je twijfelt. Jij bepaalt nu hoe de rest van je
leven wordt m.b.t. drank. Als de knop om kan, gaat niet zomaar de rest van je leven
makkelijker worden. Zelfs afvallen lukt niet altijd. De een valt vanzelf af, de ander gaat de
loze suikers van de alcohol compenseren met zoetigheid en snacken van loze koolhydraten
(moi dus). En dan ben je dus een emo eter of eetverslaafd en kom je de oorzaken daarvoor tegen.
Zo blijf je bezig he, maar goed je komt wel steeds meer achter de oorzaken van die gaten
in je leven en hoe je ze beter kunt vullen dan met troep. Boeken zijn erover geschreven, maar
wij moeten het ervaren. ik wens jou veel goede ervaringen toe en hoop je nog vaak te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo sinusje. Welkom hier op het forum.
Je bent al goed op weg zie ik. De valkuil (denken dat het allemaal wel meevalt) is herkenbaar hoor.
Aan anderen geef ik niet veel uitleg als ik een drankje afsla. Hooguit: "ik wil wat meer aan mn gezondheid denken".
Ik kom je vast nog wel tegen in de dagdraad want die had je al gevonden zag ik. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sinus,

Goed dat je de stap hebt gezet om hier te komen!
Veel dingen in je schrijven zijn herkenbaar en sinds ik hier ben en veel lees herken ik steeds meer en meer.

Mijn ervaring is dat alcoholverslaving een mens heel eenzaam maakt.......

Door op de dagdraad te lezen en schrijven is het een beetje thuis komen.

Geweldig dat je al 3 weken droog staat :present::moon:

Ik wens dat je hier de dingen vind die je nodig hebt om ADB te blijven.

Liefs, Fransje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinusje welkom!

Wat lekker dat je niks geen afkickverschijnselen hebt! Niet druk over maken, zie het als mazzel!
Wanneer mij een drankje wordt aangeboden zeg ik altijd dat ik minder wil drinken omdat ik gezonder wil leven. Krijg ik verder dan meestal geen vragen meer over.
Gisteren bij mijn broer ook gewoon water gedronken. Vindt niemand raar:)

Succes hier en dat er nog maar vele alcoholvrije weken mogen volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...