Spring naar bijdragen

nieuwe binnenkomer: suusje!


suusje2000

Aanbevolen berichten

Hallo,

Eerder zag ik een discussie van sinusjuh, dus dacht dat ik op deze manier ook mijn verhaal zo kwijt kan.

Mijn alcohol verhaal begon pas op mijn 18de. Nog niet heel veel, maar op mijn 20ste merkte ik dat ik toch wel een stevige drinkster aan het worden was. Zelfs jongens kreeg ik onder de tafel. Drugs heb ik uitgeprobeerd, maar doe dit inmiddels allang niet meer. Nee, alcohol is meer mijn probleem. In mijn wereldje is het héél normaal om 's middags al aan 'n biertje te beginnen. Dit is bij mij er zo bij ingeslopen, dat ik nu de nadelen heb van een stevige drinkster. Moeilijk slapen, hyperventilatie en 'n hele hoop angst. Inmiddels ben ik er wel achtergekomen dat mijn drinken een reden heeft. Ik verdrink mij in mijn verdriet, door mijn verleden. Inmiddels ben ik daar héél open over, maar vroeger.........Ik ben sexueel misbruikt door mijn broer. Dit feit heeft hij niet alleen bij mij gedaan, maar ook bij mijn twee andere zusjes. Jammer genoeg, is het bij mijn zusjes wel erkend maar niet bij mij. Dit doet mij zoveel pijn........ Ook hebben mijn ouders vaak genoeg laten voelen dat IK het zwarte schaap ben. Toen ik uit huis ging, ivm het jonge overlijden van mijn vriend z'n vader en wij gingen samenwonen, heeft mijn vader vaak genoeg hele rare woorden tegen mij gezegd. Inmiddels bijna 6 jaar samen te wonen, merk ik dat ik mijn verdriet probeer weg te drinken. Mensen in mijn omgeving doen het ook immers. Mijn moeder, mijn schoonmoeder, en ga zo maar door..... Dus waarom ik niet?? Nee!!!! Ik wil heel graag een fijne toekomst opbouwen met mijn allerliefste vriend. En samen met hem kindjes krijgen. Maar helaas, op dit moment word dat door 1 ding belemmerd. En dat is alchohol. Laat mij sterk in mijn schoenen staan, en het geloof in mijzelf weer terug krijgen.

Door samen met mensen over deze moeilijke dingen te praten, die hetzelfde hebben als ik. Geeft mij de moed, en kracht om door te gaan. En niet maar aan 1 ding te denken.......!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom lieve Suzie,
Ik noem je Suzie omdat we al een Suus hebben , zo raken we niet in de war.
Ik denk dat jouw verhaal hier veel mensen aan spreekt. Meerderen bij ons hebben zo'n soort ervaringen ook gehad, dus zal je hier veel begrip vinden.
Ik hoop dat we je gauw bij de dagdraad zien.
Klik op Ditjes en datjes en dan zie je de dag van vandaag staan, als je dat aanklikt en naar de laatste pagina gaat, kun je met ons mee praten.
Ik hoop dat je er veel aan zal hebben.

Liefs Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suusje2000,
Welkom hier! :present:
Fijn dat jij ook de stap gaat nemen.
Hopelijk voel je je snel thuis.
Heb je gezien dat we een Dagdraadje hebben?
Onze huiskamer noemen we het, het zou leuk zijn als je ook meeschrijft.
En over je achtergrond, meid wat heb jij ook een ellende meegemaakt!
Nou, de eerste stap is gezet, gooi je achteruitkijkspiegels weg en kijk vooruit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Suusje2000,
een dappere stap om je drankprobleem op papier te zetten
en er aandacht voor te vragen. Inderdaad als je kinderen wilt
heb je nu al de verantwoording voor je eigen lichaam en geest,
zodat je straks gezond en sterk genoeg bent omt eraan te beginnen.
Ik neem aan dat je hulp hebt gehad rond het misbruik. Zo niet dan lijkt
me dat een absolute vereiste om die wel te zoeken voor je zwanger wordt.
Dat is belangrijk om de dingen rond je kind en jezelf uit elkaar te kunnen houden.
Als je zwanger bent, moeder wordt, komen dingen uit je eigen verleden weer naar boven en het
is goed te weten dat je daar ook wat mee doet. Niet meer drinken is stap een, en daarna komen er meer.
Hoe ga je om met de momenten waarop je dronk, hoe lang zit het gif nog in je lijf, hoe lang heb je verschijnselen en wanneer ben je weer een beetje als voor je 18e. Voor iedereen is dit verschillend.
Ik zou je de ADB training aanraden, dan krijg je professionele begeleiding die helemaal op jou gericht is.
Van ons krijg je goed bedoelde tips en adviezen, als ervaringsdeskundigen, maar wij zijn natuurlijk niet neutraal. Het vult elkaar prima aan. Ik wens je veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje. Wat klinkt jij positief zeg!
Ik hoop dat je hier vind wat je zoekt. Je moet het wel allemaal zelf doen, maar het fijne hier is dat je ervaart dat je niet de enige bent en dat er bijna altijd wel iemand is die bereid is met je mee te denken en steun te geven. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje,

De belangrijkste stap heb je gezet. iets doen aan je alcoholprobleem. Pas als je dat opgelost hebt kun je werken aan de andere moeilijke problemen. Drank maakt alles alleen maar moeilijker en ingewikkelder. Je kunt ook niet echt verwerken.

Heel veel moed en sterkte!

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suzie, wat een moed heb je om alles hier neer te zetten. Dat zegt veel over jezelf. Je erkend je probleem en wil het aanpakken. Hier vind je de nodige steun en wijze raad van allerlei mensen met min of meer hetzelfde probleem. Echte experts als het ware. Mensen "in the field".

Welkom hier en ik hoop je vlug tegen te komen bij onze dagdraad. Daar leren we elkaar pas echt goed kennen. Je mag daar ten allen tijden een vraag lanceren, een noodkreet laten, of gewoon eventjes gek doen en ontstressen.

Je hebt nog een heel mooie weg af te leggen, maar laat alcohol niet in de weg staan voor je. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Suusje,

Welkom hier.

Je hebt een goede stap gezet door hier te komen.
Je hebt al wel erg veel voor je kiezen gehad. Ik bewonder je moed om zo duidelijk te kiezen voor een beter leven en daar aan te gaan werken.
Een beter leven heb je inderdaad ook wel verdiend.

Veel sterkte toegewenst. Ik zal je zeker volgen als je op het dagdraadje mee wil schrijven.
Bij thema's rondom alcohol staat ook een item PACT, dat is nog maar goed 1 week oud en misschien is dat ook wel iets voor jou om aan mee te doen.
Mij helpt het zeker.

Veel liefs en sterkte,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Suusje

Welkom hier, zoals je weet ben ik ook nieuw hier.
Mij heeft het heel erg geholpen om hier veel te lezen, de tips de valkuilen enz enz.

Maar vooral de persoonlijke succesen , hoe klein ook deden me steeds goed.

Wens jou ook veel steun en sterkte toe

Succes meid :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...