Spring naar bijdragen

elzbieta

veganista

Aanbevolen berichten

ik ben elzbieta, zeg maar ella.

ik ben 42, heb geen kinderen maar een samengesteld gezin.

ik ben pas sinds 2/3 jaar gaan drinken, daarvoor in mijn vorige relatie van 16 jaar bijna geen drupel. glaasje canei was al veel en van een flesje breezer kreeg ik hoofdpijn. tot een van mijn collegas in 2009 zei, je moet schone drank drinken, geen mixen zoals breezer. dit ging toen nog steeds goed. 1 borrel vrijdag avond na het werk was al veel voor mij.

ik ging scheiden, en kreeg nieuwe relatie. omdat onze relatie op en neer gaat gaat mijn emotie ook op en neer. ik ben een emotionele drinker. er zijn dagen dat ik helemaal geen zin heb te drinken en er zijn dagen dat ik heel veel zin heb of als er iets heftig emo gebeurt. die dingen zijn aan elkaar bij mij gerelateerd, emo onder controle = alcohol onder controle.

ik kan prima stoppen, en drink me niet lazerus, maar als mijn emo verstoord is heb ik extra zin in alcohol. maar ik heb het gevoel dat ik het niet onder controle kan krijgen. mijn HA zei dat na bloedprikken afgelopen week mijn lever functie lichterlijk verstoord is. wat drink ik ? sangria en bacardi-cola. sinds 2 weken probeer ik, of doe mijn best om wekelijkse inname steeds meer terug te drinngen. ik hou dit ongeveer bij in mijn hoofd.

als ik er niet iets aan ga doen nu loopt het uit de hand, dat weet ik zeker. :(

en ik ben bang... sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen sorry hoor. We zitten hier nu eenmaal met hetzelfde euvel.

Als we er niks aan doen loopt het uit de hand.

Werk aan de winkel.

Het handigste is om de drank helemaal te laten staan.

Je zal een tijdje ontwenningsverschijnselen krijgen.

Maar het gevecht met ' minderen' en wanneer wel of niet is dan gestreden.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ella,

Welkom op ons forum, bij dezen een welkomst :rose:

Uit je beschrijving op te maken ben je er redelijk vroeg bij.

Je hebt geen historie van tientallen jaren opgebouwd (zoals ik).

Ik hoop voor jou dat dat het wat makkelijker gaat maken.

Kijk zeker in het begin eens rustig rond op het forum.

Je kunt er van alles lezen en aan informatie, tips, ervaringen vinden.

Ik heb dat zelf heel waardevol gevonden.

Eigenlijk schrijf je, dat je wilt minderen. Gematigd drinken.

An geeft je al het advies om drank helemaal te laten staan.

Je zult hier kunnen lezen, dat er deelnemers zijn die al jarenlang aan het minderen zijn.

Of dat een tijdje geprobeerd hebben en er toch voor hebben gekozen om gewoon niet te drinken.

Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die drinken, mits dat inderdaad gematigd en sociaal gebeurd.

Ik kan dat zelf niet. Een glas en ik ben weg.

Om geen dagelijkse strijd met mezelf te hoeven voeren, heb ik besloten gewoon van dag tot dag het eerste glas niet te nemen.

Denk er rustig over na. Lees veel.

Maak een plan wat je doelstelling is.

En voer dat dan uit.

Ik lees je!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht... dank jullie voor de eerste reacties. ik wil het sociaal kunnen houden. dus bij uitgaan, of bij pokeren. glasje.

ik heb zo met roken kunnen stoppen, roken heb ik afgebouwd. ik ben niet van de ene dag op de andere gestopt. kon ik niet, vaak geprobeert.

omdat ik vind dat verslaving aan roken gerelateerd is aan verslaving aan alcohol hoop ik met minderen het uiteindelijk te kunnen laten staan of te beperken tot alleen buiten het huis een glaasje. mn man is ook verslaafd aan alcohol. wij hebben gelukkig week geleden er een openhartig gesprek gehad. de eerste keer. taboe is weg tussen ons. alleen hij is anders verslaafd. na 1tje zegt hij niet te kunnen stoppen. hij wil er volkomen mee stoppen. en dat we de komende 3 maanden nix drinken en dan kijken hoe het verder gaat.

diep in mijn hart wil ik er ook eigenlijk mee stoppen. het maakt me dik, duf, moe en begin er lichamelijke klachten van krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ella ...wekom hier

Je kent herkent en weet eigenlijk al waar de problemen zitten

Nog mooier dat je al in ziet dat als je doorgaat er een probleem bij hebt

Waar ben je bang voor de verandering..luisteren naar jezelf...zonder alcohol

Mooie vragen die je jezelf kunt stellen

Verslaafd worden doe je niet zomaar...er is iets wat je wil onderdrukken...denk wel dat jij ook weet wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is ook de reden van drinken...dat wat je niet wil voelen onderdrukken met drank

Alleen neem dat maar van me aan..gaat je niet lukken

Je hebt steeds meer nodig om hetzelfde niet te hoeven voelen...totdat je er een dagtaak aan hebt

Op een gegeven moment kun je niet meer drinken en ben je weer terug bij af

Jij en het rot gevoel

Dus waarom nu niet oplossen..

Jij en je man samen

Begin is al gemaakt toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ella,

Emoties heeft iedereen, soms wat heftiger en soms wat minder.

Soms komen ze zo hard door, dat je er last van hebt.

Als je dan ontdekt hebt, dat een drankje je prettiger doet voelen, dan ligt daar het gevaar.

Zonder erover na te denken wordt het een gewoonte en hang je.

Ik weet waar ik het over heb, want dit beschrijft precies hoe het voor mij was.

De vraag is belangrijk waarom die emoties zo hard doorkomen.

Waarom zetten ze jou (mij, je man) aan tot drinken?

En, inderdaad, je hebt steeds meer nodig.

Het soort emotie en waarom jij daar nu net zo overgevoelig voor bent, is erg persoonlijk.

Toen ik eenmaal voor mezelf in beeld had, hoe dat bij mij zit, kon ik echt aan de slag.

Rustig nadenken, lezen hier.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Ella

mooi dat je al zo jong

dit forum vindt

en zulke inzichten hebt.

Als je partner ook stopt, wat zou dan

af en toe ééntje voor jou nog toervoegen?

Misschien dat elkaar steunen weer wat

toevoegt aan jullie relatie en eens die stabieler wordt

je emoties ook in een wat rustiger vaarwater komen.

Drank heeft veel meer invloed op dingen dan we (willen)

realiseren. Eenmaal gestopt blijken we alle emoties veel

beter aan te kunnen. En gewoon te accepteren ook, en waarderen zelfs.

De leuke emoties gaan nl ook weer meer aan de oppervlakte komen mits je de

minder leuke ook aangaat. Nuchter kan dat ella, ella ella :musicnote:animaatjes-paraplu-25509.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi Ella,

Ook namens mij een hartelijk welkom hier! Fijn dat je de weg hier naar toe hebt gevonden. Door mijn voorgangers is er al het een en ander gezegd Ik heb daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Je schrijft 'mss moet ik maar met de billen bloot en door de zure appel heen bijten'. Ik wens je heel veel strekte en succes met het peuzelen aan de zure appel!

Je hoeft het niet alleen te doen, wij peuzelen mee. Eigenlijk is het woord peuzelen niet op zijn plek (peuzelen betekent 'met smaak'). Ik vond de zure appel verreweg van smakelijk, eigenlijk gewoon niet om te pruimen, maar het leverde wel 'de smaak' van fijn, waardevol leven op. Dat smaakt naar meer! En dat is het bijten in de zure appel meer dan waard! Jij bent het waard! Heel veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afspraak stond al voro mijn man, maar die kan niet. en omdat ik me echt superberoerd voel pik de afspraak even in. ik zou haar graag vragen Baklofen voor te schrijven maar ze zegt dat ze niet weet wat het medicijn doet. Ik had het eerder voorgeschreven gekregen van mijn vorige huisarts, mn slikte het medicijn en hij was er razend tevreden over. 3 weken lang heeft hij neit gedronken. geen druppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Ella,

Huisarts kan nooit kwaad.

De lichamelijke ongemakken gaan inderdaad vrij snel weer over.

Slecht slapen kan wel even duren.

Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je naar de HA gaat. Wat Agnieta al aangaf neus ook even op de 'draad 'thema's. Er zijn meer ondersteunende medicijnen. Wellicht kan de HA (als hij / zij het recept niet wil voorschijven) verwijzen naar arts verslavingszorg. Maar dat moet je ook willen natuurlijk.

Graag wil ik je nog even laten weten dat de forumleden (frummers) overdag ook op de dagdraad (onder kopje 'ditjes en datjes) vertoeven. Voor degene die daar zin en behoefte aan hebben. Voor jou staat de deur van de huiskamer ook open....

Sterkte en succes straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...