Maskot Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hallo, ik ben Maskot. Nieuw&oud omdat ik vandaag (nieuw) ben begonnen in dit forum en (oud) omdat ik in 2006 ook al een keer heb meegedaan in dit forum (onder andere naam) en de Tactusbehandeling heb gedaan en afgerond. Het heeft niet zo mogen zijn dat dit blijvende resultaten heeft geboekt, vandaar deze nieuwe poging. Ik ben een man, 57 jaar oud en werkzaam in de verpleging (psychiatrie). Ik ben ongeveer sinds mijn puberteit verslaafd geraakt aan alcohol. Heb verschillende stop- en/of minder-pogingen gedaan, laatste in 2006, maar drink nog steeds te veel (gemiddeld 1,5 ltr. witte wijn per dag). Ik zou graag willen minderen. Ben onlangs, via mijn werk, het medicijn Selincro (Nalmefene) tegengekomen (zou de trek in alc. verminderen). Testresultaten en publicaties lijken veelbelovend. Via mijn huisarts ben ik hiermee begonnen en zou graag anderen willen ontmoeten die hier ook mee bezig zijn of ervaring hebben. Natuurlijk zijn andere reacties en ontmoetingen ook zeer welkom. Ik weet nog uit ervaringen in 2006 dat dit een zeer warm, steunend en vaak ook humoristisch forum was/ is?. Ben benieuwd naar reacties!! Maskot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hallo Mascot, Wees welkom! Een weder welkom. Dank voor je verhaal. Goed dat je de stap hier baar toe weer hebt gezet. Ik hoop dat je hier weer zult vinden wat je destijds ook hebt gevonden. Maar volgens mij komt dat wel weer goed. Wat zou het fijn zijn dat je deze keer slaagt in een nieuwe poging, want je bent het waard. Ik ben niet bekend met het medicijn, dus ik kan daarover even niets zinnigs zeggen (haha, over het algemeen is dat structureel ) Ik hoop dat er iemand is die ervaringen met dit medicijn met je kan delen. Mag ik uit je verhaal opmaken, dat de trek bij jou hierdoor niet verminderd? Ikzelf gebruik nu nog Refusal (donderdag de laatste en dan zo nodig) He, Ik wens je heel veel succes en sterkte. Je kent de weg op dit plekje van de digitale snelweg al....Dus je zal je draai wel weer vinden. Leuk de psychiatrie, heb er ook ingewerkt. Nu een hele andere weg ingeslagen. Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Hoi Maskot, Ook welkom namens mij. Ik ben benieuwd of je het forum veranderd vindt in vergelijking met vroeger. Laat het maar eens horen. Voor mij was minderen geen optie. Het lijkt maar voor weinigen te zijn weggelegd om overmatig alcoholgebruik om te buigen naar gematigd en sociaal drinken. Ik heb geen ervaring met het middel, maar er wel eens iets over gelezen. Misschien kan iemand anders je naar de juiste draad wijzen hier, of wat meer informatie bieden. Een prettig verblijf hier en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 ha maskot hopelijk voor je nu wel blijvend stoppen dan word je onze mascotte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Hee Maskot, welcome home! Jammer dat je bent gestrand. Voor mij een leer moment. Geen kapsones krijgen als je al een tijdje droog staat.... Veel sterkte met je nieuwe start. Ook voor mij geldt: stoppen. Ik bleef met minderen steeds weer uitkijken naar het volgende moment om te drinken. Beloonde mezelf met drank. Beloning als het goed ging en en als troost als ik me rot voelde En die momenten kunnen elkaar snel opvolgen met als resultaat dat ik binnen afzienbare tijd weer terug was op mijn oude nivo. Stoppen is duidelijk. Lastig in het begin omdat je steeds het gevoel hebt dat je iets mist. Maar juist het tegenovergestelde is waar!!!! Je mist niks.... Je beleeft juist alles helder en veel meer dan dat je ooit hebt gedaan Succes! We lezen je ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Welkom Maskot! Goed dat je de draad weer oppikt. Ik sluit me aan bij vorige schrijvers... Voor mij elke dag..'de eerste niet..' Moe van het onderhandelen met mezelf, inderdaad in het weekend de beloning van wel mogen en dan geen maat weten. Het is mij helder geworden! Wens jou ook de helderheid toe!! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Hoi welkom hier Jammer dat het een welkom back is. Dat stukje wat je schrijft staat weer veel in. Minderen...pogingen ...teveel...niet blijvend resultaat....trek verslaving is hoe hard het ook klinkt....stoppen met het stofje waaraan je verslaafd bent. Want een verslaving kent geen mate. Dat weet elke verslaafde... Het is een droom dat hij het kan..minderen Trek is een achterliggend gevoel/gedachte..een behoefte..een tekortkoming Die makkelijk onderdrukt kan worden met alcohol Door telkens je trek te onderdrukken loop je je werkelijke behoefte voorbij Er is dus altijd een reden dat je trek hebt...probeer de werkelijke reden te vinden Waarom ben ik boos,blij,bedroefd,bezorgd.. En reken erop er is altijd een gegronde reden...waar aan gewerkt kan worden Niet makkelijk maar wel te doen Eigenlijk door alleen te aanvaarden dat er iets is..maakt het al makkelijker Wees blij met gevoelens...dat maakt het dat je leeft Succes...je bent het waard kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2014 Hoi hoi Mascot, Hoe gaat het? Laat je het nog weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden