Spring naar bijdragen

Voorstellen


random

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Lang verhaal kort, ook ik heb de stap genomen om te stoppen met alcohol, geen huisarts of minderen, nee gewoon zelf doen.

De eerste 84 uur zitten erop en ik ben best trots op mezelf hoewel het wel moeilijker is dan ik dacht.

Ben zelf nog relatief jong ( 24 ) en dacht altijd dat gezellig drinken erbij hoorde tot ik uit heel veel verschillende krijgen commentaar kreeg op de hoeveelheid die ik dronk, en soms dagen doodziek in bed lag met maag/lever pijn en ik zelfs geen slok water binnen kon houden.

Fles wijn per dag ging er makkelijk in hier.

Hoop dat ik hier wat extra steun kan krijgen, en ben heel trots op iedereen die mij al voor is gegaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi random !

Welkom. Nou minstens 25 jaar eerder dan ik ontdek je dit forum en ontdek je ook de uitgang van het doolhof van drank. Dat is mooi, Gelukkig voor jou hebben we hier ook een aantal jeugdige leden.

Die kunnen zich vast nog meer voorstellen wat het voor jou betekent om op jouw leeftijd in deze " alles moet kunnen" wereld te stoppen met alcohol.

Knap van je!

Succes ook en schrijf maar lekker op dit forum.Er is altijd wel iemand in de buurt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Random

en wat heet toeval he?

Je bent hier met een goede reden

en als dit forum net zo'n belangrijke

plaats gaat innemen als bij mij, dan

ben je hier voorlopig nog niet weg ;)

Maar dan gun ik je ook dezelfde resultaten

en kun je nog heel wat meer jaren oogsten

van een waardevol leven vol trots en glorie.

En ja ook met ups en downs natuurlijk, zonder

is het leven ook niet kompleets en zonder downs

waarderen we de ups ook niet meer. maar die kun je

zonder drank in je donder veel beter aan.

Je bent met je 4e dag bezig en je zult merken dat

het vanaf morgen makkelijker wordt. Fysiek in elk geval.

Psychisch ga je misschien tegenkomen hoe het drinken

zo'n belangrijk deel van je leven is geworden.

En hoe daarmee om te leren gaan.

Op de dagdraad is onze virtuele huiskamer, daar is meestal wel

iemand voor je als je even steun of contact kunt gebruiken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan :rose:

Het begin is er.

't Wordt langzaam ook steeds makkelijker, dat zul je gaan zien.

 

Vooruit kijken wat je boven het hoofd hangt aan risico's in siuaties,

plannetje maken

en uitvoeren.

Dag voor dag.

 

Vandaag is vandaag en nog even volhouden, dan heb je weer een dag erbij.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Random,

 

Hier nog een beginner..zo'n twee maanden...ruim realiseer ik me...

Nee, het valt niet altijd mee, klopt. Maar het wordt gemakkelijker.

 

Tips?

'Vandaag neem ik de eerste slok niet'...Die zin inprenten hielp mij.

 

Geen drank in huis of in ieder geval uit het zicht. Liefst niet inschenken voor anderen.

Ik ben heel open geweest naar mijn partner en dat heeft me ook geholpen, een lastig moment hardop benoemen.

Na een paar weken heb ik ook voorzichtig naar anderen benoemd dat ik nu even geen alcohol drink. 

De bob zijn...

Alternatieve drankjes verzinnen...ik drink heel veel kruidenthee  :D Heb altijd een thermoskan klaar staan.

In het begin ook nog wel aparte-niet alcoholische drankjes...oa alcoholvrij bier. Maar dat gaf mij toch het gevoel dat ik hetzelfde gedrag in stand hield. Na één flesje alcoholvrij bier had ik toch het idee dat die anderen ook leeg moesten...zo raar om je dat te realiseren!

Me voorbereiden op moeilijke momenten, etentjes, verjaardagen etc. Heel bewust tegen mezelf zeggen;'ik drink geen alcohol op dit feest.' 

Afleiding zoeken...raar, maar ik had ook 'tijd over'...Tja, de hele avond helder...kun je gewoon een boek lezen! Weet je de volgende dag ook nog wat je gelezen hebt!

 

Voor mij is denk ik wel het allerbelangrijkste dat mijn motivatie nu gewoon heel groot is, alsof er een knop om is. Ik heb wel vaker pogingen gedaan om te minderen, ook met begeleiding. Dat lukte voor even. Nu is er voor mij het besef dat minderen op dit moment geen optie is en dat niet drinken, makkelijker is. Niet continu met mezelf in onderhandeling zijn over wanneer en hoeveel. 

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je 'eigenwijsheid' je helpt het vol te houden, het levert je zóveel goeds op....

 

En wat ook heel waardevol is: veel lezen en schrijven hier op het forum...leren van ervaringen van anderen, je begrepen voelen, soms van je af kunnen schrijven...

 

Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...