Spring naar bijdragen

Woensdag 30 april 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Leuk zo volkstuin, aan die van mij ben ik zo onderhand meer tijd bezig geweest aan het huis dan aan de tuin. Toen ik dat ging verbouwen bleek meer dan de helft verrot.

 

Let goed op of er geen lekkages zijn, want dan kan je er wel van uitgaan dat er houtrot is. Ook de vloer is vaak van hout en als die met de grond in aanraking komt of als het anderzins vochtig wordt dan is het ook vaak raak.

 

Maar wel heel leuk, ik heb er echt plezier van, zo'n stukje buiten. Toch heel anders dan een tuin bij huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die uitdrukking ken ik niet Jen... Baksteen in de maag?

Ik ben hopelijk straks in de luxe van tuintje aan huis in de drukke stad ingesloten door 4 hoog appartementjes

En een tuintje in alle rust, met alle groen,fluitende vogeltjes en het geluid van de wind door de bomen...

Afijn, was effe de Kids aan het inlichten over tuintje... waren gelijk alweer plannen aan het maken voor logeerfeestjes zonder moeders aldaar... :-S

Gelijk maar stokje voor gestoken.

Ietsje, fijn dat mannetje weer thuis is... Heb je toch mooi geflikt, droog gebleven...

Uiteindelijk blijkt dat je sterker bent dan je zelf dacht te zijn... Toppie

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel volkstuintjes zijn met een klein huisje, en vaak zie je er ook veel siertuinen ipv moestuinen. Hoewel je wel weer wat meer mensen ziet nu die weer voor de lol gaan telen bij mij op het complex. Dus ja het is een buitenverblijfje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had bij mijn studentenflat een moestuin. Ik woonde op 14 hoog dus vond het heerlijk om een stukje groen te hebben. @Jen Jullie in Belgie hebben veel minder een planologie cultuur. NL werd zeker in je jaren 60-70 gepland. Geen ellelange bewoningen langs huizen maar compacte steden. Le Corbusier is de theoreticus achter het idee van flats met veel groen en het scheiden van functies zoals wonen, werken, recreëren. Zijn ideeën hadden in NL veel invloed. Uit die tijd komen de Tuinsteden. Vroeger was de volkstuin echt een moestuin en hadden ze een schuurtje voor gereedschap. Het schuurtje werd een huisje en het huisje werd steeds groter en groente ging men kopen in een supermarkt.....nu zijn die terreinen meer bebouwd dan dat het groene gebieden zijn. Ze verdwijnen ook steeds meer mede onder invloed van recentere stadsontwikkelingen. (tot zover de les planologie door een ex-planoloog)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik weet wat ik wil vragen voor salaris.

Maar eigenlijk is dat niet het belangrijkste, ik wil morgen gewoon weten wat ik voor werk zou kunnen doen.

Wel de dingen in de juiste volgorde behandelen.

Ik heb de website bezocht, en ik ken het bedrijf van mijn vorige werk. Ik heb begrepen dat de boekhouder

het een puinhoop vind. Ik vraag me af ik de persoon ben die orde kan scheppen, maar we gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel van zwaardere kluswerken...

Al ben ik maar een minuscuul vrouwke van net 160cm ik doe alles het liefst zelf...

Of dat altijd verstandig en handig is is een tweede...

Ook wel zo handig als je geen vent hebt die het voor je kan doen...

Beetje uit noodzaak geboren, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik er ook mijn plezier aan beleef

Maar goed, ik ga dromen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje;

 

Heel leuk je interesse in de uitkomst van mijn bericht van gisteren nacht. (had een verhaal over dat ik iemand een bericht gestuurd had nav een datingsite en iemand die ik op basis van een profiel en foto's graag zou leren kennen) Nee ze is niet meer online geweest.....ik betrapte mezelf erop dat meteen toen ik thuis kwam een uur terug ik meteen ging kijken. Eigenlijk zijn dat soort sites niks voor me maar iedereen die ik ken die zo mijn leeftijd en jonger is schijnt er tegenwoordig verhalen over te hebben. Ze woont waar ik werk en dat is lekker handig. De vorige twee vrouwen waarop ik verliefd werd wonen nu respectievelijk in Belarus en Rusland.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man is overigens een bewonderaar van Le Corbusier.

Ik ook maar niet hoe de praktijk is uitgevoerd in NL (en in voormalig Oost Europa) Grappig dat je die man kent qua naam. Ik was planoloog dus het was mijn studie maar niet veel mensen kennen dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh is het al morgen Jaap? Succes

Ik schrok al......ik dacht ff ik zit toch niet weer tot middernacht achter die laptop zoals gisteren. Ik lag uiteindelijk om half vier in bed en werd pas om 12.00 wakker. Dat wil ik nu niet doen. Ik moet overmorgen weer vroeg werken, laat ik nu niet mijn ritme omdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...