Spring naar bijdragen

Gestopt


Arja

Aanbevolen berichten

Zow.... Even schrijven in mijn " dagboekje" hier.

Nu een week lid van dit forum. Vooral veel gelezen, heel wat draadjes doorgeploegd.

Heel veel herkenning. Maar ook op een bepaalde manier moeilijk. Door de ervaringen,worstelingen, gedachten van anderen te lezen krijg je een spiegel voorgehouden en dat is niet altijd even leuk. Ik gun het niemand om verslaafd te zijn maar voor mij een goed gevoel niet de enige te zijn.

Gek genoeg daardoor (door het meedraaien op dit forum) ook weer een paar momenten van " trek" (blijft een raar woord) beleefd, die ik ook weer dankzij de frummers hier heb overleefd :-)

Ik probeer nu de vraag te beantwoorden hoe ik het toch zo ver heb laten komen:

Melding bij jeugdzorg over mijn kinderen, geschorst op mijn werk, enz. terwijl ik toch dacht de verslaving onder controle te hebben.

Kortom hier veel om over na te denken. Stond mijn hoofd ooit maar eens stil ( verdoving door alcohol is nu niet meer mogelijk) Veel tegenstrijdige emoties maar gelukkig vooral veel herkenning op dit forum met de wetenschap niet de enige te zijn.

Ik ben niet zo goed in het verwoorden van emoties en hoop dat het nog een beetje te volgen is. Ik wil iedereen bedanken voor reacties, tips en aanmoedigingen van afgelopen week.

Arja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Arja wat zo mooi is aan eigenschrijven

Je kunt het terug lezen..en en krijgt het antwoord er zomaar bij

Niemand hoeft jou te kunnen volgen als jij maar begrijpt wat je bedoeld.

Hoe meer je je leven op orde hebt hoe minder de trek...is mijn ervaring

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arja,

Goed dat je de 'trek'-momenten overleeft hebt, knap joh..

Ja die trek heb ik last van...toch ook elke dag wel een paar keer..

Letterlijk trek soms..getrokken worden naar de kelder..daar waar het staat.

Ik heb ze tot nu toe ook overleefd, mede dankzij lezen hier.

 

En de spiegel die mij zegt: ik doe het voor mezelf

en zoals Huttula zo mooi zegt

als je je leven meer op orde hebt hoe minder trek je hebt..

En geen alcohol zorgt er voor dat mijn leven meer op orde komt,

goede dingen en ook de minder goeie,

niet verstoppen, aanvaarden/accepteren 

en dan weer een stap vooruit.

 

Ook in je hoofd komt vast weer een keer wat meer rust,

verdoving was niet de oplossing! Stop je je hoofd daarom 

onder de grond  ;) ?

 

En er gebeurt een hoop bij je!

Succes!

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arja!

 

Hoe is het met het slaapkamerproject afgelopen?

ZIt het nieuwe behang er nu op?

Misschien kun je hier een staaltje plakken.

 

Je schreef " Ik probeer nu de vraag te beantwoorden hoe ik het toch zo ver heb laten komen" .

En eerder gaf je een paar keer aan, dat je nog zo'n trek hebt.

 

Anderen (ik ook) hebben ook nog steeds trek. Voor mij nu overigens niet meer iedere dag en als het zich voordoet, is het zo weer weg.

Als ik je zo lees, dan lijkt het alsof het bij jou zwaarder speelt.

 

Misschien heeft het vinden van een antwoord op de vraag, hoe het zover is gekomen, te maken met het sterk ervaren van trek.

Toen ik voor mezelf een werkbare verklaring had op dezelfde vraag, werd het gestopt blijven (tot nog toe natuurlijk met mijn prille (even tellen) bijna 10 weken nu) stukken makkelijker. Zowel in het vooruitkijken en wapenen tegen bepaalde situaties, alsook in het herkennen van onverwachte zaken en het er mee omgaan.

 

Je hebt hulp, schreef je. Ik heb dat jaren geleden ook gehad, maar daar was geen goede kennis aanwezig van verslavingsproblematiek. Ik weet niet hoe dat bij jou is. Naar mijn mening is verslavingszorg toch een vak apart.

 

Voorlopig ben je goed bezig :rose:

Houden zo.

 

Op naar het volgende project, als het behang er inderdaad op zit!

 

Be good

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest ook een beetje lachen om je vlekje wegwerken verhaal.

En deed me ook denken aan mijn vlek verhaal want tijdens een feestje stootte ik een glas rode wijn om tegen de pas wit gestuukte muur van vrienden ....

De volgende dag ging ik helpen opruimen en kwam die vlek tegen.... Ik had m in mijn geheugen al gewist

Maar op de muur zat ie nog!

Ze hebben er later een kast tegen aan moeten zetten die schaamte bleef je er doorheen zien.

Niet dat het me deed besluiten om te stoppen. Dat duurde nog even

Is je muurtje nu weer mooi? Houden zo!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MijnGerrit, Bedankt voor je belangstelling, het muurtje (hele slaapkamer) heeft een metamorfose ondergaan. Ik heb voor- en na foto's gemaakt. Misschien ben ik ooit sterk genoeg om ze te delen met jullie. Zoals ik al verwacht had was het een therapeutisch klusje. Positief dus!

Hulpverleners hier vanuit verslavingszorg. Maar sinds kort blijkt (heb ik eindelijk onderkend) dat ik kamp met onverwerkte trauma's/gebeurtenissen uit mijn jeugd. Door de psychiater van de Brijder ben ik doorverwezen naar een vrij gevestigde psychiater. Dat speelt nu dus. Ik heb hier veel verwachtingen van en hoop iets af te kunnen sluiten.

@huttula: het klopt denk ik (weet wel zeker) wat je zegt: hoe meer je leven op orde, hoe minder trek.

Hier dus alle zeilen bij om leven enigszins op orde te brengen. Dank voor je support.

@kruidenthee jij ook bedankt voor meedenken. Petje af voor jou dat je "de trek" kan weerstaan terwijl het (de verleiding) voor jou praktisch voor je neus staat (kelder) respect daarvoor.

@ skip: vond het fijn dat je kan lachen om mijn vlekken verhaal. We moeten onszelf toch ook weer niet te serieus nemen.

Zelfspot/zelfreflectie is een belangrijk goed denk ik in het omgaan met onze verslaving.

Jarenlang heb ik selectief mijn geheugen gewist maar ook vaak door de drank me echt niets meer kunnen herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste Allemaal!

Deze week zat ik inderdaad met mijn kop in het zand.

Het ging niet goed met me. Somber en verdrietig. Dit (me afsluiten) is altijd mijn verdedigingsmiddel geweest.

Ik neem de telefoon niet op, open de post niet mijn kinderen waren deze week bij ex, zij komen dan evengoed wel bij me langs en in het ergste geval draai ik dan de sleutel aan de binnenkant op slot zodat ze er niet inkunnen. Gelukkig heb ik dat laatste deze keernniet gedaan.

Door de laatste jaren heb ik geleerd dat dit gedrag niets oplevert, de dingen alleen nog maar moeilijker maak.

Nu ben ik voor de eerste keer, in 2 en half jaar, een afspraak bij de Brijdermet mijn verslavings-coach, niet nagekomen. Daar schaam ik me ontzettend voor. Dat ga ik dinsdag proberen goed te maken.

Ik heb weleens gehoord dat 40% van de afspraken in de verslavingszorg niet nagekomen wordt, maar daar wil ik liever niet bijhoren, nu is dat dus wel gebeurd.

Positief is dat ik van de week gewoon Refusal geslikt heb. Het slechte nieuws is dat ik wel een fles gehaald heb en dat ik bij de eerste slok die ik nam gesnapt ben door mijn dochter, die nu niet meer bij me wil zijn. Onder haar ogen de fles leeggegooid.

Gelukkig was het echt maar een slok en ben ik niet ziek geworden van de Refusal, wel ziek van schuldgevoel en eigen stommiteit.

Toch nog meer postief nieuws te vertellen. Ik ben deze week voor het eerst sinds 12 jaar naar de (Jellinek) tandarts gegaan.

Hier heb ik erg tegenop gezien en heeft wel bijgedragen aan mijn kop-in-het-zand- methode.

Al die angst was niet nodig geweest. Wat een aardige mensen daar. Ik weet niet of er mensen zijn die dit lezen en misschien al op de wachtlijst staan of er over twijfelen: ga er gewoon heen! Ik kwam die dag helemaal uitgeput thuis maar het is toch weer een stapje in de goede richting, na weer een zijweggetje genomen te hebben.

Iedereen bedankt voor de oproepjes aan mij. Doordat er mailtjes binnenkwamen zag ik wel dat er reacties binnenkwamen op dit draadje en dat heeft me sneller dan gewoonlijk doen beseffen dat ik verkeerd bezig was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Arja,

 

Hehe, daar ben je weer. We maken ons zorgen dan.

 

Je zegt dat het niet goed ging met je.

Qua drank valt de schade best wel mee. De manier waarop niet, maar dit is resultaatvoetbal hoor.

Geweldig goed van je dochter dat ze jou behoed heeft voor het drinken en het dus ziek worden daarna.

Geef haar daar nog maar een compliment voor, als dat zo uitkomt.

 

In het begin van je draad waarschuwde je ons dat je zoveel klets.

Akelei was de eerste daar die aangaf, dat je bij twijfel en het moeilijk hebben maar naar het forum moest komen.

Dat heb je niet gedaan, maar wel een fles gekocht.

 

Misschien meer kletsen hier?

Dagdraad?

 

Hoe je het ook draait of keert, die alcohol moet eruit bij jou.

Het voegt niets toe en maakt de zaken alleen maar moeilijker.

Dat is los van alle andere zaken die er spelen.

 

Medicatie, tandarts, terugkeer hier: allemaal goed!

Pluim daarvoor :rose:

 

Nu verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arja wat een eenzaamheid he zo'n strijd!

Fijn dat je het deelt; nu nog achteraf en

misschien dat je een volgende keer eerder

kan komen hier. Elke stap is er een en hier

hoef je ze niet helemaal alleen te zetten.

We hebben allen soortgelijke ervaringen.

Geneer je niet dus, hier veroordeelt niemand je

:rose: voor jou en dochter :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik ontslagen...... (Oorzaak/aanleiding: alcohol gebruik tijdens werk) Een grote klap, weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Voel me zooooowww eenzaam. En schaam me zo. Wat moet ik nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Arja,

 

Wat een slecht bericht.

Ik wist niet, dat dit nog boven de markt hing, maar dat maakt niet uit.

 

Er is een ding dat je nu niet moet doen.

En dat weet jij ook.

Nu gaan drinken omdat je je zielig en eenzaam voelt en misschien onheus bejegend, lost niets op.

Het maakt de dingen alleen maar erger.

 

En het is nu natuurlijk heel moeilijk voor je.

Als je hier doorheen weet te komen zonder drinken, dan ben je weer zoveel sterker!

 

Schamen hoeft niet meer; dit is het gevolg van iets uit het verleden inmiddels.

Schamen hoeft hier zeker niet.

 

Hoe het verder moet?

Uithuilen, niet drinken en zodra je weer wat rustiger bent de stukken weer oppakken.

 

Blijven schrijven hier.

Kom op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arja,

 

Ik vind het trouwens ontzetten goed en dapper van je, dat je dit gewoon direct komt melden hier!

:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Da's wel een bosje waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...