Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Mai, jij zweeft al genoeg :/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Gniffel! Wat is genoeg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Veel plezier vanavond Jane. Ik ga ff journaal kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Als A3 je b erichten niet meer begrijpt, dan is het te veel :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Hahahaha.... Ach A3 Toffe gast! Ik land altijd weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 ja alweer een tijdje niet gezien. Da's met al die zweefteven hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Mooi jopie. Het woord saai valt hier de laatste tijd vaak. Als er iets saai is, in mijn ervaring, dan is het dag in dag uit te veel drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Mooi Jopie. Als het goed voelt Is het goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Das pas saai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Wat is het probleem met je timing Jopie? Is toch prima zo? Ik denk dat jij sterker bent dan drank, ben je wel verslaafd? Jij bent alcohol de baas, geheel het tegenovergestelde van mij. Ik drink niet omdat ik totaal niet meer drink omdat ik geen andere manier weet om maat te houden. Daarmee ben ik dus niet de baas maar ik regeer wel bij gebrek aan tegenstander. En dat is ook fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Ik ontmoette eens iemand van de AA die drie keer per week naar meeting ging en daarbuiten ook nog lezingen over AA gaf. Naar mijn gevoel draaide zijn leven nog steeds om een obsessie met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Dollen moet altijd onderbroken kunnen worden. Anders wordt het al te gek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 grijns Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Jen, wat is er mis met die gast die zoveel tegen de alcohol onderneemt? In de gemiddelde kliniek doet hij precies wat wordt aangeraden toch? Ikzelf ben er dan naar jouw idee óók te veel mee bezig. Maar er zijn ergere tijdsbestedingen; het houd me nuchter en dat is voor mij een goed uitgangspunt naar andere tijdsbestedingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Monster, het was eerder een open vraag van mij naar jullie toe, n.a.v. de posting van jopie. Ik had het gevoel dat die gast alleen maar bezig was met alcohol, ook toen hij niet meer dronk. En dat riep bij mij inderdaad weerstand op. Niet of matig drinken is in mijn ogen niet meer of minder dan een opstap naar de ruimte om andere dingen te kunnen doen. Om de alcohol ook los te laten uit je gedachtes dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Ik heb toch weer een terugval gehad. Genieten is te veel genieten geworden. Vanaf morgen meld ik me weer op de dagpact. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Jen, maar bij mij is de verslaving in zijn algemeenheid de aandoening; niet de alcohol. Ik heb last van Alles of Niets, van Altijd maar Meer, en Het Is Nooit Genoeg. Dat matigen in activiteiten, in werken, in sporten, in drinken eerder, in wel heel erg veel. Misschien ook in Loslaten. Ik wil niet dramatisch doen maar ik kom mezelf de laatste tijd toch zo vreselijk tegen; alles lijkt wel verslavingsgedrag schreef ik gisteren en ik meende het. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 TATUM WELKOM TERUG. Heel stoer om het gelijk te melden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Dank je wel, Monser. Ik wil er weer voor gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Tatum, ook van mij welkom terug. Monster, maar dan moet je toch inderdaad met je hele leven aan de slag? Ik ben ook een beetje een "I want it all and I want it now" type, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Jen, en daar worstel ik dus nu mee............wat is verslavingsgedrag en wat is typisch mij waar ik het gewoon mee mag doen? Wat moet ik veranderen en wat mag blijven omdat ik mezelf mag zijn? De alcohol maakt het mij nog geeneens moeilijk, maar sinds ik zo op mijn gedrag let lijkt het wel of alles moeilijker wordt. En iedereen let tóch al zo op mijn gedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Nou Jopie, we waren tegelijk aan het typen geloof ik. Dank je!! Jij bent al wat verder dan ik ben merk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Mezelf tijd en ruimte geven is een mooi begin. Ik kies er nu voor om droog af te melden en morgen gezond weer op. Fijne avond allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Jen, dank je wel. Ik voel me inderdaad weer welkom. En ja, Jopie, keuzes....altijd weer opnieuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 april 2014 Rapport Share Geplaatst 7 april 2014 Monster, ik vind het moeilijk om elke dag opnieuw te beginnen. En dan heb ik het niet - alleen - over alcohol. Alles begint opnieuw. Moeten of mogen opstaan, werk fijn vinden, concentratie vinden om te lezen, met de hond wandelen op een plezante manier, ... Ik had ooit een hekel aan slapen. Daarom. Omdat het weer anders wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden