Spring naar bijdragen

Maandag 7 april 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Wat is het probleem met je timing Jopie? Is toch prima zo?

Ik denk dat jij sterker bent dan drank, ben je wel verslaafd?

Jij bent alcohol de baas, geheel het tegenovergestelde van mij. Ik drink niet omdat ik totaal niet meer drink omdat ik geen andere manier weet om maat te houden. Daarmee ben ik dus niet de baas maar ik regeer wel bij gebrek aan tegenstander.

En dat is ook fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, wat is er mis met die gast die zoveel tegen de alcohol onderneemt? In de gemiddelde kliniek doet hij precies wat wordt aangeraden toch?

Ikzelf ben er dan naar jouw idee óók te veel mee bezig. Maar er zijn ergere tijdsbestedingen; het houd me nuchter en dat is voor mij een goed uitgangspunt naar andere tijdsbestedingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster,

het was eerder een open vraag van mij naar jullie toe, n.a.v. de posting van jopie.

Ik had het gevoel dat die gast alleen maar bezig was met alcohol, ook toen hij niet meer dronk. En dat riep bij mij inderdaad weerstand op.

Niet of matig drinken is in mijn ogen niet meer of minder dan een opstap naar de ruimte om andere dingen te kunnen doen. Om de alcohol ook los te laten uit je gedachtes dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, maar bij mij is de verslaving in zijn algemeenheid de aandoening; niet de alcohol. Ik heb last van Alles of Niets, van Altijd maar Meer, en Het Is Nooit Genoeg. Dat matigen in activiteiten, in werken, in sporten, in drinken eerder, in wel heel erg veel. Misschien ook in Loslaten. Ik wil niet dramatisch doen maar ik kom mezelf de laatste tijd toch zo vreselijk tegen; alles lijkt wel verslavingsgedrag schreef ik gisteren en ik meende het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, en daar worstel ik dus nu mee............wat is verslavingsgedrag en wat is typisch mij waar ik het gewoon mee mag doen? Wat moet ik veranderen en wat mag blijven omdat ik mezelf mag zijn? De alcohol maakt het mij nog geeneens moeilijk, maar sinds ik zo op mijn gedrag let lijkt het wel of alles moeilijker wordt. En iedereen let tóch al zo op mijn gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monster,

ik vind het moeilijk om elke dag opnieuw te beginnen.

En dan heb ik het niet - alleen - over alcohol.

Alles begint opnieuw. Moeten of mogen opstaan, werk fijn vinden, concentratie vinden om te lezen, met de hond wandelen op een plezante manier, ...

Ik had ooit een hekel aan slapen. Daarom. Omdat het weer anders wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...