Bierliefhebber1 Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 Hoi allemaal Ik probeer dus te minderen, het loopt mijn in ziens uit de hand. Het is een gewoonte geworden die nu onderhand vervelend begint te worden voor mijn relatie. Even een schets Door de weeks drink ik ongeveer 6 halve liters per dag. Altijd thuis. in het weekend ben ik toch vrij en loopt dat op naar vrijdags 8 zaterdags 8 a 9, zondags minder ik weer naar 6 omdat ik moet werken maandags. Door dat ik erg wisselende werktijden heb kan het ook zo zijn dat als ik tot 01.00 moet werken ik er maar 2 drink en dan probeer te slapen wat moeizaam gaat dan, zweten, kriebels, spiertrekkingen. Ik heb er geen probleem mee als ik lange dagen moet werken dan voel ik niet de drang naar bier/alcohol. Mijn vraag is kan ik ineens stoppen of is dit gevaarlijk. ik heb al eens geprobeerd maar naar een paar dagen niet tot slecht slapen moest ik een goede nacht maken en dan begin ik weer. ik wil het graag zelf doen zonder hulp van instanties, huisarts mag eventueel wel Graag zou ik wat tips van jullie hebben. Nu maar geplaatst in wie is wie ik hoop dat ik straks de knop om kan zetten maar er spelen veel familie problemen mee. Mijn vrouw raakte in een psychose en gaf mij de schuld in eerste instantie de schoonfamilie dook er gelijk op en haalde haar hier weg. Eerst ging ik niet naar haar toe zij was toch weg gegaan? 2 dagen later werd ik gebeld door hun of ik toch wou komen. Ik ben er gelijk heen gereden om mijn vrouw te kalmeren en toch de pillen te nemen om rustig te worden dat was niet makkelijk inpraten tegen de waan ideen maar het lukte mij. We hebben nu een rust moment genomen en maandag haal ik haar weer op.Ik moest ook mensen overtuigen dat het niet alleen het bier is maar natuurlijk gooide de schoonfamilie het daar op. de medische achtergrond van haar gooi ik hier maar niet op het forum maar is iets met stres hormoon. Ik lette juist erg goed op haar en greep in als dat nodig was. (ook met bier op) Ze wil nu heel graag weer naar huis als ik dan ook rustig aan doe met bier en niet lig te pitten op de bank als ik teveel drink. Ik heb naar mijn schoonfamilie gelijk aangegeven dat ik bier iets te lekker vind kon ook niet anders want ik kreeg me toch verwijten naar mijn kop als jij en jij bent de schuld door dat gebruik etc Ik heb me toen heel rustig gehouden en ge zegt ik ben dol op bier maar iets te veel ik weet het en wil er gecontroleerd mee om kunnen gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 Welkom B1 pfoeihee wat een zware fase zitten jullie en vooral jij in. Vooral jij, omdat jij hier schrijft en dit vooral een alco-forum is. Je kunt jezelf helpen door verantwoording te nemen. wat dat voor je relatie gaat doen is voor dan. Want je weet niet hoe het gaat uitpakken als je verandering gaat aanbrengen in je leven. Maar als ik jou was nam ik de gok. Zoek hulp bij verslavingszorg via je huisarts. Die zal ongetwijfeld medewerking verlenen en dan is er professionele begeleiding. Wij zijn goede ervaringsdeskundigen voor onszelf, en in zijn algemeenheid zijn de adviezen hier goed en goedbedoeld. maar soms ook tegenstrijdig omdat geen mens hetzelfde is en wij hebben allemaal ons eigen verhaal, rugzakje en eigen wijze om daarmee om te gaan. Er valt hier heel veel te halen. Mits je zelf aan de gang gaat. Je bent hier en dat is een belangrijke eerste stap. nu de rest! Veel succes en blijf vooral lezen en delen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bierliefhebber1 Geplaatst 5 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 ik ben hier omdat ik niet gezien heb hoe erg mijn meisje er aan toe was. ik had eerder in moeten grijpen toen het mis ging met haar Dat kwam door de alcohol denk ik. Ik ben nog niet gestopt met drinken maar probeer maat te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 april 2014 Rapport Share Geplaatst 5 april 2014 B. L. ik denk toch dat je beter kunt proberen gewoon helemaal te stoppen, echt joh dat minderen heb ik hier al zo vaak gezien en er zijn echt maar heel weinig mensen die dat vol kunnen blijven houden voor de meesten is dit niet weg gelegd. Het zal niet makkelijk zijn maar voor jou denk ik het beste. Na een dag of 3 ga je je meestal veel beter voelen en die afkickverschijnselen worden dan al minder. Zorg dat je maag vol zit dan heb je minder trek en drink veel water of thee zodat het zaakje vanbinnen schoon gespoeld wordt. Je schreef dat je vriendin een psychose heeft gehad, dat is niet mis, ik heb het zelf één keer mee gemaakt, je gaat door een hel geloof me. Wat zou het dan toch fijn zijn als jouw vriendin een nuchtere man bij zich heeft waar ze op kan steunen in deze tijd, niet iemand die dronken probeert te communiceren. Ze heeft jou nu nodig zeker om bij de realiteit te blijven en niet weer in een psychose te schieten. Vaak wordt een psychose veroorzaakt door angst. Dan zou het toch fijn zijn als ze bij jou bescherming zou kunnen krijgen? Ook kan ik me voorstellen dat je je vreselijk schuldig voelt omdat jij het niet gezien hebt. Kom op joh kap met die drank en ga er voor. Je zal zien dat je een veel beter leven krijgt. Kies voor jouw relatie niet voor die drank. Vraag jezelf af wat wil ik liever, de drank of mijn vriendin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden