Spring naar bijdragen

hallo allemaal


kookgek

Aanbevolen berichten

9 Januari 2014 ben ik gestopt met het drinken van alcohol.Na jarenlang misbruik,blackouts,katers etcetc ben ik er helemaal klaar mee.Heb veel steun van mijn therapeut die mij de juiste richting probeert op te sturen,Maar wat ik de laatste tijd merk is dat ik meer nodig heb als wilskracht en een wekelijks bezoek aan mijn therapeut.Ik voel me depri,zit niet lekker in mijn vel,slaap slecht en heb nergens zin in.Begin in een gat te donderen waar over ik later meer zal vertellen.Ik mis mijn maatje alcohol enorm,heb xtra steun nodig daarom ben ik hier bij ADB

 

Maar ondanks dat GATdrink ik vandaag niet.Fijne dag iedereen en bedankt voor het lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom en fijn dat je hier komt kookgek.

helaas hoort het erbij, die periode dat

je je slechter gaat voelen voordat je je

weer beter gaat voelen.

Als dat er niet was, zou stoppen zo makkelijk

zijn dat de verleiding weer te beginnen ook groot kon zijn.

Dus weet dat als je hier doorheen gaat, het ook echt loont.

Soms moet het met vallen en opstaan en dan kan het dus

juist moeilijker worden weer op te krabbelen en door te zetten.

Maar misschien heb jij dat, net als ik destijds, al gehad vóór je

dit forum ontdekte. En met hulp van je therapeut kun je de

dingen gaan uitzoeken en verwerken, die misschien (mede) oorzaak

waren van je drankmisbruik.

Dit is een best moeilijke periode kookgek, maar zie het maar als de voorbereidingen

voor een heerlkijk familierecept; je sprokkelt nu de tips en ervaringen bij elkaar.

Gaat ingredienten uitproberen tot je iets hebt waar je in gelooft,

een beetje kokkerellen en anderen mee laten genieten. En op een dag weet je

het: dit is het en dit blijft het. Dan is de knop om en komt het oogsten en daarvan genieten.

En van het hele proces kun je ook genieten, het is een mooie uitdaging (sprak ze achteraf☺)

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, kookgek.

 

Ik ben je bijna drie weken voor en dus ook nog nieuw hier.

Je berichtje heb ik gelezen. Ik weet bijna zeker dat je wat aan dit forum gaat hebben.

In jouw geval kan het misschien een goede overbrugging zijn tussen de contactmomenten met je therapeut.

Je kunt hier dagelijks aan je alcoholprobleem (of hoe je het ook wilt noemen) werken.

In een veilige omgeving, met allerlei mensen die ruwweg in hetzelfde schuitje zitten als jij. En ik.

Zoals je kunt zien gaat het soms echt ergens over en soms over gewone dagelijkse dingen.

Voor mij is de ondertoon altijd aanwezig en een losse opmerking wordt hier vaak herkend en op waarde geschat.

Ik hoop je te zien, bijv. op de dagelijkse draad onder " Ditjes en datjes & dagraad".

 

Enne, met zo'n naam als jij hebt gekozen kom ik zeker een keer om een recept vragen.

 

Veel succes en sterkte!

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje je Lady Jane en Mijn Gerrit voor jullie reactie.Ik werk hard om van mijn verslaving af te komen,dat vergt tijd en energie.

Maandag ga ik naar de AA,daar zie ik best tegen op want het verkeren in een groep is niks voor mij,maar mijn therapeut gaat mee,

daar ben ik heel blij mee.Ik moet er meer over praten,want nu ik nuchter is mijn hoofd een chaos en komer er veel gedachten en emoties los

die ik niet echt kan handelen.

 

 

 

 

Dank voor de reacties Lady Jane en Mijn Gerrit.Ben de dag goed doorgekomen lekker gekokkereld,werken in de horeca en dan ook nog een alcohol verslaving

hebben is natuurlijk niet het meest ideale maar heb daar niet veel problemen mee,was een echte thuisdrinker.Verder loop ik al heel lang met idee om naar de AA

te gaan.Aanstaande maandag is het zover mijn therapeut gaat mee,ik denk dat mij dat nog een stap verder kan brengen.Te leren omgaan met mijn verslaving en

vooral om er over te praten.Omdat mijn hoofd nu een chaos mede omdat ik nuchter ben kijk en denk veel terug heb veel kapot gemaakt in mijn drinkjaren.

Mijn huwelijk,mijn dochters die me niet meer wilde zien,huis uit gezet,financieel aan de grond,Dat zijn dingen waar ik heel moelijk mee om kan gaan,heb daar zo

veel spijt van.Ik wil een goede vader zijn voor mijn kinderenen ik wil er voor ze zijn als ze me nodig hebben.Natuurlijk ben ik ook trots trots dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste voorbeeld ben je nu: niet meer drinkend

en hard werkend om de oorzaken aan te pakken.

Ik weet uit ervaring (en de meesten hier) dat dit

het hekele punt is juist, want als we konden praten,

dan hoefden we niet te verdrinken, verdoven, verdrukken.

Maar mij blijkt het gemakkelijker dan gedacht kookgek.

En zeker hier schrijvend, nog een stuk veiliger want niemand

die het me nadraagt of me belachelijk maakt, zoals mijn pubers

een tijdje deden. Inmiddels is dat weer over en kan ik ook in

het echt goed praten.Goed genoeg in elk geval.

Fijn dat je therapeut meegaat! Dan kunnen jullie na de AA

voortborduren op wat er daar boven komt.

De spijt en schaamte om wat gebeurd is met je gezin en financien,

die horen er ook bij. Dat maakt dat je vanbinnen fatsoenlijk bent.

Voor sommige dingen en mensen is/lijkt het nu te laat. Maar houd de toekomst

open, je weet nooit wat er nog mogelijk is. Voor nu, is het beter ook in het

hier in nu te blijven. Dat is de beste investering in je toekomst. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag dat ik niet gedronken heb is een gewonnen dag voor me.Avonds als ik thuiskom geef ik mezelf een

schouderklop en denk weer een dag dichter bij herstel.ben ook geen alcohollist in 1 dag geworden,dus mijn problemen los ik ook niet op in dag.

Ik neem er de tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lekker gevoel.Het gevoel dat alcohol niet meer je hele leven beheerst.Beetje je bij

beetje gaat het gevoel van ik moet drinken weg,had niet verwacht dat ik het vol zou houden.

hoef me niet meer druk te maken in welke supermarkt ik nu weer eens drank ga halen of waar zou ik nu

weer eens mijn flessen verstoppen.Ik ben er nog lang niet maar ga stap voor stap vooruit.Het geeft me rust.

 

groet kookgek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...