Spring naar bijdragen

hallo!


Doni

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik kwam hier terrecht dankzij google ;-) ik ben een vrouw van 32 en sinds zondag niet meer gedronken, het was meer een gewoonte geworden dan dat het echt lekker was en dronk een paar glazen wijn der dag. Het is niet zo dat ik nooit meer wat wil drinken maar iig niet meer dagelijks! Tot nu toe gaat het me redelijk makkelijk af al denk ik s avond's wel 'zo nu een wijntje' ohnee, dat valt dan even tegen! Ik rook ook dus een dubbele (slechte) gewoonte. Ik ga eens rondkijken op de site!

Groetjes doni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier doni.

als je al meelas, dan weet je

dat van dagelijk (te)veel

naar minderen erg moeilijk is.

Van 0 naar matig is ook moeilijk,

vandaar dat hulpverleners eerst aanraden een maand of 3

(liefst een jaar) niet te drinken en dan te kijken of je

er nog wel behoefte aan hebt.

Meestal voegt het niets meer toe en voel je je zoveel beter,

maar dat is aan ieder te ervaren en beslissen natuurlijk.

Lees en schrijf lekker mee en als je vragen hebt of steun wilt,

dan weet je ons te vinden. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Doni,

 

Welkom hier.

 

Zoals Lady Jane al schreef: Minderen blijkt moeilijker te zijn dan helemaal stoppen. Voor mij was en is dat in ieder geval zo. Stoppen geeft ook heel veel rust. Niet meer het gepuzzel van: wanneer mag ik wat drinken? En dan het in de hand proberen te houden. Dat laatste lukt de echte alcoholist dan ook meestal niet. O ja soms een poosje. En dan denk je al snel: Misschien valt het wel mee en ben ik geen alcoholist. En dat is de grootste valkuil.

 

Veel moed.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt ook logisch en herkenbaar dan bouw je het langzaam weer op.

het weekend komt eraan en het zit wel steeds in mijn hoofd, ik wil ook nog iets van een plaatvervangend drankje vinden want alleen water vind ik niks, thee af en toe en in appelsap zit teveel suiker..

ik lees het woord alcoholist maar het gekke is zo noem ik mezelf niet althans dat wil ik niet waarschijnlijk omdat mijn pa het was of is hij heeft nooit hulp gezocht maar zoals vroeger is het bij hem gelukkig niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb/had een drankprobleem Doni

heb mezelf ook nog nooit een alcoholist genoemd.

Maar voor sommige mensen helpt het om het

duidelijk te krijgen en alles wat helpt is ok.

Maar met een vader die alcoholist is/was is het wel

zaak om niet je ogen te sluiten voor de realiteit.

Dusd als je straks een poos goed gaat, niet in de verleiding

trappen dat je denkt dat het allemaal toch wel meevalt.

Je bent hier echt niet voor niets. En ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je helpende woorden! Zo erg als bij mijn pa heb ik nooit gehad, hij dronk ook stiekem en verstopte drank die wij als kinderen weer vonden of hem betrapte beneden in de kelder! Ik reageer daardoor heel slecht op liegen! Ben blij dat ik dit forum gevonden heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo erg als een ander

heb ik het ook nooit, ha ha

Dit is dus een van de vele valkuilen Doni.

Ik dronk redelijk en op wilskracht kon ik ook

periodes zonder of heel matig. Maar ik was er

wel elke dag mee bezig, van afhankelijk en

soms door geobsedeerd. Ik heb dus aanleg

om er niet goed mee om te gaan.

Het is heel lastig je te vergelijken, dus ik probeer

eerlijk naar mezelf te zijn en streng en mild

tegelijk. Maar drinken van alcohol doet me gelukkig

helemaal niets meer. Aan mijn eet en snoepgedrag,

mijn forumgedrag, sporten, lezen en alle andere dingen

waar ik erg onmatig in kan zijn, zie ik dat ik nog steeds

de aanleg heb om dingen en emoties te kompenseren, verdoezelen

of uit te stellen. Daar leer ik langzamerhand anders mee om te gaan.

Ik moet echter alert blijven. we leven in een luxe maatschappij en

hebben met luxe problemen te dealen, wat eten/drinken/meteriele

zaken betreft. Iemand die de tsunami tenauwernood heeft overleefd

is met hele andere dingen bezig als ik. Ik mag blij zijn hier te leven.

En dat wil ik voorlopig nog maar heel lang blijven ook.

En ja ook mij helpt dit forum daarbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook helemaal waar en ik ben ook enorm dankbaar met mijn leven mijn gezin en sinds een jaar ons huis met een tuin! Er zullen wel altijd anderen zijn die iets ergers hebben of meemaken en dan leef ik ook mee en denk dan ook wij hebben het maar goed maar dat denk ik wel dagelijks dat is belangrijk om bij alle mooie dingen stil te staan, ik was en ben nog steeds onzeker al word dat wel steeds minder maar dat is moeilijk. Ik leer mijn kids wel dat ik trots op ze ben geef ze complimenten want dat heb ik wel moeten missen en ik denk dat daar een deel onzekerheid vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doni, welkom!

 

Hier nog iemand die dacht dat minderen wel kon. Kon ik ook, maar dan heel vaak voor een korte periode. Ik heb gewoon geen rem. Dus nu laat ik de eerste staan en ik merk dat dat steeds minder moeite kost. 

Overdag dronk ik nooit al begon ik wel steeds vroeger met koken...maar ik was er wel heel de dag mee bezig: heb ik wel in huis, wanneer zal ik halen, moet ik nog de deur uit, komt er nog iemand langs...

Ik haal nu wat andere frisdranken in huis (zeg ook tegen de kinderen dat ik dat speciaal voor mij in huis haal en daar houden ze rekening mee) en sja, daar zit inderdaad meer suikers in dan in water. Maar in vergelijking met de calorieën die ik nu niet binnenkrijg door geen alcohol te drinken, valt dat in het niet.

Als ik naar een risico-omgeving ga (kroeg, visite) bedenk ik thuis wat ik ga bestellen zodat ik ter plekke niet hoef na te denken hierover en dat werkt voor mij. Ik denk dat als je hier en daar op het forum leest, je er vanzelf dingen uitfiltert die voor jou bruikbaar zijn. 

 

Zet 'm op, het gaat je lukken omdat je het wilt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt kurkdroog!

Ja ik heb weleens eerder geminderd maar met excuses bouwde ik het weer op dus nu drink ik niet meer iedere dag, wel bij een etentje maar zo vaak ga ik niet uit eten. Merk wel dat ik er veel aan denk, best moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon dan in t weekend weer..zo gezellig..en dan was de fles niet leeg maandag dus die kon nog wel even leeg. En dan een vrijdagmiddag afsluiten...donderdag alvast die wijn in huis halen...fail! Begon ik donderdag alvast als ik me alleen voelde...binnen no time weer op alle dagen en alle dagen steeds meer. Errug als ik er nu op terugkijk. Ik zie t nu maar als iets als roken. Ook vanaf gekomen en geen behoefte meer aan en toch heb ik heel fijne, gezellige, goede, uitbundige, serieuze, zelfreflecterende, maar ook onzin-gesprekken/momenten. En ook bij mij schiet de gedachte wel door mijn hoofd van een keer weer helemaal doorzakken en de boel de boel laten want er komt nogal wat los op t moment in mijn hoofd maar dat zijn maar momenten en die gaan weer voorbij is mij beloofd. Dus we pakken aan wat er op t pad komt met een nuchter verstand en maken er t beste van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...