esha Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Hallo, ik ben esha, 32 jaar en meld me hier aan om steun te zoeken en tips te krijgen en te geven om te stoppen , helemaal of minderen met drinken.Ben er nog niet zo uit maar ik denk dat ik een jaartje wil stoppen.Om te kijken hoe dat is.Drink al vanaf mijn 14de en heb er nooit goed tegen gekund.Was altijd snel dronken maar heb dat eigenlijk altijd als normaal beschouwd omdat de mensen waarmee ik omging ook veel dronken.Nu ben ik 32 en drink nog steeds teveel.Ben meer een bingdrinker zo'n een keer per week en dan gaat er een fles wijn of port doorheen en soms ook meer.Gevolg blackouts gedoe met mannen niet meer weten wat ik gezegd heb bah.Ben het zat.Ook drink ik door de week wel vaak 2 of drie glaasjes wijn op een dag.Soms ook een dagje of 2 niet en dan denk ik zie je ik kan best zonder.Maar sinds mijn relatie uit is en ik alleen ben wordt het meer een probleem en drink ik vrolijk in mijn eentje.Ik wil het voor het echt uit de hand loopt aanpakken.Vandaar dat ik mne hier op het forum aangemeld heb.groetjes esha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Hoi Esha, Welkom hier op het forum. Ik heb ook zojuist je andere berichtje gelezen over de negatieve ervaringen met drank. Hartstikke goed dat je het drinken wilt aanpakken, ik las een hoop ellende .... We hebben hier Bij het item 'ditjes en datjes & dagdraad ' een soort huiskamer waar meestal wel mensen zitten en gezellig kletsen. Meestal gezellig, soms ook niet gezellig, eigenlijk zoals het in elke huiskamer wel eens is. Velen van ons hebben de internetbehandeling gevolgd hier (ik ook) en hebben daar ook veel steun aan. Er is een optie om dat helemaal anoniem te doen en zonder kosten ook dus. Nou ik hoop dat we je hier vaker zullen tegenkomen, groetjes, Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Hoi eha,ik las ook eerst al jouw stukje op het andere item. Goed dat je je realiseert dat je er iets aan moet doen nu. Zo zijn wij hier ook allemaal terechtgekomen. Je vindt hier mede-alcoholmisbruikers. Sommige stoppen, anderen minderen en een behoorlijk aantal is heel consequent in het niet-drinken.Jouw plan om een jaar niet te gaan drinken is in principe natuurlijk goed! Maar het kan ook als een beklemming werken. Een jaar is heel erg lang en dat kan na een paar dagen al eindeloos lijken. Dus het zou jammer zijn als je streven daarop sneuvelt.Ik wens ze heel veel succes en misschien spreken we elkaar nog eens in het dagdraadje waar Yvon het al over had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2010 Welkom Esha,Ik las je op het andere draadjewerd nieuwsgierig (want moest ook wel lachen hoor om je fratsen)want vind het moedig dat je je debuut hier al zo sterk neerzet.En ja wat doen we onszelf aan he, met steeds maar weer teveel drinken.Ik ben nu bijna dat jaar zonder wat jij graag ook wilt.En ik wil er nog wel een jaartje of wat aan vast plakken hoor,want no way, wil ik weer naar mijn drankgebruik terug.Ik kan je niet zeggen dat het gemakkelijk is zonder, maar mijn geweten is weerschoon, mijn lijf voelt weer als dat van mij, en ik ben erg blij met de training hier enhet forum, waar ik dagelijks kan lezen en schrijven.Voor jou hoop ik ook dat je rust zult vinden, minderen of stoppen is persoonlijk, maar mijnervaring is dat stoppen rust geeft en veel tijd om te gaan verwerken waarvoor ik eigenlijk zo ben gaan drinken. Ik heb een veel beter kontakt met mijn kinderen en zie in hun ogen het resprect waar ikzo naar hunkerde toen ik nog dronk. Ongelooflijk dat ik dat van hen verwachtte want zelfrespect had ik ook al lang niet meer. Dus ja wat voor voorbeeld was ik voor hen?Ik ben er wat hun drankleeftijd betreft, op tijd bij, dat is een van de weinige dingen die ik nu nog voorze kon doen (qua voorbeeld dus) en ik ben erg dankbaar voor dat ze daar een voorbeeld uit kunnen halen nu.Veel succes hier; als ik het kan dan jij ook; je hebt 24 gezonde extra jaren op mij voor!!(ben 56 dus) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 2 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2010 Welkom Esha,Goed dat je er bent! Volgens mij heb je hier wel wat te halen net als velen van ons. Zelf dronk ik ongeveer iedere dag 1 fles wijn leeg, soms meer. Had ook wel alcoholvrije dagen, maar toch. Ik kom iedere dag even langs op de dagdraad omdat dit me helpt. Ik kan er "gewoon" kletsen, maar ook met problemen terecht. Er is altijd wel iemand.Misschien zien we je er ook snel:)Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esha Geplaatst 2 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2010 Thnxs:) Grappig dat jullie mijn berichtje bij negatieve ervaringen met drank al gelezen hebben.Tja ik dacht laat ik meteen maar het ergste opschrijven heb ik dat ook weer gehad.Verder doe ik er ook niet zo moeilijk over, hoewel ik me voor sommige echt wel erg schaam.Moet er soms ook wel om lachen ,om sommige maar ik zou toch dat hoofdstuk liever achter me laten.Ik kom zeker nog eens langs bij de dagenraad.grtjes esha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 3 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2010 Hoi Esha, heb net ook je negatieve ervaringen gelezen, pfieuww, wat ben ik blij dat je deze stap hebt gezet meisje. Laat dit het begin zijn van de rest van je leven.Watch and learn zou ik zeggen, kom hier zonder beoordeelt te worden. We dragen allemaal samen dit kruis. Ik hoop gauw kennis met je te mogen maken in onze huiskamer bij d&d.Heel erg welkom, en ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen in onze groep hier Hier alvast een mooie . It's a start Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden