Spring naar bijdragen

eindelijk, ook ik


saartje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ten eerste, fantastisch, dit forum, zoveel herkenning, het gevoel er niet alleen voor te staan!
Ik ben 57 jaar, drink eigenlijk al vanaf mijn 18e regelmatig alcohlol, soms ook dagen niet en had het m.i. onder controle, hoewel ik soms wel vond, dat ik af en toe teveel dronk. Het is pas echt een groot probleem geworden, sinds ik een relatie heb met een buitenlandse man, die woont in een land waar veel gedronken wordt. Vrouwen drinken daar alleen maar achter de voordeur, van mij werd het geaccepteerd, dat ik ook buiten dronk, omdat ik europees ben. Ik heb daar een jaar gewoond en ben toen ook meer gaan drinken. Mijn vriend drinkt ook best veel, maar is het laatste jaar gelukkig veel minder gaan drinken.
De laatste maanden werd het steeds gekker, ik had geen grip meer aan mijn alcoholgebruik, zelfs op mijn werk (welzijnswerk, 34 uur) dacht ik vaak, ach nog 2 uurtjes werken, dan kan ik weer een glaasje (fles) wijn drinken. Ik dronk elke dag een liter wijn en daarnaast in het weekend ook nog eens een liter wodka.
Mijn sociale contacten verwaarloosde ik, als vrienden belden, of het uitkwam of ze die avond konden komen, zei ik met een smoes nee - tenslotte had ik al visite - mijn fles wijn.
Dit kon zo niet langer, vond ik. Ik ben gaan snuffelen op het internet, en doe nu mee aan de zelfhulpgroep van jellinek, sinds een week, dit verloopt erg goed. Dit wordt mijn 7e dag, dat ik niet drink.
De ontwenningsverschijnselen vielen bij mij gelukkig erg mee, 2 dagen slecht slapen, elke dag wel wat hoofdpijn en ontzettend veel dorst. Dus ik drink enorm veel koffie, thee, water.
Maar, mijn inschatting is, dat ik meer last krijg van de psychische afhankelijkheid, mijn gewoontes afleren, er iets tegenover stellen. En dan, al die vrije tijd, hoe moet ik daar toch invulling aangeven?
In ieder geval mijn huis weer eens goed gaan poetsen, want daar heb ik de laatste maanden ook geen tijd voor gehad.

Of ik nooit meer (sociaal) drink, weet ik niet, maar de eerstkomende maanden wil ik geen alcohol gebruiken, weer structuur, invulling, inhoud aan mijn leven geven.
Mijn vriend is in ieder geval heel blij met mijn beslisssing.

Cornelie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Saartje Saartje ijscotaartje
(sorry hoor jeugdsentiment, moest even)
welkom hier en ja wat een herkenning he
twee kanten op.
Ik ben bijna 57 en heb zo'n soortgelijk verhaal.
& dagen is een mooie start en als je een poos zonder drank kunt blijven zul je
merken dat het rust geeft. Veel meer dan sociaal drinken, want de afhankelijkheid die je hebt
psychisch, steekt de kop meestal weer op als je het gaat proberen. Iedereen moet zeelf ondervinden wat bij hem/haar past en jouw pad is van jou alleen, dus ik wil niet moraliseren, maar zo werkt het voor mij
en de meesten hier. Dus dat gun ik jou ook eigenlijk.
Als je er aan toe bent dan kom lekker meelezen/-schrijven op de dagdraad van vandaag bij ditjes en datjes, zo voel je je het snelste thuis hier.
Het is wel eens druk in die huiskamer, maar altijd wel een luisterend oor of steun in nood. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!! Wat een herkenning ook in jouw stukje.
Fijn dat je niet alleen bent he?
Succes en ik wens je het allerbeste.
Ik ben nu 11 e dag bezig.En de eerste ontwenning is inderdaad wel weg nu.
Ben wel heel erg moe, slaap 8 a 10 uur per nacht en ben nog moe.
Ik kom af en toe wel eens kijken hoe het met je gaat.

Lieve groet Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bij ons Saartje.
Inderdaad een feest van herkenning hier. Waar je zeker je voordeel mee kunt doen.
Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Vaak zitten er wel mensen op het Dagdraadje in Ditjes&Datjes, dus als je eens wilt meepraten daar, spring er gewoon tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Saartje, welkom ook van mij.

Ja herkenning troef en dat is over en weer. Daarom is het zo fijn om op t forum te praten want er zijn altijd mensen die je verhaal (her)kennen en begrijpen en van daaruit steun kunnen geven.
Je hebt een goede stap gezet en fijn dat je partner je daarin steunt.
Stel niet meteen te hoge eisen aan jezelf, de gulden regel hier is "Leef bij de dag".
Stap voor stap, zodat je kans krijgt het positieve te ervaren.
Mijn tip: verwacht niet meteen gouden bergen, je lijf en inderdaad ook je geest hebben een tijd nodig om te herstellen en te wennen aan een nieuw ritme.
Trouwens: jouw en mijn nickname lijken erg veel op elkaar, soms word ik met het verkleinwoordje aangesproken op de dagdraad. Mochten er misverstandjes door ontstaan dan moeten we maar ff met elkaar in overleg, hè?
Wens je heel veel sukses en hoop je gauw op de dagdraad te lezen.

Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn, dat er zo veel zijn, die met me meeleven, ik voel me echt door gesteund. Soms, als ik zo rondkijk op mijn werk, naar al mijn collega's, lijkt het wel of ik de enige ben met een alcoholprobleem, maar dat bestaat niet, als je de statistieken bekijk, hoeveel mensen er een probleem hebben. Juist daarom, is het zo fijn om op dit forum te zijn. Hier kan je zonder schaamte je ervaringen vertellen, hoef je niets te verbergen, ook alle anderen kennen en herkennen het. Hoewel ik nog niet veel gereageerd heb, is het voor mij erg goed om de ervaringen van anderen te zien.
Ik heb nu 10 dagen niet gedronken (hiep hoi). Wat me wel tegenvalt, dat ik zo moe blijf, vorig jaar ben ik ook een weekje gestopt (toen nog niet met de intentie om helemaal te stoppen) en voelde ik na 3 dagen alweer energie terug komen, zin om dingen aan te pakken. Maar toen dronk ik nog niet zoveel, als ik de laatste paar maanden gedaan heb. De laatste maanden was het echt uit de hand gelopen.
Dank jullie allen voor jullie begrip, ondersteuning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vermoeidheid kan best een tijdje duren als je flink gedronken hebt. Bij mij duurde het een half jaar. En opeens was ik er doorheen. Ik heb geen B-complex geslikt. Maar misschien zou je dat kunnen helpen.
Geduld dus. Je hebt roofbouw gepleegd op je lichaam en herstel heeft tijd nodig. Maar het komt zeker!

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, ik ben de mist ingegaan, 2 dagen toch gedronken, en het was eignlijk niet eens echt lekker. Hoofdpijn, veel slapen, 2 dagen kwijt! Waarom toch? De dagen, dat ik niet gedronken heb, voelde ik me veel beter, had ik een hele dag tot mijn beschikking. Morgen ga ik weer beginnen, met de hoop, dat ik het nu wel blijf volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...