Spring naar bijdragen

Voorstellen...


Daantje65

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 Lees al een aantal maanden mee op dit forum...dagelijks...als bezoeker. Daar gaat ie dan....vind het wel moeilijk hoor, jullie schrijven allemaal zo makkelijk...lijkt het wel!

 

Ben een vrouw  en als je mij tegenkomt of ontmoet is er niks aan de hand. Alles goed voor elkaar zou je denken. Mooi huis, goede relatie, kinderen doen het goed. Goede baan, vakanties,..alles er op en eraan! Ik heb al jaren een alcoholprobleem, en het wordt steeds extremer. Ik ben een binge drinker. Kan weken geen alcohol drinken, maar als ik ga heb ik totaal geen rem. Dat duurt net zo lang tot ik vreselijk ziek wordt en heel mijn lijf zeer doet. Dan kan ik weer een week of 3 stoppen, maar kom nooit verder dan dat. Op de een of andere manier bedenk ik mezelf dan dat ik het wel weer kan, en dat ik het wel verdient heb. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar kan die twist in mijn hoofd niet maken. De weken dat ik niet drink ben ik enthousiast, opgeruimd, vrolijk, kan ik alles aan. Als ik dan weer ga drinken wordt ik depri, ga ik ruzie zoeken om niks, voel ik me een enorme loser. Toch verval ik steeds in hetzelfde. Heb al verschillende programma's gevolgd. Zo heb ik een tijd een alcoholschrift bijgehouden. Heb een vrij van alcohol training gevolgd. Ben een aantal maanden bij de AA geweest. Doe veel mindfullnes, maar het lijkt wel of ik na een aantal weken "verveeld" raak. Vind het leven saai op de een of andere manier. Heb zoveel om dankbaar voor te zijn, maar toch "zoek" ik iets. Weet bij God niet wat...en dan verval ik weer in die rotte drank. 

Bedankt alvast voor het lezen...en bedankt..dat ik jullie mocht lezen.

 

Liefs Daantje

bewerkt door Daantje65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Daantje,

erg moeilijk voor mij om te lezen

dat komt omdat ik mezelf er niet in herken.

Mijn 1e reactie is, dan is misschien Refusal

iets voor jou?

Er zijn nog een paar mensen die binge-drinkers

waren/zijn.

Ik hoop dat die hier ook reageren, want waarschijnlijk

heb je daar meer aan.

Je kunt iemand als maatje vragen die er wat verder mee is al.

en op de ditjes en datjes dagdraad meeschrijven, dan heb je

snel contacten en daar kun je ook vragen stellen en steun vragen.

En ongetwijfeld heb je ook veel bij te dragen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lady Jane voor je reactie. Vind het wel moeilijk om mee te schrijven op de ditjes dagdraad. Gaat er soms wel "hard" aan toe voor mijn gevoel.

Hoop inderdaad wel mensen te ontmoeten die ook binge-drinken. Wellicht helpt het me ook om me op het dagpact te plaatsen, maar weet niet hoe dat moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op de dagdraad al een dagpact zie

kun je op quote drukken en je naam eronder zetten in het blauwe gedeelte.

Ook kun je op beantwoorden drukken en er zelf een starten morgen.

en ja soms gaat het er even raar aan toe, maar meestal is het gewoon gemoedelijk

hoor, gewoon maar in het diepe springen en zwemmen. Als het niet bevalt kun je

dit draadje blijven gebruiken maar dan ontmoet je minder mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je je verhaal hebt opgeschreven! Ik heb mij nu even aangemeld al een tijd niet online geweest en lees nu jou verhaal.

Net als jij was ik een binge drinker. (1,5 jaar gestopt en ik ben 32 jaar)

Wat ik lees is dat je het goed voor elkaar hebt voor de buitenwereld. Ik vraag me alleen af wie jij van binnen bent. Hoe kijk je naar jezelf? Wat vind je van jezelf? Belangrijk; hou je van jezelf? Het binge drinken is een verkeerde uitlaatklep. Kijk verder naar je innerlijk. You can do it meid. Ga het avontuur aan om te stoppen en er gaat misschien een heel ander pad voor je open staan.

Wanneer je de behoefte hebt om te binge drinken, ga een rondje rennen-kom op het forum-neem een vriendin in vertrouwen, misschien partner. Doe het niet alleen, misschien is dat je valkuil. Je durft je niet aan mensen te laten zien. Echt hoor belangrijk dat je aan jezelf gaat werken. You're worth it!

All the best en ik denk aan je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat ik drink ook iets van een week, maar kan dan net nog wel functioneren. 

Na een week vind mijn lijf het wel weer genoeg en dan kan ik stoppen, omdat ik dan misselijk, trillerig, zweterig ben. Het duurt dan een paar dagen voor ik me weer lekker voel. Drink dan een aantal weken niet...en dan begint het hele circus weer van voor af aan, wordt er zo ontzettend moe van. Het is een enorme dwangmatigheid.

Mag ik vragen hoe jij bent gestopt? Ik zit er namelijk aan te denken om langs de huisarts te gaan en te vragen om Baclofen, maar durf nog niet zo goed.  Ben al wel vaker bij de huisarts geweest met dit probleem dat was een aantal jaar geleden. Hij heeft me toen doorverwezen naar een hulpverlener. Heb toen wel een stoppen met alcohol training gedaan, en ben daarna op hun advies ook bij de AA geweest. Dat was een club waar van alles aan de hand was. Die ruzie met die...en als die kwam dan kwam er een ander weer niet...voelde me daar niet passen eigenlijk. Het stappenplan sprak me wel aan, maar de mensen niet. Wat wel jammer was natuurlijk. Toen is het twee jaar heel goed gegaan, maar het laatste jaar wordt het weer steeds meer en vaker. Wil er echt graag mee stoppen, maar weet niet hoe. En inderdaad Lieselot misschien is het wel mijn valkuil om het alleen te willen doen. Bedankt voor jullie reacties. Zal me in ieder geval op het dagpact gaan zetten. Dat is alvast een mooie stok achter de deur.

bewerkt door Daantje65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Jouw probleem is helemaal nieuw voor me, ik had er zelfs nog nooit van gehoord.

Maar gelukkig voor jou lees ik hier dat het voor anderen niet vreemd is. Hopelijk kunnen ze jou helpen er nu echt vanaf te komen, want dat je dat echt wilt is wel duidelijk in jouw verhaal. Heel veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daantje, was ik weer. Ik was een binge drinker, k ben zonder medicatie gestopt. Ik zat in een vreselijke situatie veroorzaakt door alcohol waardoor ik besloten had om ermee te stoppen. Dat was de derde poging al in mijn leven en hou t tot nu toe vol. K wordt er een walgelijk persoon van en dat wil ik niet meer.

Ik zou jou drinkgedrag met de huisarts bespreken en op dit forum actief blijven.

Snap dat je kan functioneren met alcohol, maar ik denk niet dat je de persoon bent die je wil zijn.

Er zit meer in je en dat weet je.

Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, tussen het binge-drinken drink ik ook. Nu ik het zo opschrijf en er over na moet denken klinkt het volgens mij heel raar...mmm. Dan drink ik af en toe "sociaal". Bij een feestje of bij een etentje dan drink ik een "wijntje".( Eigenlijk toch stom dat we steeds van die verklein woorden gebruiken. Wijntje...biertje...borreltje....klinkt zoveel onschuldiger.) Drink dan ook altijd meer dan de gemiddelde mens hoor. Vaak kijk ik dan steeds naar het glas van een ander zodat ik niet te snel drink, maar neem er nog wel een extra als de ander al is gestopt, maar dat is niet dagelijks.Heb me natuurlijk ook al heel vaak afgevraagd hoe het zo is gekomen. Dronk altijd al veel en meer dan anderen, maar had niet dat binge-drinken. 

bewerkt door Daantje65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja stoppen is wel het beste daar krijg ik inderdaad een hoop rust mee. Wordt ik 's nachts wakker en moet ik eerst naar beneden om te kijken of ik al mijn sporen wel heb uitgewist. Geeft een enorme onrust, maar dat hoef ik hier natuurlijk niemand te vertellen. Ik schrijf maar gewoon een eind van me af merk wel dat dat heel fijn is.

 

Ik ben erg verslavingsgevoelig. Roken, eten, drinken....maar ik raak nou maar eens nooit verslaafd aan sporten bijvoorbeeld. Dat is iets dat "moet", maar ben ik niet echt een fan van. Ben 4 jaar terug gestopt met roken eigenlijk best wel zonder moeite...maar ging wel 2x zoveel drinken. Ipv.sigaretje- wijntje, dronk ik toen 2 wijntjes. ( Weer die verklein woorden....sigaretje....is er ook weer zo één.) Zoek dan toch compensatie in iets. Ben na 1 1/2 jaar toch weer af en toe gaan roken, omdat ik ook daar van dacht...ach...ééntje kan toch wel! Dombo dat ik ben. Ben verslaafd geweest aan pillen tegen diaree, pillen tegen rugpijn, neusspray...de gekste dingen. Ga nu maar weer eens wat doen....wel fijn hoor om te schrijven. Deed dat ook wel voor mezelf, maar dit delen is toch heel anders. Confronterend voor mezelf.

bewerkt door Daantje65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daantje,

 

Ik herken me volledig in jouw verhaal. Weken niks drinken en daarna de rem er volledig vanaf, tot black outs, ziekenhuisbezoeken, etcetera aantoe.

Denk dat refusal voor jou een goede stok achter de deur is, teminste als je dit trouw dagelijks voor minimaal 1 jaar gaat innemen.

 

Succes ermee

bewerkt door fietswiel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het reageren weer iedereen. Wat klink je heerlijk enthousiast Lieselot, las ook je berichtje op de dagdraad en dat is heel fijn om te lezen.

 

A3: Zal zeker heel erg confronterend zijn geweest, maar wat goed van je vrouw dat ze hulp heeft gehaald zeg. Stiekem of bewust( dat weet ik eigenlijk niet zo goed)zit/ zat ik ook steeds te wachten op "iets". Dan denk/dacht ik als ik ziek zou worden...of gepakt met een borrel op achter het stuur...of "betrapt" door mijn kinderen of partner, zou ik dan in staat zijn om te stoppen? Je hoort vaak mensen die iets overkomen is die dan hun leven heel anders zien en gaan beleven. Het feit dat jij helemaal niet meer taalt naar drank is toch wel een klein wonder dan als ik het zo begrijp? Je hoort het van mensen die van de één op de andere dag kunnen zeggen en nou is het genoeg...en die stoppen zonder problemen. Althans zo lijkt het dan...ken er wel een paar in mijn omgeving. Dan heb ik van waar zit die knop bij mij??  Heb al zoveel ontzettende stomme dingen gedaan, zoals ook met drank op achter het stuur. Zo vreselijk onverantwoord, maar op dat moment trekt de supermarkt met de wijn harder dan mijn geweten. 

 

Deze week is heel goed gegaan, maar ik heb vaak weken dat het heel goed gaat. Ik moet voorbij die drie/ vier weken zien te komen. Een soort van doorbraak zeg maar.....meld me voorlopig maar elke dag op het dagpact dat is in ieder geval al iets.  Liefs voor nu...moet echt aan het werk  :clock: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een enorme paniek aanval gehad. Mijn laptop moest geüpdate - en dat doet een collega. 

1. Wat als ze zien dat ik op het forum zit.

2. Wordt ik herkent..door wie dan ook.

3. Kop in het zand...ik heet struisvogel...

4. Loser (mag wel hoor)

5. Nog meer angst

5. Relax..komt goed..pff..

6. Toch maar inloggen...

7. Hoe gaat het met iedereen?

8. Shit...weer angst

9  * lees Erwin

10. Ga volgende week echt naar de huisarts en speel open kaart en vraag om Baglofen.

11. K@@ durf ik niet....

12. Ga het echt wel doen...

13. Lees Dribbeltje.( .aaahhh...geweldig hoe doet zij dat??)

14.Heen en weer geslingerd door emoties.

15. Lees het dagpact....

16. Wordt vrolijk van Toine zijn muziek.

17. Pff...wordt zo moe van mezelf...

18. Ga meditatie oefeningen doen!! (vertel ik mezelf)

19: Stoppen nu!!!

20.Zet de Voice aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Daantje,

Kan me de schrik wel even voorstellen maar wat ben je streng voor jezelf.

Je schrijft duidelijk, helder en het leest makkelijk weg dus ook jou lees ik graag. Wat je bij mij bedoelt is me niet duidelijk, wat doe ik in jouw ogen geweldig dan? Behalve het niet drinken kan ik niets bedenken.....;-))

Heb ook the voice net gekeken en ondertussen een toetje, brood en chips gegeten......en dat na een zeer actieve start van de avond. Kan het compenseren echt nog niet laten. Echt zoeken wanneer ik in de keuken struin.....wat zal ik, wat moet ik, nee, NIET drinken maar wat dan wel.....alles beter dan die fles.

Blijf schrijven want ook jij wordt gelezen door velen!! En bent dus ook voor anderen HELPEND!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erwin hartstikke bedankt voor je aanbod. Ik stuur je maandag even een PB. In het weekend zit het halve huishouden op mijn laptop dus dan ben ik bang dat mijn mail wordt gelezen door oogjes die daar niet geschikt voor zijn.

 

Aaaaaahhhhh....Dribbeltje heb precies hetzelfde als jij van de week. Heb ik een heel stuk getikt...ben ik het ineens kwijt. #@*#@****.  Heb ook chips gegeten en een mars en nootjes en dipsaus ...en... ben uitgevallen naar iedereen die rond me heen liep. :blush: *

 

Moet ik eigenlijk ook wel om mezelf lachen nu. Zit ik hier in de kou beneden..terwijl mijn bedje lekker warm is, maarrrrrrrr kan niet slapen.  Heb al zo lang liggen woelen en draaien, dat ik tegenwoordig maar gewoon even het bed uit ga...om daarna nog even (proberen) te gaan slapen, kan nu het is weekend en hoef ik een keer niet vroeg op te staan. Door de week lig ik de uren te tellen die ik nog kan slapen tot de wekker gaat half 7 en dat is zooooo frustrerend. Doe ik nu lekker niet...zal zo eens op de dagdraad kijken, wie weet heeft er al iemand geopend. 

 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daantje,

 

Ik ken het binge drinken niet ( wist niet eens dat het bestond)  Maar ik geloof dat het even moeilijk is om te stoppen als voor een dagelijkse drinker.

Ik herken wel andere dingen in je verhaal zoals de glazen van anderen in de gaten houden om te checken dat je niet te snel gaat.

Hoe onrustig is dat? Want genieten doe je dan niet je van je wijntje...

 

Succes met stoppen en het uitzoeken van je drinkpatroon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon even voor mezelf, zodat ik dat later kan terug lezen. Het gaat toch nu toe goed. Er is een hoop drank in huis (altijd eigenlijk), maar heb nog geen echte trek gehad.

Hoop dat ik me vanmiddag/vanavond kan inhouden als er geopende flessen staan. Zal ze maar in het zicht zetten...als ze in de keuken of garage staan roept zo'n fles vaak mijn naam. Nou ééntje dan.... Nee...vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik weer..moest afbreken, want 's zaterdags is het hier altijd een mierennest. Heb me even teruggetrokken en iedereen vriendelijk gezegd dat ik een half uurtje voor mezelf wil. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren :) Bedenk me ook ineens WAT er eigenlijk zo leuk is aan de zaterdag, behalve dat ik niet moet werken. Wassen, poetsen, opruimen, boodschappen doen. Dat is in de week ook wel, maar is toch anders.

In ieder geval....nee Dribbeltje heb nog niet echt iets bedacht op de plotselinge trek. 

Ben niet voor niets aan de Baclofen gegaan, dus ik hoop dat mijn "verstand" zo verstandig is om het deze keer te weerstaan. 

Wat mij heel erg heeft geholpen is een filmpje wat ik hier ook op het forum ergens heb gevonden. Dat vond ik zo heftig... Volgens mij heet het High on alcohol.Staat op Youtube.

Dat staat op mijn netvlies..vaak dacht ik dan nog...ach...gelukkig is het bij mij niet zo erg, maar na mijn laatste binge..waar ik al kokhalzend wijn stond weg te drinken, zit ik daar helemaal niet zo ver vandaan. Maandag ga ik heel trots zijn op mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...