Inkiepinkie Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Hallo allen, Met letterlijk trillende handen vanwege weer een avond veel te veel witte wijn, typ ik dit bericht. Wat is het moeilijk om uit te spreken dat je een alcoholprobleem hebt. Ik weet nog niet goed de weg op dit forum, maar daar ga ik me in verdiepen. Mijn man en ik drinken beide teveel, veel teveel! Hij ziet het probleem niet, ik inmiddels wel. Ik ben depressief , slik hiervoor medicatie waardoor de alcohol nog vele malen harder aankomt. De helft v.d. Week ben ik amper in staat goed te functioneren. En iedere keer neem ik me voor : nu stoppen, maar het wijntje s middags is een ritueel geworden. Bleef het er nou bij 1 of 2 dan zou ik hier nu niet zitten, helaas zit er bij mij geen rem op waardoor het er dagelijks 5 of zoals gister 8 of 9 worden. De angst om nooit meer een druppel te mogen/ kunnen drinken weerhoud mij van stappen richting bijv. AA. Zijn er onder jullie mensen die bij de AA zitten? Waar op het forum kan ik goede tips vinden om m'n rem te vinden? Hoop op reactie Groet Inkepinkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Hallo Inkiepinkie, Van harte welkom op het forum, Tja, alcohol is helaas zwaar verslavend, voor vele van ons. De eerste stap naar herstel, is het erkennen, dat je een alcoholprobleem hebt. Die heb je nu gezet. We hebben hier op het forum, een soort virtuele huiskamer, waar je met iedereen kan kletsen, die in het zelfde schuitje zitten, of gezeten hebben. ( Kijk onder de rubriek "ditjes en datjes") Ben zelf nooit naar de AA geweest, maar denk dat het een goede instelling is voor ondersteuning. En nooit meer drinken.. Beter om zo niet te denken, want dan lijkt het onmogelijk. Houdt het per dag Zeg elke dag tegen jezelf; Vandaag drink ik niet.! Wil je meer weten over ervaringen met de AA, kijk dan onder de rubriek; Thema's rondom alcohol (ook op dit forum) Heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Hallo Inkie, Wat een eye-opener hè om te moeten beseffen dat je ook een alcoholprobleem hebt. Hier hoef je je daarvoor niet te schamen, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ik heb een man die matig drinkt, en er is dus altijd drank in huis en af en toe staat er een glas op tafel. In het begin vond ik dat heel moeilijk, maar ik heb me er overheen kunnen zetten. Hopelijk lukt jou dat ook. Als ik jou was zou ik het per dag bekijken. De toekomst: dat zie je later wel weer. Vandaag drink ik de eerste niet! Dat is een gevleugelde uitspraak hier. Op de dagdraad hebben we een dagpact, waarop je jezelf kunt zetten. Daarmee beloof je jezelf en de andere dagpacters dat je vandaag niet zult drinken. 's Avonds kom je vertellen of het gelukt is. Voor mij is dat een goede stok achter de deur. Ik weet niet of jij en je man hetzelfde drinken, maar zo niet, zorg dan dat je "jouw" drankje niet in huis hebt. Je kunt ook allerlei alternatieven bedenken om het drinken te voorkomen. Ik begon altijd tijdens het koken en nu zorg ik ervoor dat ik een kop soep of bouillon heb gehad, waardoor de trek vermindert. Het helpt trouwens sowieso om te zorgen dat je de hele dag een goed gevulde maag hebt en voldoende gezond drinkt. Ik heb de internetcursus gedaan van Tactive. Daar leer je van alles, bijv. je valkuilen. Je houdt een alcoholschrift bij, waarin je schrijft wanneer je drinkt (of trek had), waar je was, waarom, met wie. De trek duurt meestal niet eeuwig en ook als je niet drinkt, zakt hij na verloop van tijd af. Het is dus een kwestie van uitzitten. Ik drink voor het eten, als mijn man in het weekend aan een aperitief gaat, een flesje Jillz 0%. Dat schenk ik in een wijnglas en daar eet ik dan nootjes bij of zo. Dat heeft voor mij ook iets feestelijks en dan mis ik de alcohol niet. Er bestaat ook alcoholvrij bier (behalve Stender, dat is 0,5%). Op al die draadjes zijn veel tips te lezen. Pik er uit wat je aanspreekt! Het zal een kwestie van lange adem worden, maar het is zo goed dat je je probleem aanpakt! Petje af daarvoor. Veel succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Inkiepinkie Geplaatst 27 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Wat een warm welkom, wat fijn dat jullie zo uitgebreid persoonlijk reageren. De eerste hindernis dient zich gelijk al weer aan, zojuist door vrienden gebeld om een hapje te gaan eten. Ja en dan komt die onvermijdelijke fles witte wijn weer op tafel! Ik neem me stellig voor het bij frisdrank te houden straks, maar het zweet breekt me nu al uit ?? Inkiepinkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Sterkte Inkie, Kom je het nog even melden, als je het droog gehouden hebt? Zou natuurlijk wel super zijn he, en een mooie stap voorwaarts! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Inkiepinkie Geplaatst 27 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Beste mensen, Alleen tomatensap en Spa rood gedronken. Ga nu wel vroeg naar bed want de verlokking is groot! Morgen weer een dag. Groetjes Ingrid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Hallo die Ingrid, Goed gedaan meis! De eerste dag zit erop! Een bloemetje voor je. :present::present::present::present::present::present: Op naar de tweede dag. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Welkom Ingrid, je hebt vandaag al iets belangrijks voor elkaar gekregen. je dronk niet! Je hebt je afhankelijkheid van drank erkend en je hebt dat hier geschreven. Je staat dus open voor hulp. Heel wat he, voor iemand die gewend is je strijd binnen te houden. Ik wil één ding delen wat voor mij belangrijk was; je schrijft ik ben depressief. De link met drank heb je zelf warschijnlijk al gelegd; drank versterkt wat er al is. Heb je omstandigheden die je depri maken, of sombere buien dan kan het zijn dat jij nu een depressie hebt. Maar je bent het niet. dat is een heel wezenlijk verschil. Toen ik mezelf dat realiseerde voelde ik weer hoop. Ik heb met hulp van dit forum en de training van tactive ook, geleerd per dag te leven en niet te drinken. Het eerste jaar nog best veel moeilijke situaties het hoofd moeten bieden en vaak gedacht dat ik nog steeds depressief en als slachtoffer daarop reageerde. Maar naarmate ik beter ging slapen, mijn slaap echter werd, en ik weer iets van trots voelde ipv schaamte en schuld, werd mijn zelfvertrouwen groter en ik leerde weer van kleine dingen te genieten. En genieten is zoveel beter dan me depri voelen. Ik weet dat nu te waarderen weer allemaal. Toen ik nog dronk was ik echt zelden of nooit tevreden. Nu bijna altijd. Wat een metamorfose! Iemand die mij nu leert kennen zal nooit geloven dat ik zo was. Ik kan het soms zelf amper geloven. Maar ik herken me er wel in, hoe ik nu ben; van heel vroeger. Dus het is niet mijn karakter, het waren de omstandigheden en mensen met wie ik lang ben omgegaan, en het was vooral de manier hoe ik daarmee omging. En met drank, was dat een tijdelijke dwaling. Ik hoef echt niet meer. Ik hoop dat jij dit ook kunt zeggen tzt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Inkiepinkie Geplaatst 27 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2013 Wauw! Wat een openhartige en fijne reactie Jane4. Ik ben helemaal blij dat ik me op dit forum heb gemeld. Na 1 dag voelt het al alsof ik erbij hoor! Ga nu uitloggen, temazepam begint z'n werk te doen ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden