Spring naar bijdragen

voorstellen


ollie65

Aanbevolen berichten

hallo

 

Ik ben Ollie en ben sinds een aantal jaren zwaar aan de drank en nu echt een alcoholist. Enige weken geleden had ik, nadat ik betrapt

was door mijn man en zoon op een 3-tal verstopte lege flessen en vergeten op te ruimen, besloten om op maandag accuut te stoppen met

alcohol nuttigen. Het gevolg was dat ik op dinsdag een insult heb gekregen, gelukkig wel bij mijn man in de auto. Weggebracht met de

ziekenauto omdat men dacht aan een epilepsie-aanval maar na bloedonderzoek kwam de neuroloog en vroeg aan me in bijstaan van mijn man en dochter of ik drinkte. Ik probeerde het nog te ontkennen maar toen de neuroloog aangaf dat mijn leverwaarden geheel niet goed waren heb ik alles

bekend en toegegeven. Gevolg: vele gesprekken in huis, onbegrip, vragen, vragen, vragen.....

Vorige week zondag toch weer eens bier gedronken en betrapt door mijn schoonzoon die het vervolgens aan mijn man verteld heeft. Gevolg: heibel.

Na een 2 uur, waarna mijn zus ook gekomen is, zijn we met behulp van mijn zus toch weer tot een goed gesprek gekomen en heb ik het "vertrouwen" in ieder geval wel de liefde nog van mijn man.

Heb sinds afgelopen donderdag een internet behandeling met vanaf halverwege januari daarnaast ook een 1 op 1 gesprek met een psycholoog.

Maar wat vind ik het moeilijk af en toe. Mijn hoofd zegt nee maar mijn lijf snakt ernaar nog af en toe.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ollie,

wat fijn dat je de internetbehandeling doet

en daarnaast dit forum hebt gevonden.

Voor mijzelf waren juist deze twee mijn redding.

Ik hoop dat dat ook voor jou zo gaat gelden en

dat je lijf het snakken naar drank los kan laten.

Dat gaat fysiek best snel en ook je leverwaarden

zullen waarschijnlijk snel herstellen. Echter, je gaat

waarschijnlijk meer tijd en moeite moeten doen

om ook met de oorzaken van je drinken af te rekenen.

De gesprekken thuis zullen in daden moeten worden

omgezet, anders is de kans groot dat je terugvalt.

En voor oude slechte gewoontes, zul je nieuwe gezonde

gewoontes moeten zoeken die jou positief motiveren.

Je zult zien, dat hoe actiever jij je opstelt, hoe beter je je

weer gaat voelen en hoe minder craving je zult hebben.

Het vertrouwen in jezelf, van je partner en familie heeft

wat deuken opgelopen, maar ook die kan weer worden

opgebouwd. Ik hoop je hier nog vaak te lezen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

 

Ik ben Ollie en ben sinds een aantal jaren zwaar aan de drank en nu echt een alcoholist. Enige weken geleden had ik, nadat ik betrapt

was door mijn man en zoon op een 3-tal verstopte lege flessen en vergeten op te ruimen, besloten om op maandag accuut te stoppen met

alcohol nuttigen. Het gevolg was dat ik op dinsdag een insult heb gekregen, gelukkig wel bij mijn man in de auto. Weggebracht met de

ziekenauto omdat men dacht aan een epilepsie-aanval maar na bloedonderzoek kwam de neuroloog en vroeg aan me in bijstaan van mijn man en dochter of ik drinkte. Ik probeerde het nog te ontkennen maar toen de neuroloog aangaf dat mijn leverwaarden geheel niet goed waren heb ik alles

bekend en toegegeven. Gevolg: vele gesprekken in huis, onbegrip, vragen, vragen, vragen.....

Vorige week zondag toch weer eens bier gedronken en betrapt door mijn schoonzoon die het vervolgens aan mijn man verteld heeft. Gevolg: heibel.

Na een 2 uur, waarna mijn zus ook gekomen is, zijn we met behulp van mijn zus toch weer tot een goed gesprek gekomen en heb ik het "vertrouwen" in ieder geval wel de liefde nog van mijn man.

Heb sinds afgelopen donderdag een internet behandeling met vanaf halverwege januari daarnaast ook een 1 op 1 gesprek met een psycholoog.

Maar wat vind ik het moeilijk af en toe. Mijn hoofd zegt nee maar mijn lijf snakt ernaar nog af en toe.

Zeker naar je hoofd luisteren de eerste tijd , NEE , NEE , en verder GEEN discussie met jezelf ( het alcomonstertje in je lichaam ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ztiertje

Wat fijn je bericht te ontvangen. Tot nu toe ben ik de kerstdagen goed doorgekomen. Gister de familie te eten

gehad en er werd ook bier en port gedronken door een aantal. Gelukkig was iedereen op de hoogte van mijn

probleem maar ik het geen extreme moeite zelf gehad. Ook vandaag niet. En.....ik voel me een stuk aktiever.

Ik heb wel veel aan de tekst die je gestuurd hebt van: opnieu alcohol drinken bla bla bla. Heb het zelfs uitgeprint

en op de kantoordeur boven geplakt want ik werd gek van de controle en gevraag van o.a. mijn dochter, schoonzoon

en zuster.

Mijn man vertrouwd en steunt me in mijn strijd en we kunnen er steeds beter over praten. Heb ook met hem afgesproken

dat hij gewoon een glaasje port of wijn kan drinken en als ik het moeilijk heb dat hij het dan laat staan of dat we even gaan

wandelen.

Verder heb ik me aangemeld bij Tactus en heb een internetbehandeling en daarnaast ook vanaf 14 januari één op één een

behandeling van een psycholoog aldaar.

Van mijn vaders kant zit er zeer veel alcoholisme in de familie: opa, aantal ooms en tantes en 1 nicht al overleden en 1 neef

Korsakov en woonachtig in een inrichting. Dus het zit ergens toch wel in de genen blijkbaar.

Ik ben gestopt met roken 20 jaar geleden en dit zal me ook lukken. Ben het nu zat.

Wat me wel heel erg steunt en ook verbaast is het feit dat ik van vele verhalen zoveel herken en besef dat we veelal op dezelfde

manier onze omgeving bedrogen hebben met de vele trucjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ollie dit gaat jou helemaal lukken , daar heb ik zo het voorgevoel van .

 

Je hebt een lange harde weg te gaan , dat wel .

 

Wees sterk , in principe heeft ieder mens verslavingsgenen .

 

Dus of het nou in de familie zit , of dat het nu verergert ????

 

Voor velen zou het ook een waarschuwing kunnen zijn om het juist niet te doen .

 

Voor jou kan het ook betekenen inz. dit , om als sterkste van de familie te voorschijn te komen , als soort voorbeeld .

 

Je kinderen , aangetrouwd etc. zou je zeker moeten steunen , geef hele goede hinten er over weg .

 

Ik weet uiteraard niet hoe erg jouw gedrag / verslavin was .

 

Hoeveel last ze er van hebben gehad etc.

 

Ik heb in principe niks met de kerst poespas , maar de vrouw en kinders wel .

 

Er moesten uiteraard weer pakketjes etc. gegeven worden .

 

Ik heb gezegd mijn pakje hebben jullie in Juni al gehad , 1 Juni de da dat ik stopte met drank heb ik jullie n.l. je man , je Pa weer terug gegeven .

 

Ol lekker doorgaan , onderga even de last , de pijn van het afkicken etc. 

 

Bescherm je zelf zo veel mogelijk , als er trekmomenten komen NIET DOEN !!!!!!

 

Dan wil het alcomonstertje met je in discussie .

 

Joh wees verstandig meld je ook even bij je locale AA aan , daar zitten de echte hulpverleners , de ervaringsdeskundigen die direct begrijpen wat je bedoelt , je het allerbeste advies kunnen geven .

 

Hee sterkte .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ztiertje

Ik heb me inderdaad ook voorgenomen en vecht ervoor dat de alcohol uiteindelijk niet van mij zal winnen zoals bij een aantal in mijn familie.

En je hebt gelijk, dat ik nu een duidelijk voorbeeld ben naar mijn kinderen toe. Ik heb veel gedronken. Begon met eerst iedere avond wijn drinken,

daarna al een glas bij het eten koken of 2 en vervolgens als ik bijv. om 15.00 uur van het werk thuis kwam vond ik ook wel dat ik er wel eentje verdiende.

Ongemerkt dus steeds meer en sinds eind juni af en toe ook nog eens een borrel erbij. Dat heeft me uiteindelijk genekt en verraden. Daardoor begon ik

steeds afweziger te worden, moe, lusteloos, geen zin meer in eten en daardoor ook steeds vaker ruzie in huis en collega's. Kortom behoorlijk verslaafd

zie ik nu in.

Jij geeft aan dat ik kontakt zou moeten opnemen met de AA. Ik heb nu hulp via Tactus. Dat komt toch op hetzelfde neer???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk even wat voor jou past Ollie.

Sommige mensen willen gelijk alle zeilen

bijzetten en halen alles uit de kast.

 

Er zijn ook mensen die stap per stap hulp

zoeken en pas als dat niet genoeg blijkt er

een tandje bijzetten.

 

Voor beiden is wat te zeggen. Als je voor het bovenste kiest kun

je altijd wat laten vallen als het je teveel wordt.

Kies je voor de laatste dan kun je altijd AA nog inschakelen.

 

Wat bij jou past zal het beste werken.

En als je twijfelt kun je met je hulpverlener van tactus overleggen.

Soms heeft een hulpverlener beter in de gaten dan jijzelf wat

wijsheid is.

Maar het gaat goed, en dat is wat telt.

En wat je vol wilt houden.

Met hulp, eerlijk zijn en motivatie! :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik koos idd. voor ineens alles pakken wat er maar te pakken was aan hulp , en back up .

 

Bij mij werkte dat echt uitstekend , bij de AA heb ik bovendien een prima contactje opgepikt die mij prima begrijpt en altijd ondervangt als het nodig is / was .

 

En vise versa 

 

Ik kan hem 24/7 bellen , en hij mij .

 

Lekker dichtbij ook nog want in 20 minuten kunnen we ook als het nodig is 1 op 1 zijn .

 

In het begin had ik niet zoveel aan die AA , want de 4 a 5 eerste keren ging het meeste aan me voorbij als ??????

 

Tot eindelijk het kwartje op de goede plek viel , en ik er enorm veel aan had .

 

Het was keer op keer of ik in een enorme kamer met spiegels kwam , er waarzeggers zaten met enorme glazen bollen .

 

Die me lieten zien wat ik nou " nog net niet"  had gehad , maar als ik zou doorkegelen zeker zou meemaken etc.

 

Kijk elders zei ik het al schijnbaar ben ik best een snelle leerling , want ook weer iets wat ik lange tijd niet heb gehad is dat mijn handicap / gave ( net hoe je het noemen wil ) weer terugkomt .

 

En me de mogelijkheid geeft dieper te spitten .

 

Ik las nu na 5,5 maand even een break in bij de AA , ik krijg het gevoel dat ik een stapje hoger / verder moet .

 

Ik zit me n.l. net als een soort " iets hoger begaafde"  leerling in een klas te vervelen , 1 a 2  keer luisteren is genoeg voor mij om het te snappen .

 

Ik weet heus wel dat mocht het moeilijk worden voor me , ik direct op ze kan terugvallen .

 

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik 24 / 7 vol gas ging om mijn alcoholprobleem op te lossen , ik hoef n.l. niet meer te werken .

 

Wat ik dus eigenlijk aangeef , het is echt niet verkeerd om de AA als extra back up te hebben .

 

En je kan dan als het je toch te veel is kiezen uit 2 mogelijkheden die je kent 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Lady Jane

Ik heb het helemaal met je eens. Ik heb geen ervaring met de AA en Tactus de persoonlijke hulp

moet nog beginnen halverwege janueri. Ik kijk er wel naar uit want ik blijf het wel heel moeilijk vinden

om het denken uit te zetten als ik alleen ben en het kost me dan erg veel moeite om niet toe te geven

aan de gedachte van : doe maar. Stom he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Zjiertje

Ik zal eens informeren hier in de buurt waar een AA zit en me daarin verdiepen. Voorlopig kan / mag ik echter

nog niet autorijden dus zal nog ff moeten wachten. Moet eerst begin febr. naar de neuroloog voor de definitieve

uitslag van die epileptische aanval / cq insult. Maar een maatje waar je alles tegen kunt zeggen 1 op 1 lijkt me

wel heel prettig. Geen veroordelen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe ik lady jane. Zolang ik maar lekker bezig ben (heb vandaag allerlei financiële dingen en orders uitgezocht en opgeruimd) en

ook mensen om me heen heb gaat het wel goed maar oh weeh als ik alleen ben. Dan is het moeilijk om dat stemmetjes uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het stemmetje uitzetten

geeft m kans sterker te worden

luister er maar naar

je hoeft er niets mee te doen.

wie weet zegt t nog iets zinnigs

zo kom je achter de redenen van drinken

en kun je plaatsvervangende dingen ontdekken

die beter voor je zijn.

Ik heb zo een stuk onrust omgezet in sporten.

en af en toe in (vr)eetbuien, die zijn niet zo

gezond natuurlijk, maar ik had ze eerder ook

en ik kan daar ook mee aan de slag als het te erg wordt.

Maar voor nu is het belangrijkste geen drank meer nodig te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yeeeh

Iedereen een heel goed en alcohol vrij 2014 gewenst !!!!!

Ik ben gisteravond en vandaag er goed doorheen gekomen. Heb een lekker vruchtensapje gemaakt en ben zo bij

ons in de buurt met mijn eigen sapje wezen nieuwjaarwinnen in onze buurt terwijl er dan veel bier, wijn etc gedronken

wordt. Geen lastige vragen c,q, opmerkingen gehad .

Vandaag ook hele dag geen extrene behoefte gehad .

Kortom: ben trots op mezelf en begin er nu in te geloven !!!1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ollie

Wat goed en sterk van je.

Hier ook iemand die het herkent, maar gelukkig ook erkent een alcoholiste te zijn.

Dat is de eerste stap naar een alcohol vrij leven die fijner en vele malen leuker is.

Maar wat kan het toch moeilijk zijn.

Ik vind het super knap dat je het op deze manier oppakt, bij mij zit er nog veel schaamte

dat ik het zo ver heb laten komen.

Wens je heel veel succes toe.

Gr Pebles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pebles

Ook ik heb nog steeds veel schaamte hoor. Alleen mijn naaste familie en zus met zwager zijn op de hoogte.

Verder niemand (buiten de huisarts om). Toch geeft het wel opluchting om het te delen met een aantal mensen.

Ik kan het je wel aanraden om één of paar mensen in vertrouwen te nemen.

Verder vind ik het in mijn hoofd nog steeds moeilijk en ik vraag me af hoe lang dat gaat duren. Of zal dit altijd zo

blijven????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ollie

Ik geloof niet dat het zo blijft, want dan zou niemand het vol kunnen houden.

Ik ben nu 6 weken verder, en sinds een paar dagen durf ik te zeggen dat het beter gaat.

Had je mij dit eerder gevraagd had ik er een zwaar hoofd in gehad en waarschijnlijk ook

niet geloofd dat het beter zou kunnen gaan,het is echt zo.

Hou in ieder geval voor ogen dat het nooit in een paar dagen kan want we hebben ook

heel lang te veel gedronken.

Geef je zelf een paar weken de tijd en maak dan een eerlijke balans op.

Ik zelf ben een paar keer de mist ingegaan en dan is het ontzettend moeilijk om de draad

weer op te pakken, doe je zelf dat niet aan.

Heb je het moeilijk, schrijf hier, dat helpt echt.

Sterkte en hou vol.

gr Pebles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hallo allen

 

Heb al een tijd niet meer geschreven maar wel steeds mee gelezen. Lady Jane en Gerrit wil ik nog bedanken op mijn persoonlijke vraag en hun reactie daarop.

Even korte terugblik

Ik ben sinds 15 december 2013 alcohol vrij. Heb een online behandeling bij Tactus en daarnaast gesprekken met een psycholoog bij Tactus.  Zeer goede ervaring met deze behandeling.

Heb veel geleerd over mezelf, mijn moeilijke momenten, mijn triggers etc. Veel goede opvang van man, dochter en schoonzoon. Eigen zoon heeft er nog erg veel moeite mee, laat staan zijn vriendin. Wel jammer maar helaas.

De alcohol laten staan gaat me nu goed af. Ik vind het zelfs af en toe stinken als ik bier of wijn ruik. Mijn neus wordt ook steeds sterker hierin en ik ruik het al meteen als iemand overdag al alcohol genuttigd heeft.

In onze buurt wordt er stevig gedronken. Bij iedere gelegenheid komt de wijn, borrel en bier op tafel. Ook ik heb hier jaren en jaren aan meegedaan. Was ook één van de personen die zei....tijd voor een wijntje. En dan maar doorzakken.

Nu zie ik het bij één van de buurvrouwen helemaal verkeerd gaan. Ze heeft onregelmatige diensten en ruikt bijna alle keren, dat ik haar spreek naar alcohol. Zelfs mijn man en dochter valt het op en ze maken de opmerkingen dat ze al weer behoorlijk dronken was / is. Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan. Ik kan en wil haar hier niet op aan spreken.

(even tussendoortje: ik heb er voor gekozen om mijn verslaving in een zeer kleine kring bekend te maken. De buurt, collega's, werk, vrienden etc. weten niet dat ik verslaafd ben. Althans ervoor behandeld wordt. Door mijn insult heb ik aangegeven dat ik enige tijd geen alcohol mocht nuttigen. Tevens had ik gesprek met een psycholoog om mijn problemen een plek te geven etc.  en nu geef ik aan dat ik zo gewend ben om geen alcohol te drinken en het me zeer goed bevalt. Ik krijg daar geen opmerkingen meer over).

Door verschillende kleine akkefietjes hebben we geen goed contact meer met elkaar maar ik vind het wel moeilijk om te zien hoe ze afglijdt. Ook overige buren maken opmerkingen over haar dranklust.

Hebben jullie hier ook ervaring mee en hoe gaan jullie hier mee om?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow ollie

wat mooi je zo te lezen

eerst even een bloemetje

van die heb je verdiendanimaatjes-rozen-6612126.gifmisschien is het nog te vroeg om je buuf te helpen.

Misschien ziet ze jou opknappen en heeft ze ooit een vraag.

Maar als jij je niet kunt/durft/wilt openen naar haar, dan kun je weinig ben ik bang.

Iemand moet er zelf aan toe zijn.

Hoe moeilijk ook voor jou.

Misschien kun je jouw eigen pers.begeleider vragen of die een tip heeft?

En anders "loslaten" wie weet gebeurt er toch wel iets.

Ik ben benieuwd wat anderen misschien schrijven hierover.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ollie,

 

Fijn om te lezen dat je zo goed gaat!

Gefeliciteerd daarmee!

 

Ik heb ook de on-line behandeling gevolgd en ben goed tevreden. Nu ruim 4 maanden droog en geen problemen meer.

Heerlijk.

 

Ik ken enkele mensen, die ook veel teveel drinken.

Mijn oplossing op dit moment is nog steeds om hen en de situatie te ontlopen.

Omdat ik toch al geen feestbeest ben en veel mijn rust zoek, valt het niet zo op.

 

Ik voel me bij lange na nog niet in staat om de rommel van anderen ter discussie te stellen.

Het is eigenlijk allemaal nog zo pril en nieuw voor me en ben nog lang niet klaar met alle veranderingen.

Ik laat ze dus lekker aan anderen over en aan zichzelf.

Klinkt hard, maar voorlopig is dat het.

 

Ga goed Ollie, ik ben blij voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lady Jane ik heb het inderdaad al wel met mijn begeleidster hierover gehad en die gaf aan dat het inderdaad niet voor mij is om haar te helpen.

Wel zou ik inderdaad in een gesprek met haar aan kunnen geven dat het me opvalt dat het me opvalt dat ze naar alcohol ruikt te pas en te onpas.

Maar ik durf het nog niet aan. Ben toch bang dat ik zelf te veel de diepte in ga en er te veel bij betrokken raak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank Gerrit voor je reactie. Je verwoord het net zo als ik het eigenlijk ook voel om niet de * van een ander mee in aanraking te komen.

Ik kan die situtatie's niet meer geheel ontlopen om niet te gaan daar alles zo verweven is in onze vrienden / burenkring.

Echter durf ik het zelf wel steeds meer aan en durf nu ook duidelijk tegen mijn man te zeggen als ik geen zin heb om te gaan. Hoef bij hem

ook niet met een reden te komen gelukkig. Daarin steunt hij me volkomen.

Aan de andere kant vind ik het ook wel steeds "leuker" om gewoon een glaasje prik te drinken erbij en de vragen beginnen inderdaad te minderen.

De directe "naasten" zijn er langzamerhand aan gewend.

Wel krijg ik nog steeds veel complimenten dat ik er goed uitzie!!!! Dat ik weer straal!!! Alcoholvrij werpt zijn vruchten af. Het pafferig is weg in mijn gezicht.

Niet rondom mijn buik en heupen, maar dat is nu de volgende fase

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Ollie. Je doet de dingen die je aan kunt en waar je zin in hebt, zoveel mogelijk.

Misschien heb je wat last van zendingsdrang; dat voel ik ook wel.

Ik leef dat uit hier op het forum, denk ik.

 

Afvallen. Tsja. Dat moet hier nu ook gaan gebeuren.

Ik ben afgelopen weekend uitgebreid op stap geweest met het complete gezin, erg leuk, gezellig en veel buiten de deur gegeten.

Gisteravond kon ik geen gewichtsschade vaststellen.

 

Succes Ollie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ollie,

 

Net je draad gelezen.....jij bent goed bezig zeg!

 

Als je zelf nuchter bent zie je alles letterlijk en figuurlijk helderder...tenminste zo ervaar ik het.

Wat je schrijft je ziet er beter uit, kijkt letterlijk helder uit je ogen...

Maar je neemt ook je omgeving scherper waar...

Ik wil soms ook roepen: zie je niet wat die troep doet?! Beetje doorslaan naar de andere kant.

 

Nu probeer ik het bij mezelf te houden...daar heb ik genoeg aan. En als mensen zelf met vragen komen

kan ik daar op ingaan. Je voelt zelf wel of je iets voor een ander kan/mag betekenen. Wanneer die persoon

er niet voor open staat heeft het meestal niet zoveel zin..helaas.....

Zorg maar goed voor jezelf, dan straal je dat uit, positiviteit en kracht...dan kun je zonder dat je het weet ook al veel doen!

 

Mooi om je verhaal te lezen, van waar je gekomen bent en nu staat!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...