Spring naar bijdragen

Leeuw is terug (voorheen Leeuw2)


Leeuw

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

Ik heb mijn Leeuw account aan de praat gekregen en mijn Leeuw2 zal binnenkort worden verwijderd. Ik kopie / past even mijn verhaal om het niet kwijt te raken. Overigens wel logisch één account. Anders kun je hier gaan trollen en dat is ook niet de bedoeling.

Ik ben met 28 jaar alweer ruim 2,5 jaar alcoholvrij gebleven. 3 weken terug heb ik in een 0,2 liter fles fijn opgedronken. Ik voel me verschikkelijk en snak geestelijk weer naar alcohol. Fysiek ben ik afgekickt, al jaren.

Ik kom hier om inspiratie op te doen, om jullie verhalen te lezen en mijn ervaring te delen. Ik wil namelijk weer de kracht opdoen om niet in dezelfde valkuil te vallen.

In het kort; ik werkte vanaf mijn 15de in de horeca, ik heb hier in 10 jaar tijd mijn alcohol gebruik laten opvoeren naar 50 liter bier per week, 200 liter per maand, ofwel makkelijk 30 glazen dagen per dag. Soms ook 2 of 3 flessen wijn per dag, wat cocktails en flessen bier. Ik heb in coma gelegen één keer 26 uur en in mijn omgeving is door mijn werklust van 100+ uur nooit mijn alcohol misbruik als een probleem gaan zien, ik kon het namelijk altijd prima betalen.

Ik ben op eigen kracht gestopt na één gesprek met de dokter, één gesprek met een psycholoog en mezelf verdiepen in wat is nu precies verslaving? Ik ken dan ook alle 7 vormen van verslaving en met name dankzij dit medium ben ik er na 2 zware maanden door heen geworsteld. Ik heb afscheid genomen aangezien ik geen behoefte had aan stil staan bij wat ik niet wil en mijn leven wil leiden. Dat ging goed tot voor kort.

Verder heb ik me nooit baldadig gedragen tijdens mijn alcohol gebruik, ben een perfectionist ook bij het gebruik van alcohol. Op dit moment werk ik voor mezelf en parttime in de logistiek (niet meer horeca) om mijn vaste laste te betalen. Ik ben zo bang om weer weg te glijden.

Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ik mijn angst kan omzetten in een daad naar mijzelf; niet wegglijden en de misstap herstellen om er sterker uit te komen. Ik wil iedereen dan ook veel wijsheid en kracht toewensen in jouw strijd!

Ik heb me op 21/12/2007 hier aangemeld en ben tot 7/8/2010 sober gebleven gedurende 2 jaar, 7 maanden en 2 weken. Ongeveer 954 dagen. En daar ben ik trots op! Op naar de volgende bijna 1000 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leeuw2; welkom...

Ik ben pas 12 op het forum aan het praten, ervaringen delen en vooral heel veel steun ontvangen.
Ik heb de kracht van het forum onderschat, het is een geweldige steun voor mij!

Wat goed dat je weer de moed hebt verzameld om weer aan jezelf te werken.
954 dagen... wat goed!! Dan ben je toch het levende bewijs dat je na zo veelvuldig alcoholgebruik toch weer ervan af kunt raken...

Heel veel succes, en ik roep maar steeds: SAMEN STAAN WE STERK!

Tobbertje ... richting Toppertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane4 *kijkt een beetje beschaamd* Jahhh Jane... je hebt gelijk. Ik ben en blijf een Leeuw... die staat graag in het middelpunt van de aandacht *Wraauw!* En yes! Ik heb mijn territorium terug! Verder, ik moest echt snel op het forum. Het was dat of naar een slijterij rennen. Heel raar, dit is echt een veilige plek voor me en hier kan ik even 'wegvluchten' inplaats van een misstap begaan. Ik denk dat ik heel vaak al in gedachten hier ben geweest ook al kwam ik hier niet kijken en het feit dat ik zoveel steun voelde, begreep dat er meer mensen zijn die hetzelfde doormaken nu geeft me het bestef... Waarom zou ik mijzelf dat nog een keer aandoen? Dat is echt een ezel actie!

@Tobbertje, 12 dagen is echt al een top prestatie! 13 van gemaakt? Ik hoop dat je naast veel steun zelf genoeg vertrouwen er in hebt om 2 weken door het afkicken heen kan bijten. Genoeg afleiding kan zoeken. Dan kom je echt heeel ver! Succes! Dat je het gevoel snel krijgt dat je een topper bent! *WRaauw!*

Bedankt Marga en Cathy56!

Cathy, dromen, denken... doen! Met denken formuleer je een doel en de weg erheen is ook al heeel mooi! Mag je trots over zijn. Ja, zonder doelen kan ik er niet komen. Is het leven eerder een last dan een lust. Doelbewust leven is dan ook mijn uitgangstpunt. En ik denk dat ik juist dacht aan alcohol omdat ik even niks anders had, geen doelen, voor mijn gevoel in de put. Het is allemaal nog te vers om neer te schrijven waarom ik die 7de augustus ging drinken. Pff... in elk geval. Ik heb mijn weg hierheen gevonden en ben met stappen vooruit gesprongen.

Bedankt voor alle steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...