Lytse Geplaatst 20 april 2011 Rapport Share Geplaatst 20 april 2011 Aan mijn toekomstige maatje.Mijn naam hier is Lytse. Ik ben een vrouw van 64 en ik heb een alcoholprobleem. Dat komt vooral omdat ik al heel lang elke dag chronische pijn heb. Deze pijn heeft trouwens niets te maken met mijn alcoholgebruik: andersom des te meer.De ene dag gaat het goed en de andere dag weer slecht. Meestal sta ik al verkeerd op. Mijn enige oplossing is dan, gedurende de dag weer naar bed te gaan met een zware pijnstiller. Soms is het daarna beter.Ik vind het regelmatig heel moeilijk om de moed er in te houden en er zijn dagen dat ik naar de drank grijp als zelfmedicatie.Ik zoek een maatje in vergelijkbare omstandigheden. Er zijn niet echt mensen met wie ik deze problemen kan bespreken. Op het ogenblik probeer ik zowel te minderen met alcohol, als te leren omgaan met de chronische pijn.Wie herkent zich hierin?Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2011 Rapport Share Geplaatst 21 april 2011 Goeie morgen Lytse,Heb je inmiddels al een maatje gevonden? Ben je ook al bij ditjes en datjes geweest? Ben er een paar dagen niet geweest dus weet ik dat niet maar misschien is het fijn voor je om daar eens wat mee te babbelen zodat we je wat beter leren kennen, en anders om. Laat eens weten of je geslaagd bent met een maatje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 26 april 2011 Rapport Share Geplaatst 26 april 2011 Hallo Lytse,Ik herken dit helemaal al is mijn verhaal ietsje anders. Lijd ook aan chronische pijn maar was redelijk te dempen met pijnstillers. Toen ik mijn man (erg jong) dood naast me lag in bed ben ik aan de drank gegaan. En ja mijn pijn was er ook eerder als de drank maar merkte wel snel genoeg dat drank beter hielp als pillen. Later kwam ik er achter dat de alco me onverschilliger maakte tegen die rot pijn en versterkt notabene de pijnstilling meer dus jippie.Nu zit ik inmiddels aan de tramadol dus oppassen met drinken en opletten dat beide je lever zeer kunnen beschadigen. Tramadol en alco gaan absoluut niet samen maar wil soms toch wel wat drinken dus hevige strijd dan want dat is een keuze van of of.Ja is erg moeilijk de moed erin te houden met zoveel pijn dus je drinkt dan daarom maar dat helpt niet want als de roes weg is zit de pijn er nog. Dus je zit in een nare cirkel die ik heel goed herken en helaas uit eigen ervaring.Wil wel je maatje zijn maar vertel erbij dat ik een tikje bang ben geworden omdat ik het al 2 keer heb gedaan en dat liep vreselijk mis. Wat ik ook deed of zei ze hebben het beide niet gered en voelde me vreselijk falen. Hun verhaal was heel anders dus miss lag het daar aan maar dan nog ik wilde zo graag helpen of beter een luisterend oor zijn.Jou verhaal komt meer overeen met dat van mij en elk mens is anders dus als je nog niemand hebt gevonden dan wil ik erg graag voor je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 april 2011 Beste Druppeltje,Het lijkt me moeilijk als maatjes het niet redden, maar dat is toch uiteindelijk hun eigen verantwoordelijkheid. Maar logisch dat het een grote afknapper is als dat gebeurt; ik zou het me ook erg aantrekken. Ik vind het heel moedig van je dat je het toch aanbiedt.Ben jij helemaal gestopt of geminderd?Ik ben al een keer eerder geminderd en een paar jaar ging het goed. Het afgelopen jaar hebben we zelfs een tijd niets gedronken (vanwege diëten met dr. Frank) maar waar het normaal een tijdje zou duren voor je weer in de fout gaat, kwam de foute gewoonte er meteen in, omdat mijn moeder onverwacht overleed. De avond ervoor had ik haar nog aan de telefoon gehad en de volgende ochtend lag ze dood in bed. Nu was ze 86 en dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan dat wat jou gebeurd is. Vanwege al het regelen zaten we meteen weer elke dag op de bank met een drankje. Meteen aansluitend moest mijn schoonmoeder een nieuwe heup krijgen. Zeer intensief en ik moest steeds mee (mijn man is slechthorend), want ze ging/gaat gestelijk erg achteruit. Gevallen, complicaties enz. Rouwen om mijn moeder was er niet bij. Elke dag mijn schoonmoeder voeren in het ziekenhuis en als we daarna weer doodmoe thuiskwamen, weer doodmoe op de bank met een glaasje. Je ziet: het schoot niet op. Ik verloor de controle steeds meer en moest veel meer doen dan ik kon vanwege mijn lichamelijke toestand. Genoeg daarover. Daarom heb ik me opgegeven voor de Tactus internettherapie, die ik nu volg.Ik las dat jij ook Tramadol gebruikt. Ik moet er 's nachts altijd 2 nemen (50 mg) en bijna dagelijks 's middags één. Als het helemaal fout gaat zelfs twee keer op een dag. Het vervelende is dat mijn pijn in mijn nek en schouders zit en dat het alleen zakt als ik ermee met pil in bed ga liggen.Ik weet wel dat Tramadol en alcohol niet samen gaan, maar als ik 's avonds gedronken heb ben ik verder k.o. en dan slaap ik gewoon beter. Overdag drink ik niet, behalve in het weekend, dan vanaf een uur of 17.00. Laatst heb ik me, op verzoek van Tactus, door de huisarts op van alles laten controleren en Gode zij dank zijn mijn leverwaarden goed. Mijn man doet uit solidariteit met mij mee. We zijn altijd stevige drinkers geweest, maar hij kan wel maat houden. Je ziet dat ik, in principe, er niet alleen voor sta. De reden om een maatje te zoeken is dan ook, omdat hij erg in mineur raakt als het met mij slecht gaat en het vreselijk vindt dat ik een drankprobleem heb. Ik "spaar" hem zoveel mogelijk en heb niemand anders bij wie ik echt mijn hart kan luchten.Als je dit zo leest: durf je het dan aan? We kunnen ook, als tussenoplossing, elkaar PB 's sturen, zodat niet iedereen kan lezen wat we uitwisselen.Ik hoor graag van je.Groetjes,Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 26 april 2011 Rapport Share Geplaatst 26 april 2011 Hoi Lytse,Ja natuurlijk durf ik het aan anders zou ik niet hier op je reageren.Ik slik 3 maal per dag tramadol 50 mg en zonodig voor de nacht nog wat extra dus je begrijpt dat het niet tegen de jeuk is aan mijn grote teen hahaha.Heb erge loopstoornissen en vreselijke pijn hoog in mijn rug.En nee ben niet gestopt met drinken maar vond dat het wel minder moest dus vandaar dat ik hier ben gekomen.Wilde niet helemaal stoppen maar weer rustig aan doen want die tramadol liet me telkens vechten met elkaar en omdat ik er knetter van werd moest ik iets doen.Ben hier al meer als 3 jaar en veel steun gehad dus hoop nu een ander tot steun te zijn.En ja liever via PB want dit is een openbaar forum dus iedereen kan dat lezen en zoals Tactive ook zegt ben voorzichtig met je privegegevens onderling uit te wissellen want je weet maar nooit dus ook jij zal me moeten vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 4 april 2012 Rapport Share Geplaatst 4 april 2012 Hallo, ik herken me in jouw verhaal. Ik heb ook al jaren Veel pijn. Weet nit meer hoe het is zonder pijn. De alco verdoofd mijn lijf en leed dan een poosje. Bijna dagelijks dronk ik minstens een fles wijn, port of sherry en soms nog meer zoals bier of de meestonsmakelijke mixen. Mijn gezin is zeer gelukkig met mijn voornemen om 100 alcovrij te zijn en blijven. Een aantal chrobnische pijnklachten komen door valpartijen na een flinke slok op. Ik ga mijn best doen om de pijn te verdragen en zou het fijn vinden om jou als maatje te hebben in dit best wel enge avontuur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Hallo Fofies, Bedoelde je mij, Lytse of ons samen? Lytse en ik zijn al bijna een jaar maatje en het gaat buitengewoon goed na mijn nare ervaring dat het 2 keer mislukt is. We hebben veel contact maar dat is niet altijd omdat het slecht gaat maar ook wat ons dagenlijks bezig houd en dat heeft niet altijd met drank of pijn te maken. Indirect wel maar je kunt niet blijven herhalen (of juist wel en dat kan). Beide hebben de therapie gevolgd om te minderen maar dat is erg zwaar want beter is te stoppen en dat deden we niet. Het gaat goed met ons en als het minder is dan weten we elkaar te vinden en daar gaat het om. Denk er maar over na want ik weet heel goed dat vaak maatjes afhaken en dat is niet de bedoeling lijkt me. Het belangrijkste is dat je een maatje vind. knuffel van druppeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clown25 Geplaatst 29 april 2012 Rapport Share Geplaatst 29 april 2012 Hey, Ik ben Hans en net nieuw hier, ik dacht dat ik de enige was die drinkt vanwege chronische pijn . Ik heb 1,5 jaar geleden scooterongeluk gehad (dronken) en sinds dat chronische pijn aan over gehouden. Nu drink ik veel teveel omdat dan die pijnen weg zijn, maar de dag erna komt het 3 x keer zo hard terug en lig ik met oxazepam hele dag op bed . Dus dat maakt het lastig kiezen. Voor het ongeluk dronk ik al teveel en bracht dat al sociale problemen en in relaties. Nu drink ik dus nog meer, met meestal coma tot gevolg, en ik ben pas 25 jaar oud! En ironish genoeg voor mijn werk ben ik barman en ben dus altijd dicht bij het vuur, al mijn vrienden bezoeken het Cafe waar ik werk en drinken ook aardig veel! Maar ik wil 100% stoppen voordat het te laat is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden