Kim Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Hoi allemaal,Ik ben nieuw hier en weet totaal niet hoe dit werkt.Ik ben 44 jaar, pas gescheiden (nog niet officieel) met 3 kinderen.Ik drink bijna dagelijks. Het afgelopen jaar ben ik meer gaan drinken door de thuissituatie.1 Keer per week drink ik echt veel te veel en voel me vervolgens 2 dagen beroerd. Ik wil hier vanaf.Het liefst wil ik minderen en niet helemaal stoppen. Groetjes,Kim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Hoi Kim,welkom hier.Je zit nu in onze huiskameren het is nu erg stil, de laatste tijd zowiezo wel.Je hebt het moeilijk he meis,ik hoop dat je morgen terugkomten meeschrijft, want echt je kunt hier zoveel halenwat je helpt bij het ADB worden.Ik moet nu gaan slapen, maar als je er nog benten dit leest; het went snel hoor zo'n forum en langzamerhandvind je je weg hier, gewoon op veel draadjes lezen en kijken wat en wie jeaanspreekt. Je hebt 3 kinderen en straks als je door de scheiding heen bentkun je hopelijk weer gaan opbouwen, veel om voor te gaan dus:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Kim wees welkom,Ik hoop dat je hier de hulp vindt die je zoekt, afgaand op mijn ervaringen gaat dat lukken.Scheiden van wat je ooit, of misschien nog wel, lief is (geweeest) lijkt me zo moeilijk.Het kan natuurlijk ook een opluchting zijn, ligt er aan van wie het initiatief uitging en waarom.Zijn je kinderen nog klein? Heb je daar steun aan?Hoe het ook zij Kim, veel kracht en wijsheid zul je nodig hebben en die wens ik je van harte toe.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kim Geplaatst 4 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Hoi,Heel fijn om zo snel al een aantal reakties te krijgen. Ik heb zelf de knoop doorgehakt. Dat maakt het er echter niet makkelijker op. De kinderen zijn voornamelijk bij mij, daar ben ik heel blij mee. Ze hebben het er elk op hun eigen manier moeilijk mee. Ik heb 2 dochters van 15 en 13 en een zoontje van 6. Met mijn ex-man heb ik een goed, vriendschappelijk contact gelukkig. We wonen ook vlak bij elkaar, wat voor de kinderen heel prettig is. Het is heel moeilijk soms en heel verleidelijk om te gaan drinken en in een roes terecht te komen. Alleen de dagen erna heb ik er weer gigantisch spijt van en voel me heel slecht en angstig. Ik heb een paniekstoornis, alcohol drinken is daarvoor niet bepaald bevorderlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Alcohol versterkt al wat er al was Kimpaniek verdwijnt als je je angst onder ogen komten er naar durft kijken, ernaar toe ademenen accepteert.en als je geluk hebt heeft ie je nog iets te zeggen ook.Fijn dat jullie je kinderen samen opvangen, om de beurt, op je eigen manier,dan blijft het veilig voor hen.Voor jou blijft/wordt het veilig zolang je niet drinktik drink niet, met je mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 5 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2010 Hoi Kim,ben ook nieuw hier sinds gisteren. Het is bemoedigend te voelen en te lezen dat je er niet alleen voor staat. Er zijn zo veel anderen in diezelfde situatie, en die kom je hier tegen. Ik wens je heel veel succes, sterkte, en moed om je eigen doelstellingen te behalen! Samen staan we sterk!groetjes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kim Geplaatst 5 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2010 Hoi,Ik heb de afgelopen 2 dagen niet gedronken. Vandaag 2 glaasjes wijn.Dan is het weer op. Sinds ik hier woon (1,5 week) heb ik nog wel gedronken, maar met mate.1 of 2 glaasjes en niet iedere dag. Ik houd mezelf in de hand door gewoon geen alcohol in huis te halen of als ik bezoek krijg gewoon 1 fles wijn. In mijn vorige huis werden er altijd grote hoeveelheden aangesleept, waardoor er ook altijd genoeg in huis was om maar door te gaan met drinken. Bovendien was mijn man ook wel altijd "in" voor een glaasje...Er staat wel rode wijn in mijn kast maar dat drink ik niet. Het is mij gelukkig niet zo, dat ik grijp naar alles wat er in huis is. Mijn grote probleem is, dat ik geen rem heb als er nog genoeg staat. En dat gebeurde het afgelopen jaar wekelijks minimaal 1 keer. Bovendien rook ik ook nog en als ik zo doordronk, dan werd ik tevens een kettingrookster. Vervolgens was ik dan 2 dagen niks waard en dat wil ik niet meer. Als ik niks meer heb, heb ik simpelweg geen keus. Met het roken wil ik volgende maand wel helemaal gaan stoppen.Heb een boek besteld, dat me daarbij hopelijk gaat helpen.Groetjes,Kim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 6 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2010 veel succes alleszins kim! ik begrijp je heel erg goed als je spreekt over die rem die er niet is... Dat heeft te maken met grenzen aanvoelen, en daar ligt net mijn probleem. Dat lijkt zich te weerspiegelen op verschillende aspecten in 't leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2010 Hallo en welkom Kim,Heel goed dat je je hier aangemeld hebt meid en kom maar gauw bij ons in de virtuele huiskamer, de dagdraad, zodat je je niet meer alleen en eenzaam voelt.Ik ben erg blij dat je voelt dat je je lichaam zoveel geweld aan doet en dat je wilt minderen.Hier zitten stoppers en minderaars. Schrijf maar wat je kwijt wilt en geef maar aan of je in het begin aandacht wilt hebben voor jouw problemen of dat je liever ff wilt kijken en mee lezen.Mocht je het gevoel hebben dat men je niet hoort, schreeuw dan maar.Nogmaals wekom.Liefs Bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden