Spring naar bijdragen

even voorstellen

sunny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

ik heb me vandaag aangemeld en zal me even voorstellen. Ik wil zo graag stoppen met alcohol. Heb me ook aangemeld bij de Brijder stichting en ga volgende week maandag weer voor een gesprek. Ik heb nog wat extra ondersteuning nodig dus dit forum lijkt me dan ook uiterst geschikt.

Ik ben begonnen met een alcoholdagboek om zo wat inzicht te krijgen in mijn drinkgedrag. En na een week ben ik het zo zat. Ik wil er zo graag vanaf en helemaal helder blijven. Als ik een dag niet drink sta ik zoveel lekkerder en gezonder op. Vorige week lag ik om half 8 al in het zwembad.

Ik drink al meer dan 20 jaar ongeveer 2 a 3 glazen per dag, soms iets meer. En ik heb er echt last van. Ik ben hooggevoelig en denk dat dat nog eens extra werkt.

Afgelopen jaar is de heftigste uit mijn leven geweest. Door een ongeluk kon ik niet meer lopen. Mijn bekken zat helemaal klem en scheef en mijn staartbeen klem. ik heb bijna een jaar niet kunnen lopen. Nu gaat het gelukkig weer beter, maar ben nog erg onstabiel (zowel lichamelijk als geestelijk). Omdat ik bijna 2 jaar in de ziektewet zit heb ik de WIA aan moeten vragen en heb over een paar weken een gesprek. Eigenlijk heb ik nog een tijdje nodig om echt sterk te kunnen zijn en weer aan het werk te kunnen.

Ben bezig met kinderyoga. Een paar maanden geleden heb ik daarvoor mijn diploma behaald en nu bezig met opstarten. Geef gratis les op basisscholen. ook doe ik de yoga docentenopleiding. Yoga heeft me eigenlijk weer zo goed op de been gebracht. Kan het iedereen aanraden.

Nu nog stoppen met alcohol Het is zo moeilijk. Ik ben er zo dwangmatig mee bezig. Elke dag omstreeks een uur of 4 begint het te kriebelen. En vaak is de drank sterker en ben ik weer gezwicht. En ik weet diep van binnen dat het me zo goed zou doen als ik de alcohol zou kunnen laten staan. Maar ik ben te zwak en daarna weer schuldig. Zo blijf ik in de vicieuze cirkel.
Gister gedronken, dus nu al een tijdje sterke koffie, anders had ik lekker fris in het zwembad kunnen liggen. nou ja, ik kan wel blijven praten, wel fijn om het zo van me af te schrijven.
ik ben benieuwd naar jullie!

groetjes, Sunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi sunny welkom hier, als je bij ditjes en datjes kijkt zie je de huiskamer waar je met iedereen kunt kletsen :D

ik had ook al een berichtje voor je neergezet dat je gegevens zichtbaar waren en dat je de moderator even moet inschakelen (heb ik ondertussen al gedaan voor je) volgens mij zijn ze er nu mee bezig want ik zag tactive ingelogd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunny,

welkom op ADB!
Goed dat je iets aan je alcoholprobleem wil doen!
Denk dat je hier veel steun zal krijgen!

Kom even naar ditjes en datje de dagraad en daar vind je ons en kan je meepraten en vragen stellen als je dat wil.'

Strijd tegen alcohol is een moeilijke en lange strijd maar je zal er alleen maar van opknappen!
Heel veel succes en vraag gerust als je iets wil weten!!

Groetjes Yajala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Sunny
welkom hier en ik hoop dat dit forum een mooie
aanvulling voor je is op de brijder.
Als ik je lees, bekruipt me wel wat van
dat je waarschijnlijk meer drinkt dan je schrijft.
Van 2 a 3 glazen hoef je niet meer aan de koffie als je al 20
jaar drinkt enals het om 16 u al kriebelt bij mij
en ik geef er aan toe, dan kan ik het niet laten bij 2 a 3, snap je?
Ik denk dat we allemaal sjoemel(d)en met drinken, maar stap een
om ADB te worden is in elk geval naar jezelf eerlijk worden.
Dat ben je waard. En dan kun je ook van de vooruitgang genieten
als de knop echt om is. Ik hoop dat ik niet te hard voor je ben, gelijk al de 1e dag,
maar hee dit is wel een forum van mensen die het klappen vd zweep kennen he!
En daarom kunnen we hier zonder een oordeel zijn en eerlijk.
Dit mag dus een veilige plek voor je worden waar je in principe alles kunt
schrijven wat jou helpt om ADB te worden. Ik zou zo zeggen, join us en grijp je kans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal,

bedankt voor deze antwoorden, wat fijn.

Jane, ik wil meteen wel even reageren op jouw mail. Want dat is waar ik bij de brijder ook op stuit. Ze zeggen dat ik wel controle heb en dan 2 a 3 glazen best wel meevalt. Maar dat is nou juist het probleem. Ik heb controle, dat is waar. maar 2 glazen is voor mij gewoon al heel veel. De een kan toch meer aan dan de ander?
En ik heb er echt last van. Dat vreselijk dwangmatige, elke dag maar die zucht naar de drank. Ik verlang ernaar om er vanaf te zijn.

En ik voel me echt slap en niet lekker de volgende dag. Zoals ik al zei, anders had ik lekker in het zwembad gelegen vanmorgen, nu loop ik met een zware kop.

ik schrijf het echt van me af, nou ja, hoop dat jullie het niet erg vinden, knap er wel meteen van op ;) thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Sunny
als ik je tekort deed
dan was het mijn eigen niet eerlijk zijn
ik zei altijd 2 bl bier
maar er nooit bij dat ik de sterke kocht
soms wel tot 12% dus dan had ik het over
1 ltr wijn eigenlijk, snappie.
en die zucht, dat dwangmatige was zo maar weg
sinds ik hier ben, dat gun ik jou dus ook.
de knop moet om en dat moment daar kun je naartoe werken
ik weet niet of je het kunt afdwingen
soms moeten mensen eerst echt brokken maken of een ander
beschadigen, maar vanaf dat moment komt er een soort rust,
en dan blijft het leven gewoon moeilijk, maar de schaamte is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jane,

nee hoor, het is okay. heb ook weleens 1 liter wijn gedronken, maar dat is echt 1 of 2 x per jaar of zo en dan ben ik de volgende dag zo ziek als een hond, dus dat laat ik toch echt wel.

Wat mooi dat je zegt dat dat dwangmatige zomaar weg was. Wat was voor jou dan het klikmoment? hoe is dat gegaan. Omdat je je meer bewust wordt? of kom het door dit forum.

nou, dat beloofd wat!
thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zo weg
dus ff kort Sunny,
bij mij was de aanleiding een ruzie met puberdochter
nadat ik tegen principe in vóór avondeten dronk en dat viel verkeerd.
Zij zou logeren dus sociale controle weg en principe overboord.
ik was over mijn eigen grens gegaan en dochter was dus mijn aanleiding
om te stoppen en toen vond ik ADB, wat heet toeval he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartelijk welkom hier sunny! ik heb op 3 oktober de stap gezet om te stoppen met drinken, en dit forum heeft me al heel hard geholpen. Hier kan ik met mensen paraten die met hetzelfde bezig zijn als ik. Die me begrijpen en die me steunen! geweldig is het!

Ik ben wel gestopt onder begeleiding van medicatie omdat ik niet meer geloofde dat ik het zonder zou kunnen...

Ik wens je alvast heel veel succes! en als je eens wilt praten, bij mij ben je ook altijd welkom!

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sunny, je drinkt 2 a 3 glazen per dag. Teveel voor jou, zeg je. Dat kan heel goed, alhoewel ik mn vragen hierover deel met Jane4. Hoe oud ben je? nog heel jong?
Probeer 1 of 2 avonden niks te drinken in de week, dan langzaam opvoeren naar 3, 4 avonden niks.
Sterkte!! Kom en schrijf op het forum: ditjes en datjes dagraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...