Soberline Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Hoi, ik ben Soberline, sinds 9 oktober ben ik nuchter.....Drinken doe ik helaas al een behoorlijke tijd, ik heb het als zelfmedicatie, steun in de rug enz enz enz enz gezien.Ik ben ongeveer 23 jaar geleden begonnen met het drinken van bier, dit is een tijdlang zo gebleven.Opeens ging ik ook andere consumpties nuttigen, zolang het mij maar uit de realiteit haalde.Ongeveer 8 jaar terug aan de flessen Whiskey en Wodka, vanaf 's ochtends vroeg tot 's nachts.Ik was letterlijk nergens meer toe in staat.Hier ben ik gelukkig door opnamen van zelfmoord mee gestopt.Soms nam ik tot 1 jaar terug nog wel eens een glas vol, naast de bier of rosé. Ik heb het nooit meer gedaan omdat ik het op een gegeven moment te heftig vond worden.Ik wilde meer een flinke roes, geen totaal van de wereld gevoel meer.Controlle houden over mijn doen en laten, doorhebben wat er om mij heen gebeurde.Natuurlijk is het eigenlijk bulls... om zoiets te denken, want eigenlijk ben je de totale controlle allang kwijt.......Er is een hoop gebeurd in mijn leven, lichamelijk en geestelijk.Nu ben ik sinds kort alleen verantwoordelijk voor mijn kind, die ook al genoeg te verwerken heeft en gehad.Ik dacht dat ik het drinken wel kon minderen, sowieso dronk ik nooit meer overdag als mijn kleine naar school was. Maar minderen past niet in mijn straatje, daar ben ik nu wel achter.Om dat uberhaupt te kunnen moet je zeer stevig met beide benen op de grond staan, en zeer veel zelfdicipline hebben.Het eerste is helemaal niet het geval en het 2e alleen in bepaalde gevallen.Echt stoppen heb ik maar eens geprobeerd, het is mij toen maar 1 maand gelukt.Ik had mij na die maand voorgenomen om af en toe wat te gaan drinken, dit was al zeer snel niet meer het geval. Af en toe, beperken, minderen zijn voor mij sprookjes. Als ik eenmaal de eerste slok op heb, is de rem in feite al weg.....Voor het welzijn van mijn kind, mijn eigen gezondheid, voorkomen dat ik met mijn dronken kop weer iets stoms doe of zeg waar ik later spijt van krijg, en eigenlijk nog veel meer dingen, zal ik moeten stoppen met alcohol!Ik heb nu hoge bergen te beklimmen, waar ik door mijn emoties en omstandigheden zeer zeker nog wel van af zal vallen. Maar met het besef wat ik heb, en hopelijk steun van anderen, wil ik de klim blijven doen.Totdat ik de top heb bereikt, eenmaal op de top zou ik ook nog wel eens kunnen vallen, maar nooit meer tot op de bodem! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Jeetje Soberline,das een heel verhaal!Goed dat je hulp zoekt en ervoor wil gaan!Niet alleen voor jezelf maar ook voor je kind!Later zal hij of zij je er dankbaar voor zijn en jij zelf ook!Kinderen krijgen er meer van mee dan je zelf denkt!Ik denk dat je hier veel aan zal hebben,je kan op de ditjes en datjes dagraad met lotgenoten praten en dingen delen als je daar behoefte aan hebt!Ik kom vaak even langs als ik een trekmoment heb en dat helpt me er weer doorheen!Misschien is de ADB on line behandeling ook wel iets voor je.Mocht je vragen hebben dan is er hier altijd wel iemand die je wil helpen!Heel veel succes,het begin is er,de eerste stap is gezet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberline Geplaatst 12 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Hoi Yajala,dank voor jouw reactie!Ik zat zelf ook al te denken aan de online behandeling, hoe kan ik mij hiervoor aanmelden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Op de home pagina van ADB kan je je aanmelden,zijn verschillende mogelijkheden om dat te doen ook ivm verzekering en kosten en of het anoniem kan of niet.Moet je maar even doorlezen!Ik heb de ADB behandeling ook gedaan en heeft mij erg geholpen,vooral om dingen anders te zien en niet te vluchten in je drank gedrag maar de problemen aan te pakken!Het begrijpen waarom je gaat drinken enz.Gedachten leren omzetten.Veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberline Geplaatst 12 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Ik heb net mijn aanmelding voor de behandeling afgerond, nu afwachten tot ik contact krijg.Nogmaals bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Graag gedaan!!Mocht je mee willen praten kom dan naar de ditjes en datjes,daar de dag van vandaag aanklikken en kan je met mij en anderen praten als je wil!!Meestal reageren ze wel snel en kan je snel beginnen hoor!Veel succes in ieder geval!!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Welkom Soberlineen goed dat je de 1e stappen al gezet hebt,hier komen en de behandeling op gang brengen.Je verhaal over het bergbeklimmen gaf mij eenbeeld, dat de meeste klimmers zich aan een maatje zekeren.Risico sprijden, verantwoordelijkheid delen en samen is net iets meerdan 2 x 1.Zelf heb ik daar heel veel aan, nog steeds.Na de behandeling en het stoppen met drinken, gaan er dingen veranderen,maar er blijven ook dingen hetzelfde, tenzij je leert ze anders te doen.dat is waar ik nu mee bezig ben in therapie. Niet gemakkelijk, dat weet ik wel.Ik begin de lijnen te zien vanwaar ik geleerd heb te overleven door mijn kop in het zand te steken.Maar dat hield ook lang het me slachtoffer voelen in stand.Nu moet ik dus mijn inzichten om gaan zetten in daden en pfff, dat valt niet mee.Maar mijn onderschrift heb ik niet voor niets, dus niet opgeven, want falen ken ik al genoeg.Mijn therapyeut zei vanmorgen; tijd voor nieuw en goed.Dus op naar nieuw en goed, ook voor jou hoop ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Heej Soberline:present:Welkom en wat goed dat je je hebt aangemeld voor de internetbehandeling. Het werkt echt súper! althans voor mij dan...Ik herken me heel erg in jouw verhaal in die zin, dat minderen voor mij geen optie is: na glas 1 (van wat voor alcoholische drank dan ook; (whiskey heb ik ook met sloten gedronken:$) wil ik glas 2 en 3 en 4 enz... Dus ik moet gewoon stoppen. Punt.Ik sta nu 45 dagen droog maar dat was me nooit gelukt zonder AdB en het geweldige forum. De steun en begrip die je hier krijgt vindt je nergens. Dit is echt mijn sleutel tot succes!Hopelijk werkt het voor jou ook!! Heel veel sterkte, moed en succes gewenst! SAMEN STAAN WE STERK!!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerre1982 Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Soberline,welkom hier! Blij te horen dat ook jij de stap neemt... Ik heb dezelfde stap henomen als jij op 3 oktober, en ben nog steeds erg blij dat ik dit forum heb gevonden! Samen staan we sterk! veel succes en hoop je actief te zien in de dagdraadjes!groetjes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberline Geplaatst 16 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2010 Hoi Jane, Tobbertje en Jerre,allen heel erg bedankt voor de reacties!Ik ben ook zeer blij dat ik dit forum gevonden heb, en mij heb aangemeld voor de online behandeling.Zo te lezen zijn hier heel wat Toppertjes aanwezig!Steun geven, en krijgen, dus idd samen staan wij sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 16 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2010 hoi ik las net je w=w welkom hier. sommige dingen zijn heel herkenbaar voor mij.kom je naar de ddd gezellig meekletsen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden