Ala Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Goedenmiddag,Ik ben ook nieuw hier en van plan om mee te gaan schrijven.Ben geen dagelijkse drinker, maar langer als een week heb ik eigenlijk sinds mijn 16e niet meer zonder gedaan. Ik drink dus al 20 jaar bij vlagen veel en het geeft problemen als ik er eerlijk naar kijk. Er niet eerlijk naar kijken is het vooral rock n roll te vinden, ook een manier van zelfbescherming.Ik heb al veel mensen beledigd, geduwd, van me weggeduwd, relatieproblemen gehad. Ik heb me hier aangemeld omdat ik dus weer een vreselijke blunder begaan heb. Hierdoor is mijn alcoholgebruik ook doorgedrongen in mijn werkplek. Men wist dat ik een borrel lust, maar dat ik zo grenzeloos ben, was niet bekend. Ik voel me dus slecht nu, vooral geestelijk, wat juist maakt dat ik zin heb in een borrel.Mijn drankgebruik: ik drink een slok, dan gaat de knop om en de volgende dag (of avond, want ik begin ook wel eens 's middags) word ik wakker. Soms met alleen een droge mond en een beetje koppijn, maar meestal nog steeds dronken met een stuk uit de film kwijt. Mijn ellebogen en knieën zijn ook vaak kapot en ik heb overal pijn. Van het vallen leert mijn broek of jas mij dan. Soms zijn mensen boos, vaak lachen ze me uit of word ik met de nek aangekeken. Ik voel me dan een paar dagen *****, maar in het weekend begint het weer van voor af aan.Kan wel een boek volschrijven, maar dat ga ik maar niet doen om te beginnen wil ik proberen om aankomend weekend niet te drinken, maar uiteindelijk wil/moet ik stoppen, als ik niet wil verliezen wat ik heb. Niet drinken betekent de komende tijd voor mij vooral eenzaamheid, ik ken nl. niemand die niet (veel) drinkt, dus ik zal wel mee gaan schrijven op de dageraad oid.Bedankt voor het lezen van deze lap tekst, als jullie verder nog wat willen weten hoor ik het graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ala Geplaatst 19 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Oh ik ben een vrouw, zie ineens een mannelijke avatar, dat moet ik nog veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ala Geplaatst 19 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Dageraad? Volgens mij heet dat niet zo, ik kan niet aanpassen op mijn pod, dus ik bedoelde dagdraad, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Welkom Ala,de dagdraad bedoel je vast:Dhet draadje vd dag bij ditjes en datjes dus.Het vindt zijn weg wel hier, dat is een kwestie van doen.Met je drankprobleem aangaan zal het wat lastiger worden,want ja je wereldje zonder drank wordt in eerste instantie misschien welkleiner, maar of het eenzamer wordt dat bepaal jezelf. want als je eerlijk bent(en dat ben je in je stuk) dan is het leven met al die drinkers om je heen, juisteenzaam toch? Ieder is meer mijn de inname bezig dan met de ander hoor!Mijn leven met dranl was tenminste veel eenzamer dan nu zonder, terwijl ikwel veel meer tijd alleen doorbreng en selectiever ben met wie ik nog als gezelschap wil.Maar wat extra hulp erbij kun je via de ADB behandeling hier online misschien wel gebruiken,het is anoniem en als je goed leest kan het ook nog gratis. Ik heb er veel aan gehad en begin langzamerhand weer mijn oude zelf te worden, van voor de blunders, en kwetsingen door hetteveel drinken en de gaten erna. ik zou niet meer terug willen naar die tijd, ook al is het somserg moeilijk alles nu anders aan te gaan, want ja ik dronk niet voor niks, en mijn stress en problemenzijn helaas niet weg gegaan na het stoppen. Ik wens je veel succes met het aangaan van dit stuk in jeleven en hoop dat je op je werk en privé weer je (zelf)respekt op weet te bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Goeie middag Ala,Welkom bij de club van stoppers en minderaars.Alemaal heel bekend wat je schrijft. Ik hoop dan ook dat je heel veel zal hebben aan onze forumleden.Kom maar gauw naar de dagdraad en praat, huil, en lach maar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
andrea Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Hallo ala,Ik herken heel veel dingen in jouw verhaal, heb me ook pas aangemeld hier en hoop met lotgenoten te kunnen praten, herkenning te vinden en dan de stap om sowieso drastisch te gaan minderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Hallo Ada, wees welkom.Je bent nu in elk geval virtueel omringd door lotgenoten, mensen die je begrijpen en willen helpen.Het dagdraadje is soms een soort gezelligheidsclubje, koetjes en kalfjes (honden en katten in dit geval) maar haak niet te snel af, kijk daar door heen.Als het nodig is gaat de knop om, zijn we serieus en zijn we er voor degene die het nodig heeft, en dat heeft ieder op zijn tijd.Kortom, kom er bij, het gaat je helpen,Succes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden