Spring naar bijdragen

Ook nieuw hier....


Sweetling

Aanbevolen berichten

Ik ben al de hele week aan het neuzen op deze site. Tot nu toe heb ik nog geen nieuw bericht durven plaatsen. Je bent anoniem, maar dan toch niet meer.
Op 1 januari was ik gestopt met het drinken van wijn. (Soms wel 2½/3 flessen op een avond. Dat begon meestal tijdens het eten koken en ging gewoon de hele avond door.)
Ik heb dat 3 maanden volgehouden en viel weer terug in mijn oude verslaving van alcohol. (Vroeger, 18 jaar gelden waren dat harddrugs.) Nu na een aantal maanden en merken dat "alcohol meer kapot maakt dan je lief is", wil ik weer beginnen. Ik kan het zelf erg moeilijk en heb daarom het middel Refusal. Als je dan drinkt wordt je echt ziek. Misschien wel slap van mij dat ik het niet alleen kan, maar beter zo dan doorgaan. Vooral voor mijn dochter, 13 jaar, wil ik proberen een goed voorbeeld te zijn. Deze week hebben wij, samen met mijn man een stevig gesprek gehad. Ik zou me het liefs op laten nemen, maar daar is mijn man niet zo voor. Hij zegt dat ik het KAN. Hij wil me helpen en is daarom acuut gestopt met zijn biertje. Hij heeft er geen moeite mee en heeft een heel ander drinkpatroon dan ik. Bij mij is het verslaving, en hij geniet van een biertje.
Ik heb deze nacht bijna niet geslapen, heb diaree en voel me brak. Toch weet ik van het voorjaar dat dat over gaat en dat je je steeds fitter voelt. Ik was toen ook veel liever vind ikzelf. Tijdens de drinkperiode kan ik onredelijk en huilerig zijn. En heel vervelende doen vindt mijn dochter.
Voor haar en mijn man wil ik doorzetten. En natuurlijk voor mezelf. Ik had allerlei klachten, maag, links in mijn bovenbuik, (lever?), rug, en toch ging ik door. Toch wil ik niet als een alcholiste dood gaan, dat kan ik hun niet aan doen en mezelf ook niet. Ook ben ik Christen en voel me vooral ten opzichte van God erg schuldig en voel dat ik gevaald heb. Ik weet dat hij mij vergeeft, maar toch....
Ik wil iedereen die dit leest veel sterkte en doorzettingsvermoegen toewensen en ik blijf deze site bezoeken, zelfs nu er een aanmeldingsstop is. Groet, sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling, ik schrik heel erg van je, uitlatingen en besef nu terdegen, dat ik heel snel hulp moet zoeken, want een fles wijn, is niets bij het geen jij omschrijft. Ook ik moet wachten, tot er plaats is.
Dus kunnen we elkaar misschien steunen, Ik ben niet zo makkelijk met de computer, laat me wetenhoe we kunnen contacten. En wie weet kunnen elkaar helpen tot er plek is. groet en sterkte ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,
Fijn dat ik je de ogen heb kunnen openen. Je drinkt eerst 1 glas, dan 2 en dan vanzelf steeds meer. Je lichaam raakt er aan gewend en je hebt steeds meer nodig om dat "rustige" gevoel te krijgen. Heel bekent natuurlijk bij iedereen, maar je beseft eigenlijk pas dat dat ook voor jou geld als je TE veel drinkt. Het is jammer dat er een aanmeldings stop is, ik heb al veel berichtjes gelezen dat mensen er toch goed geholpen worden. We moeten tot die tijd elkaar maar steunen. Ik kijk elke dag even op deze site, dus via dit forum kun je altijd een bericht achter laten.
Vanacht heb ik weer heel oppervlakkig kunnen slapen. Veel gedroomd. Toch voel ik me na 2 dagen al fitter. De pijn in mijn bovenbuik is ook minder. Ook ben ik minder opgeblazen want ik hield vocht vast. Net als Hans van der Tocht deze week op tv. Hij gaf toe dat hij meer dan 3 glazen per dag drinkt en dus eigenlijk alcoholist is. Hij zag er ook zo opgeblazen uit. Je nieren kunnen dat allemaal niet aan en dan krijg je dat effect. Gelukkig is dat nu na 2 dagen al een stuk minder.
Vanavond hebben we een feest. Normaal gaan daar de remmen altijd los en blijven we slapen. Vandaag niet, ik BOB naar huis als mijn man een biertje wil drinken. Hij steunt me door geen bier meer thuis te drinken, maar een feest van zijn vrienden is toch wat moeilijker. Ik zie er naar uit om volgende week weer te gaan sporten, goed voor mijn lichaam en conditie.
Nou, tot zover maar weer en evtueel tot morgen????
Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, Sweetling, rot voor jullie dat je ff moet wachten.
Zelf zit ik nu 3 weken + 1 dag in het programma, en, zonder "wonderen" te ervaren: Tactus houdt je een nuchtere spiegel voor, en een luisterend oor beschikbaar: je wordt als het ware buiten je dagelijkse beleving geplaatst, waardoor je beter in staat bent, naar jezelf te kijken, speciaal natuurlijk met betrekking tot het alcoholisch leven: je "zin in, denken aan alcohol"momenten, omstandigheden, gedachten, gevoelens en uit al deze voortvloeiend: je gedrag.
Het "gekke" is, dat alleen al het noteren van de nuchtere dagelijkse feiten je doen denken "waar ben ik in 's hemelsnaam mee bezig"???
En als je dan tijdens een "zin in" moment besluit eens geen alcohol te nemen, in plaats van, zoals eigenlijk altijd, wel, dan is er voor het moment wel de teleurstelling van de niet-ingevulde behoefte, maar al heel snel maakt deze plaats voor een veel langduriger gevoel van, laat ik maar noemen: "inwendige vrijheid".
En da's een grote beloning, in mijn beleving tenminste.

Nou, lucky me: ik zit wel in het programma, en beloof hierbij "mijn" plaats zo snel als verantwoord is, af te staan!

Groet, sterkte,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sweetling,

Beantwoord nu pas, heel lief van je, hoe je omschrijft. Ik kan niet zo goed met een computer overweg.
vandaar dat ik nu pas antwoord. Want ik kijk wel op deze site. Maar weet dan niet welke handeling, ik moet verrichten om in dit programma te komen. Om te antwoorden, is nu wel gelukt. Ik hoop voor je dat je de problemen met nieren onder de knie hebt. Goed en gevariéerd eten is ook heel belangrijk.
En mocht dat niet lukken koop dan een goed vitaminepreparaat.
groet ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ferry en Toni,

Ferry, het is niet zo moeilijk om te antwoorden, er staat een knop onder het berichtje, antwoorden, die klik je aan, (wel eerst aanmelden) en dan kun je antwoorden. Niemand ziet of je snel of langzaam typt en taalfouten maken we gelukkig allemaal. Dus ik moedig je aan gewoon wat vaker van je af te schrijven.
Ben je al gestopt en heb je al hulp gezocht en/of gekregen? Ik ben benieuwd! Vertel eens wat meer over jezelf. Hoe lang drink je al en hoe is dat gegaan? Wat is de reden dat je nu wilt stoppen?
Ik voel me steeds beter, slaap ook weer goed en misschien heb je elders wel gelezen dat ik geen vocht meer vast houd, nieren kunnen het dus weer aan. Sporten is me nog niet gelukt, maar dat komt wel. Ik zie er ook beter uit, zelfs mijn man viel dat op. ;)
Ik hoop dat jij ook snel verbeteringen bij jezelf zult merken als je stopt. Groet van mij.

Tonie, je hebt gelijk dat alcohol ook een drug is. Wijn, bier een softdrug, en whiskey en cocnac etc een harddrug? Ik heb vroeger al eens gezegd tegen iemand die over mijn (inderdaad harddrugs) verslavind zat te zeuren en die zelf dronk, dat het nog altijd het bureau van alchol EN drugs was. Er zijn volgens mij dus ook meer alcoholverslaafden dan drugsverslaafden. Maar alcohol is veel anoniemer. Zoals ik al zei, je kunt makkelijker je vriendenkring van drugsverslaafden wisselen dan van alcoholverslaafden want die zie je overal.
Ook voor jou, wil je wat meer over jezelf vertellen en over de duur van je verslaving? Heb jij ook lichamelijke klachten of is het nog niet zover gekomen? (Gelukkig dan voor jou!)

Heren, ik ben benieuwd naar jullie berichtjes en kijk vanavond dus nog even op dit Forum.
Groetjes, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo heren,
Ik sluit me helemaal bij Sweetling aan. Gewoon proberen en na verloop van tijd wordt je er vanzelf handig in. Toni in ieder geval welkom hier. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Je hebt in ieder geval gelijk als je stelt dat alcohol een hard-drug is. Het is alleen zo dat alcohol sociaal geaccepteerd is in onze maatschappij. Iedereen drinkt toch bijna een glaasje. Het hoort er eigenlijk gewoon bij. Maar volgens mij is het percentage dat verslaafd is veel hoger dan men eigenlijk denkt, omdat niet iedereen hulp zoekt. En als een vrouw drinkt dan is het ook nog eens tien keer erger dan een man.

Maar ik zou het leuk vinden als jullie iets meer over je zelf vertelden, dan kan ik me iets meer inleven in jullie, of is dit nu echt iets vrouw-achtig?
En ferry, ik ben wel benieuwd hoe het je vergaan is want daar schrijf je niets over.
Nou heren doe het kalm aan en ik hoop dat jullie nog een berichtje achterlaten.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, Toni, om 16.25 al schrijven "vandaag drink ik niet": da's strak joh!
En ik deed/doe met je mee hoor.
De rest van de avond is al helemaal geen probleem, ook al ben ik een laat-opblijver (waarom zenden ze toch de leukste films altijd zo laat uit - grrr??).
Op een enkele uitzondering na, ben ik altijd een 5 - 8 drinker geweest, en "genoot" dan de rest van de avond van mijn roes, in afwachting van de onvermijdelijke maagzuur-aanval, die ik altijd weer met Zantac, kaas en toast teniet deed, waarna de kaas + de alcohol mogelijk weer voor nachtelijke oprispingen zouden zorgen, zodat je insliep met o jee, als het vannacht maar niet komt...
Heeft iemand van jullie dat ook meegemaakt: terwijl je slaapt, komt er een golf maagzuur naar boven, je mond uit, en of je luchtpijp in, waardoor je geen asem meer krijgt, en bijkans stikt?
Tsjongejonge wat een leven zeg, en dat allemaal voor die paar "prettige" uurtjes...
Nee, het is het mij allemaal niet meer waard, en wat zonde van die 40 jaar...
En inderdaad Mathilde, wie weet wat 40 jaar drankgebruik aan nog onzichtbare schade aan m'n lijf heeft veroorzaakt...
Bij dit soort gedachten doemen dan vaak weer de oud-burgemeester van Rotterdam, Bram Peper, op in mijn gedachtenen ook de hoofdredakteur van Voetbal International, Johan Derksen, die indertijd na jaren gebruik ook resoluut met drinken gestopt zijn, en er in ieder geval zichtbaar beter uit gingen zien op TV...
Dus hoe dan ook: er is hoop!

Voor hen, die het ff moeilijk hebben: alle sterkte, en verder: nog heel fijne avond, en voor straks welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toni,

Nou, sorry hoor, aan je icoontje (avatar) te zien dacht ik inderdaad dat je een man was. Maar goed, hoe dan ook, je hebt het hem toch geflikt om gisteren zonder alcohol te zijn. Heb je nog een beetje kunnen slapen. Ik was daar erg bang voor in het beging en Moi heeft die angst ook. (gehad?)

Een goede tip van dat appeltje en die yogurt. Ik heb vorige week inderdaad ook veel fruit gegeten. Dreamer had het ook nog over Vit. B, dat wil ik ook nog halen. Beetje goed voor mijn lijf gaan zorgen dus.

Nou, succes ik ik ben benieuwd naar je. Laat van lezen van je!
Groet, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Toni, Dreamer en Sweetling, dit was al niet bepaald een thee-kransje maar het krijgt nu veel weg van een fruit met yoghurt-kransje.
Ik heb vanmorgen na het zwemmen ja-ja, veel yoghurt en fruit gehaald bij de C 1000 (zonder fratsen kost de yoghurt 70 cts.),
Thuis de blender opgezocht en nu drink ik een paar maal per dag een zogeheten smoothy, ik noem het -tot groot ongenoegen van mijn dochter 'smoesie' want de uitspraak is bijna het zelfde, maar dat hoor ik verkeerd want de Engelse 'th' onderscheidt zich wel degelijk van de Hollandse S.
Enfin.
'Smoesies' worden ook heel vaak gebruikt door alcoholisten en probleemdrinkers.
(Opgezocht in de 'Dikke Mathilde')
Het is echt hartsikke lekker en veel goedkoper dan die smoothy's van Appie H.
Fruit, yoghurt en een beetje citroensap in het apparaat, even draaien en..., klaar is kees.
Tot wedermailen,
Mathilde

PS voor Opa2,
Vanavond geen friet maar..., juist ja, een fruit en yoghurt smoesie.
Want het is óók verrukkelijk als slaapmutsje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mathilde,

Je hebt gelijk, er wordt heel wat af gesmoesd door ons smoesjesforum.............

Goeie tip trouwens, ga ik ook eens weer doen, met vers fruit!

Ik vindt het heerlijk om tussen de regeld door te lezen dat je in een opperste beste stemming bent. Je MOET je wel hartsikke goed voelen! TE GEK!!!!!

Groet, Sweetling :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toni en everyone,
Toni om maar even met de deur in huis te vallen over dat slapen. Het is heel normaal dat als je veel drinkt je als een blok in slaap valt, en dan tot een uur of 3 of zo. Ik kan je de hand schudden, dat ging bij mij ook zo, en ik durf te wedden bij iedere alcoholist. Alcohol remt je slaap. Je slaapt er onrustig van. En het gevoel dat je beschreef van onrustig wakker worden en in de morgen hondsmoe zijn dat is normaal bij heftig alcoholgebruik. Als je gestopt bent met alcohol dan wordt je slaapritme na verloop van tijd wel weer normaal. Maar bij mij ging er best een lange tijd overheen voordat ik weer een beetje normaal kon slapen. Toch zeker anderhalve tot twee maand. En dan is het niet altijd makkelijk. Ik ging juist malen en ging er dan maar weer uit. Maar het wordt beter.
Bedankt dat je je voorgesteld hebt dan krijg ik een beeld van je. Zo te horen ben je een actieve bij en dat is goed. Want verveling is een grote boosdoener. Je bent goed op weg en ik vind het fijn dat ik mensen mijn verhaal kan vertellen en ze er een beetje doorheen te slepen. Want als ik 1 iemand kan helpen dan is het voor mij al goed.
Momenteel zit in een praatgroep voor verslaafden, dat wil zeggen alcohol, of drugs, of pillen, wat het ook maar is. Ik heb daar veel baat bij en ga ook meer in de verslaving doen. Ga zo'n groep leiden maar krijg daar eerst wel begeleiding bij want dat kan natuurlijk niet in 1 keer. Ik merk ook dat de verhalen in de groepen zo sterk overeenkomen, kan ik ze mijn verhaal vertellen en tips aanreiken hoe ik dingen heb aangepakt. Ik heb nu ongeveer 4 maanden niet gedronken, en ik kan je vertellen dat elke dat nog steeds een strijd is. Ik ga er dan ook vanuit dat ik altijd alert moet blijven op dat duiveltje. Ik heb wel eens vaker voor een lange tijd niet gedronken maar kreeg steeds weer terugvallen en elke terugval wordt erger. Het lijkt dan wel of je alles wilt inhalen, alcohol voor mij dan.
Ik hoop dat je genoeg motivatie krijgt via dit forum en als je vragen hebt vuur ze maar af.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dreamer, Toni.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de eerste week eigenlijk heel slecht EN heel licht geslapen heb. Ik droomde en werd wakker en probeerde weer teslapen, de hele nacht lag ik te rommelen. Ik was er ook bang voor in het beging, leek me vreselijk, de gedachte aan alcohol ook s'nachts nog tre hebben. Ik was bang dat ik dan toch op zou staan en een wijntje nemen. Ik heb het middel Refusal, en daar kun je dus echt niet bij drinken, dan word je echt ziek. Dat was voor mij de stok achter de deur. Nu, na bijna 2 weken slaap ik weer goed. Ik krijg rond 23 uur slaap en als ik dan ga liggen slaap ik ook. Gisteren was het laat, rot Skibbo ook, weer verloren. Ik was vandaag vrij, dus lekker tot 10 uur geslapen.

Ik merk ook dat doordat ik meer met mijn gezondheid bezig ben dat dat ook zijn uitweg heeft in mijn eetpatroon. Ik eet nu veel gezonder, probeer fruit en verse groenten te eten. Ik voel me goed en heb geen pijnen meer.

Toch heb ik nog niet van 1 iemand gehoord of de blauwe plekken en de wazige ogen s'ochtends ook te maken hebben met drinken. Nu is het een stuk beter, dus dat zal wel. Maar wat maakt dan dat dat gebeurd? Weet iemand dat? Ik vond het toch ergens raar en kan het niet plaatsen zoals pijn in mijn bovenbuik links en mijn maag, diaree, misselijk, enz.

Hoe is het jullie vandaag gegaan?
Top hoor Toni, de start van NIET drinken is altijd moeilijk, maar jij hebt bewezen een topper te zijn om daar mee te beginnen. Ik hoop dat je daar net zo fanatiek in word als de sport. Peterpad? Ligt toch in Friesland???? Ben je ook met online therapie bezig of kreeg je net als ik de aanmeldingsstop.
We kunnen elkaar in ieder geval via dit forum oppeppen.

Hey Dreamer, top hoor dat je een eigen groep mag gaan leiden. Merk je nou ook nog veel vershil in de verslavingen? Ik wens je veel succes en voor straks dames, slaap lekker.
Groet, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,
Ik weet niet wat quoten is.
Is het een maniertje om in de berichtjes te antwoorden?
Ik ga het wel uitvissen.

Slapen..., ik heb nu 8 dagen niets gedronken en ik ga steeds beter slapen.
Ik heb dat als volgt voor elkaar gekregen.
Ik ben half augustus minder gaan drinken en heb mijn slaapmedicatie afgebouwd, Daarna ben ik op advies van een (bedrijfstherapeut) een slaaptherapietje gaan doen. Op basis van een lichte (tijdelijke) slaaponthouding
Dat gaat zo. Je probeert te kijken naar hoeveel je slaapt en vooral ook hoelang je 's-nachts wakker ligt.
Bv. Je ligt 8 uur op bed. Je slaapt daarvan 5 uur, de overige 3 uur lig je wakker. Je trekt dan 3 uur van de 8 uur af = 5 uur effectieve slaap.
Dan ga je je een paar nachten niet langer dan 5 uur slapen, bv van 01.00 tot 06.00 uur. Ga je piekeren , las dan voor de volgende dag een piekeruurtje in waarin je mag piekeren. Je kunt een beetje moe worden in de middag maar met doorgaan met werken, wandelen of anderszins afleiding gaat dat weer over. Bij mij viel het erg mee. Vervolgens mag je dan met kleine stapjes slaaptijd toevoegen. 10 of 20 minuten per nacht, net zo lang tot dat je een nachtrust hebt gevonden die bij je past.
Ik wil niet te vroeg juichen maar ik slaap nu tussen de 6 en 7 uur en ik voel me er heel goed bij.
Ik slaap vooral erg lekker. Geen zweterig gewoel en gedraai meer. Wakker worden, de gordijnen openschuiven en dan heerlijk nog even terug en in de zon zien opkomen, terwijl je heerlijk in de kussens zit.
Ik wil graag op iedereen persoonlijk reageren maar daar is het nu een beetje laat voor. Morgen, na m'n werk ga ik proberen wat meer te schrijven hier.
Het gaat goed met mij. Had vanavond een etentje met drie vriendinnen. Heb 2 cola's gescoord.
En een tevreden gevoel over mezelf en de avond.
Sterkt voor iedereen en waar nodig.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,

Een slaap therapie, dat is waarschijnlijk de enige therapie die ik nog nooit gevolgd heb. Ik moet je tot mijn spijt zeggen dat ik die gelukkig ook niet meer nodig heb. Ikslaap prima nu. In het voorjaar heb ik nog wel een "pammetje" genomen om te slapen, maar deze keer ben ik er zonder medicatie om te slapen door gekomen. Ik wil in principe ook geen medicatie meer daarvoor. Ik vindt dat ik mezelf moet kunnen ontspannen en dat gaat prima zonder. Voor mij dan. (Behalve als ik verlies met Skibbo van mijn man :evil;) Ik miste je al, geen berichtje van Mathilde??? Leuk dat je een fijne avond hebt gehad met vriendinnen. En 2 cola'tjes? Hartsikke goed van jou. Dronken de vriendinnen wel? En weten ze van jou waar je op dit moment mee bezig bent?
Nou meid, slaap lekker en dan tot morgen!

Hey Opa2, ik mis jou vanavond ook op ons forum. Of heb jij die 1 miljoen soms gewonnen die in Heemstede is gevallen????? :) Nou, als dat het geval is kun je wel een nonalcoholisch feestje organiseren voor ons fantastische forum zeker???? Ook voor jou, ik hoop dat je lekker zal slapen en ik hoop dat ik morgen weer een leuk berichtje van je zal lezen. Wat alcohol betreft, ik weet dat het je ook vandaag weer gelukt is!

Ik heb ook niets gedronken, o ja, koffie en water. Lekker gezond! Groetjes van Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi gerespecteerde forumgenoten en mee-lezers,
met interesse, herkenning en plezier dat het de schrijvers veelal goed tot heel goed gaat, deze draad doorgewerkt; dank.

De slaap-ervaringen met drank: inderdaad als een blok in slaap valen, na een paar uur wakker worden, en maar liggen in het donker: bweeeehhh.
Op een site die iemand hier kort geleden opgaf, valt ook heel duidelijk te zien hoe slecht alcohol is voor de slaap.
Overigens: mijn slapen gaat beter en beter.

Sweetling: de wazige ogen 's morgens ken ik, en heb ook hier eigenlijk geen last meer van na een maand droog staan.
Ik zou voor dit verschijnsel 2 redenen kunnen bedenken: ten eerste de invloed van alcohol op het zenuwstelsel, dus ook op de oogzenuw.
Toevallig hoorde ik van een kennis-die-wel-van-een-wijntje-houdt, ook dit probleem; alleen ging het zich bij hem steeds langer en in steeds sterkere mate voordoen, zodat lezen en autorijden problematisch werden.
Hoewel niet aangevend dat alcohol mogelijk wel eens een oorzaak zou kunnen zijn, gaf hij toch tussen neus en lippen door, dat hij het wijn drinken wat aan het beperken was.
Tweede mogelijkheid is toegenomen druk van het oogvocht, immers: alcoholgebruik leidt tot vernauwing van de bloedvaten, en daarmee verhoging van de bloeddruk. Dus ook de bloedvaten in het oog kunnen vernauwd raken, door alcoholgebruik, dunkt mij.

Die blauwe plekken (niet door stoten veroorzaakt) heb ik nooit bij mijzelf gezien, maar weet wel, dat in dat geval een bezoek aan de huisarts beslist geen kwaad kan.

Hartelijke groet,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...