Spring naar bijdragen

hopelijk gaat het nu wel lukken ....


Paulus

Aanbevolen berichten

Medestrijders,

Mooi woord Moon, ik moet zeggen dat nu ik drie dagen niks heb gedronken ik de strijd duidelijk begin te herkennen. Oefff wat komt de gedachte vaak langs, natuurlijk wist ik het wel, maar vond dat ik het niet voor mezelf hoefde te bewijzen, dat het als ik wilde ik het met twee vingers in mijn neus zou kunnen. Natuurlijk ben ik sterk, wat nou wil je het zien ...

Ja dus, ik wil het nu wel een zien. Het concrete doel is minderen, maar ook dat ik echt kan minderen moet ik voor mezelf bewijzen. En dat bewijzen om heel eerlijk te zijn zal voor mij toch voor een groter deel moeten bestaan uit niet drinken, zeker meer dan dat ik in eerste instantie dacht.

Ik zal voorlopig nog moeten tellen, en ook eerlijk tellen (vorige week 2 dagen niet gedronken maar wel in de overige avonden 40+ alcoholische versnaperingen genomen). Maar goed nu drie dagen zonder alcohol, morgen pak ik zeker mee, moet gewoon. Donderdag weer een echte uitdaging.

De verhalen sterken me, de confrontatie is nu concreet. Ik weet dat het niet goed is, en het gaat me lukken. Ik ben aardig eind op weg op het pad dat Moon zo helder beschrijft. Die vollere glazen, fles 2 of 3 pakken, tja ...
En Mathilde de gedachte s´nacht op te staan om iets te drinken is echt iets wat ik niet wil. Op dit moment is het nog alleen water wat ik wil, maar ik kan me er al wel wat bij voorstellen.

En toch reg, ik hoop te kunnen blijven genieten van een lekker glas wijn.

Oh ja, een vraag, sterke drank ik heb daar al heel vroeg afscheid van genomen (zeer, zeer sporadisch een whisky oid). Ik heb echt te weinig controle met dat spul. Hoe zit dat bij jullie


G: Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal, met grote interesse jullie wetenswaardigheden doorgenomen, en weer een nieuwkomer (hallo Zwaluw, hier blijven deze winter, hoor...).
Een paar dagen hier niet komen geeft het nadeel van veel moeten lezen, maar uit dat vele lezen komt dan wel een rode draad naar voren: strijd met "jezelf", met het veelkoppig monster dat ego heet, dat onverzadigbaar is.
In menige kring heet het ook wel het "hoger zelf", maar van dat "hoge" klopt niet veel meer. Het is in feite bij heel veel mensen gedegenereerd tot een ego dat vol zit met allerlei lage begeerten: alcohol, coke e.a., tabak, vet, snoep en nog veel meer: angst, jaloezie, egocentrisme...
Die lage begeerten verschijnen allemaal in onze gedachten.
Als we ermee gaan strijden versterken we die gedachten, en het gevolg is: de gedachte wordt voor de zoveelste keer weer realiteit: "we" gaan voor de bijl, terwijl "we" dat in ons hart eigenlijk helemaal niet willen...
En zo is de wil ondergeschikt geraakt aan de gedachte.

Deze fatale vicieuze cirkelgang valt gelukkig op enkele plaatsen te doorbreken, om te beginnen:

*De aandacht richten op zaken, dingen en mensen die niet schadelijk voor je zijn, zeg maar "wat hogere" begeerten;
*Opkomende schadelijke gedachten niet bestrijden en dus versterken, maar geen aandacht aan schenken, waardoor ze vanzelf weer verzwakken en vervliegen.

Pff wel een beetje prekerig misschien, als ik het zo doorlees, maar goed bedoeld.
Wie weet, kan iemand er wat mee...

Hier in Heemstede rijgen de alcoholvrije dagen zich aaneen, met alle dagelijkse voordelen van dien: zelfs de maagklachten lijken te minderen, en heel plezierig is ook het zwakker worden van de spierpijnen her en der.
Al deze positieve ervaringen vergemakkelijken de keuze bij de vele aanleidingen tot alcoholgebruik, die je in het dagelijks leven hoe dan ook tegenkomt.
De eerste weken vermeed ik ze, maar ook in dit opzicht begint het leven zich al te normaliseren. Gisteravond bij voorbeeld lekker uit Indonesisch eten geweest met vrouwlief: zij aan de port, ik aan de malt, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, en dat is het eigenlijk ook...
Mijzelf belonen? Ik beloon mij suf, maar wel met dingen die mijn lijf + geest niet schaden, en/of dat veel minder doen dan alcohol.
En mijn ego heeft zich maar aan te passen...

Succes,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

het gaat formidabel ik prijs mij gelukkig in het geheel niet in de klauwen van mijn aardsvijand af en toe heb ik wel eens de neiging om het verboden pad in te slaan maar dat pad ligt vol met valkuilen maar ik denk dat ik de juiste route heb gevonden om juist die kuilen te omzeilen.dus op het redelijk rechte pad en de plassen omzeilen.
af en toe lees ik waarom jullie, mensen in de vergetelheid willen geraken en toetasten naar de alcohol
sommigen hebben echt geen fijn leven gehad of zitten nog steeds in de soores welke stijgt naar een top, deze situatie kan ik niet meer aan, heb zon verdriet van alles, denk dat ik het verwerkt heb maar het staartje van onmacht in het niet begrijpen waarom ik tegen het plafond aan zit en dan en daarom erzachtiing vinden in de drank en het helpt!!!!!!!!!je (ik) laat mijn grootste vijand toe in al mijn emoties en deel ze in een roes, zo nu kan ik er weer tegen aan als zijn het maar een paar teugen zodat ik anders gestemt ben
ik deel het met mezelf en mijn omgeving mijn dierbaren snappen het wel want ik praat er over er is begrip,maar zelf weet je wel beter'fijn is het om alleen thuis te zijn niemand die ziet dat je drinkt alleen je zelf laat ik er maar een paar nemen dan voel ik mij weer goed samen met een behoorlijke portie schuldgevoel.
begint het daar niet???? stoppen met drinken.........geweldig....waardering van je omgeving,maar dan komt het pas...........toch die zucht en die paar glazen.vernagel je je zelf dan niet je wilt vrij zijn van alcohol en nog steeds reikt de vijand juist nog die paar glazen aan en daar is de verslaving daar is de ziekte daar is de patient die toch zijn haar heil vindt in het vooruitzicht ach een paar glaasjes mag wel.van wie>.van je zelf?...ach ben al zo lang droog de traktatie is een paar glazen liefst de hele fles wijn of port al het even kan zelf een of twee glaasjes kan al moordend zijn in het toch toegeven van je drank probleem die je nog steeds hebt omdat je bang bent voor de gevolgen als je niet en helemaal niets meer drinkit dan wordt het leeg om je heen en ga je je vriend missen in het niet meer samen zijn in het delen van een soort troost
das fout!!!!! je bent niet van de drank af je hebt het nog steeds nodig een vooruitzicht is er wel ...ik heb drie dagen niet gedronken,klap klap klap en daarna komt de beloning.ik kon het niet weerstaan zo zie je maar weer die gluiperd ligt nog steeds op de loer en elke keer doe je je zelf weer geweld aan als je met je hoofd op het kussen ligt en denkt morgen doe ik het beter in een bijna van.ach wat kan mij dat schelen die paar glaasjes

schrijf dit op voornamelijk ook voor mezelf tis een soort hard opdenken om me moed in tedrinken met water en frisdrank.
het gaat goed en ik deel mn trots met mezelf ben nog steeds niet nat van de drank maaaar edoch ik heb er iets opgevonden van het een naar het ander en dat bevalt me prima zal ook wel niet goed wezen maar de volgende fase is stoppen met roken
als de avond begint rook ik een jointje en ben de hele avond onder de pannen heb geen behoefte aan bier erbij of een fles wijn ben gewoon een beetje stoned en de doc vindt het oke je kunt het zelfs op recept krijgen.ik ga voort voel me voldaan en prima en gewoon goed en het wordt steeds beter kan de wereld weer aan ondanks het feit dat ik in mn werk veel in aanraking kom met mensen die wel drinken maar daar kan ik op dit moment erg goed mee overweg laat staan dat ik die mensen zie veranderen in hun dronkenschap en dan denk ik was ik zo?
voor nu weet ik wel beter en drank stinkt ook
zomaar dus wat opgeschreven moet ook ergens de kracht vandaan halen sterkte allemaal in de striijd wees lief voor je zelf en je omgeving en verdoem elke neiging tot het aanreiken van een glas drank door je grootste vijand.
voor straks een fijn weekend en laat het buiten maar nat worden hou het zelf droog

groet
reg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben al weer een paar daagjes bezig met refusal.
Inderdaad Toni, je hoeft er inderdaad niet over na te denken, alleen als je het inneemt kun je denken zal ik wel of niet. Na 2 weken KUN je weer drinken en wanneer wil je weer drinken. Ik blijf ze gewoon inemen, ik voel me beter en fitter. Al waren de laatste dagen EN nachten nou niet bepaald rustig. Min dochter heeft een nierbekkenontsteking, veel pijn, misselijk, koorts enz. Ze slaapt naast me, in ons waterbed heeft ze minder last. Erg onrustig allemaal en vooral voor haar erg vervelend. (Moet nog werken ook, en dan voel ik me ook niet erg prettig, al hebben we wel steeds vroeg vrij genomen om toch zoveel mogelijk bij haar te zijn en voor haar te zorgen)
Knap dat jullie het zonder refusal doen.
Opa2, ik had je al even gemist. Ik dacht; zijn vrouw is thuis, hij zal het wel druk hebben met knuffelen. :D Fijn te horen dat het nog steeds goed gaat. Ik had ook niet anders verwacht!
Reg, ik moet jou verhaal altijd met veel aandacht lezen, maar vindt het fantastisch dat je zo goed gaat. Maar een joint KAN ook verslavend werken hoor!
Dreamer, Ik vind je een KANJER! Je doet het toch maar! En je beloning is deze keer heel wat anders dan een wijntje, JE VOELT JE GOED!!! Heerlijk toch?
Frank, jonge, toch al weer 3 dagen. Volgens mij kun je nog wel een dag en dan nog één en dan verder.
Wat betreft de 'sterke' drank, ik dronk na het eten ook wel eens een cocnac en vindt dat heerlijk. Maar net als bij jou, dan ging het soms veel te hard. Dus dat soort drankjes had ik ook al weggelaten.
Ik hoop vvor jou dat jij wel af en toe een wijntje kan drinken, sociaal drinken, maar de meesten van ons kunnen dat niet. De grens is dan gelijk weer zoek.Zelf ben ik er nooit zo bewust mee bezig geweest, dit jaar dacht ik bij mezelf; dit wil ik niet langer op deze manier. Toch blijven er valkuilen asl je sociaal wil drinken. Ik ben daar nog over aan het dubben. Voor jou succes!
Mathilde, meid hoe is het met je? Ook druk deze week?
Zwaluw, welkom op dit forum. Ben benieuwd naar jou bevindingen! Ga er voor!

Voor alle anderen, ook de hartelijke groetjes van Sweetling, be B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hallo een ieder

bedankt voor jullie reacties en de prijzende woorden en het steunwerk edoch schept dit forum mij geen voldoening dus stap ik er uit en sla een andere weg in niet vanwege de grote slok,iik raak geen druppel meer aan,maar ik zie dit forun niet als een stuk gezelligheid het doet me een beetje denken aan het vroegere 27 mc gebeuren ik wens jullie het allerbeste toe en smul niet meer van de natte traktaties die je je zelf geeft nadat het glas een paar dagen stil heeft gestaan and don't be proud to empoty your bottle

het ga jullie goed
benieuwd wat de provider hier mee doet hij/zij kan wel een boek schrijven

reg

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...