Spring naar bijdragen

hopelijk gaat het nu wel lukken ....


Paulus

Aanbevolen berichten

Ik ben erg blij dat ik de alcoholdebaas site heb gevonden. Vooral het doorlezen van de forums geeft me weer moed :)

Ik probeer al jaren minder te drinken. Sinds ongeveer een jaar ook om medische redenen (nog geen echt ernstige klachten gelukkig). Maar het valt niet mee, na een paar wijntjes of biertjes verdwijnen alle goede voornemens als sneeuw voor de zon. De volgende morgen heb ik spijt en denk ik telkens weer: "nu ga ik echt minderen".

Eigenlijk wil ik niet helemaal stoppen, maar als minderen blijft falen zit er niets anders op. De arts heeft mij verteld dat 1 a 2 keer per week een paar drankjes voor mij het maximum is. Ik heb mij toen voorgenomen alleen nog in het weekend te drinken, maar het weekend wordt telkens langer.... en nu drink ik weer bijna iedere dag en ongeveer 1 a 2 keer per week echt veel.

Om van de gewoonte af te komen wil ik nu proberen om 3 weken helemaal geen alcohol te drinken. Ik zal hier melden hoever ik kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Paulus,

Een heel verstandig besluit om even NIET te drinken. Als je al lang drinkt dan word het heel moeilijk om MINDER te drinken. Dat kun je op het Forum ook terug lezen.
Weet de arts dat je het moeilijk vindt om 1 a 2 keer in de week te drinken? Ik denk dat hij/zij je anders wel had aangeraden om er helemaal mee te stoppen.
Je zult merken dat je na 1 week je al veel beter voelt en dan gewoon ook makkelijker de tweede week instapt. (Met je trekmomenten, die we allemaal hebben.)
Maar ik ben blij voor je dat jijzelf deze keuze hebt gemaakt. Dat is sterk! Ik wens je succes en hoop dat jij ook deel zal nemen aan onze gesprekjes op het Forum.

Groetejs, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Paulus,
fijn dat je erbij komt: hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Gaan we jou vaker zien, hier?
Je hebt een uitstekend besluit genomen met het voornemen 3 weken geen alcohol te gebruiken: dat lijkt, hoe lastig ook in het begin, mij beter uitvoerbaar dan af en toe wat, want dan blijf je hoe dan ook direkt geconfronteerd met alcohol, en als er 1 schaap over de dam is...
Ben je van ook plan, om het Tactusprogramma te gaan volgen?

Sterkte, veel succes,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Paulus,
Ook van mij een hartelijk welkom hier. Het is goed dat je over je drankgebruik nadenkt en dat kan ook niet anders als je om medische redenen moet of wilt minderen. Maar daar is heel wat voor nodig. Maar de eerste stap is gezet. Alleen al je gezondheid moet een goede motivatie zijn. Het is echt moeilijk. Als ik je een tip mag geven hou het bij de dag en zorg dat je voldoende afleiding hebt. Ik kan alleen voor mezelf praten dat het bij mij niet werkt om een paar glazen in de week te drinken, dus ik sluit me bij Opa2 dat het mij beter lijkt om helemaal niet te drinken. Kijk gewoon eens even wat er met je gebeurd, geestelijk en lichamelijk bedoel ik.
Ik zou zeggen ga er voor en er zijn zoveel die het niet eens proberen, klasse.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sweetling, opa2 en dreamer,

bedankt voor jullie positieve reacties :)
(je krijgt hier blijkbaar geen reply notifications naar je mail-adres gestuurd? Of?)

@sweetling: ik heb er met de arts verder niet over gesproken, die gaf alleen het maximum aan. Ik moet zeggen dat het in het begin ook aardig leek te lukken, het drankgebruik is wel snel minder geworden (was meestal een paar biertjes + een fles wijn + een paar borrels per dag, vaak wat minder maar ook af en toe meer). In het begin dronk ik alleen in het weekend, dat begon natuurlijk vrijdagmiddag en eindigde zondagavond laat. Al snel kwam de maandag er ook weer bij (maandag is m'n vrije dag), om de kater van het weekend beter te kunnen verwerken. En langzaam maar zeker dronk ik gewoon weer elke dag, waarbij het afgelopen weekend weer een "hoogtepunt" was.

@opa2: ik ben inderdaad van plan om dit forum te blijven volgen, het is prettig om de verhalen van lotgenoten te lezen en er zelf wat over kwijt te kunen. Ik ben nog niet van plan het tactus programma te volgen, ik wil eerst proberen of het me lukt m.b.v. de tips op de site en dit forum.

@dreamer: het gezondheids probleem(pje) is inderdaad goed voor de motivatie, voorheen wilde ik ook wel minderen maar toen was ik zeker niet voldoende gemotiveerd. Omdat ik nu noodgedwongen minder drink zie ik beter hoe slecht het eigenlijk voor me was. Zo zie je maar weer: "Elk nadeel heeft z'n voordeel" :)


Nou, de maandag ben ik in ieder geval goed doorgekomen, nog 20 dagen te gaan ;) . Het moeilijkst lijkt mij het eerstvolgende feestje. Ik kan me een oudejaarsavond herinneren dat ik besloten had niet dronken te worden, maar de rest werd wel dronken of op z'n minst aangeschoten, en ik vond er niets aan.

Wat bij mij overigens wel helpt is, wanneer ik echt veel trek heb in een drankje, om op dat moment een groot glas water te drinken, dan kan het gevoel weer uren wegblijven.

En het lezen van jullie ervaringen (elders op dit forum) geven weer moed en inspiratie, ik laat zeker nog van me horen!

groetjes,
Paul(us)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is bijna 0600 en kan niet slapen ben al nachten wakker en overdag duf ik een beetje uit de reden is dat ik na behoorlijk veel drinken van de arts direkt moest stoppen i v m mijn lever als ik zo doorga heb ik kans op een lever cirrose moet nog naar het ziekenhuis voor onderzoek daar wordt ook gekeken naar mn galblaas de pancras en de meridiaan
ben direkt gestopt (ik dronk erg veel de hele dag bier tot diep in de nacht en sloot het af met een fles wijn) en ik drink al jaren bij elke gelegenheid thuis bij vrienden en tijdens mijn werk zit in de muziek
daarnaast rookte ik ook behoorlijk veel joints en sjek
wel nu dat heb ik geweten heb nu een week niet gedronken ik wens dit niemand toe het is vreselijk ik wist niet waar ik het zoeken moest alsof ik in een badtrip zat ik flipte alle kanten uit durfde niet eens meer naar buiten kon bijna niet meer lopen zwabberde overal heen ik heb het koud gehad vreselijk zweten niet eten alleen maar water gedronken eten hoefde ik niet wat dat kostte ik toch maar uit edoch
ik moet wil ik verder gaan met mijn leven en wil nu op zoek naar mijn echte ik eens weten naar al die jaren drinken wie ik in het echt ben
in een praatgroep gaan zitten is een beetje moeilijk
dus doe ik het zelf maar op een of andere manier wil ik wel mn ei kwijt bij het zoeken naar een forum kwam ik deze side tegen en dacht ik schrijf dit maar op wat er van komt weet ik niet
morgen moet ik naar het ziekenhuis wat ik vreselijk vind maar dat is ook een stap
al met al ik moet stoppen doe ik dat niet dan is het niet te best ik weet wel wat ik er voor terug krijg ik hoef mezelf niet te ****en omdat ik met drank op beter in de wereld sta integendeel ik ga op reis naar mijn echte lichaam
dit wilde ik even kwijt
ik wens iedereen sterkte metde grote dorst en de droogte
typfouten zijn van mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi reg goed van je dat je al een week niet meer drinkt je heb het over een praatgroep dat je dat moeilijk vind nou ik kan je zeggen en dan heb ik het over mijzelf ik was nooit een prater en was ook wel een beetje kontakt gestoort maar sinds ik bij AA zit is er een nieuwe wereld voor mij open gegaan ik kan praten joepie maar het belangrijkste voor mij is bij AA ik ben niet de enigste met dit probleem AA veroordeelt mij niet maar biedt mij een luiserend oor en ik kan zelf ook mijn verhaal kwijt je hoeft daar niks te zeggen je ka ook alleen luisteren als je wil en als je luistert dan hoor je dat heel veel dingen overeen komen met hoe je zelf drink of dronk de stap daar naar toe was moeilijk voor mij maar nu dat ik die een maal heb gezet Ik voel me stukken beter ik hoop dat je er wat aan hebt en ga zo door je kan ook eens kijken op www.aa-nederland.nl en daar een beetje speuren ik ben nu ook op zoek naar wie ik ben en hoe ik vroeger was m.vr groet ary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je bericht maar om naar de AA te gaan is bij mij wat moeilijk want ik woon in nederlands overzeesgebied aan de noordkust dan zit ik weer met slaapplaats en zovoort ben dan liever thuis en doe het maar op mijn manier in mijn omgeving weten ze er van dus daar kan ik terecht en ze passen op mij
maar toch moet het zelf doen want ik moet gewoon stoppen zo simpel is het er is dus maar een keuze
ik wens je veel sterkte toe
groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi reg,

sterkte met het onderzoek en hopelijk hou je het vol om niet te drinken. Zo een "bad trip" ervaring en hele nachten niet kunnen slapen dat heb ik gelukkig niet, dat lijkt me inderdaad wel heel erg zwaar. Aangenomen dat het met je gezondheid weer goed komt, kun je het zien als een waarschuwing, en een heel goede aanleiding om definitief te stoppen met drinken. Zo te horen is stoppen voor jou echt noodzakelijk, en hopelijk zul je ook snel de vele voordelen van niet drinken ervaren.

Ik denk wel dat je moet proberen overdag actief te blijven, dan slaap je s'nachts misschien weer beter.


Ik had me een week geleden voorgenomen om 3 weken niet meer te drinken, en ik zal maar eens verslag uitbrengen, al valt me dat toch wel een beetje zwaar. Toen ik het me had voorgenomen om 3 weken geen alcohol te drinken had ik al snel m'n twijfels of ik dat ook tijdens feestjes zou willen/kunnen volhouden. Die twijfel sloeg dit weekend om in iets anders. Ik had 6 dagen niets gedronken en ik kreeg het gevoel dat dat toch wel erg knap was, en dat ik als een soort beloning tijdens dit feestje (afgelopen zondag, gisteren dus) wel weer eens wat mocht drinken.

Ik heb nu gemengde gevoelens, van de ene kant is het sinds zo'n ruim 25 jaar, voor het eerst 6 dagen geen alcohol drinken wel een overwinning en een record. Het is weleens eerder gelukt 4 dagen niet te drinken, vlak nadat ik gewaarschuwd was door de dokter, maar dat is alweer 1 1/2 jaar geleden. Van de andere kant merk ik, dat ik als ik maar enige twijfel heb, toch weer ga drinken. De eerste paar glaasjes nog rustig aan, maar daarna alweer snel vrijwel zonder rem :( Geen glazen water of andere alcohol vrije drankjes tussendoor.

Wel positief is dat ik aan het eind van de avond, nadat het feestje was afgelopen en m'n vrouw al naar bed was, de laatste fles wijn niet heb leeggedronken. Ik had echt het gevoel dat die fles leeg moest, dat gevoel heb ik meestal als ik wat heb gedronken en dan gaat die fles meestal ook leeg. Er gingen gedachten door m'n hoofd van "weggooien is zonde" en "als ik het nu niet opdrink dan wordt morgen de verleiding te groot", dus mijn alcoholische ik begon allerlei redenen aan te dragen om die fles toch maar zo snel mogen leeg te drinken.

Eigenlijk zit ik nu met de overgebleven drank een beetje in m'n maag (nog niet letterlijk gelukkig ;) ), we hebben natuurlijk het een en ander overgehouden en daardoor allerlei lekkere drankjes in huis. Ik overweeg een kast te nemen die op slot kan, dat maakt het misschien makkelijker.

Het is na zo'n "drankdag" ook extra moeilijk om alcoholvrij te blijven. Maandag is m'n vrije dag, het is al jaren m'n gewoonte geweest om dan in de middag te gaan drinken. Na een zwaar weekend is dat haast noodzakelijk om de (vooral geestelijke) kater goed te kunnen verwerken. Maar vandaag zal ik dat niet doen! Als ik maar enigzins gedachten toelaat dat het niet zo heel erg is om er één of twee te nemen dan ga ik voor de bijl!

Ik ga nu maar even wat anders doen ter afleiding, lezen en schrijven dit forum helpt op zich goed, maar er teveel aan denken lijkt het ook weer extra zwaar te maken.


sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, te midden van alle ondersteunende reakties kan even wat humor misschien ook geen kwaad.
Ik las een uurtje geleden op internet een belediging die mij buikpijn (van het lachen) opleverde:

"als ze jouw verstand in een vogeltje stoppen, dan vliegt het achteruit"

Sterkte allemaal, vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, welkom Reg en Ary.

Reg, knap dat je door hebt gezet ondanks dat je zo ziek was. Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt. Tja, als je zoiets te horen krijgt zul je wel even schrikken. Ik schrok er zelfs van. Je weet dat het niet goed is voor je lichaam, maar zelfs als je al pijn hebt in je rechterzij en maag, dan nog denk je dat het bij jou zelf nooit zo zal lopen. Ik ben benieuwd naar je bezoek in het ziekenhuis. Ik wens je vooral veel sterkte en doorzettingsvermogen toe.
In ieder geval welkom op dit forum!

Ary, ook welkom. Bij de aa? Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar ik ben ook beng om dat te doen. Je bent dan toch een stuk minder anoniem dan op deze site. Fijn dat jij er veel baat bij hebt.
Ook voor jou succes in het overwinnen van de drang om te drinken.

Aan Opa2, Dreamer en Mathilde,
Het spijt me te moeten toegeven dat ik dit weekend wel gedronken heb. Ik heb wijn gedronken en een gezellig weekend met manlief gehad. Dochter was een weekendje weg. Dat was wel eens weer fijn, gewoon met z'n tweetjes. Tja, en dan samen skibbo spelen en een drankje en een knabbeltje erbij.
Ik heb gisteren de fles wel leeggegooid in de gootsteen met de gedachte; nu is het weer genoeg geweest. Ik wil dan deze dagen ook niet drinken. En ja, ik heb ook genoeg wijn in de kast staan, maar het is niet zo dat dan ook op moet. Vandaag gewoon weer sap of een Yoy.
Wat de Refusal betreft, die werken inderdaad na, maar ik weet nu dat ze na een week uitgewerkt zijn als je ze nog maar kort neemt. Anders duurt het 2 weken om het medicijn weer uit je lichaam te krijgen.
Ik heb alle nieuwe berichtjes op het forum even door gelezen en heb er weer veel van op gestoken.
Vooral die spiegel, dat ga ik ook maar eens doen s'avonds. Even een analiserende blik op jezelf werpen.
Ik hoop dat het verder goed met jullie is, maar naar wat ik gelezen heb van jullie zal dat wel zo zijn.

Groetjes, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle nieuwkomers, van harte welkom
Sweetling, Opa2 en Dreamer, ik ben een beetje bezweken.
Vrijdag had ik 2 flessen wijn gekocht. Om wat in huis te hebben als er bezoek zou komen. Juist, je raadt het al.
Na het tweede glas voelde ik de zelfbeheersing wegebben en heb de rest van de fles weggegooid. De tweede fles ligt nu dicht en dat blijft ie ook zolang er geen bezoek komt.
Ik schud nou maar even met mijn kop en ga weer vrolijk verder. Ik weet nu zo langzamerhand wel dat ik gewoon niets moet drinken.
Ik kan ook niet aan de gang blijven met ieder keer opnieuw proberen.
Dat is het in het kort.
Ik doe weer mee met de race.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, Reg, Arie, Mathilde, Sweetling en iedereen,
Allereerst welkom hier Reg en Arie, ik hoop dat jullie hier vinden wat jullie kan helpen. Allereerst Reg, ik wil je een supercompliment geven dat je een week lang niet gedronken hebt. Terwijl je zulke sterke afkickverschijnselen hebt. Ik weet wat je voelt, ik heb ze ook gehad. Niet slapen, trillen, niet weten waar je het zoeken moet, en dan duurt een nacht heel lang. Maar een voordeel na een week moet je het ergste achter de rug hebben. Heel naar dat je ziek bent en naar het ziekenhuis moet, ik hoop dat het goed voor je afloopt. Maar het kan ook een goede stok achter de deur zijn om niet te drinken. Zo te lezen heb je veel gedronken en dat duurt een tijd voordat je lichaam herstelt is. Ga maar uit van ongeveer een half jaar. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken als je weer een beetje meer kunt functioneren, vitamine B en veel water drinken. En probeer te praten.
Ik begrijp uit je verhaal dat je geen voorstander bent van een praatgroep, maar soms kan dat wel helpen. Ary, opperde de AA. Dat heb ik ook een aantal jaren gedaan, maar dat is niet mijn ding. Ik vind dat veel te amerikaans en de nadruk wordt te veel op het geloof gelegd. Ik ben er weggegaan omdat er na verloop van tijd niet echt meer over alcohol gepraat werd, alleen de dagelijkse dingen. Maar misschien ligt dat aan de groep, onze groep was een beetje vastgeroest. Nu schijnt het dat Tactus ook zelfhulpgroepen heeft, onder de naam Intact. Die schijnen goed te draaien. Misschien een tip voor jou of voor anderen. Maar Reg geef niet op, en doe het bij de dag.
Reg, ook welkom hier. Misschien kun je iets meer over jezelf vertellen. Als je dat wilt. Kan ik me een beter beeld van je vormen. Hoeft niet hoor. Op zich ben je ook goed bezig.
En Mathilde en Sweetling, ik vond het fijn om iets van jullie te horen. Jammer dat jullie iets gedronken hebben. Maar goed dat jullie meteen weer bij de les zijn, ik weet niet of ik dat had gekund. Bij mij is na een glas meteen het hek van de dam. Echt knap van jullie.
Het is ook moeilijk om niet meer te drinken. Ik heb ook vaak nog zin. Lekker een glas wijn, sigaret erbij, dat hoort bij mij samen.
Ik heb ook zo vaak terugvallen gehad, maar elke keer vond ik wel de motivatie om weer door te gaan. Ergens diep in je binnenste zit toch nog een sterke kracht, voor mij dan. Maar ik voor mij kan ik zeggen dat het elke keer moeilijker wordt om de draad weer op te pakken. Dus ik wil het nu volhouden.
Wat ik knap van jullie vindt is dat de jullie de fles hebben leeggegooid, ik had dat niet gedaan. Zwak ik weet het. Maar dat is de kracht van die alcohol................

Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal,

Ik heb vanavond een slechte avond gehad. Veel en veel teveel gedronken, ik ga maar even niet ttellen. Let aub even niet op de de typo's maar het zal er wel aan liggen.

Situatieschets is waarschijnlijk niet nodig, een borrel met eten, lekker, daarna blijven hangen en in de kroeg beland. Ik heb het even gehad met mezelf, inclusief alle bespiegelingen die ik mezelf heb aangedaan.

Drie dagen zonder, daarna met mate, nu weer mateloos.
#$%#$%#%$3

Enfin, soi, morgen weer een nieuwe dag...

En jullie meer succes toegewenst ...

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Eerst even naar Mathilde,
Diep in me had ik al een gevoel dat je een fles open zou maken, niet dat ik dat erg vindt, ik heb dat ook gedaan. Maar dat je na 2 glazen de fles leeg gooit, dat is even sterker dan wat ik kon. Ik heb wel mijn tax overschreden en uiteidenlijk dan toch de fles leeggegooid. Ik vindt het erg knap van je dat je die beslissing hebt genomen.
En ja, even met je hoofd schudden en "gewoon" weer verder. Dat wil ik ook. Ik wilniet meer terug vallen en dit forum en het begrip ervoor doen me erg goed.

Ook van jou, Dreamer,
Ik begrijp steeds meer dat jij er al lang mee bezig bent om de baas over je wil te worden. En ja, ik kan me voorstellen dat je erg sterk moet zijn om het vol te houden. Het is ook zo geacsepteerd, wijn hoort er voor veel mensen gewoon bij. Eén ding weet ik wel, ik vindt jou totaal niet zwak, je zal wel je momenten hebben, maar ik weet toch dat jij volhoud en dat is STERK!

En aan Reg,
Hoe was je bezoek aan het ziekenhuis? Ik hoop dat het toch nog mee viel? Wat ik me al die tijd wel afvraag is hoe je merkte dat het niet goed ging in je lichaam. Ik herken vaak van andere forumgasten de zelfde klachten. Pijn in de bovenbuik, maag en rechts. Hoe is dat bij jou gegaan en wanneer moeten wij ons zorgen maken?
Ik wil je veel sterkte wensen en ben blij te lezen dat er in jou omgeving mensen zijn die je steunen. Ik hoop dat dit forum ook een goede steun is voor je. En dat je er door opgebouwd wordt.

Opa@, even over je grap, ik heb er smakelijk om moeten lachen. Ik zal dat eens tegen mijn dochter zeggen als ze met iets onzinnigs komt. Ze is tenslotte flink aan het puberen en wil dingen waar IK nog helemaal niet aan toe ben. Zij wel zegt ze. Tja.... Dat heb jij al achter je hé?
Over jou alcoholgebruik maak ik me op dit moment niet druk, ik weet dat je gewoon weer een dag in je pocket hebt. Fantastisch!

Ook Toni, je houdt het goed vol, je mag trots op jezelf zijn. En praatgroepen zijn ook niets voor mij hoor. Dit vindt ik anoniemer en veiliger. Maar toch eerlijk naar elkaar toe, dat is goed.

Ary, Paulus en anderen, ook voor jullie vandaag weer de schouders eronder en houd vol! Dat probeer ik ook.....:D

Groetjes zover weer, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sweetling,
Bedankt voor je compliment. Ik ben inderdaad al lang bezig om mijn alcoholgebruik in de hand te houden. En dat lukt niet altijd. Ik heb ook alles al geprobeerd, van psycholoog, tot aa en huisarts toe.
Het probleem is dat ik de alcohol na een zware terugval best een tijdje kan laten staan, maar dat het altijd weer de kop opsteekt. Waar ik me erg bewust van ben, is dat de hoeveelheid alcohol die ik dan drink elke keer erger wordt, met als klapper tot 4 mnd terug, toen was er ook een crisis voor nodig. En daar ben ik erg van geschrokken. Volgens mij was dat mijn bodem. Ik hoop het. Het verschil is dat ik nu echt aan mezelf werk, en weet waarom ik ga drinken en daar probeer ik iets aan te doen, wat niet altijd makkelijk is. Trekmomenten heb ik ook, soms erg hevig, maar ik probeer me dan voor te houden dat ik absoluut niet weer een opname wil, want daar heb ik erge dingen gezien. Dat is iets wat mij tegenhoudt. En mijn vriend dan. Gelukkig heb ik daar veel steun aan, en hij heeft me nooit veroordeeld, wat anderen wel deden.
Maar ik wil je ook een compliment geven. Ik heb zojuist even je verhaal teruggehaald. En ik moet zeggen dat je ook een heel verleden achter je hebt. Je hebt drugs gebruikt, en om daar van af te kicken lijkt me nog moeilijker, echt knap. Dus je weet ook veel hoe het met een verslaving gaat. Daarom vind ik je ook een kanjer. Dat je gedronken hebt, jammer maar dat je dan toch die fles weg kunt gooien, daar neem ik mijn petje voor af. Ik had dat niet gedaan.

Suc6 voor vandaag,
Groet,
Moon.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sweetling en Mathilde, mag ik mij even aansluiten bij de rij bewonderaars: klasse hoor, dat jullie beiden in staat waren, restanten weg te kieperen, hoe veel of weinig je ook gedronken had!

Til svp niet te zwaar aan jezelf, als je eens een keer in de fout gaat, want die zwaartillerij kost je veel te veel energie, en die energie kun je wel aan betere dingen besteden...

Deze tip geldt speciaal ook voor jou, Frank!

En Sweetie, jouw vertrouwen in mij beschaam ik niet, hoor: nog steeds heerst hier de drankvrijheid.

Nu is deze week wel extra speciaal, en een beetje spannend, want mijn vrouw is gisteren een paar dagen op vakantie gegaan, met haar moeder en onze dochter.
Dat deed ze wel eens eerder, en dan was het "feest": niemand die op je let, dus lekker deurzakku!
Maar zowel gisteren als vandaag heb ik weer een groen dagrapport kunnen invullen, en verwacht dat ook tot en met vrijdag, als ze weer thuiskomt, te kunnen doen.
De opkomende gedachten aan drank zijn er nog steeds, maar in almaar zwakkere vorm, en verdwijnen dan weer even snel, als ze opkwamen. En: geen sterke gedachte aan drank = geen behoefte = geen keuze hoeven maken = automatische vrijheid...

En o o o, wat heb ik vannacht heeeeerlijk geslapen!!!!

Dat zal vanavond ook wel weer goed lukken, na 4 uur bewegen in de zonnige postwijk, bekroond met een fles Rivella Light, ondanks de 11 ijskoude biertjes in de koelkast...

Met warme, meeelevende groet,

Opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dreamer,
Ik moet terleurstellen,ik zit in een heel erge dip.Ik heb gedronknen en en heb niet mijn fles leeg gegooid vanavond,
Ik heb veel verdriet over mijn dochter. Ze heeft een vriend en die heeft haar ONTMAAGD! Ze is nog maar 13 Jaar! Ik denk dat het aan mij ligt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Heb ik haar niet goed voorgeligd? Waarom al zo snel? Ik kan het nietvatten? Ik drink mijn verdriet weg. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar ik doe het toch. Het doet z'on pijn!
Ken jij dat dat ook. of iemand anders?????
Groet Sweetling:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje lieve Sweetling,
Dit vind ik heel moeilijk voor jou maar het is niet het einde van de wereld hé?
Ik kom er morgen/vandaag graag op terug.
Mathilde is een (beetje) oude Oma met twee dochters en een zoon, maar ook een Mathilde met wat levenservaring.

Dat met jouw dochter?
Dat gebeurt nou werkelijk overal in de wereld en lieve meid, dat is echt jouw schuld niet, al kan ik me heel goed voorstellen dat je dat wel zo vindt.

Mathilde gaat nu een paar uurtjes slapen, heeft vervolgens een vrije dag en komt dan rond 9/10 uur graag bij je terug . Voor een gedachtenwisseling. Geen diepte-interviews maar gewoon een babbel.
Woonde je, (maar dat geldt voor iedereen hier op de lijst)maar bij mij op de hoek!)
Een arm om je schouder!
Van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opa2 en anderen

Dank voor het hart onder de riem, ik heb gisteren in ieder geval weer een dag niks gedronken. Dus misschien kan ik inderdaad beter mijn zegeningen tellen. Ik heb in de afgelopen twee weken al 4 dagen niet gedronken wat toch een heel behoorlijk verschil is (4 dagen om precies te zijn). Ik weet zeker als ik er niet bewust mee bezig was dat ik gisteren wel weer had gedronken. Ik heb wel een sociale activiteit overgeslagen om mezelf te beschermen.

Opa2, veel succes de aankomende dagen, en wacht maar even tot het begin van carnaval met de 11 koele biertjes, en zoek er dan ook maar 10 vrienden bij :)

Ik vind het erg motiverend om de successen die behaald worden te lezen, het lijken soms kleine stappen, maar ik weet dat het leeg gooien van een fles wijn mij veel moeite zou kosten, hulde Mathilde. (De enige truuk die mij lukt is 'm een dag of paar dagen open laten staan. Maar ja, dan heb ik op ieder moment weer genoeg andere flessen in huis).

Jullie verhalen zijn voor mij zeker een motivator om door te zetten, en in tegenstelling tot eerdere voornemens om nu echt succesvol te minderen. En ik kan niet zo goed tegen zwakte, dus hier af en toe roepen wat je wilt, en geconfronteerd worden is voor mij een grote hulp!

suc6 vandaag, en ik ga leuke dingen doen met de kinderen ...

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Sweetie!
Al ben ik dan ook een man: kan mij je moederlijke gevoelens goed voorstellen; mijn vrouw en ik hebben hetzelfde doorgemaakt, al was onze dochter dan net 15, en is zij op een vakantie op Texel door haar vriend ontmaagd. Je sluit toch weer een periode af, als ouder (speelt dat misschien ook bij jou?).
Ons buurmeisje was trouwens 12, toen het gebeurde: haar moeder was in alle staten.
In het algemeen zijn ze er trouwens vroeg mee tegenwoordig.
Iets ruimer gezien, betreft het gewoon een kultuurbeweging: dan weer vroeger, dan weer later.
Daarom ook heeft die gebeurtenis met je dochter heel weinig tot niets met jou kwaliteiten als moeder te maken, hoor...
Bovendien: ze vertelt het je blijkbaar: goed teken van vertrouwen, toch?

Die rotjongens ook: ze willen altijd hetzelfde (lol)...

Stapje verder: waarom geef je jezelf de schuld over het gedrag van een ander, ook al is het je eigen dochter??
Beetje slachtoffer van je eigen normen en waarden, die je op een ander projecteert??
En dat schuldgevoel doet weer drinken, en dat geeft 'smorgens bij het opstaan al weer een eerste negatieve gedachte...
Kop op meid, het hoort er allemaal bij: kleine kindjes worden groot...

Wij hebben er 4: inmiddels 24, 26 , 27 (dochter) en 28, dus wij kunnen erover meepraten (denk ik)...

Zelfs al wij haar sexcapades (ze is nogal open) nu, op haar 27e, vernemen, krijgen wij nog rode koontjes, om van de jongens (erg gesloten, maar via vrienden horen wij nog wel eens wat) nog maar te zwijgen...

Met meelevende groet,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...