Spring naar bijdragen

hopelijk gaat het nu wel lukken ....


Paulus

Aanbevolen berichten

He Frank,

leuke dingen doen is een goed medicijn en een uitstekende bliksemafleider, toch?
Wat heb je met je kinderen gedaan?

Zelf heb ik zojuist ook leuke dingen gedaan, van de 7 flessen port, die ik mijzelf deze week heb bespaard, te weten:

*In de boekhandel een fantastisch boek gekocht, dat mij, gezien de dikte van ruim 450 pagina's, wel enkele weken bezig zal houden - fijn vooruitzicht!
*(Ook voor mijn vrouw, als zij vrijdag weer thuiskomt, maar toch) Naar de markt geweest.
Gekocht:
-1 kilo pruimen
-1 kilo muskaatdruiven
-1 pond dadels
-3 zakken trekdrop (van die ouderwetse, pas weer ontdekt)
-1 pond caramels
-1 pond chocoladerozijnen
-1 pond bladchocolaatjes

Een berg fijne vooruitzichten dus (en het gaat echt niet allemaal in 1 week op hoor, behalve het fruit dan).

En als je mij nu vraagt, welk vooruitzicht mij het meest trekt, de bovenstaande, of een week lang iedere dag een fles port, nou: dan is mijn keuze tegenwoordig heeeeel snel gemaakt, hoor!

Liever dingen graag willen, in plaats van vanjezelf moeten!!

Heel fijne dag verder, en waar nodig sterkte.

(Vanavond ben ik uit).

Groetjes,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

hallo allemaal

terug van weggeweest en alls was weer een avontuur ben nog steeds zonder nijn vijand die mijn lichaam geest en gevoelens.lees emoties..verwoest ben er nu wel achter dat water mijn vriend is.
ben naar het ziekenhuis geweest om mijn tempel te laten onder zoeken ik bedacht het ergste al met al de uitslag weet ik nog niet das vrijdag pas ze hebben een echo gemaakt van nijn buik en alles wat er in zit mijn grootste vrees was mijn lever maar de arts was niet negatief wel zag ik op de scan paarse rode en gele vlekken wat duidde op een niet goed werkende lever vet ophopeningen? dat komt van de drank zo verluidde kneep hem wel maar ging toch weer met een redelijk gevoel de terugtocht aanvaarden dus wachten op vrijdag
over het niet meer drinken ik heb de moeilijkste weg gekozen door zelf tegen me te zeggen stop zonder hulp van buitenaf wel heb ik steun aan mijn omgeving vrienden en familie in het dorp waar ik woon weet een ieder dat ik gestopt ben laat ze het maar weten dan weet ik het ook meer dan een week dus in mijn hoofd ben ik goed voorbereidt maar mijn lichaam roept nog steeds mar ik verdom het om me toe tegeven aan de grote zucht wel heb ik steeds dorst en heb een nieuwe vriend gevonden das ook bier maar dan zonder ginger ale lekker koud drinken zonder schuld gevoel ben er nuy achter dat drank verdoofd en in elke *** situatie grijpen naar mijn vijand helpt geen moer ik kwam niet meer echt over en daar baal ik van hoe is het mogelijk dat na een week ik al anders tegen de wereld aan kijk ben al trots op mezelf en ga de strijd aan ook nuchter kan een mens de wereld aan met al zijn problemen of die nu in het gezin zijn of op het werk of anderzijds even zuchten je bent niet alleen trouwens er gebeuren ergere dingen in de wereld en problemen oplossen met een bijna stuk in je kraag daar heeft niemand baadt aan enfin zo praat ik maar in mezelf vvor de goede moed
vraag.wat win ik er mee als mijn geest beschonken is en wil een probleem oplossen ik heb genoeg meegemaakt om in tebreken bij heineken om me zo te bezatten dat ik niet eens meer weet dat er problemen zijn.
maar voor het nu.....ik,lees wel dat ondanks alles ondanks de goede wil om te stoppen er toch nog steeds drank in het spel is het lijkt wel een spel talking botlles een soort verstoppertje dit is geen goede les de fout zit in de fles eerstd rinken en dan praten na het praten voor het naar bed gaan erst een paar glazen ik gooi mijn eigen glazen in als ik doorga met drinken wordt opa ben bijna zestig woon prachtig werk niet meer maar doe van alles waar ik trots op kan zijn en wil op een andere manier het onderste uit de fles halen
enfin ik denk en ik schrijf en de puinhoop die er is in het dagelijkse kan ik e dat probeer ik eter aan zonder hget gebruik van drank als ik drink kan ik de situatie beter aan is gelul van de bovenste plank daar staan de lege flessen
ik weet niet of het me lukt maar ik heb genoeg verzopen ik ga er maar tegen aan als je wat geeft krijg je er iet voor terug drink ik niet meer krijg ik er ook iets voor terug
ga er maar weer voor op naar de week zonder drank ..voor het eerst na zes dagen geslapen ik ben in de gloria en dat zonder echte hulp van buiten af
gisteravond had ik bezoek wik je een wijntje ja maar jij drinkt toch niet meer ja maar wat maakt mij dat uit het is mijn proces en niet de jouwe de fles ging leeg die van mij ook ginger ale
wel nu zomaar vwat geschreveh zonder het terug te lezen gaat ie weg zullen wel wat fouten in zitten maar das voor liefwens een ieder veel sterkte mjet de grote drooglegging je kunt het denk ik dan maar
een groet van de overzeese gebieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sweetling,
JE HEBT NIETS FOUT GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!! Neem dat nou maar van mij aan. Volgens mij ben je juist een goede moeder omdat je zo met het lot van je dochter begaan bent. Ze is 13 schreef je, maar tegenwoordig zijn ze veel sneller volwassen en beginnen ze eerder met sex. Je moet het niet op jezelf projecteren want het is haar keuze geweest en ik neem aan dat ze niet gedwongen is. Je gevoel dat je je verdriet wegdrinkt is denk ik kenmerkend voor een alcoholist. Ik doe dat ook. Even niet geconfronteerd worden met, en je angsten wegdrinken. Werkt goed verdovend. En vooral niet praten want dan moet je je problemen aangaan. Niemand drinkt uit zijn of haar plezier.
Je moet proberen om iets aan je verdriet te doen. Ik heb makkelijk praten ik weet, maar ik ben er ook nog steeds mee bezig en dan wordt je ineens zo verdrietig en kwaad. Nu kan ik het niet meer wegdrinken en kan soms helemaal in paniek raken. Maar ik heb ook gemerkt dat het gevoel weer wegebt. Heb je er al met je man over gepraat? Ik hoop het.
En heeft je dochter je het verteld van de sexervaring? Als dat zo is dan heb je eigenlijk een goede band met haar. Ik heb eigenlijk nooit met mijn moeder over sex kunnen praten, dat mij misschien veel ellende kunnen besparen. Van die kant kun je het ook bekijken, maar vindt je een kanjer.
Ik zal vandaag nog even kijken of je een berichtje achterlaat want ik ben met je begaan hoor.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dreamer, Opa2 en anderen,
Wat gebeurt er ineens een hoop op dit forum.
Ik ben begaan met Reg, Flipsen, Moi, Frank en allen die zich op hier uitspreken maar ik vind het behoorlijk lastig dat we niets van Sweetling horen.
Ben benieuwd wat jullie van deze 'radiostilte' vinden.
lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dreamer, Mathilde, Tonie en Opa2,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik zal een algemeen antwoord geven. Ik wist dat het er aan zat te komen. Ze heeft al een tijdje een vriendje en we hebben er over gepraat dat als ze meer wilden dat ze dan maar moest komen om te praten. Toen ze er dan ook over begon heb ik haar gevraagd of hij niet wilde wachten. Maar ze wilden het beiden zei ze. Toen ik vorige week uit mijn werk kwam en een bebloede handoek zag wist ik het eigenlijk al. Maandag kwamen ze samen met me praten, ze wilde de pil. Mijn man is er ook van op de hoogte en we hebben toen gezegd dat, als zij dat willen, ze het zelf moesten bespreken bij de arts, maar wij staan er niet achter. Morgenvroeg gaan ze samen. Toen ik gisteren dan ook vroeg OF het al gebeurd was en ze ja zei, was mijn vermoeden bevestigd.
Juist misschien omdat ik zelf door incest op mijn negende gebruikt was wilde ik graag dat zij het zo lang mogelijk bewaarde. Misschien daarom ook die dubbele pijn.
En ja, ik weet dat de meisjes steeds jonger zijn in hun sexervaringen. Maar heb je sommige tienerbladen wel eens gelezen, wat daar in staat gaan mijn oren zelfs van gloeien. Ik denk dat ze gewoon die richting in geduwd worden. Ik kan daar eigenlijk het meest kwaad over worden.
En ja, ik weet ook dat het niet goed is om de pijn en het verdriet weg te drinken, dat lost niets op. Ik weet het ook allemaal, net als mijn dochter, en toch doe ik het, net als haar.
Bedankt voor het inzicht dat ik dan wel een goede band met haar moet hebben. We zijn tenslotte 9 jaar met ons tweetjes geweest, dus dat zal wel. Ik heb er ook nooit met mijn moeder over kunnen praten.
Mijn man en ik hebben momenteel zoiets van; we moeten ons er in berusten, maar blij zijn we er beslist niet mee. Ik denk dat je altijd het, voor jezelf, het beste voor je kind wil. Ik kreeg haar na IVF, dus ik was dubbel zo blij. Ze woog maar 567 gram, en heeft het God zij dank toch gehaald. Nu is ze een puber van 13, met een jong vrouwtjes figuur. Tja en de hormonen gieren door haar lijf.
Ik had het graag zo anders gezien, maar het is haar leven en haar lichaam. Inderdaad opa2, die rotjongens ook!
Heel lief van jullie dat jullie zo vol begrip en liefde hebben gereageerd, en bedankt voor je arm Mathilde.

Groet, Sweetling:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Sweetie, ondanks alle narigheid: ziet er goed uit bij jullie hoor.
Maar gezien wat je over jezelf vertelt, wat je op je 9e meegemaakt hebt, kan ik mij jouw reaktie op je dochter nu helemaal goed voorstellen.
Wat een shit zeg. En dan toch een relatie aangaan, kind krijgen, en het loopt fout - pfff.
Ik hoop erg voor je, dat je het met je huidige man beter treft; zo te lezen, is dat ook zo.

Je hoort het zo veel, dat misbruik van (dronken?) vaders, ooms, broers...
Wat een wereld zeg.
Pas enkele jaren geleden hoorde ik van 1 van mijn 3 zussen, dat ze alle drie op 10 - 14 jarige leeftijd tot 10x toe flink betast zijn door een oom. Met name 1 heeft er nog steeds last van, ondanks een gelukkig huwelijk van inmiddels bijna 30 jaar.
De reaktie van onze moeder was ook een "leuke": "ach, niet zeuren, dat hoort erbij; mijn oom Frans deed hetzelfde bij mij".
En zo ettert het maar door, de wond...
Ben jij het een beetje kwijt, inmiddels???
Dank dat je dit met ons durft te delen, overigens.
En wees maar trots op je dochter!

Nou, even wat nieuws: ik geniet volop van mijn alcoholvrijheid, en begin de dag tegenwoordig in het prettige vooruitzicht, dat er weer een fijne dag aan zit te komen, omdat er weer niet gedronken zal worden.
En o o o, wat gun ik jullie die vrijheid toch graag, zeker als ik zo links en rechts de worstelingen lees (reg veel sterkte; je hebt zo te lezen allereerst behoefte aan rust in je hoofd - van ganser harte gegund!).
Zoals reg schreef: alcohol is ieder's vijand.
Die uitspraak drong eens te meer tot mij door, en dan schud ik maar weer eens het alcoholvrije hoofd over mijzelf: "waar ben je in 's hemelsnaam al die jaren mee bezig geweest knul".
Enfin: genieten maar, vooral van de inwendige vrijheid, maar zeker ook van het fantastische weer, en de leuke koersontwikkeling van mijn aandeel, en de post die er vanmiddag weer aan zit te komen voor morgen, en de cursus die ik vanaf maandag weer ga geven, en nu de voorbereidingen daarop, en mijn vrouw die morgen weer thuiskomt....

Toitoitoi, van opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Opa2,

Bedankt voor je berichtje, ik zit nu op mijn werk en kan er dus niet te veel over zeggen, maar 1 ding wel, Ja ik ben er overheen alleen je blijft een soort erfenis meedragen. En dan bedoel ik meer dat ik daardoor mijn best op school niet had gedaan en 13 jaar heb weg gegooid aan de drugs. Ik ben ook erg gevoelig in bepaalde emoties en vooral als ik een film zie die daar over gaat of geweld, dat blijft.
Op latere leeftijd een opleiding gedaan en laat moeder geworden. Ik ben dus overal wat laat mee, maar dat houd je jong, ja toch?

Mijn dochter is vanmorgen naar de arts geweest samen met haar vriendje. Ik heb haar net even gebeld. Ik heb hem hoor mam.... Net of ik daar blij van wordt...... Maar goed, ik vindt het lief dat je schrijft dat ik trots op haar moet zijn, maar ik weet niet of ik in dat opzicht trots op haar kan zijn. Wel dat ze er zo open over is. We moeten maar afwachten wat de toekomst ons brengt.

Ik feliciteer je met weer een "droge" dag. En je zult wel te staan trappelen dat je vrouw er straks weer is? Je hoeft je blijkbaar niet te vervelen lees ik wel. Druk baasje hoor!!!!!!!!!

Ik wens je een fijne dag en tot later.

Groet, Sweetling :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kanjer Sweetling,
Ben blij iets van je horen. Ik kan je zo goed begrijpen. Je hebt gedronken om je dochter, maar hoofdzakelijk omdat je je dochter wilde beschermen, en ik denk dat door deze ervaring je weer geconfronteerd wordt met je incestverleden. Dat drink je weg, wat heel logisch is. Ik weet dat want het is mij ook overkomen. Geen incest maar sexueel misdrijf, dat kan iedereen dan invullen, en een relatie waarin ik geestelijk en sexueel ben mishandeld. Zo dat is eruit. Ik had het denk ik nooit op dit forum gezet maar ik wil je aangeven dat ik je gevoel helaas maar al te goed begrijp en soms krijg je je emotie niet onder controle, en dan ga je drinken. Diet rotmannen ook, sorry Opa 2 en de alle anderen.
Vind wel dat je het goed oppakt en je hebt een begripvolle man en daar moet je zo blij mee zijn. Hou dat vast. En laat je dochter even rusten, als er wat is komt ze vanzelf.
Probeer de draad weer op te pakken en blijf positief en probeer dit weekend toch iets leuks te doen.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Een tweede berichtje nu, de eerste ben ik door mijn xxx hoofd kwijt geraakt. Ik wil jullie en sweetling in het bijzonder even veel succes wensen, hou vol, zet door!, jullie lopen in mijn optiek mijlen ver voor. Ik moet nog echt serieus worden en moet mezelf behoeden voorlopig de handdoek niet in de ring te gooien.

Ik moet toch een andere aanpak zoeken, vandaag is uiteindelijk met veel sociale verplichtingen ontaard in iets teveel drank. Etentje, daarna thuis, inmiddels aan de tweede fles wijn (thuis) bezig. Weerstand is toch gebroken met twee glazen bij het eten. Voel nu ideeen opkomen als, kom, haalt niet uit. Kan allemaal wel, vandaag eeen top-dag gehad immers. Morgen overleef ik makkelijk, even xxx dan en bingo weer succes.

En aan de ander kant het knagende gevoel, kappen nou, niet doen, is niet nodig, je komt er mee we maar je kunt veel en veel beter. Kortom ik denk dat de strijd echt begint, ik moet doelen stellen die harder zijn, leuk, twee, vier, x dagen niet gedronken in 2 weken. Het is wellicht een begin, maar ik vrees dat ik dit te snel ga los laten ...

G: Frank

Recharge required ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opa2, bedankt voor je knuffel..... :D

En wat betreft die rotjongens..... Er zitten ook goeie tussen.
Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven toen ik mijn man tegen kwam.
Hij is de liefste en meest betrouwbare man die ik ooit gekend heb.
EN we zijn heel gelukkig samen.

Dreamer, ik hoop dat dit voor jou ook gebeurd.
Het vertrouwen terug vinden na zulke verschrikkelijke dingen te hebben mee gemaakt is volgens mij het moeilijkste. DAAROM ben je gaan drinken? Om de pijn niet meer te voelen?
Tja, deze dingen op dit forum zetten is misschien niet makkelijk, maar ik denk dat als we diep in ons hart kijken er voor iedereen op die bodum iets is waardoor we zijn gaan drinken.
Dat hoeft niet altijd zo iets als bij ons te zijn, dat kan ook een gebrek aan eigenwaarde of verlegenheid zijn.
Ik vindt het echt knap van jou dat je al zo lang niet drinkt! Ik denk dat jij en Opa2 de enigen zijn die al zo lang "DROOG" staan. Echte toppers! (Of zijn er meer??)

Frank, Jij ook bedankt voor je medeleven deze week.
Geniet maar van je kids, ze worden vanzelf groot.
Je drankgebruik is inderdaad iets om over na te denken.
Deze week ben ik zelf ook weer de mist in gegaan.
Dit weekend "GUN" ik mezelf nog een wijntje, maar vanaf maandag neem ik weer Refusal.
Dat is een pil waar je BESLIST niet bij kunt drinken. Dat is voor mij mijn stok achter de deur.
Ik ben te zwak om er zelf helemaal mee te kunnen kappen. Als ik dan weer een aantal weken NIET gedronken heb dan bouw ik het weer af en probeer zonder die pillen.
Lukt dat niet, dan hup weer Refusal. Dit heb ik in samenwerking met mijn huisarts bedacht.
En zoals Opa2 ons liet lezen: Ik wil die waarderende blikken ook zien als ik niet drink.

Allemaal een fijne dag verder, ik ga de keukenkozijnen en deur schuren, vanmiddag komt de schilder...

Groetej Sweetling:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Sweetling, fijn dat je de draad weer oppakt. En refusal is een goede stok acher de deur, als je zo een tijd van de alcohol af kunt blijven, goed toch? Ik kan niet tegen refusal, in combinatie met andere medicijnen, en dan moet je een keuze maken. Maar ik heb vaak gedacht dat met Refusal iets makkelijker zou zijn geweest, maar van de andere kant, refusal doet niets met de trek. En die heb ik nog steeds. Niet elke dag, maar toch. Ik ben inderdaad door die nare ervaringen gaan drinken, en merkte dat het prettig was dat verdoven. Maar nu kom ik erachter dat ik alles nog moet gaan verwerken en dat is niet altijd makkelijk. Gelukkig heb ik nu wel een hele lieve vriend, die mij goed begrijpt, en alles van mij drankgebruik weet. Heb hier veel steun aan en dat scheelt.
Iedereen drinkt om iets weg te drukken, denk ik, niemand drinkt voor zijn plezier, en dat wordt volgens de buitenwereld nog wel eens vergeten. Je hebt zo'n zware stempel.

Er zijn nu zoveel op het forum, ik wil jullie eigenlijk allemaal wel aanspreken maar dat kan niet altijd. Maar Frank je moet inderdaad over je drankgebruik nadenken. Maar daar ben je zelf ook wel achter denk ik. Geniet in ieder geval dit weekend van je kinderen en probeer er iets moois van te maken.
Verder iedereen sterkte, en een speciale groet aan Mathilde.
Groet,
Moon.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge Toni: posting om in te lijsten zeg. Knap hoor.
Inderdaad zal het ieder's ervaring zijn dat, waar drank aanvankelijk "helpt overleven", je er zeker op den duur een probleem bijkrijgt.
Ook de drank als verdoving, waar Dreamer het in deze draad over heeft, is uitermate herkenbaar (laatst gebruikte 1 van de kinderen precies hetzelfde woord).
In feite zit je dus met een "geestelijk rotte kies", slikt de alcoholpil om de pijn te verdoven, om jezelf er op die manier doorheen te slepen, maar ja: de kies is en blijft rot, en als je 'm laat zitten, kan-ie ook nog eens andere kiezen gaan aansteken...
Bij een echte rotte kies gaan we vroeger of later naar de tandarts, en met de geestelijke rotte kies blijven we maar doorlopen.
Nu we dan toch met persoonlijke ervaringen bezig zijn: bijna 20 jaar geleden leerde ik mijn huidige vrouw (weer) kennen. Oude jeugdvriendin, gescheiden, 2 kinderen, na jaren geestelijke en lichamelijke ellende (slaan, schoppen) met een, jawel, alcoholist. In mijn verliefdheid liet ik meteen zien, begrip voor haar situatie te hebben, en stopte acuut met drinken. Dat ging bijna een jaar goed, totdat zij zwanger bleek te zijn. Om een lang verhaal kort te maken: ik was dolblij met zo'n gezamenlijke kans, en zij was alleen maar bang, en "er nog niet aan toe", ondanks het feit dat zij dacht onvruchtbaar te zijn geworden door een geslachtsziekte dank zij haar echtgenoot, die de huur (zij hadden een aantal appartementen in verhuur) op andere wijze inde dan met geld...
Gesteund door de wet werd het dus een abortus, en voor mij voelde het als het verlies van een kind, heel maf misschien, maar toch...
En dat gevoel, je als a.s. vader door God en iedereen verlaten te voelen, volkomen rechteloos: brrrr.
Ergo: de drank bood uitkomst...
Wat een maf gedrag eigenlijk...
Want uiteindelijk heb ik alleen maar mijzelf het nodige aangedaan door die drank, is het kind echt niet alsnog geboren, en is door de jaren heen die abortus lang tussen ons in blijven staan: wel een jaar of 10; toen pas heb ik de positieve zwangerschapstest letterlijk weggedaan.
Intussen ben ik er zelf wel helemaal klaar mee, heb niets weggestopt, maar echt losgelaten, en ja, nu mijn vrouw op een leeftijd is gekomen dat zij echt geen kinderen meer kan krijgen, steekt het bij haar weer de kop op...pfff.

Daarom: (misschien helpt het) geef traumatische gebeurtenissen in je leven, hoe erg ook, hun plaats , en niet meer dan dat. Want als zij ons ook nog eens pijn BLIJVEN doen, dan heeft de dader ECHT z'n doel bereikt, en als het z'n doel niet was, doen wij het onszelf dus aan. Mijn toverwoord: afstand blijven nemen en blijven neutraliseren, niet strijden tegen het terugvallen (want dat hoort erbij), maar de energie gebruiken om "gewoon" weer op te staan.

Met warme groet,

opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste mensen
het gaat goed elf is de gek zelf elf dagen zonder die verdomde drank ben wel degeli9jkn aangesloten op de waterleiding liever dat het water de leiding overneemt dan de vernietigende geest van amphoras heb er momenteel geen moeite mee ondanks dat ik gekozen heb om het helemaal alleen te doen het enige wat ik momenteel gebruik is vitamine b complex en zover het me lukt de gezonde geest en het denkwerk
waarom ik gestopt ben behoudens dan het lichamelijke dat is voor mij toch wel het meest doorslag gevende geweest je weet het of je wil het niet weten wat drank met je lichaam doet ik weet voel het en heb het zelf gezie op de echo en het gevoeld
voel me puik ben trots op me zelf en kan de wereld weer echt aan lach zelfs alsof ik aangeschoten ben
sta op met geen schuld gevoel omdat er toch weer een moment van zwakte was ik hoop dat ik het volhoudt want ik heb gelukzalige momenten ruil het drinken in voor leuke mooie en andere dngen tis ff wennen maar heb goede hoop

wat ik absoluut niet doe en laat staan wil is in een stress wat er ook gebeurd me weer toegeven aan het laven van omdat de situatie zo *** is of dat ik het zonder drank niet aan kan integendeel ik laat me daardoor niet meer beinvloeden dat alnog drank me de goede kant op helpt ik vind dit slap wil het niet problemen wat ze ook zijn kom maar op maar zonder drank tijdens er voor of er na in die zin zo nu heb ik wel een borrel verdient dat is mijn uitgangs punt niet meer ik doe dat en ik streef ernaar gewoon puur mezelf en geen traktatie waarvan ik weer spijt krijg omndat ik een situatie niet aankan

ik eet weer gewoon
hoef niet meer te kotsen
voel me sterk
kijk hoe is het mogelijk helder de wereld in
ben niet meer afhankelijk van dat stink bier
wordt weer vrolijdoe weer eens wat dan steeds oer de rand van het glas staren
krijg waardering van mijn familie en mijn omgevintril niet meer bij het eerste glas die ik moest vasthouden met twee handen en hoipen dat er maar niemand keek
verstop geen drank meer koop het niet meer drink niet meer stiekum
en verheug me op een nieuwe week zonder drank
belangrijk vind ik ook dat ik me met het niet drinken bezig hou in en na elke situatie
kan weer auto rijden dat had ik tijden niet gedaan omdat ik drank in mn donder had

ik heb het hardstikke moeilijk gehad en nog steeds tja maar stel me de vraag ik wil stoppen dan stoppen tis niet de makkelijkste weg maar ik ga er vanuit dat ik straks drank niet meer nodig heb om te funktioneren in de breedste zin van het woord

ga voor een schone tempel en naar het hol van de leeuw ga ik maar even niet maar toch als mensen in mijn omgeving toch drinken en ik ben er bij denk ik puur aan mezelf en hoe raar het ook klinkt heb even veel lol
en de volgende dag geen kater

ik wens iedereen sterkte dan doe ik dat voor mezelf ook
hou het droog en vecht voor je zelf straks is het te laat
groeten van de overzeese gebieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Reg,
Wat heb ik een bewondering voor jou!
Niet dat ik dat niet heb voor alle anderen maar ik wil jou nu even speciaal complimenteren.
Met Mathilde gaat het ook wel goed hoor maar bij Mathilde is het allemaal minder heftig.

Ik heb het een beetje druk dit weekend maar as maandag wil ik graag op de anderen reageren.
Had het ook wel een beetje lastig vandaag met niet drinken, beetje eenzaam, beetje zelfmedelijden.
Jullie mogen lachen als jullie het maar niet verder vertellen...:-), maar het helpt mij om dan een paar uur met de trein door ons kikkerlandje te gaan zwerven. Met een goed boek.( ik reis gratis ):-)

Opa..., jij inspireert me met de eye-openers die jij in je mailtjes geeft.
Sweetling, gaat het weer een beetje na de comotie met je 'kleine meisje'. Toni..., wijze Toni, bedankt voor je boeiende bijdragen. Dreamer, jij ook bedankt en Frank en Moi.
Voor allen,
Fijn restant van het weekend.
Lieve groet,
Mathilde:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ffd it

de grote leegte er mist iets tis niet meer compleet het leven zonder drank ik funktioneer niet meer ik hoor er niet meer bij isoleer me ik wil me koesteren zitten in een hoekje met een fles wijn liefst twee graag niemand in de buurt blijf nog even zitten ga jij vast maar naar bed ik kom zo gelukkig heb ik nog een fles verstopt het eerst glas wordt ingeschonken ach twee glaasje moet kunnen voor dat je het weet ben je je frustratie voorbij in het zeggen ach wat kan mij het schelen morgen drink ik niet meer een fout moment ook morgen zal; de zucht blijven en dan vechten tegen de bierkaai ik win de strijd niet maar dat genen wat de baas over me is mijn grote vriend alcohol de duivel hemzelf die zoekt me op is om me heen beheerst me in het steeds maar weer loert om de hoek en wenkt drink mij het doet je goed je zult zien je voelt je beter je kunt er weer tegen aan neem maar tis makkelijk gewoon doen anderen drinken ook kjik maar om je heen doe mee geniet ervan anderen voelen zich ook niet schuldig en kijk wat een plezier het is toch een leuk feestje beneveld ligt je hoofd op het kussen het liefst slaap je even weer in de vergetelheid nhog even flits door je hoofd wie ben ik toch dat ik me weer heb laten gaan kan ik niet nuchter de wereld aan wie ben ik eigenlijk de mens met de kegel dasn maar tanden poetsen of kauwgum nemen of mondspray dan ruiken ze het nietdarnaast kan ik pas denken als ik drank heb gehad he he even zitten kon even de wereld en de problemen niet meer aan even een moment tot bezinning zit ik in de stoel half licht teevee dom aan en verward in eigen gedachten helder als heineken maar of heiniken de andere dag ook zo elder is?

ik heb een ziekte de meeste moeten het maar niet weten stel je voor dat ze denken daar heb je weer zon patient twee glaasjes de rest haal ik straks wel in ik ben een alcojunk maar dat weten de meeste mensen niet althans ze praten er niet over denk ik maar zij weten wel beter ik ook niet het kan me nx schelen doe het toch wil de strijd niet aan het beheerst me elke dag wil niet vrij zijn in toegeven aan drank is mijn broeder mijn zuster op de lange slok daar voel mk mij goed

met anderen praten in het lotgenoot zijn van mijn ziekte..............het is zo moeilijk om te stoppen heb jij dat ook..............de basis om je zelf te vernagelen.je weet wel beter of de fase voorbij wat kan mij het schelen misschien is het morgen beter.............heb drie dagen niet gedronken..klap kalp klap.wat geod mij is het niet gelukt enfin dat ben je dan ook weer kwijt je hebt het er even over gehad.het ligt niet helemaal aan mezelf maar aan de maatschappij waar binnen ik funktioneer de wereld kan ik niet meer aan mn problemen ook niet daarom drink ik ik hou van de roes en daarna voel ik me weer goed kan de wereld weer aan het volle tank syndroom

edoch ik weet wel beter eigenlijk schrijf ik dit vvor mezelf bedoel er niemand mee maar dit speelde in mijn hoofd op deze zondag ben alleen voel me alleen terwijl er zoveel moois om me heen is ben maar aan de ice tea gegaan en daarna de herfst in met de hond vandaag kijk ik niet wazig maar vooruit en dank de dag en de nacht dat ik niet gedronken heb kijk vooruit naar de nieuwe dag met bij het opstaan een gelukzalige zucht ik ben sterker dan die akelige verslaving die alcoholisme heet e ik krijg er elke dag weer een stukje zelfwaardering bij een klein stukje vanuit mijn omgeving maar het meeste vanuit mijzelf ik ben blij en ik verafschuw het toegeven aan mijn ziekte ik ga de strijd weer aan en laat me niet leiden tot het verdere verderf van mijn lichaan en geest door die f******g alcohol

tis moeilijk maar ik doe mijn best ik kies er zelf voor en de verantwoording ligt ook geheel bij mezelf
laat het buiten maar regenen ik blijf droog

zo dat moeste ik ff kwijt hoe het aankomt bij jullie????????

ik wens een ieder sterkte met deze vervelende *** kwaal
koop geen drank meer maak het huis clean en flip de tent maar uit weet er alles van maar ik ga de strijdnwinnen
en drank weggooien is geen oerwinnig je moet het gewoon niet kopen
met een grijns loop ik in de supermarkt langs het bier en de wijn iets verder staat de frisdrank
ave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maandag alweer

tis nog steeds eb bij mij gelukkig maar naar het zoeken naar steun op het internet???????? kwam ik deze side tegen tis voor me zelf heb die toestand allemaal meegemaakt dus behoedt u misschien heb je er wat aan
wee sterk en sterkte en een probleem loze week toegewenst

de helderheid-stoppen met alcohol
vriendelijke groet
reg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,

Ik lach niet hoor, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je in de trein zit en het landschap glijd aan je voorbij. T'is ook een manier........ :D

Met mij gaat het wel weer, ik moet er maar niet te veel over na denken.

Gisteren een feest gehad en ja, witte wijn gedronken. Koppige witte wijn kan ik wel zeggen.
Toen ik overeind kwam voelde ik het pas. Ben zelfs met mijn fiets omgevallen. Stom hé?
Ik bleef met mijn hak in de rand van mijn rok steken. Stuur in mijn ribben, kan soms bijna niet ademen.
Maar ja, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar.

Gaat het met jou nu ook goed? Toch heb ik bewondering voor je dat je het toch volhoud.
Een reizende kanjer ben je dus......... :rose:

Groetjes, Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo reg,

Knap dat je dapper langs de rekken met bier en wijnen loopt, op weg naar de frisdrank.
Vooral om dat ik in je verhalen lees dat je het erg moeilijk hebt gehad om te stoppen. Maar dan weet je misschien dubbel dat je er dan ook niet meer aan moet beginnen.

Succes en ga zo door!!!!!!!!!!!!!!!!!! :beer:

Groetjes Sweetling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sweetling,en allemaal

Sweetling kijk je wel een beetje uit met die buitelingen op de fiets?

Dat ik het volhoud... ja, ik ben zelf ook wel verbaasd, maar ik voel me inmiddels gesterkt door de positieve effecten van het stoppen en daardoor wordt het minder moeilijk.
Ik moet ook wel steeds vaker denken aan mijn bezoeken aan de internist dit voorjaar en alle onderzoeken die ik heb laten doen en met name de diagnose 'ernstig gestoorde leverfunctie'.
Ernstig gestoorde leverfunctie...! En nog dronk ik door! Twee flessen per avond en in het weekend soms wel meer maar nooit minder.
Dan naar bed gaan, als een blok in slaap vallen,veel te vroeg en angstig wakker worden, beneden in de kamer gaan zitten met nog maar weer 1 of 2 glaasjes en dan met een slaappil weer naar bed want Mathilde moest immers verdoofd worden!

Mathilde heeft weliswaar wat domme pech in haar leven gekregen, man overleden toen ze nog geen 40 was en drie kinderen had, daarna een relatie die stuk liep, en een zoon die ernstig, psychiatrisch en chronisch ziek is geworden.
In de loop van de jaren is Mathilde de troost en verdoving van de wijn gaan ontdekken en ook steeds meer gaan drinken.
Nu is het verdriet van de overleden man wel zo'n beetje verwerkt, de stukgelopen relatie, daar denkt ze eigenlijk nooit meer aan en de zieke zoon lijkt beetje bij beetje zijn weg naar de toekomst te vinden.

En Mathilde?
Mathilde zit op de puinhopen van vele jaren drank.
Helemaal alleen.

Dit is in het kort zo'n beetje mijn verhaal.
Ik red het nu dankzij de internetbehandeling.
Die ben ik nu aan het afronden en zo maak ik weer plaats voor één van jullie want dat wens ik jullie allemaal toe.
Natuurlijk, je moet het alléén doen maar ik had het niet klaargespeeld zonder tactus en zonder het contact met lotgenoten op deze lijst.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mathilde,

Nou joh, je hebt je portie ook wel gehad lees ik. Fijn dat je dat wilde delen. Zo krijg je toch een beeld van iemand en meer begrip. Niet dat ik dat niet had bij jou, je bent best wel goed "te lezen".
Hoe lang heb je eigenlijk al een behandeling via internet? En hoe lang heb je nu al (practisch) niet gedronken?

Ik ben blij voor jou dat het beter gaat, zeker als je zo'n diagnose hebt gehad. Ook stille zelfmoord? Soms is het leven erg moeilijk en moet je maar gewoon door gaan. En ja, dan zijn er momenten dat je een verdoving nodig (denkt) hebt. Misschien kun je dat ook door iets anders invullen? Heb jij iets plaatsvervangend gevonden?

Ik ben vandaag weer gestart met de refusal. Ik bleef het maar voor me uit schuiven, morgen, manjana,tomorrow,............. Ik heb gewoon weer zin in een alcoholvrije periode.

Nog 1 ding lieve Mathilde, als je alleen bent kun je je alleen voelen, maar dat kan ook in een huwelijk, een zaal vol mensen die allemaal van je houden. Volgens mij zit geluk binnenin je, soms voel je het en soms totaal niet. Ik heb ook van die momenten, ondanks de dochter die heel veel van mij houd, mijn man ook, familie, vrienden, ect. Maar toch kan ik me soms zo ontzettend eenzaam voelen. Voor mij geld dan dat ik dicht naar vader God moet, dan voel ik me altijd beter. Als ik s'ochtend heb gebeden is mijn dag ook altijd beter dan wanneer ik dat niet doe.

Ik wens jou in ieder geval weer een fijne dag en groetjes van Sweetling. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medestrijders,
Ik vind het mooi om te lezen dat ieder op zijn of haar manier bezig is met het laten staan van de alcohol. En iedereen doet dat op zijn eigen manier. Allemaal knap, en iedereen is met een strijd bezig. Zal ik wel, of zal ik niet. Waar moet ik afstand van doen? Volgens mij heeft ook met bepaalde rituelen of gewoontes te maken. Net als die sigaret na het eten of bij de koffie. Voor mij hoort drank echt bij de zaterdagavond, gezelligheid, hapje erbij, wat te knabbelen en een fles wijn onder de tafel. Tenminste zo ging dat altijd bij mij. Maar al snel bleven de hapjes achterwege en stond alleen de fles onder de tafel. En de glazen werden ook steeds groter en voller, dan hoefde ik niet zo vaak bij te schenken. Al gauw was ook een fles niet meer voldoende en ging richting de twee. En de volgende dag, zo slecht.
Al gauw merkte ik dat ik door de week ook een glas moest hebben. En daar ga je. Dat was het begin. Ik wist toen al wel dat ik een probleem had en heb dan ook met vlagen niet gedronken. En dan gebeurd er iets en pats boem, dan gaat het hard. Vandaar dat ik nu probeer om er niet meer aan te beginnen want sociaal drinken dat kan ik niet. Ik moest als het ware afscheid nemen van mijn kameraad en daar heb ik heel lang over gedaan. Kon al helemaal in paniek raken als ik eraan dacht. Maar nu voel ik me
Gelukkig
Niet meer depressief
Fit
Kan weer voelen
Ben opgewekter
Sta open voor anderen
Sluit me niet meer af
Zeker
En ja, tot op dit moment voel ik me goed zonder drank

En ik hoop dat een ieder dit mag meemaken.
Ik ga zo door, en de moeilijke momenten daar probeer ik door heen te komen.

Dus Sweetling, ga ervoor, Mathilde je bent goed bezig, Frank, Reg, Opa2 en Moi ook zo.
Groet,
Moon.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...