Spring naar bijdragen

wat zijn exact onze oorspronkelijke doelen


pietjepuk

Aanbevolen berichten

lieve vrienden waar ik zo veel aan heb,

Toen ik voor het eerst had geschreven gaf Fleur als antwoord: 'wat is je doel'. Ik dacht: 'laten we het gezellig houden, daar heb ik eigenlijk niet zo zin in om over na te denken'. Wat later, toen het weer misging wist ik eigenlijk wel wat mijn doel was. Ik weet n.l. dat ik niet sociaal kan drinken, en dat één en één een fles is enz.
Toen Houten schreef dat ze weer een beetje ging drinken, en wij het een beetje wegwoven zei Toni: Houten, dat kan jij niet, dat heb je zelf gezegd in het verleden. Dit is het begin van het eind. Wéér had ik gedacht: laten we het gezellig houden maar Toni had gelijk: als je van je zelf hebt aangegeven dat je niet 'een beetje' kan drinken, dat je dat al 30 jaar bewezen hebt in je leven, kan dat niet ineens wél als je 30 dagen droog staat.
Ik dacht toen: volgens mij kan ik anderen alleen helpen als ik iedereens doel goed ken. Want het niet halen van het doel een avondje is één, erger is m.i. om in de loop van het traject je doel bij te gaan stellen. Dat doe je op het moment dat de drang naar drank groter is dan de wil je doel te bereiken, en door het mooi te stellen kom je daar dan mee weg en vergeten de anderen je te waarschuwen. Zo helpen we elkaar niet en ga je in een noodtempo in een spiraal naar beneden.

Ik ben toen alle postings van de laatste maanden gaan lezen en kwam tot de conclusie dat een groot deel van ons die neiging heeft, je doel aanpassen. En dan bedoel ik niet Frank die zegt: ik wil eerst een paar weken niet drinken en daarna gecontroleerd (overigens schreef Frank ook dat hij nooit meer thuis wil drinken tenzij hij een feestje heeft, volgens mij doet hij dat inmiddels weer wel, toch Frank?). Dat was dan direct al zijn opzet.
Maar mensen die duidelijk aangeven NIET sociaal te kunnen drinken, dat al zo vaak geprobeerd hebben die later ziet schrijven: ik dacht: het kan wel weer of 'ik wil VOORLOPIG'niet drinken, terwijl er eerst NOOIT stond. Op zo'n moment moeten we er toch bovenop zitten, zoals Toni bij Houten deed. Anders denk ik dat we elkaar niet aan het helpen zijn. En gaan we vroeg of laat de mist in.
Ik heb hier niemand willen beschuldigen van het aan passen van zijn doelen, ikzelf ben nu een week bezig en probeer mezelf al een ander verhaal op te hangen dan vorige week. Blijkbaar is de valkuil van het aanpassen van je doelen minstens zo groot als het niet halen van je huidige doelen. Laten we elkaar dáár ook bij helpen!!
Ik denk dat het goed is, dat we hier nog even precies aangeven wat ons exacte oorspronkelijke doel is, zodat anderen ook niet uren nodig hebben dat tussen de regels door te lezen.
Ik zal ermee beginnen.
Zie dit niet als preek, ik wil alleen van wat meer nut zijn zodat ik nooit meer tegen Houten zeg: joh, neem een wijntje en blijf er gezellig bij. Aan zo'n advies heeft Houten niets.

Nogmaals, als iemand geirriteerd raakt over dit stukje dan spijt me dat, dat is het laatste wat ik wil. Wat ik heel graag wil is dat we optimaal van elkaars ervaringen gebruik kunnen maken en allemaal de eindstreep bereiken. Met heel mijn hart hoop ik dat!

Met dank aan Fleur en Toni!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

lieve vrienden

ik weet na 20 jaar te veel drinken en enkele stoppogingen dat 'sociaal drinken' voor mij helaas niet is weggelegd. Mijn doel is dan ook volledig te stoppen, zonder uitzonderingen.
Ook als ik een keer denk: het kan wel weer, wil ik graag aan deze uitspraak herinnerd worden.

Alvast dank voor jullie steun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pietje Puk,

Dit is geen draadje meer, dit is een touw en daar kunnen we ons allemaal aan vasthouden.
Ik ben het HELEMAAL met je eens.
De parabels vliegen me hier ook om de oren: "als je de handrem eraf haalt loop je schade op" en "als je je vinger een beetje uit het gaatje haalt, stroomt de dijk weg".

Je weet het al, maar nogmaals: ik wil nooit meer drinken, ik wil het uit mijn systeem en ermee leren leven. Mij aanpassen aan mijn nieuwe leven zonder een druppel alcohol.

Desondanks kan het zijn dat ik op een dag denk: "één glaasje kan wel weer". Ik hoop dat ik dan de moed heb om jullie weer op te zoeken en dit te melden.

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietjepuk,
Mijn doel is bekend: volhouden. Maar het woord "nooit" durf ik niet te gebruiken. Ik heb het bij mijn aanmelding gezegd: proberen vol te houden, bang voor een terugval en misschien kan ik anderen ermee helpen. Ik heb mezelf jarenlang een slappeling gevonden, omdat ik niet sociaal kon drinken. Nu heb ik het geaccepteerd en zie het als een ziekte. En die slappeling wil het volhouden. En ik voel me geen slappeling meer. Wat ik bij jouw doel zie is het woordje "helaas". Je zult "helaas" niet meer sociaal kunnen drinken. Je vindt het dus eigenlijk ook nog steeds jammer. Met alle respect voor Frank, Binorosa en Zonnebloem en Emma uiteraard, die een ander doel voor ogen hebben en daar ook mee weg komen. Wie zei dat ook al weer? Ik merk, dat mensen zeggen: ik "mag" van mezelf in het week-end of bij een feestje wat drinken en ik "kan" het ook. We hebben het over "mogen" en "kunnen". Fleur zegt het volgende: ik "mag" elke dag drinken, elk uur van de dag, wanneer dan ook! En ik zeg niet: "ik kan het niet", maar: ik "wil" het niet! En dat vind ik niet jammer, dat vind ik heerlijk. Ik voel me daar gelukkig bij.
Ik hoop, Pietjepuk, dat jij dat ook nog eens kan zeggen; dus dat is nu Fleur haar doel!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Goh Fleur, wat ben je sterk en dat al maanden lang achter elkaar.
Bij mij komen er barstjes in mijn vastberadenheid. om niet meer te
drinken.
Mijn doel is niet meer helder.
Wat ik eigenlijk wil, is af en toe bij een gelegenheid, zeg 1 keer per
maand, een of twee glaasjes wijn te drinken.
Maar........
dat is nu dus niet gelukt...
en de dag erna nog meer trek in een goed glas wijn...
dus eigenlijk...wil ik iets wat ik niet aankan..
volledig stoppen en dat zelf ook willen, inderdaad en niet omdat ik
het niet kan.
Het hoort een streven te zijn..
Volgens mij moet ik nog veel werk verzetten en ik dacht al
dat ik wat sterker was... mooi niet dus!
dankjewel PP en fleur.

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer!
Ik heb mijn doel niet opgeschreven om jullie te ontmoedigen. Want als ik echt zo sterk was, als julllie denken, zat ik hier niet op dit forum; stoppen met drinken is een heel proces. Het is net als leren schaatsen: het gaat met vallen en opstaan, maar uiteindelijk kun je het. Alleen: Fleur waagt zich niet meer op het ijs. Ik geniet ervan om ernaar te kijken; hoop ook op een strenge winter. En je leert het niet in één keer, je hebt er soms hulp bij nodig. Zo heb ik jullie ook nog nodig, en ik hoop alleen een positieve bijdrage te leveren. Maar ik wil wel eerlijk zijn. En het stoppen met drinken is echt geen peuleschil! Maar wie zich hier aanmeldt, is zich bewust van een probleem en wil daar iets aan doen. Dat op zich is al een goed begin! En over dat proces heb ik eens het volgende gelezen over het stoppen met drinken: Je gaat door fases.
Fase 1: onbewust-onbekwaam
Fase 2: bewust-onbekwaam
Fase 3: bewust-bekwaam
Fase 4: onbewust: bekwaam
Ik denk, dat velen zich hier aanmelden als ze in fase 2 zitten: je bent je bewust van een probleem, maar weet nog niet hoe ermee om te gaan.
Fase 3 is de fase, waar ik nu zit.
Fase 4: dat zijn volgens mij de echte sociale drinkers; ik denk niet, dat ik dat hoef te bereiken.
Fleur gaat ervoor. En laat jezelf niet ontmoedigen, de acceptatie komt vanzelf. Moet je horen, wie dat zegt: ik ben 53, had het liever jaren eerder gedaan. Is er nog ergens een Opa2, die hier ook wat van kan zeggen?
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eventjes tussendoor:

dat was ik eigenlijk niet van plan, het leek me nu juist zo handig om hier gewoon 20 doelen op een rijtje te krijgen maar ik kan het ook niet laten om te reageren:"

Piggelmeetje, wij zijn gelijk begonnen en staan voor dezelfde valkuilen! kunnen we elkaar scherp in houden (zitten trouwens nog veel meer in het zelfde schuitje dan jij denkt maar vanwege de anonimiteit heb ik het daar niet over)

Kika, ik had inderdaad gezien dat jij het moeilijk hebt met het scherp houden van je doelen, maar wat wil je, je bent verdorie al meer dan 2 maanden bezig. Logisch dat je dat sterke gevoel niet constant vasthoudt!! Ik heb enorme bewondering voor je! Was ik maar zover!!!!!

Fleur, ontmoedigen???? ik heb jouw stukje wel 4 x gelezen, heel aandachtig en de laatste keer met traantjes in mijn ogen. IK zie mijn doel nog als een soort adem inhouden en kijken hoe lang ik dat volhoudt. En heb dan de angst dat ik op een gegeven moment naar lucht moet happen (lees: een fles moet drinken) om weer verder te kunnen. Zoals jij het omschrijft is natuurlijk dé methode: het is een bewuste keus die je maakt!!! Knap geformuleerd en daar heb ik heel veel aan. Dat is een heel andere zienswijze die enorm nuttig is.

Ik hoop dat Houten, Frank, Kato, Emma, Zonnebloem, Toni, Bino Rosa, Mathilde, Dreamer en iedereen die met ons probleem kampt ook nog één keer duidelijk willen maken op welke manier we ze het beste kunnen helpen, ofwel: wat hun doel was toen ze aan deze excersitie begonnen.

groetjes, en nu zal ik me even koest houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,
ik wilde net een topic starten over mijn doel toen ik di t las.
Ik zit me de laatste dagen ook af te vragen wat ik wil:
geheelonthouder worden
of af en toe beheerst een paar glaasjes dinken.
Ik ben erg bang dat als ik voor het laatste ga, de kans op terugval groot is.
Dat die paar glaasjes na een tijdje meer dan een paar worden.
dus liever maar voor doel 1
maar dat lukt me nu nog niet.
vandaag wel, gisteren wel, en ik ga ervoor.
Ik wil van mezelf kunnen zeggen: Yes ! we have a winner !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mabij...,
Na al de mailtjes van vandaag goed gelezen te hebben moet ik ook bij mezelf vaststellen dat ik het niet kan, sociaal drinken.
Ik zat op dag 3 maar na een flauwe bisschopswijn bij mijn dochter met zo goed als geen alcohol wil ik eerlijk en misschien wel voor de tachtigste keer een poging wagen, nee, wil ik he-le-maal stoppen met de wijn.
Die heerlijke wijn, waar ik jaren van genoten heb en die mij zo vaak tot troost geweest is maar die zich nu ontpopt als een verradelijke vriend.

Mijn lever gaat naar de Filistijnen en mijn geheugen en zelfrespect zijn tot onder het nulpunt gedaald.
Dankzij de mailtjes van gisteren en vandaag ben ik tot een inzicht gekomen.
Ik moet gewoon stoppen want zodra ik dit doel ga bijstellen ga ik in de fout.
Lieve Pietje Puk, Piggelmee, Toni, Kika, Emma en eigenlijk iedereen hier, Bedankt.
Ik ben er nog lang niet, ik begin eigenlijk pas weer.
Heb wel mijn bandjes goed opgepompt en heb serieuze plannen voor een nieuwe fiets.
Una Bicycletta nueva.
Wellicht voor de Camino de Santiago de Compostella.
Een soort van bedevaart maar dan voor niet-gelovigen.
Voor ex-drinkeboertjes en- boerinnetjes
Van de eurootjes die ik me bespaar door helemaal geen wijn meer te drinken.
Liefs,
Mathilde
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

het was wel heel veel denken over wat ik nou als doel wil stellen. En blijkbaar vind ik het vastleggen van die doelen doodeng want dan heb ik me ergens aan gebonden, en daar ben ik blijkbaar niet zo goed in.

maar goed, hier komt mijn doel
niet meer dan 3 dagen in de week drinken en in die week niet meer dan 12 eenheden.

In iedergeval niet meer in m'n eentje straalbezopen op de bank hangen.

Afgelopen week heb ik m'n target niet gehaald (nee, jammer niet minder maar meer). Maar door al het praten en denken over m'n alcohol gebruik kom ik steeds meer tot de ontdekking waarom ik drink. Er is een verband tussen eenzaamheid en drank. Maar ook tussen "te gelukkig" en drank. Niet vreemd denk ik voor m'n medestanders in de strijd.

Dus de eenzaamheid wil ik niet meer wegdrinken maar iets mee doen. En ik ga ervoor om met geluk om te gaan. Ik "gun" mezelf steeds vaker een nuchtere dag en ga steeds bewuster met alcohol om. De zwaarte, de schuld en het verdriet erom worden ook minder omdat ik steeds meer het gevoel heb dat ik alchohol de baas ben en niet meer andersom.

Misschien stel ik m'n doel nog wel eens bij. Ik doe ook mee aan de internet behandeling en misschien komt er een heel ander advies uit maar dat laat ik dan weer weten.

Jongen, we zetten hem weer op voor vandaag.
Groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Emma,
Wat jij zegt over verband tussen eenzaamheid en drank, maar ook gelukkig zijn en drank, dat werkt voor mij als een eye-opener. Heel herkenbaar, alleen ik wist het van mezelf nog niet.
Ik kan ook zo landerig op de bank hangen met het glas permant in de hand maar heb ik een kamer vol mensen dan ren ik heel vrolijk wel vier maal per uur naar boven waar m'n reserveflesje verstopt staat want ik heb immers véél meer nodig dan mijn vrienden.
Het is hier prachtig weer. Ik ga zo maar eens een eindje fietsen.
Trainen voor de Tour.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietje P.
Het persoonlijk doel van Mathilde

Toen ik in augustus (meen ik ) hier op dit forum 'arriveerde' had ik een vaag doel, zoiets als, eerst maar es een tijdje stoppen of minderen en dan zien we wel weer verder.
Ik hield heel comfortabel de deur op een forse kier.
Maar na een paar maanden over een pad met tientallen valkuilen, diepe dalen en modderpoelen te hebben gezwalkt wordt ik erg moe van dit pad. Ik vertrouw ook mezelf niet meer.

Ik kies nu voor een ander pad.
Ook een moeilijk pad want het is erg stijl en mijn conditie is bar slecht.
Ik zal vaak diep moeten ademhalen en stevig moeten klimmen. Geen gelegenheid om van het uitzicht te genieten.
Maar ik heb lotgenoten/érvaringsdeskundigen horen zeggen dat het pad goed verlicht is, beter begaanbaar, er zijn minder kuilen en ik hoop dat er bloemen in de berm staan.

Dan ga ik proberen een boeket te maken, van bloemen waar ik bíj kan.

Mathilde:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn doelen waren en zijn nog steeds. Verantwoord met alcohol om kunnen gaan en als ik eenmaal wel gedronken heb de drang naar meer kunnen kanaliseren en controleren. Nu heb ik als streven;

3 dagen per week alcoholvrij blijven en de andere 4 dagen hooguit 4 eenheden.
Maximaal 16 eenheden per week dus.

Ondanks dat we wel eens scheef gaan (maar daar had ik van te voren al rekening mee gehouden en daar laat ik me ook niet door uit het veld slaan) gaat het me nu 2 maanden al redelijk (nee, gewoon goed eigenlijk) af.

Gisteren b.v. om 17.00 uur twee pilsjes met de vrienden gedronken, daarna helemaal niets meer.
Zaterdagavond na drie wijntjes gestopt en overgegaan op water. Kost me soms wel een potje geestelijk ravotten maar het lukt me dan wel. Dat sterkt me in mijn vervolgtraject en missie.

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal,

ik ben heel blij dat ik jullie doelen nu goed ken en heb echt het gevoel zo beter van dienst te kunnen zijn.
Dat het Bino Rosa goed afgaat had ik al door. Volgens mij heb je het goed onder controle. Onwijs fijn voor je! Maar als je het moeilijk hebt zijn we er uiteraard voor je!
Mathilde, enorm knap van je dat je weer terug naar af wil. Je hebt het er welliswaar moeilijk mee maar ik denk dat door deze beslissing alleen al je eigenwaarde toch weer aardig in de plus komt. Ik BEWONDER JE IN IEDER GEVAL HEEL ERG. Ik zal je altijd steunen als dat in mijn macht ligt. Wat een stoere beslissing!
Geldt ook voor Mabij natuurlijk (aangenaam, Mabij).
Voor Emma denk ik: lees ook je oude postings nog eens (heb ik ook gedaan) en overweeg of je ook niet met de nullen mee wilt doen. het is uiteraard je eigen keuze, lieve Emma, en jij doet wat je denkt dat het beste voor je is, dat is 100% duidelijk, maar je hebt het vaak zo moeilijk met deze keuze! Maar natuurlijk, zal ik je steunen met je huidige doelen daar waar ik kan!!!!!!!
over eenzaamheid zou ik bijna willen zeggen, Emma:

JE HEBT ONS TOCH, JE NIEUWE VRIENDEN EN VRIENDINNEN!!!

hoop dat de anderen ook nog reageren!!!

groetjes en heel veel succes allemaal, wat zijn we toch knap he!!

ps nu lijkt het met dit 'draadje' alsof ík de wijsheid in pacht heb maar ik ben pas een week bezig en kom pas kijken. Ik denk echter dat een 'verse' nog wat objectief tegen dit onderwerp kan aankijken en zo op zijn nuttigst bij kan dragen aan het geheel. Ik heb bewondering voor jullie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha PP en de anderen,
ja, je hebt wel gelijk dat ik wel me wel een ander doel heb gesteld dan het laatste. Maar als je het zo duidelijk vraagt is dit wat ik wil. Dit WIL ik. En ik ga er vanuit dat ik het waar kan maken. En zo niet dan stel ik m'n doel over een poosje opnieuw. Maar ben altijd geweest van de uiterste, of alles of niks en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik het "midden" ook begin te ontdekken.

Lief van al die vrienden en vriendinnen en zo voelt het ook daadwerkelijk. Maar een deel van de eenzaamheid is niet op te lossen met m'n "virtuele" vrienden. En dat zullen meer mensen hier op dit forum herkennen. Zelfs als je in een gezin woont, of een grote familie, partner en noem maar op, dan nog kan je eenzaam zijn. Maar het is goed te weten dat jullie er zijn.

we gaan ervoor.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piggelmeetje

ik bedoel, nee, ik ben niet erg goed in mijzelf bewonderen en ik ben er bang voor dat jullie dat probleem ook hebben, ergo: ik ben bang dat wij allemaal niet zo erg van onszelf houden, dat dat één van onze problemen is. DAT, Piggelmee, bedoelde ik (overigens gefeliciteerd met dag 8, oh, sorry, met week 1!)
Ik denk nog niet in weken. Dan ben ik pas bij 1. Als ik in dagen tel gaat vandaag nummer 8 lukken. Dat klinkt toch wel lekkerder vind ik.

En ja, ik ben ook begonnen met mijn internetbehandeling, inderdaad, gisteren lukte het zomaar in één keer! Extra duwtje in de rug, alles kan ik gebruiken op het moment. Fijn hoor!!!

En Emma, ik begrijp best wel dat je virtuele vrienden niet alles kunnen vervangen. Heel goed zelfs. Maar in ieder geval zíjn we er voor je okee???????? Dat je dat goed in je oren knoopt.

En nu ga ik me weer wat terugtrekken want ik ben niet zo goed in het voortouw nemen, zeker niet gegeven het feit dat ik pas bij dag 8 ben en nog niet zo veel recht van spreken heb.

Mijn fiets komt pas net uit de doos, die van de meesten van jullie heeft er al een aantal tour de francen opzitten. De mijne is nog gloednieuw (ondanks dat slag dan in mijn wiel he, succes vanavond)

Houten, je moest toch niet in de zak mee naar Spanje he? leuke cadeautjes gehad????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn doel: 2 dagen per week max. 5 glazen en de overige dagen geen alcohol. Komt er eigenlijk op neer dat ik thuis niet alleen drink en op etentjes, etc. niet klakkeloos het ene na het andere glas leeg. En dan over twee maanden kijken wat het resultaat is. Heb ik mijn drankgebruik in positieve zin kunnen veranderen? Voel ik mij daar goed bij? Als ik niet tevreden ben, dan moet ik mijn doel bijstellen. En dat betekent misschien wel helemaal stoppen met drinken.

Zonnebloem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Even na een aanvankelijk droge sinterklaasavond die in de kroeg is geeindigd mij doelen voor de aankomende week. Ze zijn en blijven het zelfde als de vorige week. minimaal 3 avonden zonder, en voor de rest van de week geen uit de hand gelopen slemppartijen. Afgelopen week ... na twee weken van de doelen niet gehaald te hebben ... gehaald. 4 dagen zonder, van 2 van de andere 3 iets meer dan ik vooraf OK zou hebben gevonden, maar OK, ik heb de betreffende avond niet echt een concreet doel gesteld (misschien om de confrontatie niet aan te willen gaan?). Maar dan nog, binnen de grenzen van het voor mij acceptabele gebleven.

Deze week ... hetzelfde 3 zonder drank is mooi, 4 is beter. Ik hoop de opgepakte weg vol te kunnen houden.

Ik heb nog even zitten nadenken, naar aanleiding van een andere draad, wat die alcohol nou met mij doet. Ik kan niet zo'n sterke aanwijzingen vinden dat mijn "mood" zo sterk verandert door alcohol. Ja, sommige dingen als creativiteit en affiniteit herken ik voor een deel, maar deze zijn mij ook in het normale leven niet vreemd. Wat wel helpt is de energie van het moment die de alcohol oplevert.

En pietjepuk, het niet meer thuis drinken lukt! Sinds ik heb besloten om thuis niet meer alleen te drinken heb ik dit niet meer gedaan. Dit betekent ook voor mij niet meer een biertje oid pakken als iedereen naar bed is. Ik geef wel toe, ik geef wel een belletje om even gezelschap te hebben om dan wel iets te drinken. Maar dat is niet veel anders dan voorheen, alleen drinken is nooit mijn hobby geweest, en zal het ook niet (meer) worden. Ik organiseer het excuus misschien wel ...

Oh ja, vanavond 1 over de van te voren vastgestelde tax ...

en kika, volhouden, je voelt zelf het beste hoe zeer je weerstand gebroken wordt. Als je het probeert en je volet dat het niet lukt, stoppen. Het zal niet beter worden.

Mathilde, met de fiets de trap op is een stuk lastiger, hang-on! Op naar Parijs!

En mijn doel en het halen, ik wil niet per dag in de stress schieten , maar per periode heb ik af en toe ee spigel nodig. En het schrijven van gehaalde doelen per week helpt, dank voor het zijn van de spiegel!

G> en sterkte allemaal Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed van al diegenen die hun doel gisteren en de afgelopen week gehaald hebben !!
ik vind die feestdagen wel dlinke valkuilen hoor.
Gisteren toen ik uit mijn werk kwam bedacht ik dat ik als troost voorhet alleen thuis zijn wel iets lekkers mocht meenemen en ik dacht voor het eerst eens niet aan een alcoholische versnapering .
Ik heb een zakje pindarotsjes bij de bakker meegenomen en dat is trouwens nog dicht gebleven ook.
In huis ghebben was genoeg.
Voor mij werkt het denk ik niet om af en toe te drinken.
Ik drink (dronk?) eigenlijk alleen als ik thuis ben en juist niet in gezelschap.
De kans om weer te veel te gaan drinken vind ik heel groot, dus ik probeer het nu maar helemaal te laten staan.
Bijkomend voordeel is dat ik nog afval ook, aangezien ik erbij ga eten.
Ik merk wel dat hoe minder ik drink, des te minder trek ik erin krijg.
Dinsdag heb ik mijzelf een fles goede wijn gekocht en vier glazen gedronken.
die was best lekker, maar om daar nou zo duf voor te zijn, nou nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...