Spring naar bijdragen

Welk effect heeft ALCOHOL op JOU?


Piggelmee

Aanbevolen berichten

Beste Medestijders/-ster (te paard of te voet),

Ik zit al een paar dagen op deze vraag te broeden en de formulering ervan en hoewel ik nog niet weet of ik het goed kan uitleggen poneer ik de vraag nu toch maar.

Ik vind namelijk de vraag: "waarom drink je?" een te brede vraag, waar vele antwoorden op te bedenken zijn (ongelukkige jeugd, altijd pech...............noem maar op).

Als je echter het directe EFFECT van alcohol op JOU zou kunnen beschrijven, van het eerste tot en met het laatste glas, kom je dan misschien niet veel dichterbij de essentie?
Dan weet je ook meteen wat je mist als je stopt!

Ik weet dat niets het effect van alcohol kan vervangen, maar er zijn misschien wel wegen en mogelijkheden om HET GEVOEL, wat je erbij hebt, te bereiken.

Dus bijvoorbeeld:
- glas 1: "goh, da's lekker" of misschien wel "getsie, wat vies, nog maar eentje"
- glas 2: "tjonge, die eerste is zeker omgevallen!!"
- glas 3: "jammie, ik voel me nu zo blij, ik ga eerst mijn lieffie zoenen en effe die en die muziek opzetten, hè ik kom weer helemaal bij!"

Enzovoort en je wordt steeds filosofischer en opgewekter, het ene inzicht na het andere.

Dus het effect is dan: je wordt blij en je ontspant, je denkt helder, wil muziek horen en knuffelen.
(Want meer is het dan toch niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!)

Als je zou stoppen met drinken, hoe kun je dan blij, ontspannen, helder en knuffelig worden?

Snappen jullie wat ik bedoel??

Ben benieuwd!!

Liefs en heel veel sterkte van Piggelmee

N.B. wie schrijft die blijft - OOK of misschien wel JUIST ALS JE DIPPIE BENT, het forum is er dacht ik niet alleen om vrolijk en opgewekt te doen en bijdragen te leveren, maar ook om ze te ontvangen.
Hoop dat jullie daar open voor blijven staan.

(Jees ik lijk wel manisch!!!, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan is dan mijn devies, misschien lig ik morgen weer voor pampus. Tot nu toe gaat ie als een speer!!!!!!!!)

WE GAAN ERVOOR, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piggelmee,

Goede vraag, ik ben nu spa rood aan het proberen, ik weet nog niet aan welk gevoel van de alcohol deze drank een bijdrage levert. :)
Overigens grappig, je roept ik lijk wel manisch ... Weet je JAMAIS PLUS is een anagram van LISA JUMPS

Enfin ...

Op naar mijn boek ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,
Jeetje, je stelt wel een vraag, zeg. Om eerlijk te zijn: ik weet het niet meer en als ik heel eerlijk ben vind ik dat ook prima. Ik heb niet het idee, dat ik, zo alcoholvrij, iets heel bijzonders mis. Gezelligheid, knussigheid en ik weet niet wat jij allemaal roept, het is er evengoed ook met een kopje kruidenthee! Alles kan, ook zonder drank!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeiend onderwerp,
ja wat toni zegt, al lange tijd is dat onbevangen drinken weg dus er zit erg veel schuld. Maar ik ga ook eens proberen te beschrijven.

Glas 1, he he, "thuiskomen", herkenbaar gevoel, even geen nare gedachten en het is oke.
Glas 2 (meestal binnen 5 minuten) heerlijk, de wereld voelt weer goed en ik heb weer ergens zin in. (doet er niet zoveel toe wat, maar er zit in iedergeval dan weer "pit" in me).
Glas 3, beetje hetzelfde als Piggelmee, wil ik muziekjes, mooie film, goed gesprek met iemand, knuffel m'n kat te pletter (er is nix anders voor handen).
Glas 4, lichtelijk aangeschoten bel ik dan iemand en heb dan vaak onwijs mooie gesprekken (echt waar nog)
Tijdens die gesprekken gaan glas 5, 6, 7, enzomeer naar binnen en het gesprek wordt filosofiser, ik krijg meer plannen en ideeën, vooral om leuke dingen te gaan doen. Ik ben nogal een kluizenaar de laatse tijd maar met een slok op heb ik veel behoefte aan gezeldschap en plan ik feesten en partijen. Waar dan nix van komt omdat ik niet meer weet wat ik beloofd heb.

De rest van de glazen mond uit in eenzaam gepieker, boosheid over wat ooit gebeurd is (nee, niet echt dramatisch, gewoon de levensproblemen van werkeloos, lijf wat niet wil, liefdes verdriet). En als ik echt ver heen ben begin ik een sms offensief met een ieder die me ooit gekwetst heeft. Of schrijf ik dramatische mails of bel ik midden in de nacht iemand op in complete paniek.

Als ik dit zo terug lees zijn de dingen van weer iets willen, muziekje luisteren, mooi gesprek voeren, behoefte hebben aan mensen, partijtje organiseren best heel leuke dingen. En als ik dit nuchter zou doen zou er ook nog iets van terecht komen en zou ik de volgende dag niet met een zwart gat in m'n geheugen rondlopen.

De lichamelijk gevolgen zijn ook naar, naast te kater heb ik hartkloppingen, trillen m'n handen, zie ik er uit als een levend lijk.

Dit een goed onderwerp. Drank maakt dat je dingen niet meer voelt, even niet denken even niet... noem maar op maar uiteindelijk krijgt de eenzaamheid me te pakken en de boosheid over bepaalde dingen laait enorm op. Blijkbaar zit die eenzaamheid er wel en die boosheid ook. Als ik die nu eens nuchter aanpak.
Door drank word ik (of denk ik dat alleen maar) creatiever, gelijk is het ook een ontzettend destructief middel voor me. Maar als ik Piggelmee, of Houten haar postings lees dan denk ik dat ze dat onder invloed hebben geschreven terwijl ik zeker weet dat dat niet zo is. Ik ben pas crea, ook met woorden als ik iets op heb. (denk ik dan, of durf ik dan meer???)

Ik kan me niet meer heugen dat ik met iemand heb geknuffeld of gevrijd als ik nuchter was. Vreselijk he. Gaat het dan om niet willen, niet durven, niet de juiste stemming?

In al die jaren bij de AA heb ik dit nooit zo uitgeschreven over verteld en het maakt me nu wel heel wat meer duidelijk.

Dank vrouwtje P voor deze inspirerende topic.
groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezus Emma, ik zit hier met een brok in mijn keel jouw verhaal te lezen.
Wat ben JIJ eerlijk!!!!!
En wat waanzinnig herkenbaar is het wat je schrijft, gewoon eng. Het is net of je het over mij hebt!!

Je hebt het - ondanks je kater - zo duidelijk beschreven, dat KUN je volgens mij niet met drank op.
Je begint en ik zie gewoon de inzichten komen. Wat geweldig!

Dat was nou precies de essentie van mijn topic. Wat je kunt met drank op, kun je dus eigenlijk BETER als je nuchter bent en dat heb jij ontdekt!!!!!

WAANZINNIG!

Ook dat niet nuchter willen/kunnen vrijen en zo. Misschien ben je bang voor affectie of intimiteit?
Of zoek je de bescherming van drank omdat je niet gekwetst wil worden.

Pffffffffff..... ik moet ff bijkomen hoor.

kom zo t'rug

liefs

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

wat Emma hier zegt is heel stellig en duidelijk, maar m.i. wel vanuit de ware werking van alcohol geschreven. Dit is wat 'het' met je doet. Niets meer en niets minder. De eerste glazen geven je m.i. een 'wees prettig en welkom' gevoel en hoe meer je drinkt hoe losser het wordt, maar uiteindelijk komen de 'bad feelings' naar boven en maakt het een soort boosheid, verdriet, onverschilligheid, gebrek aan zelfvertrouwen, schuldgevoel en meer van deze emoties los. Als je klakkeloos alles maar binnen giet sta je daar helemaal niet bij stil en is er dus ook reden om nog meer te gaan drinken. Net zolang tot je out bent. Dan ben je zo verdoofd dat je het niet meer beleefd, tenslotte. Wakker worden en de volgende dag weer verder gaan is dan vaak de 'normale'gang van zaken.

Ik heb laatst (toen ik net bezig was met de internetbehandeling, mijn begeleider heb ik dat ook laten weten) heel bewust geexpirimenteerd en de werking van alcohol gevolgd. Ik ben bewust gaan drinken en heb opgeschreven wat er nu eigenlijk gebeurde met me terwijl ik alcohol gebruikte. Na de eerste glazen was het idd zoals Emma schetst, bij glas 4/5 schreef en luisterde ik de mooiste popsongs en werd idd zo creatief als de pest.

Vanaf nummer 7 en verder werd de toon van mijn 'geest' 'psyche' 'belevingswereld' gewoon anders.
I had the hellhound on my trail, zullen bluesliefhebbers zeggen. Terwijl ik over het leven niets te klagen heb (sterker nog ik ben erg gelukkig met mijn gezin en wat ik verder heb en functioneer ook gewoon erg makkelijk en goed) kreeg ik letterlijk allemaal doemscenario's in mijn maag gesplitst. Vooral over mijn geluk; van mijn partner, mijzelf en mijn kinderen kwamen de meest dramatische voorvallen mijn hoofd binnen en mijn hele wereld viel dan in duigen. Heel raar, want er is geen enkele aanleiding voor.

Terwijl ik dit nu eens heel bewust ervoer kwam ik er eindelijk achter wat alcohol werkelijk met je doet. Het is een uiterst verradelijk goedje, waarmee je heel bewust en voorzichtig om moet gaan. Ik ben nu twee maanden bezig en had me voorgenomen om 3 dagen per week helemaal niets te drinken en de andere 4 hooguit 4 glazen. Dat lukt me tot nu toe, mede omdat ik weet wat er gaat komen als ik over die tax heen ga. Ik ben er NU gewoon bewust mee bezig!

Gister heerlijk uit eten geweest, 3 uur lang getafeld met 3 glazen wijn en een liter water. Thuis nog 1 slaapmustje(wijntje) genomen en toen heerlijk nog even gelezen en gaan geslapen!
Ik werd vanmorgen weer geweldig wakker en voel me trots en goed.

Groet
BinoRosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BinoRosa,

Dat vind ik toch zo gek he. Heb je 20 jaar gedronken, misschien in die tijd wel 5 dagen per week te veel, dat is totaal dus meer dan 5000 x dat ik teveel gedronken heb in mijn leven, heb ik eigenlijk, net zo als jij niet eens een idee, hoe het bij elk glas voelt. Dat je dat bewust gaat uitproberen kan ik me voorstellen, echter, ik ben zo lekker op weg nu, dat ik dat mezelf niet ga aandoen.

De vraag is voor mij: waarom ga je door na glas 4 a 5, terwijl het gevoel daarna heel anders wordt? Dat is dan zo raar he. Misschien wel, omdat je dat gevoel van glas 4 of 5 zo graag wilt blijven houden, terwijl, als je dan stopt met drinken het weer wegebt. Als je doorgaat met drinken, wordt dat gevoel niet sterker maar krijg je dus een ander gevoel dus eigenlijk helpt dat dus ook niet.
Dus, in alle gevallen: na glas 4 stoppen en na glas 4 doorgaan geeft niet het gevoel dat je zo lekker vindt.
En nu ga ik twijfelen, het 'wegraakgevoel' dat ik dan krijg (na glas 10 ofzo), vind ik geloof ik ook lekker. Gewoon even nergens voor verantwoordelijk zijn. Dát gevoel is voor mij ook belangrijk en lekker.

Maar het gevoel nergens voor verantwoordelijk te zijn zou je ook moeten kunnen krijgen door te proberen je niet zo verantwoordelijk TE VOELEN. Bovendien, als je, zoals ik zovaak heb moeten doen, de day after de brokken moet ruimen (huwelijk weer redden bijvoorbeeld), heb je ook een hoop verantwoordelijkheid op je schouders, waar je bij niet drinken in één klap vanaf bent.

En het gevoel van glas 4 of 5, dat heerlijke euforiegevoel waarin je de wereld aankan, kan je dus maar zo kort vasthouden dat daar het fijne gevoel van fit zijn door niet te drinken, wat er nu tegenover staat, ruimschoots tegenop zou moeten wegen.

Okee, klinkt wat warrig maar een betere bijdrage tot deze discussie leveren lukt me nog niet. Daar zijn mijn gedachten hierover nog niet genoeg voor op een rijtje.

succes maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pietteke,

Ik hoor hier net iemand zeggen: "als je na glas 4/5 doordrinkt stel je de kater uit!".
Daar zit ook wel wat in, want als ik bv. stop na 4/5 ebt het gevoel niet alleen weg, maar ik voel me dan al niet lekker meer. Voel me dan suf, moe en chagarijnig, katerig dus. Als je doordrinkt heb je daar geen last van.
Om dat alles te voorkomen zou je dus eigenlijk maar 1 of 2 glazen moeten drinken. Dan zijn we weer terug op het algemeen veronderstelde verantwoorde drinken uitgekomen.
Dan drink je voor de smaak, bijv. bij lekker eten hoort een goede wijn.

(Ik heb me altijd zo verbaasd over mensen die dat kunnen, ik snap gewoon niet hoe die kunnen stoppen en zich dan nog lekker voelen, maar misschien voelen ze zich ook helemaal niet zo lekker!)

Ik denk dat wij - probleemdrinkers - gewoon gaan voor het complete uitschakelen van onze negatieve gevoelens en uitzijn op de roes, de verdoving.
Ik heb wel eens om 4 uur 's middags of al eerder zeker geweten dat ik die avond veel zou gaan drinken en me daar ook op verheugd. Dan begint het om 18:00 met een biertje na het werk en dan nog 2 of zo.
Bij het eten komt de wijn, 1 à 2 flessen (met z'n tweeën). Manlief houdt het dan voor gezien, maar ik ga dan nog Irish Coffee maken (of twee!), doet ie dan ook wel aan mee, maar ploft dan toch in bed, moe.

Voor mij begint het dan pas, hup weer terug naar de wijn (minimaal 1 fles) en dan komt de actieve euforie en kan ik me lekker in mezelf terugtrekken en helemaal mijn eigen ding doen.
Het liefst zou ik dan heel hard muziek draaien en raar dansen en zo en als ik de muziek té mooi vind of ergens aan herinnerd word ga ik ook nog janken.
Maar dat is té aso, dus ga ik achter de p.c., schrijven, mailen. Dan wil ik vaak nog iemand bellen omdat ik zo graag mijn gevoel van dat moment wil delen. Maar dan is het al vaak 2 à 3 uur. De tijd vliegt dan.
Na die fles wijn volgen de biertjes weer om het gevoel in stand te houden en nog net niet om te vallen en zo zie ik het ineens licht worden en dan voel ik me net Dracula! Al dat licht en al die kwetterende vogels,
vreselijk. Tegen die tijd voel ik ook het bloed naar mijn hoofd gutsen en het gonst dan helemaal.
Dus dan gauw naar bed, oordoppen in, plof, weg en roes uitslapen. Tot een uur of 4/5 's middags, gauw filmpje opzetten om schuld, angst, dip te vergeten en om 18:00 eruit om iets te eten te maken.
(I.d.d. huwelijk redden!).
Op dat moment voel ik me compleet van mezelf en anderen vervreemd in een vreemde wereld.
Het liefst zou ik dan onder een platte steen kruipen en daar de rest van mijn leven blijven. Of dat vreselijke gevoel, die walging en alle pijn en verdriet en frustratie en verbittering heftig uitkotsen of mezelf willen laten doorspoelen met een agressief reinigingsmiddel.
Maar helaas, dat lukt allemaal niet, dus het kruis dient te worden gedragen.

Na 't eten gauw weer in bed en slapen tot de volgende ochtend. Nog steeds katerig en voornemens om het nooit meer te doen. 's Avonds om 18:00 begint het hele verhaal van voren af aan.
Als het heel erg is volgen na die fles wijn ook vaak slokken Pastis of andere sterke zooi en dan ga ik echt out en weet ook niet meer wat ik doe. Dan slaat de agressie toe: verbitterde mails aan ouders, zus, Bush, Blair en manlief. Dat hoofdstuk ben ik daarna helemaal kwijt, dat moet ik dan van mijn man horen en die zegt het niet eens altijd. Gelukkig sla ik die woedende mails in "drafts" op, maar er glipt er wel eens eentje de deur uit, met voornoemd noodlottig resultaat.

Het is heel ernstig allemaal en ik schrik er steeds meer van, hoe meer ik erover schrijf.

Zou het ooit nog mogelijk zijn: die 1 à 2 glazen mooie wijn drinken voor de smaak. Wil je dan na het eten toch niet een lekkere Calvados met een espresso, waardoor je bloed zo lekker gaat gutsen?

Ik vind het een heel eng idee en mijn manlief denkt dat ik dat niet kan en ik eigenlijk zelf ook en ik durf het ook niet. Zeker nu nog niet. Misschien over 10 jaar?

Tja, you win some, you lose some. Maar o.k., tenminste toch even over nagedacht en gekozen: NEE, dat doen we óók niet, dus het blijft voor mij: JAMAIS PLUS, klaar. Er blijven nog genoeg andere geneugten over in het leven. Hups, weg ermee, kijk vooruit en wees niet bang.

PP jouw verhaal is niet warrig. Wat er met je gebeurt is warrig, dus je kunt het ook moeilijk anders beschrijven, nietwaar. Voor mij is het in ieder geval heel duidelijk.

Lieve groet en sterkte aan allen,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Piggelmee, dank voor je reactie, ik zit de hele tijd ja te knikken als ik je stukje lees. (behalve dan bij het drinken van Pastis, dat hebben we hier niet zo :) )

Ik wíl vaak achteraf helemaal niet weten wat ik gedaan en gezegd heb. Ik heb liever dat ze daar hun mond over houden. Ook mijn man. Van de andere kant wordt ik daar zo schrizofreen van (geen idee hoe je dat schrijft), ik weet niet wie wat over me weet, en wat ik met wie heb uitgespookt in het verleden en wat ik gedaan en gezegd heb. Maar dat gevoel kennen jullie vast wel

En wat ik schreef tijdens het voorstellen van mijzelf:
dat kiezen tussen "jamais plus" of op een gegeven moment een beetje (wat ik 100 x geprobeerd heb maar wat niet lukt), dat probleem heb ik dus opgelost: ik ga op mijn sterfbed martini drinken zoveel ik kan, peuken roken en glacékoeken eten en tot die tijd doe ik dat NIET!

groetjes en sterkte, en nu ga ik naar dat andere stuk om die gekke Houten eens even wakker te schudden


groetjes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,
Je hebt heel goed duidelijk gemaakt wat drank met jou doet en hoe je je dan voelt. En je conclusie: dat nooit meer. Als wij het allemaal bij die twee wijntjes konden houden, zaten we hier niet op het forum. Een enkeling uitgezonderd, die het lukt om zelf de rem erop te zetten. Maar ik ga, net als jij, die strijd met mezelf niet meer aan. Lekker rustig in mijn hoofd en het levert zoveel goeds op. Wat me wel verbaasde bij jouw schrijven: hoe kon je het allemaal aan? Ik had, met de hoeveelheid drank, die jij wegstouwde allang op de i.c. of de eerste hulp gelegen! Eerst bier, dan wijn bij het eten, koffie met likeur, weer bier en wijn, mijn hemel, jij moet wel een ijzeren gestel hebben. Ik was na één fles wijn al roetertoeter. Maar goed, dat ligt achter ons, gelukkig. Ik spaar óók voor een nieuwe fiets, maar dan wel eentje met een accu. Want ik woon in een deel van Nederland, waar het altijd wel lijkt te waaien en als ik fiets, heb ik altijd wind tegen. Dus even flink doorsparen.
Gaan we weer voor een fris week-end? Ik hou je eraan, we gaan ervoor.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar alle verhalen. Bij mij wisselt het effect van drank. Sommige periodes waarin ik dagelijks dronk (1,5 a 2 liter wijn vanaf 14.00 's middags) deed het mij eigenlijk niks. Tenminste niet bewust. Ik werd alleen maar moe. Geen warm welkom of euforie en ik vond het ook geeneens echt lekker. En toch dronk ik zoveel omdat ik die euforie, de lekkere trek (en bevrediging daarvan) wilde hebben. Die kreeg ik niet en ik raakte alleen maar afgestompt. Maar misschien vond ik dat er juist wel zo fijn aan. Hoe dan ook ik moest gewoon drinken, terwijl mijn lijf er weinig trek in had.
In periodes dat ik minder dronk, 1 liter en alleen 's avonds. Was het wijntje veel lekkerder. Dan was er dat welkomstgevoel en zat ik voordat ik in slaap viel flink te babbelen tegen mijn katten over al mijn grootse plannen voor mijn verdere leven. Maar de beste drinkavonden waren toch wel als er een meeslepende film was of met vrienden in de kroeg en dan lekker filosoferen. Waar de gesprekken steeds zwaarder werden en ook vaker werden herhaald.
De dag na weinig of niet gedronken te hebben, is het wijntje het lekkerste, want de trek het grootst. En dan word ik inderdaad met open armen ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi PP en anderen,

dank voor je reactie. Herkenbaar wat je schrijft. Ik moet nu wel eerlijk bekennen dat dat prettige gevoel van glaasje 3 juist volop aanwezig blijft hoor, ook als je dan niet meer drinkt. Sterker nog; omdat de alcohol pas na een dik uur goed zijn werk gaat doen wordt het nog intenser. Het blijft nog voelbaar lang aanwezig. Maar............. als je gewend bent om na de 3e, 4e en ook 5e gewoon door te tetteren (ik dus ook jaren gedaan) ben je je daar nooit bewust van geweest.

Nu geniet ik als ik iets drink.............
Gisteren 3 uur lang uit eten, 3 wijntjes? Normaal (niet echt dus) ging de fles eraan in een uur? En ik voelde me er uitstekend bij. Sterk ook omdat ik de situatie moeiteloos kon regiseren en het controleerde.

Ik herken overigens niets in het wegdrinken van negatieve gevoelens of i.d. Daarom is het bij mij ook zo belachelijk dat het zo uit de hand gelopen is. Het was voor mij niets meer dan een ingesleten gewoonte.... zuipen op de automatische piloot, zeg maar. Ik ben er nu kort mee bezig en er in geslaagd het gebruik meer dan te halveren. Ik gebruik nu bijna alcohol op een verantwoorde manier, volgens de deskundigen. Ik ga proberen dat als een onderdeel van mijn levensstijl te maken.

Groet en suc6 allemaal,
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,
ik vind het uitermate boeiend te lezen wat alcohol met ons doet. Er zijn wel veel overeenkomsten als ik zo lees. De eerste van heerlijk, dan de creatieve uitbarsting en dan doorgaan totaan boosheid, frustratie etc. Het lijkt wel een patroon!

Wat Bino rosa schrijft over dat het effect van die 3 glazen blijft als je maar heel bewust drink vind ik wel erg boeiend. Ik heb dat ook wel eens uitgeprobeerd maar het kost me ongelooflijk veel moeite. Ik vraag me nog steeds af hoe alcohol nou werkt in de zin van maar door blijven drinken. Het is bij mij niet bewust van ik wil het gevoel vasthouden van die 3 glazen, nee, ik wil meer drank. Komt denk ik ook doordat je na een paar glazen niet zo rationeel meer bezig bent.

Maar alcohol maakt creatiever, roept bepaalde ideeën op.

En wat PP schrijft over dat "wegraakgevoel" dat ken ik ook wel, en dat vind ik als ik nuchter ben zo idioot van mezelf.

En ik heb ook het idee dat alcohol iets anders doet met mannen dan met vrouwen. Ten eerste het feit dat ze het makkelijker afbreken dan vrouwen en misschien zitten mannen toch emotioneel wat anders in elkaar. Vrouwen en boosheid, agressie wordt niet geaccepteerd. Bij mannen "mag" dat toch iets meer aan de oppervlakte liggen. En dus, conclusie van lik mijn vest misschien, worden vrouwen als ze echt ver heen zijn onwijs boos agressief.
Kortom vrouwen, gooi die agressie er ook eens nuchter uit! Mannen, kweek wat meer vet dan drinken jullie gelijk op met vrouwen. En ben nuchter ook eens wat emotioneler. Of toch maar niet, ik ben namelijk nog al blij met de verschillen tussen mannen en vrouwen en mensen in het algemeen. Anders worden we zo'n eenheidsworst.

Goed, succes weer en tot mails,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

best een interessant draadje, heb er wel even over na moeten denken.
in mijn dagelijkse leven ben ik veel bezig met het plannen
van alles wat moet gebeuren.
lees: wat moet in mijn ogen.
niet dat ik daar dwangmatig in ben, maar ik heb wel graag de controle
en het overzicht.
alcohol maakt me iets losser, dan kan ik makkelijker de boel, de boel laten.
kan dan ook beter relativeren en trek me de dingen minder aan.
voel me minder verantwoordelijk met alcohol op.
Dit effect kan ik niet door iets anders bereiken.
Ja, niet op korte termijn dan.
Kan het wel bereiken door deze inzichten te gebruiken om mijn eigen
gedrag te veranderen.
Maar verdorie, dat lukt niet in een paar dagen, volgens mij heb ik daar
de rest van mijn leven voor nodig.
Hoop dat ik nog even hier ben:) en daar de tijd voor krijg, anders moet
ik nog een keer terugkomen op deze aardbol.
Van de andere kant zegt dat drankduiveltje, dat ik er veel te zwaar aan til en
het leven een stuk leuker is met een glaasje op...

Emma, ik vind de verschillen tussen mannen en vrouwen geweldig, moet er niet
aan denken dat we met twee "kika's" in deze relatie zouden staan!

fijne dag, ik denk aan jullie:present:
liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even dit draadje oppakken:

Ja wat doet alcohol eigenlijk allemaal met mij, ik heb er nog een aantal keren over na zitten denken. Ik blijf het lastig vinden om dit te bepalen. Ik heb nl het idee dat het helemaal niet zoveel met me doet, ja ik wordt iets losser, gezellig etc.. Wat ik van mezelf weet is dat ik na 3 glazen vrijwel niet kan stoppen, ik zoek naar meer, dat is eigenlijk het enige. Ik blijf ook rustig in gezelschap doordrinken, tweede fles "a titre personel", ik heb er niks van. Ik krijg ook energie, ik ben niet naar bed te krijgen, en als ik in bed lig ben ik echt na 3 of 4 uur weer eruit. Fris is een groot woord, maar dingen doen gaat goeden in bed blijven is geen optie. (OK, als het echt teveel is ben ik wel wat rustiger)

Toch is er ergens een omslagpunt, ik kan zo moeilijk definieren. De keren dat ik echt in de problemen ben gekomen hebben ook altijd te maken met sterke drank, en veel sterke drank. Maar zelfs dan weet ik wat ik heb gedaan, alleen heb ik even wat moeite om te blijven staan. En daar nu heb ik echt een grove hekel aan ... Maar denk niet dat ik 's ochtends iets vergeten ben. Maar ik kom eigenlijk nooit (meer) op dat punt terecht. (Ik drink hoegenaamd nooit sterke drank, 1 grappa of whisky na het eten, that's it). Oh ja, en natuurlijk wil je met drank wel eens een overmoedige actie uithalen, maar nu ik erover nadenk komt dat eigenlijk ook nauwelijks meer voor ... ik wordt ook een stukje ouder geloof ik ...

Dus in dat opzicht heeft drank niet een heel speciale uitwerking op me. Ik kan het in ieder geval niet aanwijzen ... Toch vraag ik me af of ik het helemaal bij het rechte eind heb, er is wel iets in me dat naar alcohol trekt, want uit die karaf water naast de wijn zal ik niet drinken (... de laatste tijd wel, maar goed dat telt nu even niet ...)

Als ik het verhaal van Piggelmee lees herken ik wel dingen in de zin van veel en veel te lang doordrinken, maar een groot verschil is (realiseer ik me nu) dat ik eigenlijk nooit alleen drink. En de kans dat je zolang met zijn tweeen doorgaat is natuurlijk aanzienlijk kleiner. Pfff ben ik blij dat ik de enige in huis ben die zoveel drinkt!

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat ik in zo'n geval ook zou zeggen nooit meer.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jongens & meisjes van de prikkellimonadeparade, (daar vallen bierdrinkers ook onder hoor Frank & Bino! en Houten (fijn je weer te lezen!) en andere pretbubbelaars/sters),

Dit bericht gaat eigenlijk nergens over, dus gooi ik 'm maar even op het bovenste draadje.
Ik ben even een zeer actieve LEZER van dit forum, want ik heb het naaiend druk tm zondag of zo.
En ik heb véél huiswerk!

Mijn vingers jeuken wel als ik al jullie berichten lees, maar ik wil nu naar bed.
Ik denk aan jullie en ben gauw weer terug.

Mag ik nog even de aandacht voor WEEK 2, die ik er vandaag droog op heb zitten?
Ik neem jullie applaus dankbaar en buigend in ontvangst en werp jullie allen een kushandje (of is het handkusje?) toe.

Miggeplee

p.s. (Ik heb wel eens ergens gelezen dat het helpt om NET TE DOEN OF je dronken bent als je wilt minderen of stoppen, dus hard praten, anderen in de rede vallen, jezelf herhalen, stom dansen, pootje over lopen, opstaan en ineens keihard een gedicht voordragen en hikken!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en... je een dag vergissen

ik wil de feestvreugde niet bederven Piggel, maar volgens mij moet je vanavond nog eventjes laten lukken (vrijdagavond dus) en dán Piggel, ga ik je feliciteren met je 2 weken. We gaan toch niet proberen PP te belazeren he!! Dat lukt niet, zeker als ze nuchter is niet

dus, zaterdagochtend krijg je van mij een staande ovatie maar NU NOG NIET!

welterusten en werk niet te hard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé dat is gek! 26 november begonnen.......tel ik nog 5 dagen in nov. en 9 in dec., da's toch samen 14?
volgens mij staat dat gelijk aan 2 weken, maar misschien ben ik gek! Nuchter, maar toch gek.

Ik begon dus op een zaterdag en .........................o ja, shit je hebt gelijk!!!!!!! Ik zie steeds 09-12-2005 op het scherm staan, maar dat is al/pas morgen.

EXCUUS dames en heren, jongens en meisjes ook!!!! Zie je wel, alcoholisten proberen altijd de boel te flessen (!) Ik ga mij nu in bed diep schamen.

Gelieve mijn vorige bericht te beschouwen als morgen verzonden!

toedeledokie!

pgglm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DRIE HOERAATJES VOOR PIGGELMEE !!!!!!!!

doorzetten meid ik zit vandaag op 40 dagen "alcohol de baas" en het bevalt me prima. Ik ben terug in het peleton, effe doortrappen vóór dat die Fransen een thuiswedstijd rijden. Maar ja, ik heb de gereedschapswagen bij me, zie mij andere draad in de kluwen van dit forum bij VOLHOUDEN, OOK ALS HET TEGENZIT.

Het wordt weer weekend Emma, dus moeilijk maar WE GAAN ERVOOR. Op naar de 50 dagen o nee vandaag 40 dagen, per dag en per uur dus morgen 41 (vrijdag is zo'n rotdag hè).

liefs + lucht voor jullie allemaal in jullie racebandjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piggelmee, van harte! Onwijs fijn voor je dat je de 2 weken hebt bereikt. Geweldig! Je kan trots zijn op jezelf.

Fijn om Houten ook weer te lezen. Zo te horen zijn we allemaal op de goede weg.
Hier gaat het ook goed, ik begin rust te vinden in het wel/niet wel/niet verhaal en heb ontzettend veel steun aan de begeleiding van Tactus. Nog maar eens, ik heb nog nooit m'n drinken op deze manier geanalyseerd, nog nooit durven kijken naar het waarom wel en m'n enige optie was tot nu toe geheel stoppen. En dan ben ik alleen maar bezig met het "waarom doe ik het niet". En nu ook eens met de andere kant. En dat geeft veel nieuwe inzichten. Boeiend.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft. Ik ben letterlijk bezig me een weg naar de top te fietsen en dat geeft me wel een goed gevoel. Ik zweet me dus suf in de sportschool zo'n 2x per week. Lekker hoor.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten, Piggelmee en Toni,

keep up the good work, zou ik willen zeggen.

Emma,
leuk te lezen dat je, nu je de begeleiding hebt van Tactus, hetzelfde ervaart als ik toen ik begon.
Bij mij was dat eigenlijk de trigger die ik nodig had om er anders mee om te (kunnen) gaan. Het hoe en waarom van alcohol? Eigenlijk te zot voor woorden om daar op je 43ste achter te komen, maar zo is het wel. Als 'gebruiker' ben je bezig met gebruiken, niet met het waarom! Cruijff zou zeggen: 'da's logisch'

Met mijzelf gaat het deze week heel crescendo. Maandag na een fantastische Sinterklaas met onze twee kleintjes ons geluk met 3 wijntjes samen met mijn vrouw luister bij gezet, dinsdag 3 glaasjes (in bad en bij een goed boek) om het af te leren haha, woensdag en gisteren zonder probleem alcoholvrij doorgebracht!

Nu ga ik ook voor een alcoholvrije dag/avond in het weekend. Wát? Oeps! Wat zeg ik daar nu! Dat zal voor het eerst sinds 1978 zijn zo'n beetje, maar dat vrij/zat/zon - here is the weekend - patroon moet ik nu ook maar eens proberen te doorbreken, vind ik. Als het niet lukt?

Nou dan neem ik gewoon plaats in de 'bus' en peddel ik rustig naar boven. Want die col van de
'hors categorie' ga ik zowiezo nemen, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd ook al MAG ik van mijzelf af en toe best het kettinkje wel eens smeren.

Succes allen en tot mails,
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...