Spring naar bijdragen

Drinken als medicijn


Borderliner1964

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 46 jaar en heb een probleem met maathouden. Niet alleen met alcohol maar met alles in mijn leven. Mijn leven is tot op heden gedomineerd door mn heftige emoties. Bij mij is het 'alles of niets', 'zwart en wit' en dat is ook het probleem in mn alcoholmisbruik. Ik ben getrouwd en heb 3 kinderen, wat huisdieren en een full time baan in de ICT.
In 2006 ben ik in een ernstige depressie beland die twee jaar heeft geduurd. Vanaf die tijd heb ik professionele hulp van GGNet, ik ben dus al wat jaren onder behandeling. In 2009 ontdekte ik de het hoe en waarom van de vele problemen in mn leven; er werd een Borderline persoonlijkheidsstoornis bij mij vastgesteld. Vanaf dat moment ben ik gaan werken aan mezelf , ik volg een aantal therapieën bij Stelta om beter te kunnen omgaan met de problemen rondom Borderline en om weer gelukkiger te worden met mezelf, mn vrouw en mn kinderen.
Ik drink sinds mn 20e om me ontspannender te voelen. Als medicijn dus. Ik drink dan ineens achter elkaar 4 a 6 halve liters bier en dan voelde ik me beter. De consequenties, zoals verdriet dat ik mn vrouw aandeed dacht ik niet over na. De volgende dag schaamte natuurlijk. Drinken werd een onderdeel van mn leven. Nu ik met het werken aan mezelf bezig ben wil ik ook stoppen met het ongecontroleerde alcoholgebruik. Wijntje bij het eten wil il mezelf toestaan, maar niet meer die dagelijkse gang naar de schuur om stiekem te drinken. Niet meer die gang naar de slijter of supermarkt. Niet meer met alcohol op achter het stuur, niet meer me hoeven schamen tegenover mn kinderen enz.
Ik heb me via Tactus aangemeld bij Alcoholdebaas en ben afgelopen week begonnen. Ik heb nog 5 halve liters bier in de koelkast staan en dat worden dan de laatste.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen met een persoonlijkheidsstoornis en een alcoholprobleem dit forum bezoeken en ik ben vooral benieuwd naar hoe dit forum voor mij en anderen een bijdrage kan leveren.
Heb je vragen, stel ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bordy
en welkom hier.
Ja je bent niet de enige
niet alleen de alcohol
maar er zijn er meer met borderline stoornis.
En net als bij andere stoornissen, en stresssituaties, en depressies,
en feestjes, en eenzaamheid en....en.....en..... nemen ook wij te veel alcohol
als we iets willen verdringen of vieren. kortom elke smoes is een goed excuus.
En elk excuus is dus geen reden om te drinken.
Ik ben blij voor je dat je de training van ADB gaat doen, ik heb de knop om kunnen laten
sinds ik hier ben beland en ik hoop dat het voor jou ook zo gaat werken.
Ik heb wel een vraag voor je: wat gaan die 5 biertjes nog toevoegen? ik zie ze nu als een excuus/achterdeurtje: morgen begin ik; waarom niet vandaag? sta je morgen meteen trots en fris op.
En misschien wil je vrouw ze wel weggeven of -gooien, weet ze meteen dat je het meent;). Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Jane4 voor je welkom. Die 5 biertjes gun ik mezelf nog even om "afscheid" te nemen van een voor mij "goede vriend". Ik heb dat nodig, dat afscheid. Ik ben al trots op mezelf omdat ik vind dat ik de laatste maanden zo goed bezig ben met werken aan mezelf. Ik krijg daar ook complimenten voor die ik aanvaard. Het aanvaarden en werken aan mn borderline stoornis kost me heel.veel energie maar levert me eindelijk weer een normaal leven op. Voor dat ik wist dat ik BPS had vroeg ik me af waarom ik zo vaak in de problemen kwam. Nu vallen alle puzzlestukjes van mn jeugd en de rest van mn leven op zijn plaats. Ook mn alcoholprobleem wordt ik de baas! Overigens lig ik nu in bed met mn smartphone. Die biertjes heb ik geen haast mee, die zijn dinsdag op. 9-11-2010, een mooie dag om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom hier:present:

Zelf heb ik er baad bij om hier iedere dag op het forum even te komen en dan bij de dagdraad (Ditjes en Datjes). Het houd me bij de les zogezegd. Ik vind er herkenning en erkenning. Het is voor mij goed om te zien dat ik niet de enige ben met mijn alcoholprobleem. Hier probeer ik er wat aan te doen en de steun hierin helpt me. Maar het blijft dat je het zelf moet doen.
Hoop dat het jou net zoveel gaat bieden...

Misschien zien we je dus daar.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag weer relatietherapie gehad. Mn vrouw wil dat we een tijd uit elkaar gaan. Waar doe ik het allemaal toch voor? Ik ben bezig met allerlei therapieën om te leren omgaan met mn borderline, mn drankprobleem enz..
Ik weet niet of ik nog wel de moed heb om te stoppen. Het lijkt me inmiddels het moment er niet meer voor. Mn wereld valt in duigen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Borderliner....weet je dat de ziekte (verschijnsel) borderliner niet te traceren is? Het is een idee/diagnose van een arts die jouw symptomen onder het "kopje" borderliner in zn dossier zet.
Voor mijzelf denk ik; manisch/depressief is hetzelfde. Up en down. te snel achter elkaar. tevaak.
Maar goed, hier gaat het om het drinken. Ik bedoel: om het niet drinken.
Als je denkt/voelt dat dit het verkeerde moment voor jou is om te stoppen. OK, kan! Misschien lukt het morgen wel, of anders overmorgen. Maar ik bedoel: nooit de moed opgeven! Steeds proberen om te stoppen! Op een dag lukt het, je zult zien. Ik hoop voor je dat je de juiste medicijnen krijgt. Samen met de medicatie moet het lukken joh, je wilt toch zelf veranderen? Kop op!! liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beate,

Waarom zou een persoonlijkheidsstoorins als Borderline niet te traceren zijn? Men is nog op zoek naar oorzaken, maar er is al wel heel veel bekend over hoe de kans vergroot wordt om het te krijgen. Een Bipolaire stoornis is ook een persoonlijkheidsstoornis maar met wel een aantal verschillen. Overigens dacht men aanvankelijk ook bij mij aan een Bipoliare stoornis maar ik herkende me later in alle symptomen van Borderline, en ook de ellende uit mijn jeugd, de erfelijke aanleg die ik heb meegekregen zijn een 100% legitieme verklaring voor mijn problemen. Grootste kenmerk van een Borderliner is het niet kunnen omgaan met emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat goed van je dat je sinds afgelopen dinsdag niet meer gedronken hebt!! Vandaag ook een droge dag voor je, k hoop het. Borderliner is niet in je bloed te zien, niet op een scan, of via een echo. Dat bedoelde ik je te zeggen, maar dat zal je bekend zijn. Doorgaan met de strijd he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bordie,

Ik vind het heel goed van je dat je inziet dat alcohol een groot deel van je geluk opslurpt en je sterke kanten afzwakt. Ik weet hoe moeilijk het is maar je bent niet de enige, we gaan dr allemaal voor en hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen.

Heel veel succes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...