Spring naar bijdragen

Aangenaam

De Nietdrinker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na jaren mezelf wijsmaken dat ik het wel onder controle had heb ik eindelijk besloten mijn allereerste glas NIET te drinken! Ik kap ermee, ben er klaar mee. Maar het zweet breekt me nu al uit bij de gedachte aan slapen gaan, zonder een aantal biertjes. Ik word 35 en drink al vanaf mijn 18e elke dag, ik denk de laatste 10 jaar al echt teveel. Ik hoop dat het me gaat lukken, dit is echt mijn eerste dag zonder....

Bemoedigend om al die berichtjes te lezen, ik hoop dat deze site het makkelijker voor me maakt!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Limburgert,
Dito. Ik sta nu twee weken droog, ook zo'n bierdrinker.
Eerste stap is moeilijk en onvoorstelbaar. Naar bed gaan zonder!

Maar dan wordt je wakker 's ochtends en hebt je het mooi wel gedaan! Een stimulans om door te gaan!

Je kunt het!

Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Limburgert,

Het slapen zal in het begin zeker wel problemen geven. Maar dat komt vanzelf goed. Wees voorzichtig met eventueel verslavende kalmerings/slaapmiddelen. Ik heb het zonder gedaan. het vraagt wat geduld maar komt zeker goed. En goed slapen deed je met alcohol toch eigenlijk ook al niet. Drank verstoort dat. Probeer overdag wat in de frisse lucht te zijn. Beetje bewegen als je dat niet teveel doet. En voor het slapen gaan iets ontspannends doen. Geen spannende TV series bv. Het kan allemaal meehelpen.

Ik kreeg bij de AA de nodige tips en ook de steun om gewoon stug door te zetten en het doel voor ogen houden. En dat doel is: vandaag drink ik niet.

Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning, Limburgert,

Heb je op de dagdraad gelezen. Je schrijft dat je bibbert e.d. Dat vind ik zorgelijk. Gezien je hele positieve instelling lijkt het me een goed idee ook even bij je huisarts langs te gaan. Als je cold turkey stopt met drinken kunnen er nog wel wat addertjes onder het gras zitten en beter och om dat even te (laten) checken?

Wat is alcohol Detox?

Verder klink je zo bemoedigend, je hebt er echt genoeg van!
Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...