Spring naar bijdragen

Ook maar even voorstellen


Ronald41

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben Ronald en ben 45 jaar. Ik drink al alcohol vanaf mijn 12e maar vanaf mijn 20e is dit bij tijden wel een probleem gaan worden. Er waren tijden dat het heel goed ging, maar ook tijden dat het heel slecht ging.

Ik had het tot aan eind vorig jaar wel goed voor elkaar, maar er gebeurde iets in de prive sfeer, waardoor mijn hele leventje is ingestort en ik daar door steeds meer en meer ging drinken. Ik zat gemiddeld op 22 halve liters bier per dag.
Buiten het depresief worden, veel verdriet en zelfs gedachten over zelfmoord, ging het medisch ook niet zo goed met mij.

Begin Oktober dit jaar is mijn bloed gemeten, en de uitslag vertelde dat als ik zo door zou gaan het einde van het jaar niet zou halen. Ik kreeg ook last van uitvallen in mijn zenuwen en dat soort dingen.
Na te hebben nagedacht en gesprekken met mijn huisarts heb ik besloten er wat aan te doen, dit was voor mij centrum maliebaan geworden. Na gesprekken daar ben ik een kliniek in gegaan, de detox in Utrecht.
De lichamelijke afkick is mij reuze mee gevallen, maar dit komt ook door de medicijnen die men daar krijgt.

Na de detox ben ik weer thuis, ik heb medicijnen zoals campral en als stok achter de deur refusal en sinds de detox ook niets meer gedronken. Ik heb nu ook deeltijd behandeling gekregen en 1 ding weet ik zeker, ik ga nooit meer drinken.

Ik wil niemand kwetsen maar voor mij is het, een alcoholist ben je voor het leven, en in het minderen of het gecontroleerd drinken geloof ik niet.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronald,

goed dat je wat bent gaan doen aan je alcoholverslaving. Het is te doen, niet gemnakkelijk maar zonder drank gaat ook. Onthoud; niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken.

Op de dagdraad schrijft men over dagelijkse beslommeringen en over de vorderingen met wel of niet drinken.
Ik geloof ook niet in minderen maar daar moet iedereen op zijn/haar eigen wijze achterkomen.
Ik kan niet gecontroleerd drinken, heb dat 24 jaar geprobeerd.
Sta inmiddels vier jaar droog met behulp van het forum, vrienden, geliefde en de AA.
Ik ben blij met mijn leven zonder drank. Dat wens ik jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronald,

Ook ik geloof niet in minderen. Ik moest ook helemaal stoppen. Maar zoals gezegd ieder moet daar zelf achter komen.

Mij lukte echt nuchter worden pas toen ik naar de AA ging. Het contact met lotgenoten is heel belangrijk. Maar ook daarin gaat ieder zijn/haar weg.

Heel veel sterkte en moed!

Je staat er niet alleen voor.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ronald,
aan je nick en aanmelddatum te zien,
ben je hier al eerder geweest.
Wat maakte dat je hier niet terugkwam toen het weer slechter ging?
Zomaar nieuwsgierig hoor, ik heb zelf de behoefte om me hier scherp
te houden, maar weet niet of dat dus zo werkt.
In elk geval weet je uit ervaring dat hier wat te halen valt en je gezondheid
is het kostbaarste wat je bezit, dus ga ervoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronald,
Wat moedig van je, deze stap. Daarmee ben je al een winnaar! Met het afsluiten
van deze donkere hoofdstuk, zullen zich nu betere en mooiere tijden gaan aanbreken.
Je krijgt veel meer energie en ruimte om te gaan werken aan nieuwe doelen
in je leven. Sterkte met het herstel. Er is altijd een morgen.
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ronald,

Welkom hier op het forum, ik heb me sinds kort ook aangemeld.
We hebben allemaal zo onze eigen weg te gaan en ik zie dat je al een heel traject hebt afgelegd.
Je gelooft niet in gecontroleerd gebruik en je beseft dat er voor alcohol geen ruimte is jouw leven.
Die wetenschap heb je dus en ik wens je veel succes met je nieuwe alcoholvrije leven.

Ikzelf ben nog niet zover. Dit is mijn eerste besluit om wat aan m'n drankgebruik te doen, ik heb het sterk verminderd en dat gaat me goed af. Maar als blijkt dat het niet werkt, zal ik ermee stoppen. Ik was me nooit zo bewust wat alcohol met je lijf kan doen en dat besef ik nu wel.
Als ik me niet kan houden aan het verantwoord gebruik (en aan één, hooguit twee mislukte pogingen heb ik genoeg) dan stop ik.

groeten,
Bonbon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...