Spring naar bijdragen

asja


asja

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw.
Vandaag voor mij een nieuwe dag,zonder alcohol.
Al anderhalf jaar geprobeerd om twee glazen wijn per dag te drinken,soms lukt het soms ,zoals zaterdagavond,2,5 fles.
Baal van mezelf,2 glazen ,dan nog weer een beetje erbij in...jullie kennen het vast wel.
Kan er niet mee omgaan,blok voor de kop en ik zuip zo een fles leeg,heel vreemd.
Wie kent dit?
Vanavond rond 5 uur krijg ik het moeilijk,voor het eten nam ik altijd twee glazen wijn[en dan soms de rest].
Wie herkent dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Asja. Goed dat je je hier aangemeld hebt meid en ik hoop dat je, samen met Inka maatjes kan worden dan sta je er niet alleen voor. Het zal misschien in het begin niet makkelijk voor je worden maar we zijn er voor je om je te steunen als je het moeilijk krijgt.
Kom maar gauw naar de dagdraad. Je vind die in de bovenste regel waar ook wie is wie staat. Als je dan naar de dag van vandaag gaat en dan de laatste pagina daar zitten we. Dat is onze virtuele huiskamer en het is daar lekker warm. Tis nu een beetje stil maar daar komt over een paar uur wel verandering in.
Nogmaals welkom en heel veel suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Asja, zeer herkenbaar idd.
Het lukt me al meer dan 2 weken om van de wijn af te blijven, vooral dankzij de steun van de mensen hier, in mijn omgeving wordt erg veel gedronken, dus het doet me heel veel deugd om hier regelmatig mijn hart te luchten.
Ik hoop dat dat voor jou ook gaat lukken, heel veel sterkte en denk eraan, na die piek van drang rond 17 u gaat het over, echt waar !!! En dan na het eten nog een lekker kopje thee (ik heb ondertussen al 5 soorten gekocht en het helpt !)
Groetjes E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Asja!
Nee hoor, niet vreemd wat je schrijft! Herkenbaar voor iedereen denk ik zo!
Ben nu precies drieweken en twee dagen droog en het is best te doen!
Ik drink ook super veel thee en ik heb inderdaad ook een aantal verschillende soorten thee staan. Een warme drank werkt toch wel heel erg goed bij mij tegen de aandrang te gaan drinken.
Ik heb ben trouwens wel overgestapt op kruidenthee omdat ik een beetje ging stuiteren van die grote hoeveelheden groene thee.
Drink nu vooral Munt/kaneel van zonnatura.
Sterkte Asja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Asja,
ook hier herkenning, na 2 glazen zijn je grenzen vervaagd
en lijkt alles minder erg. Ook je dringedrag dus.
Ik laat ze dus staan tegenwoordig. Ben gek op zoethoutthee
met een stuk gember erin gesnipperd en om te ontgiften drink
ik yerba maté, dat moet je maar even googlen want daar is
zoveel over geschreven en heeft ook veel goede eigenschappen.
Als je om 17 uur trek krijgt of het moeilijk hebt, kun je eens wat vroeger koken/eten
dat helpt geheid. HALT zijn de bekendste triggers (Hungry Angry Lonely en Tired) en beloning,
straf en dempen van stress en andere gevoelens komt ook vaak voor. Niks is dus een reden om te gaan drinken. Kijk maar eens of je 2 weken kunt stoppen, misschien hoief je daarna niet eens meer, wat een
rust geeft dat, i.p.v. tellen, inkopen, je schuldig voelen, de katers enz enz.
Succes en vaak op t forum komen is een inkoppertje, zooo vanzelfsprekend:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond komt er weer een drankfestijn aan... alleen, ik ben van plan het volgende te maken:
1 pot thee (koud laten worden) + versgeperst sinaassap + versgeperst citroensap + een flink stuk gember, geraspt + honing. Koel zetten en opdienen met ijs.
Jim, die munt/kaneelthee ga ik ook kopen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Asja,
Je kunt ook de i-behandeling via AdB overwegen (bv. Tactive). Onder begeleiding van een hulpverlener
word je weerbaarder gemaakt. Leer je niet-helpende gedachten te herkennen en wat zijn dan voor
jou helpende gedachten. Zo ook met gedrag: wat jou niet helpt en wat jou wel kan helpen.
Als je een trek voelt opkomen wat je dan allemaal kunt gaan doen. Voor nu heb ik wel
een hulpmiddeltje voor je: tel tot 9 met het uitspreken van STOP!. Dus Één Stop, Twee Stop,
Drie Stop, enz. tot negen, niet acht keer of tien keer, nee 9 keer. En de trek duurt
normaal gesproken maar 15 minuten. Na 1,5 tot 2 weken zul je ervaren dat de trek steeds minder
wordt en soms helemaal verdwenen lijkt te zijn. Maar dan moet je alert blijven op de
triggers die het gevaarlijk voor je maken. Situaties waar je in kunt belanden of sociale
druk. Dat laatste is misschien wel het allermoeilijkst (voor mij dan). Train je jezelf in het
Nee zeggen (assertief zijn). Besluit per dag dat je vandaag niet gaat drinken. Dan blijft
het beheersbaar en realistisch voor jezelf.
Succes!
Warme groet, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...