Spring naar bijdragen

dinsdag 21 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

hi houdje ik had ze meegenomen.en hij heeft het met bewondering gelezen trouwens moest ik een dubbele afspraak maken voor zon lange brief. ! goed he ik ben alcoholvrije bier aan het drinken wat een smerige spul,niet te zuipen!ik denk dat ik ook naar bakje dameblanch in diepvries ga aanvalen .hebben jullie mischien een optie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de eerste nuchtere week waren de nachten nog niet best, maar sindsdien slaap ik zóóóóóó lekker dat ik niet alleen vroeg naar bed ga omdat ik vroeg op moet, maar ook gewoon omdat ik het heerlijk vind.

't Kan raar lopen met zo'n vrouw op leeftijd die ineens andere gewoontes krijgt!

Een fijne avond voor wie nog gaat verschijnen op dit illustere forum. En vast welterusten allemaal!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slaap lekker! Ik ben er eventjes en vooral even bijlezen...

Helder, fijn dat je weer terug bent, een relativerende man, altijd fijn.. en we zullen niet te lang gaan laufen hoor.. ben wel erg benieuwd hoe je je door je wintersport heen hebt geworsteld.

Roes en Ziba, jullie gaan goed dames!! doorzetten he!!

Het retten moet ik nog steeds goed op papier zetten.. maar moest vandaag eerst nog wat ander werk doen.. en ben fijn naar de fysiotherapeut geweest die mijn als strijkplank aanvoelende onderrug iig alvast een klein beetje in beweging gekregen heeft. Gelukkig vandaag niet misselijk van de diclofenac
en vandaag besloten dat ik mijn eetgewoontes nu echt moet gaan veranderen.. is het de drank niet dan zijn het de vreetbuien en dat is zonde. Ik heb me aangemeld bij streep-je-slank.. ook een internetmethode waar je fijn streepjes mag zetten, vakjes mag wegstrepen en vullen.. tenminste, als het me nog een keer gaat lukken om daar ingelogd te raken....

en nu gauw met de hond naar buiten brrrrrr.. en dan lekker slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Nogmaals, over mijn weekje weg ik heb het best moeilijk gehad met het een en ander. Het vervelenste
begin ik dat maar gelijk mee mijn vriend, zit grappen te maken over dit forum, dat hij het wel weet te vinden omdat een forum openbaar is.
Goed bedoelde tips om ook wat te doen aan zijn drinkgedrag wordt daarmee wel heel zuur. het zij zo
ik bind niet in, in mijn openheid naar het forum.
Wat verder in de week is het allemaal wat beter gegaan, maar ik kan mij zo ongelukig maken dat mensen niet altijd, mooi kunnen zijn.
Raar genoeg word ik niet snel boos op iemand, dit vind ik dommig, wat ik zoveel van boos zijn begrijp is.
dat de eerste persoon iets wil, en de tweede kan niet leveren, het zij door onwil onbegrip of onvermogen .
Ik ben dan kwaad op iets dat er niet is, of in zit.
Of wel kwaad om niks.
Dit is een mooi verlichting voor een goeroe, helaas ben ik nog niet zover. kleine irritaties kunnen mij wel
degelijk bezig houden, en veroorzaken eerder een gevoel van eenzaamheid dan boosheid op iemand.
En ik heb de afgelopen week nog al wat om te herkouwen gekregen. daar laat ik het maar bij!
Ik heb iedereen gemist hier.
Wat mij heel goed gedaan heeft is dat ik kennis gemaakt heb met een duitse man die me het skieen heeft voor gedaan ik kan doodleuk de rode en zwarte piste af.
Het heeft me veel pret gedaan dat, deze man totaal verbaast was na de derde dag dat hij vol de berg afging, en beneden tevreden naar boven stond tekijken waar ik gebleven was.
Tot dat deze realiseerde dat ik naast hem stond net zo tevreden. ha ha ook naar bovenstond te kijken!
Veel gepraat met deze man over drank en is een geweldige opsteker dat het een energieke positieve man was om mee om tegaan.
negen jaar terug was hij op genomen geweest om te stoppen met alcohol en heeft geheel geen probleem
meer met alcohol.
Wat ik opmerkelijk vond is dat deze man dertig jaar geen auto meer rijdt na een zeer zwaar verkeersongeval door drinken, en nu pas negen jaar droog staat. zijn dochter krijgt nu een auto van hem.

Verder heb ik genoten van de natuur hoe mooi het is, dat je in mist en douw geen hand voor je ogen ziet
en dan plots op 2000 meter hoogte je kilometers zicht hebt en zit te puffen in de zon zonder jas terwijl
het beneden min 15 is, heel bijzonder.

En nu de ham vraag, ik heb wel wat gedronken maar zeer weinig wat bier en 1 oosterijkse traditie.

Ik ben nu weer lekker thuis en blijf weer helder

Voor julie berichtjes veel dank het raakt me

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Helder,

eerlijk gezegd vind ik dat je er nóg goed zonder kleerscheuren bent afgekomen. Je hebt een fijne vriend ontmoet waar je veel aan had en die je nog heeft leren skien ook! enje hebt je niet eens bezat met al die ellende!

En je vriend die het forum wel weet te vinden? daar komt ie, Helder:

HE, VRIEND VAN HELDER. JIJ WEET DIT FORUM WEL TE VINDEN? DAN WEET JE DIT BERICHT OOK WEL TE VINDEN: BEN JE SOMS JALOURS DAT IE ZO GOED BEZIG IS TERWIJL JIJ BLIJKBAAR OOK EENS OVER JE DRANKGEBRUIK MOET NADENKEN? WAT ONTZETTENDE FLAUW VAN JE DAT JE HELDER OP ZO'N MANIER PROBEERT TE TREITEREN. MAAR, VRIEND VAN HELDER, TOEVALLIG HEEFT HELDER HiER HÉÉÉÉÉL VEEL GOEDE ANDERE VRIENDEN. LEKKER PUH!!!!!! HIJ HEEFT JOU HELEMAAL NIET NODIG!

zo goed? lieve Helder?????? haal je schouders op over die kerel! hij is je zorgen niet waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder,

Kijk daar kan ik me nu kwaad over maken hè, over zo'n oen die zit te zeiken omdat jij wilt stoppen met drinken. Die zou ik best 's in z'n kraag willen pakken of erger nog, daar word ik gewoon echt héél pisnijdig van en als die galbak zich hier vertoont kan ie van mij ook de wind van voren krijgen.
En samen met mijn maat Pietjepuk staan wij ons mannetje en zullen we die hypocriete "vriend" van jou eens even mores leren!!!!!

Nou ja, je hebt wel gelijk, kwaad worden heeft weinig zin, maar woede is een emotie en die zijn niet altijd binnen te houden en dat schijnt ook niet zo gezond te zijn!!!!!

je vriend,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Helder, je bent er weer. En zo te lezen heb je het moeilijk gehad maar heb je er het beste van gemaakt!! En die vriend van jou, nou ik hoop van harte dat ie het berichtje van pietje leest!!! Daar sluit ik me helemaal bij aan!!!

Dus vriend, lees en huiver en hou op met dat kinderachtige gedoe!!! Je lijkt wel jaloers!!!


Hoop dat ie dit ook leest!! Kan me er net als onze piggel erg kwaad om maken!!!

En verder ga ik geen energie steken in die zogenaamde vriend van jou.

Nou ben blij dat je weer terug bent en die bloemenwinkel vind ik een heel goed plan!! Kan ik al vast een boeketje bestellen? En eh, als je weer gaat skieeen dan doe ik met je mee, haal ik je vet in op de zwarte piste!!!! Wat leuk trouwens dat je een goede vriend er aan over hebt gehouden. Een mooi verhaal over die man. Kunnen we hier met zijn allen weer een hoop van leren.

En eh, Satja, ik heb het gevoel dat het jou erg dwars zit over dat we eus hebben zitten bekritiseren. Doe mij een plezier lieve schat en leg het naast je neer. Er was geen ruzie en ook geen lange tenen. En onze eus is terug dus hou er over op als je kunt. Oke? Laten we van muggen nou geen olifanten maken. Zo erg was het niet en soms is het ff nodig.


Ik ga eens ff kijken of er al iemand een nieuw draadje heeft gestart en anders doe ik dat lekker voordat ik mijn nestje weer induik. Moet nog ff in mijn ritme van de dag komen.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neeee, Hermiena,

Het zit mij niet dwars dat we kritiek hebben gehad, integendeel, vin dik prima juist. Ik heb meer last van het heen en weer onbegrip dat daarna ontstond. Maar ook niet heel erg hoor.

En na een dagje werken lees je dat weer anders, vandaar mijn reactie gisteren. Was ook wel een beetje humoristisch bedoeld.

Ik ben blij dat je er weer bent Eus!

Op naar de baas nu...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oooh, Helder, er is 1 waarheid als een koe: op vakantie leer je je vrienden kennen.. degene van wie je dacht dat het een vriend was is het niet, en een onbekende waar je herkenning bij vind blijkt zomaar een oprechte vriend. Van mij mag je 'niet meer vriend' hier best komen hoor. Het klinkt voornamelijk of hij de balen had dat hij jou niet meer als zuipmaatje had.. dat is ook confronterend denk ik.. moet ie in zijn eentje pret maken en zuipen, maar ik vind het nogal laf dat hij dat jou aanrekende en op zo'n kinderachtige manier zijn frustraties op je ging botvieren, zielig eigenlijk...

Verder is dit soort vakanties ook heel leerzaam, andere mensen leren kennen en weten dat je niet zo gestoord bent als je vriend je vertelt.. op vakantie keurig een paar biertjes drinken en die heerlijke oostenrijkse lekkernij (was vast obstler.. mmmmm) en in dit alles keurig overeind blijven.. ik ben heel trots op je!!! je hebt in ieder geval voor jezelf kunnen bewijzen dat je ook tijdens stress overeind blijft!!

fijn dat je er weer bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...