Spring naar bijdragen

dinsdag 21 maart


Houtje

Aanbevolen berichten

Ja heerlijk de lente is begonnen en het zonnetje scheen net al toen ik naar huis reed.

Bijna jammer om nu in mijn nestje te kruipen he? Nou vanacht was een rustig nachtje gelukkig. We hebben lord of the rings gekeken, lekker spannend. Best gezellig hoor om in de nacht te werken.

Nou ik duik er gauw in want ik ben bang dat de keukenmonteur me vandaag weer gaat wakker bellen.

Fijne lente allemaal.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noem je dit lente?

het sneeuwt hier zo'n beetje!

Hoop dat deze dag voor iedereen een heel mooie dag wordt! Dat hoop ik met heel mijn hart. En dat we later kunnen zeggen: de eerste lentedag 2006, dát was nog eens een dag om nooit meer te vergeten.....!

heel veel SUCCES vandaag

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lente! heerlijk, ik zit achter het glas in het zonnetje te tiepelen en het voelt al warm. Heerlijk he, terwijl ik vannacht wakker werd van de kou. Ik ga vanmiddag enorme bossen tulpen kopen, m'n hele huis moet vol. Ik hoop dat ze er al zijn de 40 stuks voor 4 Euri's. En je begrijpt natuurlijk dat ik er dan 100 wil, onmatig he.

Ziba, ik vind het heel naar voor je dat je je zo rot voelt maar ik vind je zo dapper de stap naar de huisarts! Goed hoor, hiermee onderken je je probleem en dan word het makkelijker om er aan te werken. En dat je man zich schaamt vind ik naar voor je, maar hij zal wel bijtrekken. En die schaamte zal over gaan in trots, weet het zeker.

Ik ben weer een beetje tot rust gekomen en dat is wel prettig. Alles wat geregeld moest worden is klaar dus ik werk nu thuis. Heerlijk! Scheelt me zoveel stress en dat merk ik aan m'n lichaam en aan de behoefte naar drank of andere "wegvlucht middelen", de pammetjes enzo.
Ik merk dat ik ontzettend stress onbestendig ben geworden. Heeft iemand een tip hoe je jezelf weer een beetje oefent in wat extra druk? Vroeger bleef ik de rust zelve onder lastige omstandigheden maar nu lijk ik wel een vatje buskruid. En om niet constant te ontploffen trek ik mezelf dus terug uit de drukte, vaak door gewoon naar bed te gaan, dekens over m'n hoofd en ik doe niet meer mee. Maar als ik nog even "door" moet dan neem ik toch wel gauw een borrel. Bah. Ik mag best wat drinken van mezelf maar niet om een reden, dus niet vanwege drukte of stress.

En dat is ook het lastige voor "us singles", je hebt niet je klankbord om even te spuien, niet iemand die het een beetje relativeert en niet de controle wat je met die stress dan doet. Arghhh. Lastig. M'n kat vind namelijk alles best als ik maar niet teveel lawaai maak. Troelie,

Maar goed, ik ga er weer voor vandaag,
fijne dag
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, moet je nagaan hoe ik met die stomme drank bezig ben, je schrijft: ik zit achter het glas, en ik lees: ik zit achter MIJN glas! Ik dacht, zo, die Emma is er vroeg bij!!! Gelukkig had ik het fout gelezen.

Over jouw stressbestendigheid, weet je wat ik nou zo raar vindt, het LIJKT juist of jij heel goed kan relativeren. Dat vind ik in jouw reacties vaak. Jij brengt zaken tot gewone proporties terug! Maar blijkbaar vóelt het anders. Raar is dat dan he.

Ik heb 3 tips om wat te ontstressen:

1 omdat je natuurlijk nét je werk hebt wil je alles supergoed doen. Je weet van jezelf dat je eigen lat te hoog ligt en zolang jij zelf geen nee zegt op je werk, stouwt men er snel werk bij. Omdat je nieuw bent vind je het moeilijk om nee te zeggen en zo gaat de hele bups naar jou en werk jij je het leplazerus. Mijn tip luidt dan ook: leg je lat wat lager en durf dan ook aan te geven 'tot hier en niet verder'. Je denkt dat dat niet mag maar dat vindt iedereen acceptabel. Of roep, dat is goed, maar het is niet eerder dan over 2 weken klaar. Dan geef je jezelf bij voorbaat ruimte.

2 Probeer voor jezelf te zeggen: 'lekker belangrijk allemaal'. Relativeer het een beetje! De wereld vergaat niet als je je spullen niet 100% in orde hebt

3 als je gestressed raakt van bepaalde mensen, moet je als je met ze praat en je de zenuwen bezorgen, ze even poepend voor je halen op zo'n moment. Wedden dat je ze bijna in hun gezicht moet uitlachen. Wat ik maar wil zeggen, bazen, medewerkers wat dan ook: het zijn maar gewone mensen met gewone problemen zoals jij en ik. Misschien zijn die types om je heen wel Houtje en ik? weet jij veel???

En dan, ja, dat je 's avonds even wil afreageren en dat je daar een uitlaatklep voor nodig hebt en dat het makkelijker is als er dan iemand klaar zit voor je, dat begrijp ik heel goed, dat dat het een stuk makkelijker voor je zou maken, maar Emma, ik vind dat je er hartstikke veel van maakt! Moet je zien, huis vol tulpen, je doet het toch geweldig?

hoop dat je er wat aan hebt en ben benieuwd naar tips van de anderen

fijne dag

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieffie dat is ook moeilijk MAAR JE HEBT ONS TOCH........
Spui maar lekker anoniem ik moest mijn zaterdag ook kwijt, én gratis en jullie aan de lach gehad.....

Zeg Ziebje............ ga je goed opeens hè super. Heb je de Cactus-brieven meegenomen naar de huisarts?

Medea ik rol nét het forum in maar is het gisteren gelukt, mij wel ik ben weer trots maar werd wakker alsof zware kater raar is dat toch zo nuchter als wat.

Eus, hoe gaat die met de klachten?

PP die sneeuw is gewoon vallende brokken Dame Blanche sukkeltje zeker een Korsakofje opgelopen, chocosaus erbij en klaar....

Tante Til, fiets je al tussen de bollen?

En PP WAAR IS DE Soap??????? Of is manlief terug en moet er wat ingehaald worden (...)....??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie berichtjes, heel lief,
maar eigenlijk bedoel ik; hoe bouw je weer "stress conditie" op. Ik raak van het minste geringste "van de leg" zoals ik dat noem.
Dus net zoals je je fysieke conditie kan verbeteren hoop ik ook op een manier om m'n "stress conditie" te verbeteren. Alle ontspanning, relativerings oefeningen pas ik braaf toe, dat gaat ook wel redelijk. Maar waarom zie ik er ineens tegenop om een eind te moeten rijden. Of de boodschappen, mensenmassa's. Het is niet enkel fysieke moeheid die dat veroorzaakt.
Nu ja, ik weet het eigenlijk ook niet.

Maar goed, fijn Katrien dat je er weer bent. Hoe gaat het met je??
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren al begonnen aan een berichtje dat ik hier als los topic wil plaatsen en dat gaat over de RET.. dat is een manier waarop je naar situaties leert kijken en je eigen gedachten en verwachtingen daarin leert tackelen.. Ik ga er vandaag mee verder en dan plaats ik het. Eigenlijk komen daar de dingen in terug die Katrien al beschreef en ik denk dat velen van ons daar wat aan kunnen hebben. Ik heb het tijdens mijn dagbehandeling geleerd en pas het nog zo vaak toe 6 jaar later!! Het helpt me om paniekgedachten te relativeren en weer met mijn voetjes op de grond te belanden.. affijn, nog even geduld en dan laat ik jullie delen in deze techniek!! Ik wil het namelijk zo goed en duidelijk mogelijk proberen op te schrijven zonder al die ingewikkelde achterliggende theorieen en termen.

Emma, misschien is dit wel wie je werkelijk bent. en gebruikte je de alcohol om dat te "verbergen". Ieder mens mag angstig zijn en onzeker.. Ik merk bij mezelf dat mijn stressbestendigheid vreemd genoeg na de dagbehandeling gehalveerd was.. en dat ik echt rekening met mezelf moet houden om evenwichtig in het leven te staan. Voor dat ik in dagbehandeling ging was ik bv doodsbang als ik auto moest rijden.. ik heb 2 jaar een auto gehad omdat ik vond dat ik over die angst heen moest komen.. (maar na 2 jaar stond het zweet nog steeds in mijn handen en had ik een kop als een boei als ik autoreed en was dat ding een blok aan mijn been) ik weet nog dat ik dacht voordat ik de dagbehandeling in ging.. mooi, dan kan ik daarna wel autorijden want dan zijn mijn angsten weg...

... nou, mooi niet, in de dagbehandeling leerde ik accepteren dat ik bang ben en dat ik daarmee moet leren omgaan... dus maakte ik voor mezelf een keuze of ik dat wilde en... kocht ik een vouwfiets!!

Hiermee bedoel ik dus niet dat je nu voortaan moet fietsen hoor hihi.. maar wel dat je naar je angsten moet leren luisteren en een plek geven ipv zo stressbestendig te willen zijn.. het kunnen ook signalen zijn dat je even op de rem moet en wat stapjes terug moet doen zoals PP ook al aangeeft.

Heel veel sterkte vandaag met alles!

oja en ik mag over een uurtje naar de Fysio... en voel me gelukkig weer wat beter... na een fikse nacht slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Tapas,

ik ben heel benieuwd naar je RET verhaal. Kika had het hier maanden geleden ook over en was er ook zo enthousiast over. Nu begin ik toch echt nieuwsgierig te raken!

nogmaals succes bij de fysio

Katrien: doe wat het beste voor je is! fijn dat je het aangeeft, succes he

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Katrien,
hoor ik daar ongeduld? Maar ik begrijp het geloof ik niet helemaal. Ben je nu begonnen met de behandeling? En gaat het niet goed met de alcohol zodat je weer overnieuw begint?
Hoop dat je wel blijft schrijven hoor!

En Tapas, eigenlijk wel een eye opener, misschien doe ik me wel stoerder en flinker voor dan ik eigenlijk ben. Gek, maar auto rijden vond/vind ik meestal wel leuk. Alleen schiet ik zo nu en dan in de paniek van pech en ongelukken.
Misschien word ik ook wel ouder, vroeger stond ik mee te deinen met 30.000 Madonna bezoekers en nu ben ik bij 30 mensen al doodop.

Maar ik ga toch maar eens beter luisteren naar die paniek en angst, er ook maar eens aan toe geven, zo van klaar, doe ik (even) niet, durf ik niet, kan ik nu niet etc. zonder er me er steeds maar "overheen" te moeten zetten.

Thanks voor de tip. En RET, prachtige techniek he. Ik pas hem wel toe tot aan het niet verder invullen, dus niet meer ik heb iets fout gedaan, en dus ben ik een stomme trut en dus kan ik ook he-le-maal niks. Nee gewoon, ik heb iets fout gedaan en dat moet ik herstellen of niet weer doen. Klaar.
En de woorden als "altijd, gebeurd mij altijd, niemand, steeds weer, etc." hou ik ook bewust uit m'n hoofd.

spreek jullie,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is een prachtige dag. Vandaag 2 prachtige berichten gekregen en als dat geen voorbodes voor de lente zijn?! (neen, ik ben niet zwanger van een tweeling). Maar goed, de duisternis van de laatste paar weken begint op te trekken en ik kan het weer aan zoals dat heet.

En waar is Helder!! Ik zie hem zelf niet ingelogd. Toch niet in de "avalanche" terecht gekomen. Of een lawine van drank over zich heen gekregen???

En PP, die blanke dame met een sjuu kom warme sjokolade! mmmmmmm. Ik heb toch wel ontdekt met m'n dieet dat ik erg fel reageer op suiker. En de reactie is direcht he, binnen de 5 minuten lig ik krom dus ik laat het nu maar even weg. Maar ik kan snakken naar die warme sjoklaa. OOO. Ik hou op en ga m'n visje grillen.

Dag dag,
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat ja is niet zat nee, die moet gewoon werken op een eerste mooie lentedag als deze. En ver van huis, dus laat thuis.

Zat ja zat net de laatste berichten van gisteren te lezen waarin iedereen nog maar eens iets roept over het gedoe van afgelopen weekend en weet je wat ik dacht???

HELDER WAAR BEN JE??? WE HEBBEN EEN MAN NODIG HIER!!!

Het is ècht waar wel een beetje vrouwen eigen hoor om van die lange tenen te hebben en dan weer kongsi's te sluiten met anderen die net zulke lange tenen hebben. En dan krijgt de rest van de weeromstuit ook lange tenen omdat ze het helemaal niet zo bedoeld hadden en toch ergens van beschuldigd worden en als we niet uitkijken hebben we vetes die de rest van ons leven duren. Echt, zo gaat dat in vrouwenteams ook vaak, daar heb ik ervaring mee...

Dus afgelopen, uit, schluss ermee!

Emma, ik zie dat je de goede tip al binnen hebt: niet dwars door je angsten heen denderen! Dat kost zóóóóóveel energie!

Katrien, ik begrijp jouw berichtje over Tactus niet. Mijn behandelaarster geeft iedere keer keurig aan wanneer ze de post weer zal lezen en dat doet ze dan ook stipt. En ik neem toch aan dat ze daar eenzelfde werkwijze in hanteren.

Nu ga ik even wat eten, tot later,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve lieve lieve mensen

ik ben weer boven water en wat is er weer veel te lezen , ik ben zo blij met de berrichtjes,
En het is strelend dat ik gemist wordt, de set is al in gericht zie ik zo gaat dat met een succes serie
die de trailler voor bij is, maar geen probleem ik zit midden op het plein met heldere noten
de lente te bezingen, ik heb sneeuw genoeg gezien.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn lieve Helder,
Fijn dat je weer op het plein zit.
Bestel maar vast koffie met een lekker stuk taart, nee weet je wat, bestel maar een hele taart.
We komen d'r aan!
Fleur, Houtje, Emma, Pietje puk en Allemaal...!!!
Koffie met taart bij Helder!!!!

Tot straks!
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Helder, blij dat je weer terug bent, man! We begonnen em wel een beetje te knijpen, dachten dat je hinunter gesturzt was of zo.

Niet alles lezen hoor, we hebben ontzettend lopen zeiken tegen elkaar. Daar snapt een beetje kerel helemaal geen fluit van ben ik bang.
Vertel ons liever hoe je het gehad hebt!

Ik ga vast voor allemaal drankjes inschenken!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel vertel,

Dat doe ik hoor fleur maar omdat ik zo langzaam ben met schrijven eerst dit. krijg ik gelijk een idee door jou
ik begin een bloemen kios een blokhut midden op het pleintje wedden dat ik binnen een dag alle
roddels van het forum weer weet! de eerste boeket is voor fleur ha!

Ik schrijf nog meer hoor fleur maar alle mooie dingen beginnen met een groet.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...