jarisyb Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 ik ben jarisyb, heb twee kinderen en ik heb een probleem met alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 Welkom Jaris. Dit is kort maar krachtig! Je bent hier op de juiste plaats: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ben je een man of een vrouw en sta je er alleen voor met je kinderen? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 Dat hebben we hier allemaal Jaris, dus wat dat betreft zit je goed. Welkom zou ik zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarisyb Geplaatst 31 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 ik ben getrouwd, Een vrouw van 48 dank voor jullie welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 @ Jaris, Dit was even een korte reactie, omdat ik zag dat je nog ingelogd staat. Het is goed dat je erkent dat je problemen hebt met alcohol. Ik neem aan dat je er wat aan gaat proberen te doen. Wat zijn voor jou de moeilijke momenten, belemmert de alcohol je gewone leven, bijv. het zorgen voor je kinderen? Ben je van plan te minderen of te stoppen? Ik ben begonnen met de internetcursus van Tactive, als steuntje in de rug. Daarmee ontdek je wat je valkuilen zijn en vooral hoe je die kunt vermijden. Je houdt ook een alcoholschrift bij, waarin je noteert wat je drinkt, waar en wanneer. Na een avond teveel drinken, had ik de volgende morgen de beste voornemens, maar gaandeweg de dag leken die wel weer te verdampen. Klinkt dat bekend? We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Vaak zijn daar mensen te vinden, die gewoon wat kletsen, maar die ook bereid zijn om je te steunen als je het moeilijk hebt. We hebben daar ook een dagpact, d.w.z. dat je je 's morgens erop zet en daarmee aan jezelf en de andere dagpacters belooft, dat je deze dag niet drinkt. 's Avonds vertel je dan hoe het gegaan is. Op de diverse draadjes bij bijv. Thema's en Tips en adviezen, staan allerlei wetenswaardigheden die je kunnen helpen om niet of minder te drinken. Als je wat uitgebreider schrijft, kunnen we misschien gerichter antwoorden. Het voornaamste is dat je volhoudt, want een slechte gewoonte is zomaar niet afgeleerd. Ik wens je veel succes. Lytse. Als je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 @ Jaris, Drink je al lang teveel? Drinkt je man ook? De mijne drinkt matig; hij kan wel maat houden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 Ik ga nu naar bed, maar lees morgen je antwoord. Morgen nemen we de eerste niet! Welterusten. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarisyb Geplaatst 31 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 Mijn man Drinkt niet en lytse ik ga er morgen verder op in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2013 Jaris, welkom op ons forum ik helaas nog tijdens de meeste overgangsjaren gedronken en dat gaf veel extra ellende. Ik gun jou dat jij er adb aan gaat beginnen en veel minder klachten hebt daardoor je kinderen zullen je er ook dankbaar voor zijn dan kunnen zij "gewoon" puberen als ze die leeftijd hebben. reken maar dat hier de hormonen het huis uitgeknetterd hebben, en ik me maar schuldig voelen, moest immers het goede voorbeeld geven? Ik kon stoppen vóór de kidz drank ontdekten gelukkig en heb er nu één die nooit drinket en één die af en toe te veel drinkt, maar tussendoor niet of nauwelijks. Ik ben een tevreden moeder/mens eindelijk. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 1 september 2013 Rapport Share Geplaatst 1 september 2013 Hoi Jaris, Ook van mij welkom hier. Goed dat je er iets aan gaat doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jarisyb Geplaatst 1 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2013 Ik drink 2 Biertjes soms meer , ligt eraan, wel merk ik dat het een gewoonte word. En dat het van gewoonte een drang is geworden En dat is iets wat ik niet Wil. Dat het moet blijven bij voor de gezelligheid en niet om andere dingen bv om beter te slapen ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden