Spring naar bijdragen

6 APRIL dag draad


helder

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Justine, ga lekker slapen, het is idd genoeg voor vandaag, morgen weer een dag, en weer een visie
Katrien.. de vraag "waarom niemand je steunt" kan ik niet zoveel mee.. dat klinkt mij als een verwijt en wil ik me daarom ook niet aantrekken... doe ik niet meer aan :) heb ik al veel te vaak en te lang ingezeten vroeger...maar je mag me altijd om steun vragen.. en dan krijg je die.
het klinkt inderdaad niet aardig van die ruiten en ik lees ook wel eens de ondertoon in reacties op jou, .. en kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt... Ik zou zelf niet weten waarom dat gebeurt.. In dit geval was het denk ik een grapje dat terugsloeg op af en toe de "woordenwisselingen tussen jou en Houten .. zo interpreteer en lees ik het. Ik vind het fijn dat je hier schrijft en prettig dat je korte zinnen steeds langer worden!!

.. als ik sec alle verhalen lees snap ik soms niet waarom er zo heftig gereageerd wordt maar ik herinner me nu weer dat communicatie uit 2 dingen bestaat.. de inhoud en de betrekking.. wat er gezegd wordt en hoe het gezegd wordt. Het hoe roept weerstand op waardoor het nogal akelig kan worden. Justine was te snel met haar conclusies maar als ik reacties daarop lees als, ga jij maar weer slapen, ga toch weg.. dan vind ik dat ook akelig. Ook kunnen er dingen meespelen van een tijd geleden dat ik er nog niet bij was waardoor reacties zo fel worden, maar dat weet ik dus ook niet... en dat maakt het wel eens lastig om nog te snappen waar het nou over gaat allemaal. Soms lopen de emoties zo hoog op en snap ik het echt niet als ik dan lees en denk ik.. heb ik iets gemist? ...emoties, emoties emoties.. pfffff lastige dingen zijn het.

Ik moet zeggen dat ik ook op wat andere forums zit en dat het daar zoveel vaker voorkomt... (en zoveel feller aan toe gaat).. het hoort er ook gewoon een beetje bij. Laten we er van leren dat we duidelijk zijn naar elkaar en respectvol... Niet reageren op de toon, of die toon bespreekbaar maken en wel reageren op de inhoud zonder lading! dan voorkom je volgens mij dit soort gehakketak. Dat is in ieder geval wat ik probeer te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfew, gek eigenlijk hè, dat de emoties ook in zo'n internetdiscussie zo hoog op kunnen lopen? Daar ga ik nog eens in een aparte draad over filosoferen.

Als dit nog eens gebeurt ga ik beslist anders reageren, weer wat geleerd.

Voor nu, goede nacht allemaal. En geen vuile dingen in je hoofd laten rondslingeren!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrien,

Hey dat van die ruiten, dat was een misverstand. Er is toch niemand van het forum geweest die daar gehoor aan heeft gegeven? Ach lieve schat, er is echt niemand die bij jou de ramen in wil gooien!!
Geloof me, oke? En voel je niet verdrietig want je hoort gewoon bij ons!! Droog je tranen en doe weer mee. Helder maakte een misplaatst grapje wat niemand echt leuk vond, hij was er ook niet trots op!

En Justine, ik kan niks met jou. Sorry! Ik ga niet langer mijn energie in je steken.

Nou jongens als het hier zo door gaat dan ben ik pleite op het forum. Vroeger was het hier leuk maar nu moet je op alle slakken ineens zout gaan leggen. Geen mens die elkaar nog vertrouwt waar moet dat heen? Ik persoonlijk heb er geen zin meer in maar vind het dan weer sneu voor de mensen die wel van goede wil zijn. Dus wie of wat ook de boel hier zit op te stoken, hou er mee op!! Er zijn hier ook mensen die wel serieus wat aan hun probleem willen doen.
Ik weet inmiddels wie mijn vrienden zijn en kip daar hoor jij ook niet bij hoor. Wat denk je nu dat je me zomaar via msn van alles kunt sturen? Dacht het niet. Ik weet wie mijn vrienden zijn en die blijf ik trouw en zij mij. En voor de mensen die daar jaloers op zijn, jammer dan. Ga wat doen met je leven maar val mij er niet mee lastig. Wij proberen hier met zijn allen serieus wat aan ons probleem te doen en elkaar te helpen en voor diegene die daar niet tegen kunnen en die de boel zo nodig moeten verpesten. Ga je gang!!! Help dit forum lekker om zeep!!! Ik hoop dat je er van geniet!!


Mij zullen jullie niet meer zien hier. Ik weet wie mijn vrienden zijn en die laat ik niet vallen maar gelukkig heb ik andere manieren om met ze te communiceren.

Vernaggel de boel hier maar lekker!!!

Moderator grijp eens in!!!

de mensen die ik beschouw als vriend zal ik morgen een prive bericht sturen en de rest zoekt het maar lekker uit., de goeien moeten het helaas onder slechten lijden maar ik doe niet meer mee. Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve katrien,

juist voor jou spijt het me. Ik heb je mijn adres gegeven dus we kunnen kontakt houden hoor. Ik laat je niet vallen. Maar ik zit hier ook achter mijn pc vet te huilen omdat anderen zo nodig de boel moeten verzieken. Jammer hoor, ik had juist zoveel steun aan het forum.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

met mij wat een herrie vanavond ongelofelijk .
ik zie een paar dingen te gelijk fout gaan hoor, ik heb een grapje gemaakt en was erg leuk als ontlading van houtjes problemen, vanmorgen.
Helaas zijn de berichtjes een beetje aangepast dat de grap niet meer zo leuk is, dat was niet nodig hoor Houtje je bedoelde het al helemaal niet scheef of fout.
En dan is het jammer dat je mijn bekkie niet kan zien. het was echt een geintje, en het verbaast me dat
dat niet op gepakt word maar ja.
Katrien je bent verdrietig dat niemand het opneemt voor je, ach dat komt niet dat er niet aan je gedacht word hoor maar het misverstand speelt op eens mee was het een grap of een rot geintje.
je hebt al lekker lik op stuk gegeven met je berrichtje dan is het toch goed he die zag ik aan komen hoor.

oke

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en nog iets waarom je een beetje vergeten bent katrien veel aandacht ging naar een nieuw lid op het forum
Daar reageer ik niet op omdat het zo vervelend is even langs lopen met kritiek en dan weer weg.

Wat ik mij dan bedenk is jeetje hoe ouder dit forum hoe meer zgn meelezers er zullen zijn na tijd.
dat zie ik een beetje zwart misschien maar het forum is openbaar voor ieder, en misschien is wat we hier doen met elkaar volgend jaar niet meer mogelijk, omdat er steeds meer van deze, tussen door mensen zullen komen.
En dan is het alleen nog maar te doen te schrijven op iemand die je nog kende van nu tussen allerlei vreemde berrichten door .

Als dit veel erger word moet er misschien een besloten forum komen ik bedoel dat je alleen het adress krijgt van het forum nadat je bent begonnen met tactus of zo.

Wat ik vandaag gezien heb doet te veel zeer bij ons, eenzijdig stel je je helemaal open over je problemen,
en een niemand persoon hakt daar dan even op in dat kan eigelijk niet.

Mijn beste verdediging is dat ik daar helemaal niet op reageer, dan blijft het bij een rare opmerking van een meelezer en ik ga gewoon door met de draad van de dag.

oke Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, bovenstaand beeld dat je schetst is wel erg negatief hoor... er zullen hier altijd mensen bijkomen en weer afhaken.. zo werkt een forum.. het verandert steeds en de mensen die er zijn bepalen de sfeer! Over een jaar zullen hier weer andere mensen zijn die hun manier daarvoor hebben.. dus laten wij de toon zetten die zij over kunnen nemen.

Helder zegt ook weer een waar woord.. als je het idee hebt dat iemand wil stoken.. ga er niet op in.. dan zullen er misschien nog wat scherpere opmerkingen komen.. tot het doodbloed. Zo gaat het met alles.. het positieve belonen, en het negatieve negeren of ombuigen... werkt bij kinderen, honden, mensen..

De eerste opmerking die justine hier plaatste over de naam Ziba Ziban heb ik niet als een aanval gezien, het is misschien wat te scherp gezegd, maar omdat zij de naam van Ziba als een nickname opvatte en daar haar twijfels over had wilde ze ons denk ik waarschuwen, en dat waardeer ik. Dit werd als aanval gezien.. en daarna liepen de emoties bij iedereen hoog op en liep het allemaal uit de hand.. tenminste, zo is het hoe ik het geinterpreteerd heb... en als je aangevallen wordt dan ga je je verdedigen en uit eigen ervaring weten we dat we dat vaak te emotioneel doen... Kan gebeuren en kunnen we allemaal weer van leren!

en nu over naar de vrijdag! nieuwe schone dag met een schone lei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...