Spring naar bijdragen

Boeken over levensvehalen.


epona

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben in internetbehandeling en doe een poging om mijn alcoholgebruik onder controle te krijgen en ben erg gemotiveerd.

Ik ben op zoek naar goede boeken, liefst levensverhalen van mensen die uit de penarie zijn geraakt en er beschrijven hoe ze dat gedaan hebben en wat ze eruit geleerd hebben.

Ik heb al een paar goede boeken gelezen. Die van Geurts, de alcohol voorbij vond ik heel helpend. Ik kan daar wat mee.

Verder ben ik aan het kijken hoe ik beter met overweldigende emoties kan omgaan, want ik zie duidelijk een verband tussen hooggevoeligheid en alcohol waarbij de alcohol de voortdurende stroom van gedachten en emoties tempert. Natuurllijk zoek ik nu naar andere mogelijkheden.

De dynamiek die alchter de alcoholverslaving zit interesseert me wel heel erg en er zijn zeker sleutels om er uit te raken.

Wat was voor jullie helpend?

Ik wil niet dat het een gevecht wordt, maar dat het en soort natuurlijk proces wordt waarbij er natuurlijk intentie, inzet en alertheid mee gemoeid is, maar ik bedank voor vechten.

Groetjes

Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Epona,

Welkom op dit forum.
Levensverhalen vind je hier genoeg, lees maar eens mee op de 'DITJES, DATJES EN DAGDRAAD" .
Hier schrijven de meeste mensen hun ervaringen in de strijdn tegen de alcohol. Ook kun je hier je eigen verhaal kwijt en indien je dat wenst morele hulp van je medestrijders krijgen.
Zelf ben ik 3 weken geleden begonnen met stoppen met drinken en ik moet eerlijk zeggen dat het zonder de stuen van dit forum niet gelukt zou zijn. Uit de morele ondersteuning haal ik voor mezelf de motivatie die ik nodig heb om door te gaan. Lees er eens rustig rond en als je vragen hebt kun je daar terecht.

Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Epona

wat een leuke binnen komer, van jou, ik ben opeens ook genitresseert in titels van helpende boeken.
En welkom hier op het forum,natuurlijk!!!
Het kan gelijk op de tips draad zijn er helpende boeken?
En over overweldigende emoties jeetje je bent niet alleen daar is dit forum voor gooi het er uit.
en er over schrijven verminderd het gevecht is mijn beleving dit jaar


Groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs Help, ik (ver)zuip gekocht van Meggie de Jong. Ik heb het nog niet gelezen, omdat ik nog in een ander boek bezig ben. En ik lees iets te veel hier op het forum, waardoor mijn boeken blijven liggen op het moment. Zoals Zeeman ook zegt, levensverhalen vind je op de dagdraad voldoende.

Ik weet niet hoeveel je drinkt/dronk Epona, maar dat het geen gevecht wordt kan ik je niet garanderen. Maar geef het daarom niet op, het is de moeite waard alcohol de baas te worden.

Succes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord

Ik kan nog niet goed weg met dit forum, hoe een berichtje plaatsen en terug vinden? Ik heb pas vandaag mijn plaatsing van de discussie kunnen vinden.
Kun je ook iets onder een andererubriek plaatsen (ditje en datjes en er is er nog eentje) en hoe doe je dat dan.

Ik ben een computer-autist en kan er echt heek moeilijk weg mee hoor.

Tof dat je zoveel morele steun aan dit forum hebt, lijkt me ook iets voor mij hoor.

Groetkes

epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Goede boeken vind ik
Vrij van alcohol van Deepak Chopra
Vroucen en alcohol van Anja Meulenbelt
De verslaving voorbij van Geurts
Quantumgenezing van Deepak Chopra (maar dat is een zware kluif).

Voor de rest is voor mij Aurvedische geneeskunde helpend om alcohol de baas te worden. De kruiden maken de zin iets minder en ik heb meer last als ik wel drink, ik ben nu bezig met gecontroleerd drinken (2 per dag). Gember-poeder in combinatie met een kruidenthee (ik hou van de Ayrvedische thee's die in de natuurwinkels te vinden zijn:relax - bright mood - detox - balance enz...)

Tot binnenkort

Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Epona,

Als je teruggaat naar het begin van dit forum of als je net ingelogd hebt, zie je de verschillende rubrieken verschijnen. Die waar een blauw koffertje voor staat hebben nieuwe berichten. Je kunt er een aanklikken met je muis en dan ben je binnen. Door op "antwoord" te klikken onder aan een bericht kun je zelf een berichtje achterlaten.

Het grootste deel van de discussies speelt zich af op de draad: Ditjes en Datjes en Dagdraad. Daar praat iedereen met elkaar en door elkaar (is niet negatief bedoeld, want over het algemeen wordt er goed naar elkaar geluisterd, hoor).

Fijn dat je voor jezelf alvast wegen hebt gevonden die je helpen met het de baas worden van alcohol. De manier waarop is voor een ieder anders, dat doet er niet toe, áls het maar helpt. En dat het je niet in één keer lukt is geen schande, zou zelfs onvoorstelbaar zeldzaam goed zijn...

Probeer het eens op Ditjes en Datjes... tot hoors,

groet van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nog niet zo goed verstaanbaar om iets onder ditjes en datjes te plaatsen en waar je het allemaal kunt over hebben.

Ik doe nog een poging.

Voor de rest, ik merk dat overladen worden door emoties en ze moeilijk kunnen uitsorteren heel lastig is naar weerstaan aan alcohol.
Het geeft immes voordelen op korte termijn,maaroplange termijn lijd je energiesysteem er te veel onder.

Mijn spanningen culmuleren zich elke dag.
Mijn moeder is terminaal ziek en papa is ook niet al te goed. Heel de support draag ik als enige dochter en dat is zwaar. Ze gaan stoppen met de chemo-kuren en mama pakt dit op als ze geven me op.Zij wou nog verder vechten. Waarschijnlijk is het nu tijd dat de terminale fase aanvaard wordt en dat we daarover kunnen praten, zij is daar nog niet aan toe en dat maakt het moeilijk. Ik wil haar niet de boodschap geven dat ik haar opgeef en toch weet ik dat verder vechten nu geen kans meer maakt.
Ook papa staat onder druk rond heel de situatie.

Verder heb ik mijn paarden verzet, omdat mijn schuthok in mijjn weid niet goedgekeurd is en de weide heel erg nat staat. Ik ben zelf niet zo gelukkig waar ze nu staan en dat brnegt veel spanning. Voor de paarden is het gelukkig wel OK. IK voel daar van alles en nog wat aan, de omgeving is niet zo rustgevend en dat maakt dat ik nu zo effectief werk met mijn paarden. En dan raak ik weer in die negatieve beliefs: ik kan het niet. Ik doe veel grondwerk met mijn paarden en ben bezig met natural horsemanship; het is niet enkel rijden. Ik hoop dat er iets anders uit de bus komt, dichter in de buurt van mijn ouders.

Ja,het leven is niet altijd makkelijk; ik sta ook voor heel veel alleen. mijn vriend heeft 3 en een half jaar geleden zelfmoord gepleegd en sindsdien ga ik alleen door het leven. Gelukkig zijn er vrienden die het goed met me menen.

Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Epona,
Een werkelijk prachtig en heel herkenbaar boek is:

"drinken, een liefdesverhaal' van Caroline Knapp.

Kon mijn verhaal zijn.
Is helaas niet meer te bestlellen, maar soms bij de bieb en soms bij de Slegte.
Echt een aanrader om moeite voor te doen.
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ben het boek ik verzuip aan het lezen. Ik vind het altijd helpend dergelijke zaken te lezen.
Ik herken er een aantal dingen in, maar ook niet alles.

Voor haar was de optie totaal stoppen, omdat 1 glas onmiddellijk aanzet tot ontzettend veel.
Bij mij is dit niet zo.
Ik kies nu voor de regel van twee en evalueer hoe dit gaat.


Boekentitels zijn altijd meer dan welkom.

Dat boek dat niet meer in de handel te krijgen is, dat is jammer natuurlijk.

Groetjes

Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Epona,

heb weer een nieuw boek gescoord.
Hoorde ik vanochtend op radio 2 bij "Cappuccino" van Sjors Frohlich. Daarin ook een interview met een, inmiddels "droge," alcoholiste.
Het boek is pas uit en heet:
"Acht niet- drinkende alcoholisten vertellen hun verhaal".
Geschreven door Herm Kisjes.
Heb het nog niet gelezen, maaar het lijkt me wel wat.
groet, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi
Ik bestel het meteen hoor dat boek over niet drinkende alcoholisten die hun verhaal vertellen.

Het is blijkbaar moeilijker om verhalen te vinden van mensen die ook gecontroleerd kunnen drinken.

Alcohoproblematiek heeft veel nuances, en ik zoek ook wat over de meer grijze zones

Toch heel hartelijk bedantkt vor de tip, ik lees dat graag en haal er ook altijd wel wat uit.
Epona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...