Spring naar bijdragen

Nieuw, even voorstellen


Muffin

Aanbevolen berichten

Ben nieuw sinds daarnet, ben er met mezelf nog niet uit of ik nu alcoholieker ben of niet. Feit is dat ik het zelfs moelijk heb om 1 of 2 dagen niet te drinken dus da zegt al veel. als ik al ne keer stop doe ik da met behulp van half pilleke antabuse en da werkt. Dan slaag ik erin een paar dagen, zelfs weken te stoppen maar dan gebeurt er altijd wel iets waardoor ik terug begin te drinken en da hoeft heus niks negatief te zijn, een blije gebeurtenis is ook reden om het glas te heffen.

En de laatste tijd gebeurt het meer en meer dat ik mij gewoon (en dikwijls op mijn eentje...) te pletter zuip en dan ook nog de onnozelste dingen ga aanvangen die me bovendien ook nog fortuinen kosten. Bovendien ben ik dan ook ni de gezellgste thuis.

Dus denk ik dat gewoon volledig stoppen de enigste oplossing is voor dat er echt dikke vodden gebeuren.

Hoe is da begonnen, Vader jong overleden aan hartinfarct, zelf schrik beginnen krijgen aangezien familiale aanleg, hyperventilatieaanvallen krijgen en die wegdrinken met sterke drank liefst !! En het is alleen maar van kwaad naar erger gegaan.

Heb AA geprobeerd maar ik heb zelf geen boodschap aan "goddelijke" of andere hogere machten en ben ook niet iemand die in een kringetje gaat staan, handjes vasthoud en dan samen een gebedje of dergelijke ga opzeggen.

Kan alleen maar hopen dat ik dankzij dit forum en eerlijkheiddshalve ook antabuse eindelijk los geraak van de "verslaving". Ook al is het zwaar want nu, na één dag ni drinken, kan ik alleen maar aan drinken denken en associeer ik alles wat ik doe (of ooit gedaan heb) steeds met alcohol.

ciao,

Muffin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Muffin.

Je hebt de eerste stap gezet. Goed zo. Samen met het forum en de Antabus sta je al heel sterk.
Zelf doe ik de AA er wel bij en bevalt me goed. Ik ben ook tegenstander van het"goddelijke gedoe" en moet zeggen dat er in onze groep ook absoluut niet mee gewerkt wordt. het Hogere bepaal je zelf wat dat is.
Ik weet uit contacten met anderen dat het niet in iedere groep hetzelfde is. Misschien ergens anders proberen tot je je gelijken gevonden hebt. Ik wil niet meer zonder AA. Het is een levensverzekering voor mij! Het houd me scherp zal ik maar zeggen. En dat is echt nodig anders zak je gauw weer terug onder het mom het zal wel meevallen.
Ik wens je heel veel sterkte toe:heart:


Liefs Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Muffin,
ik kan je de ADB behandeling hier online echt aanbevelen,
je krijgt een paar maanden individuele begeleiding en ik had daar
veel aan. Op je eigen tijd en anoniem aan de computer is het
gemakkelijker eerlijk te worden, ook naar jezelf gek genoeg.
Bijvoorbeeld dat je in het moeilijke deel van bewustwording elke tegenslag
of juist iets te belonen/vieren als argument ziet om te drinken en later als
je de keus hebt gemaakt te stoppen (of minderen, maar dat is maar weinigen gegund)
dan weet je dat niets een echte reden is om te drinken en dat je het jezelf alleen maar
moeilijker maakt als je in die valkuil blijft stappen.
We hebben allemaal ons eigen proces van vallen en opstaan, maar even dagelijks je hier melden
kan je behoeden voor een terugval, en bespreken wat je triggers zijn en hoe je ermee omgaat
of wilt omgaan, daar is het forum een goeie plek voor. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...