Spring naar bijdragen

NOVA


tapas

Aanbevolen berichten

Vorige week las ik op dit forum bij de mededelingen de noodoproep voor mensen die geinterviewd wilden worden voor een TV programma, over de internetbehandeling van Tactus. Ik heb na lang nadenken toen gereageerd omdat ik het zo sneu vond als dat niet door kon gaan omdat niemand bereid was.. dacht dat ik daar niet eens voor in aanmerking zou komen omdat ik nog maar net begonnen was ...en toen ging alles ineens heel erg snel.. meteen een telefoontje terug, dag gehad om erover na te denken, geprobeerd goed na te denken over de gevolgen en met wat mensen te overleggen en toen ja gezegd.

Vandaag ben ik geinterviewd over alcohol, hulpverlening, tactus en het forum.

De invasie is nu net weg.. en pfff was wel spannend hoor, zowat mijn hele huis werd verbouwd, 5 man sterk. Camera, geluid, verslaggever, redactrice en iemand van Tactus. Ik ben anoniem in beeld, op mijn rug gefilmd en de site van tactus op het beeldscherm. Er werden een berg vragen op me afgevuurd en ik heb deze beantwoord. Ik heb vooral aangegeven dat de rol van het forum voor mij heel erg belangrijk is. Misschien nog wel belangrijker dan de internettherapie, en wat stukjes (anoniem) voorgelezen... daarna nog wat shots in huis, kopje thee drinkend, krantje lezend, theewater opschenkend.. weliswaar zonder helemaal in beeld te komen...

Eind deze week of anders begin volgende week gaat het uitgezonden worden. Een item over de internet-therapie van Tactus bij Nova dus....

....en nu komt de adrenalinedip... ik snak naar een borrel en ga zo mijn hardloopschoenen maar aantrekken om de adrenaline weer af te laten vloeien.. pfffffff... maar het was wel een heel bijzondere ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hé, Tapas, wat goed van jou. Ik vond het ook jammer dat ze niemand konden vinden en heb zelfs héél even getwijfeld of ik mezelf aan zou bieden maar er blijft niets van mij over als er een camera in de buurt is. Ik ben erg blij dat er toch iemand van 'ons' te zien en te horen is.

Ik heb net even gekeken of je kunt zien wanneer het uitgezonden wordt. Op novatv.nl zie je alleen wat er diezelfde avond komt, maar je kunt uitzendingen tot een week terugkijken. Dat hoeven we dus niet te missen. Spannend!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw..., Tapas for president!!!

Ik heb er ook heel lang en serieus over nagedacht en twijfel nog steeds of ik het tóch had moeten doen.
Maar Jij hebt het gedaan!
Wat een Berelef!
Meissie, meissie, wat ben ík trots op jou!
Succes nu ook met de 'gevolgen van' deze moedige daad.
Als je dit kan, kan je alles!
liefs van een trotse Tante Til.



Noot van de moderator: aanpassing i.v.m. privacy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben ook geen held hoor, pffff, maar kan wel makkelijk praten en als ik zenuwachtig ben al helemaal, dan ben ik een spraakwaterval. dus er valt nog genoeg te knippen hihihihi. Verder was het denk ik makkelijker voor mij om mee te doen omdat ik geen partner of kinderen heb en mijn omgeving er vanaf weet. Ik merk wel dat ik vaak een antwoord begon en halverwege dan zoiets had van.. ehm, waar heb ik het eigenlijk over.. maar dat was volgens de mensen die erbij zaten niet merkbaar en ik kwam helder en duidelijk over (meer dan ik me voelde)

fijn dat jullie positief reageren, ik was toch ook wel even bang voor minder positieve reacties.. maarja, inderdaad, hoemeer mensen bereikt worden, hoe beter. En het doel van het tv-item is ook om meer geld los te krijgen van minister Hoogevorst want op het moment staan er heel veel mensen op de wachtlijst en is er geen geld... terwijl gewoon blijkt dat het werkt en dat er mensen bereikt worden die anders nooit bereikt zullen worden. Want in de wachtkamer bij een instelling voor verslavingszorg zitten is geen pretje.

Eigenlijk was het ook heel leuk, behalve dat ik vragen beantwoord met mijn rug naar de camera en zittend tegenover mijn beeldschem, is ook gefilmd dat ik aan het tikken ben en dat ik een stukje dagboek intik. Daarna zijn er in huis nog wat shots gemaakt, ik lees de krant op de bank, fluitketel gaat, ik loop naar de keuken schenk thee op, neem de pot mee naar de kamer, schenk thee in, en lees weer verder in de krant. van achteren of wazig gefilmd.. gelukkig had ik smiddags net mijn theepot gepoetst! want die komt wel close in beeld, net zoals mijn hond geloof ik. De filmploeg deed echt heel erg hun best om me op mijn gemak te stellen en we hebben ook veel gelachen.

Ik had zelf ook niet gedacht dat ik het durfde.. en ben er vrij impulsief ingegaan.. ik zie het wel... en die schijn kan ik dan meestal een uur ophouden.. dus toen ze wegwaren was ik helemaal gesloopt en heb 2 uur wezenloos op mijn bank gelegen.. bedenkend wat er nou eigenlijk gebeurd was, is toch een soort flits.

Nu wordt het nog spannend.. Hoe ziet het eruit? wanneer is de uitzending? die ga ik lekker in mijn eentje kijken en gelukkig heeft een vriendin van mij een dvd recorder dus die gaat het voor me opnemen.

Het plan is dat het einde van de week al wordt uitgezonden.. morgen hebben ze de laatste interviews, met nog een client en wat bobo's.

tjonge jonge, wat heb ik gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik heb bewondering voor je !!!

Ik had dezelfde motivatie als jij en had mij dus ook aangemeld maar was wel gewaarschuwd ook door de Cactussen (heel lief allemaal) van je moet niet bang zijn of schroom hebben. Daar heb ik weinig last van, maar na het gesprek met de (aardige) hoofdredacteur afgehaakt van Nova puur en alleen ivm de kinderen en school en zo. Ik durfde het niet aan stel je voor dat iemand van school me herkent dan beschadig ik de kids en die hebben al zo veel meegemaakt. Toen ging ze vertellen dat ze mijn stem zouden verdraaien en dat het reuze meeviel en 10 minuten duurde en ging ik reuze twijfelen.

Grootste ellende is: je kunt met niemand overleggen hè als stiekeme drinker.....

Advies van de Cactussen: doe het dan niet.

Meid, ik ben zoooooooooo blij dat jij het hebt gedaan en gedurfd !!!!!!
Krijg je nog een vette bonus???? Van mij wel, hierbij een virtuele knuffel-bonus !!!!!!!

Hartstikke dapper van je !!!!!!!!

Ik heb bewondering voor je (had ik al, groeit nog steeds).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie zaak. Tapas, je hebt toch wel gezegd dat je mij kent, en hoe het met mij gaat, en dat alles een grapje is, toch? Of heb je gezegd dat alles serieus is, en dat de mensen, de zuipeschuiten, er wat aan hebben, aan dit forum, wat toch niet echt het geval is omdat het geen medicijn is maar een slechts een praatclubje waar iedereen maar wat door elkaar heen praat en waar alleen gemeenplaatsen emotioneel veilig kunnen worden betrokken en waar overeenstemming in gedachtengoed alleen op het magerste van alle gebieden kan worden bereikt, namelijk dagdraderige dingen en zo, dat zou ik zeggen, en nog meer, maar ik zeg al teveel, en jij hebt je al erg goed gekweten van je taak, bijzonder goed. Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nounounou, zo heb ik wel weer genoeg veren in mijn r**t gekregen hoor!
ik word er helemaal verlegen van... dank jullie wel!

de cactussen hebben me goed begeleid moet ik zeggen en helemaal iemand vanuit Hengelo naar me toegestuurd en uiteraard heb ik ook een voorgesprek gehad. Het klinkt maf maar ik heb foto's gemaakt van het hele circus in mijn huis.. en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, anders zou ik denken dat ik het verzonnen had.. het gaat echt als een film aan je voorbij. Nu kijk ik af en toe even naar de foto's en denk, ja het was echt zo hihihihi en ik heb het echt gedaan! ik geloof het zelf nog amper....

...en ben blij dat ik me nu ook nog staande kan houden.. dit zou een ultieme belonings-ontstressings-borrel-avond geweest zijn. maar ik zit braaf aan het water en heb mijn vreetneigingen bij 5 biskwietjes kunnen houden.. zou ik dan toch nog eens normaal worden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, kan er nog één veertje bij? Wat goed van jou zeg!!! Dat je zoiets durft!! Ik ben als een moeder zo trots op je!!!

Hoop dat het deze week nog uitgezonden wordt, volgende week ben ik op vakantie en ik wil het zo graag zien!! Wat ben jij sterk zeg!!!!!!!

:present::present::present:

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK moet eerlijk zeggen dat ik makkelijk praat.. dat is nog over van mijn overlevingsmechanismen van vroeger, goeie presentatie, heb ook ooit bij een theaterkoor gezongen en zelfs ooit een solo, en dat zijn toch dingen die me hielpen om het te kunnen doen. mezelf wat uitschakelen en dan op de automatische piloot.. Aan de andere kant kan ik die spanningsboog niet heel lang ophouden. Het hele interview duurde ongeveer 20 minuten denk ik en ik heb het geregeld moeten onderbreken, even roken, even uitblazen.. en ik denk zelfs dat ik in die pauzes betere dingen heb gezegd dan tijdens het interview (grote kans dat ze dat erin knippen en de rest eruit hihihihi want al die tijd had ik een microfoontje op).. dus het is echt niet iets wat ik even op zijn janboerenfluitjes doe hoor.. maar wat ik wel merk en waar ik heel blij mee ben is dat ik me zonder alcohol veel sneller herstel dan (vroeger) met... en dat is weer een groot winstpunt wat me helpt om door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meid wat goed!!! Jee, raar idee ook dat dit forum ineens in de publiciteit komt, en niet in de roddel rubriek van SBS 6 ofzo maar in NOVA!
Krijgen we er een hele hap nieuwe dappers bij. Leuk leuk.
En vind je het niet raar dat wij straks weten hoe jouw theepot eruit ziet?? En je hond?
Maar echt ik heb onwijs veel bewondering voor je.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tapsjas,

Ik heb onwijs bewondering ook dat je je huis laat filmen. Ik durfde niet. Was ook in gesprek met Nova. Ik weet hoeveel moed je nodig hebt, maar meid je gaat ook als een TREIN >>>>>>>>>>>>>.

Alle lof en veren in de r**t (aanpassing modderman) zijn terecht !!!!!!!!!!!

Komt de échte Tapas ook in beeld?

Weet je al wanneer het is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet nog niks en ik denk dat de echte tapas wel in beeld komt, die stond overal met zijn neus bovenop! En ja, na de uitzending weten jullie iig hoe mijn achterhoofd, mijn theepot, mijn lamp, mijn beeldscherm en denk ik dus mijn hond eruit zien. Wie weet valt het allemaal mee hihihihihihi

nee ik weet nog niet wanneer het uitgezonden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi tapas wat goed van jou ik .jij bent echt een held!ik had ook erover nagedacht maar ik was bang dat ik herkend word door mensen van school en mijn werk maar ik vind het super van je ik ben trots op je .wanneer wordtbhet uitgezonden? als je het te horen krijgt wil je ons op hoogte brengen.alvast bedankt meid groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Laat ons aub (mij) weten wanneer je anoniem verschijnt op tv.

Op Internet kennen we je nu wel maar je hebt een stapje hoger bereikt GEWELDIG!!.

Hoewel niet belangrijk voor ons. Misschien wel voor die aarzelende 'MEELEZERS'.

Ik heb nl gezien dat je N/A kunt meelezen zonder je aan te melden. Voor mij geen probleem maar misschien voor de leden of moderator?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go Tapas, Go Tapas!
Dit is de eerste stap op weg naar Oprah...als Oprah zelf. En dr.Phil komt bij jou in de leer!!!
Wat moedig van je en wat een grote stap. maar ook voor ons allemaal, want jij verwoordt wat wij allen vinden, dat de cactussen ons gered hebben, door ons zelf te leren ons te redden.(ik kan het niet anders zeggen). We verdoven niet meer en willen onszelf zijn. En gunnen dat aan iedereen die zo dapper is om zich aan t melden bij Cactus. Weg met de wachtlijst. Dank je wel, Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren hebben ze bij Tactus gefilmd en heel grappig, bij mij hebben ze gefilmd dat ik aan het tikken was en mijn alcoholschrift invulde, en bij Tactus is er gefilmd hoe er door een hulpverlener (zogenaamd)op gereageerd wordt..oei, zien we de cactussen ook eens een keer. Wat zijn die nova-lui toch slim, ze maken er een heel verhaaltje van.

Maria bedankt en je brengt het zo mooi onder woorden. Voor mij is het meer het forum wat me gered heeft dan de online therapie, maar het forum hoort ook bij Tactus dus uiteindelijk hebben ze me toch op die manier ook gered!

Ik word nu wel heeeeel nieuwsgierig naar de uitzending!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...