Spring naar bijdragen

maandag 8 mei


Aanbevolen berichten

Zoooooooooooo, heerlijk vandaag.
De kids weer in hun schoollokalen, rust aan het front thuis.
Iedereen terug van vakantie, de straat vult zich weer met rumoer en gebrom van wasmachnines. Auto's worden uitgezogen, kleren klaargelegd voor morgen en hup, daar gaan we weer.

Het is inmiddels 8 mei dus nog 2 maanden dan is bij ons het schooljaar weer voorbij.

Houtje weet nog niet of ze in de zomer weer in de tent gaat zitten, het sjouwen met al die troep viel toch wel tegen. Omdat de BPM onverwachts hier 2 dagen is verbleven ( ook zo heeeeerlijk) begint de was nu toch echt wel te roepen dat hij schoon wil en de kast in. De stroken van de tent zitten nog vol met blubber, dus een mooi klusje voor straks.

Nu nog even allemaal lekker slapen en straks gezond weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha allen,
ja het is een wonderschone dag. Zit in de zon met raam open en dan is het nog fris. Heerlijk vind ik dat.

Ja Zteoh dit draadje is meer van de gezellige klets, maar kijk verder op de andere onderwerpen. Misschien zit daar wat meer bij voor jou?

En Helder; las je berichten van afgelopen weekend. Ellendig voor je, kan me voorstellen dat je er van schrikt. Misschien, wat andere ook al zeiden, toch je slaap gebrek wat je op begint te breken. Ik ken iemand die al jaren chronisch niet slaapt maar in de weekends als het licht is, of in de zomer op het strand of zwembad dan kan ze dagen achter elkaar bijslapen. Misschien iets voor jou om es te proberen? Misschien heeft het te maken met angst (of hoe dan ook) voor het donker, loslaten, controle kwijtraken?

Maar alle tips van thee 's avonds, ritme en regelmaat, al een uurtje voor je gaat slapen een beetje "unwinden", warme melk, geen moeilijke boeken of films, geen intensieve gesprekken (gaaaap hoe saai) en van pure verveling slaap je! Hoop het zo voor je. En bezoek aan je huisarts lijkt me ook op z'n plaats.
Het is ook nogal wat wat er in je leven gebeurd en gebeurd is. En door het allemaal nuchter onder ogen te zien kan dat best es hard aankomen.
Ik denk aan je hoor!

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Houtje,
wat enig te horen van de BPM! Gezellig! Geniet ervan, leuk voor je. Maar doe je wel weer een beetje rustig an meid. Niet met BPM hoor maar geen tenten uitschrobben midden in de nacht. Zie verhaal aan Helder dan kunnen jullie t.z.t. samen alle resten voedsel uit jullie auto's krabben.

Ik sta weer voor een drukke week, van fysio naar psych naar.... grrr. En hopen dat het niet al te warm wordt vanwege poes. Maar ze huppelt weer rond, ben ik blij dat ik vrijdag de beslissing niet heb genomen! En daar tussen door werken (erg niet leuk).

En mezelf op de rails zien te houden met m'n doelstellingen. Ik voel me wel weer wat beter, vorige week zat er zo'n bal in m'n maag die enkel opgelost wilde worden met ww. erg fout. Maar die is nu weer een beetje weg. Zou eigenlijk het moment voor een refusalletje zijn.

Zo, ben weer bij gekletst. Gezellig zo om de dag te beginnen.

fijne dag, lekker weer in de regelmaat!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even; Bacchus wat een goed besluit. Hoop dat je je vandaag wat beter voelt. Werk je? Dan zal je mee maken hoe heerlijk het is zonder maandag kater aanwezig te zijn.

En voor Beep hoop ik dat ze niet al te erg is doorgeslagen gisteren met het idee van morgen... Maar sterkte als je je erg rot voelt. Veel water, vitamines etc en het ellendige kater gevoel goed doorvoelen en onthouden. En weten DIT HOEFT NIET MEER! Blijven schrijven hoor!

En hoe is het met Marietje??

Allemaal sterkte,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zteoh,

Je hebt nu 3 berichtjes geschreven:

het vorige berichtje luidde dat het hier erg onoverzichtelijk was, dit berichtje meldt ons dat we niet genoeg op de inhoud ingaan naar jouw zin.

Misschien moet je nog even gaan lezen voor je helemaal doorhebt hoe het werkt? Je zit volledig op een fout draadje als je graag meer over de inhoud wilt praten. Dat kan hier namelijk prima, maar weet je, wij hebben ook behoefte om over dagelijkse zaken te praten met elkaar, maar dat hóeft niet. Dan moet je dit draadje gewoon overslaan.

Ons devies is: doe mee met waar je wat aan hebt en sla over waar je niets aan hebt! zoveel mensen zoveel wensen he

Ik hoop dat je je voor gaat stellen en ons vertelt wat je doel is (op het voorsteldraadje) en ons wilt vertellen of je mindert of stopt en wat je reden is en wanneer je begonnen bent, kortom dat je ons wat over de inhoud wilt melden. Want daar heb ik dus geen idee van!

succes en welkom en ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen

verder, iedereen, fijne dag

Emma, de nieuwe week is begonnen, het gaat weer wat beter met je, veel succes met je nieuwe stappen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

En vooral een hele goeie morgen voor Beep en Bacchus, de twee stoppers van vandaag. Het gaat jullie lukken! Echt! Als je je de eerste dagen niet zo best voelt weet dan dat dat overgaat. Hou jezelf vast aan het idee dat je goed bezig bent en dat je daar al heel snel de vruchten van zult gaan plukken.

Helder je hebt hier vijfentwintig amateurhulpverleners om je heen zwermen en dan nog allemaal vrouwen ook, inclusief moi hoor, ik ga hier toch zeker niet anderen zitten beledigen. Laat jezelf in de watten leggen, maar ga ook voor jezelf bedenken hoe je verder wilt. Diep in je hart weet je waarschijnlijk al lang wat er aan de hand is en wat goed voor je zou zijn!

En dan Zteoh, als je hier stukjes leest dan denk je dat het nergens overgaat maar jij weet dan natuurlijk weer niet dat iemand een fijn weekend heeft terwijl ie al wekenlang in mineur is en op z'n handen moest gaan zitten om niet de fles te grijpen. Dus vergis je niet.
En er is één ijzersterke manier om te zorgen dat het interessant wordt voor jou en dat is gewoon zelf berichten schrijven met de (voor jou) juiste onderwerpen. Wat let je?

Houtje, wat heerlijk om je weer zo te horen kleppen hier op het forum.

Nou ga ik racen want ik moet een eind weg wezen vandaag.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,
Nee ik ben gisteren niet meer doorgeslagen dan anders en heb geen kater, maar ik voel me sterk in mijn voornemens. Vandaag vrije dag, nou ja, er is altijd wel wat te doen, maar hoef niet te werken.
Ben benieuwd hoe mijn 1e heldere avond zal verlopen. Overdag taal ik niet naar alcohol, dus nu is alles nog normaal. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietje

Vorige week had ik het met Houtje over mijn plekje in de stad, en gisteren toevallig met jou, wat is de wereld dan klein je vertelde wel eens op de tiende geweest te zijn, hoe grappig ik heb de sleutels en
een toer door het pand, staat bij mij op de agenda, bij een romantisch avondje.

Dat word nog eens lachen als we elkaar zien, dat wordt geen voorstellen, maar in de armen vallen.

Ha ha ik heb er weer zin in deze week.

En Emma dankje, ik zal voorzichtig zijn met mij zelf, en er komen zeker betere tijden, dat slapen wordt aangepakt

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
beep

Hoi allen,


Nee ik ben gisteren niet meer doorgeslagen dan anders en heb geen kater, maar ik voel me sterk in mijn voornemens. Vandaag vrije dag, nou ja, er is altijd wel wat te doen, maar hoef niet te werken.


Ben benieuwd hoe mijn 1e heldere avond zal verlopen. Overdag taal ik niet naar alcohol, dus nu is alles nog normaal. Ik hou jullie op de hoogte.

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo wat is het hier druk geworden zeg! Kan het allemaal niet meer bijbenen hoor maar alle nieuwelingen van harte welkom, hoop dat jullie veel steun aan het forum hebben.

Dreamer wat fijn om weer wat van je te horen, we misten je wel maar je had wel gezegd dat je werd opgenomen dus we wisten wel waarom je er niet was. Gaat het goed met je? Heb je baat bij de therapie? Ik hoop het van harte voor je hoor!! Dat je er straks weer veel sterker uit mag komen dat wens ik je toe!!

Katrien leuke vakantie gehad?

Helder, pas je een beetje goed op jezelf? maak me nu toch echt zorgen om je hoor!! Ga anders eens naar een dokter toe. Maar goed mischien spreek ik je vanavond nog ff op msn?

Houtje ik vond het gezellig vanmiddag, heb de papieren van de uwv ingevult. Wat een rot vragen he? Nou ik spreek je vast nog wel voor vrijdag maar mocht het nou niet zo zijn dan wens ik je alvast heel veel sterkte oke? Laat je me even weten hoe het is gegaan? En doe de oorbellen maar in dat brengt vast geluk!! Goed plan trouwens van die sauna, hahahaha.

Pietje, maatje, hoe is het met je? Alles goed met je? Helder moet maar een roos in zijn knoopsgat doen he? Anders krijg je er vast praat van als je een beetje vreemde kerels om de nek gaat vallen he?


Fleur, donderdag duim ik voor je hoor en ik zal hard aan je denken oke?

Emma, met jou alles ook goed? En waar is onze tante til? Gaat tante til me vanavond lekker onderstoppen onder haar krakende lakens?

Gele truien moeten er inderdaad weer komen he voor Satja en Tapas omdat ze zo goed gaan. Tenminste wat mij betrefd wel en mischien zijn er nog wel meer genomineerden? Mede juryleden wat vinden jullie er van?

Nou ik ga gauw de zolder op ruimen en dan een pizza bakken voor manlief.

Fijne avond allemaal. Oja 12 mei sta ik op 1 uitglijder na alweer 5 maanden droog. Goed he? Ben er erg blij mee.

Fijne avond allemaal

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Net een spinazie-ovenschotel inelkaar geflanst onder het genot van Spa met ijs en limoen. Vreemde gewaarwording, heb anders al een paar glazen op.
Mijn man drinkt uit solidariteit ook geen Tripletjes meer, lief he?
Ik ben mijn opgeblazen hoofd in de ochtend zo zat en wordt je oogwit ooit weer fris?
Ik hoop gauw een hulpverlener van Tactus te krijgen, maar ik ben al heel blij met het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beep, ja je wordt weer fris en als je niet rookt wordt je huid ook een stuk beter en krijg je een heldere oogopslag, dus...... schoonheid is je beloning !!! En je hoofd wordt minder opgeblazen. De rest van mijn lijf helaas niet want ik schrans me te pletter maar ja, dat doe ik zelf dus ik zit er niet mee.

Probeer elke dag in te loggen als deelnemer, soms is er opeens een gaatje (per ongeluk) en dan zit je er zomaar in.

Maak bv. 10 hotmailadressen aan beep1 t/m 10 en daar probeer je het dan 10 dagen mee. N.a.v. het grote succesverhaal op TV begreep ik wel dat er extra hulptroepen zijn aangerukt en dat ook de Jellinek in Amsterdam met de internettherapie gaat beginnen. Dus houd vol, er is hoop !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Hermiena 5 maanden wat gaat het snel eigenlijk hè. En die uitglijder?????? huh??????? welke?? Zeker last van plaatselijk geheugenverlies in me hersenpan.
Dat is een mooie gedachte voor 12 mei als ik naar die keuring ga van het UWV--- pom die dom hermien 5 maanden droog ----pom die pom --- hermien 5 maanden droog ------ dat moet toch goed gaan zou je zeggen ???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,
Ik moest een emailadres geven en zou dan automatisch bericht krijgen als er weer aangemeld kon worden.
Ik voel me bijna een heilige, zonder wijn naast me, dat had ik ook toen ik 15 jaar gelden stopte met zwaar roken, dat is me ook gelukt!

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en dat zou ik elke dag proberen sommigen is het eerder gelukt dan de hele wachtlijst af te wachten. Ikzelf had in maart 2005 gelezen in het AD van de start van de site en moest een half jaar wachten vond ik wel een mooi excuus om nog een half jaar nergens aan te denken en door te drinken. Was het eigenlijk vergeten tot oktober 2005 en toen ben ik ook in volle vaart begonnen. En met succes dus blijf schrijven wij sleuren je er wel doorheen tot de Cactussen je overnemen !!

Katrien: soms doet de server van Tactus raar. Ik adviseer je als je een wat langer bericht hebt om dat bericht in Word te schrijven of een andere tekstverwerker, en dan selecteren - kopiëren - plakken naar het forum. Is de server dan even "out" en krijg je een error 404 melding (die meestal een paar minuten duurt, niet langer) kun je hetzelfde bericht later gewoon opnieuw inplakken.

Maar ik lees dat je vaker problemen hebt met je internet, weet je zeker dat alles goed werkt met je eigen ADSL of dat er geen fire-wall tussen zit die de zaak blokkeert soms, heb je Norton of MacAfee (die vind ik nog wel eens moeilijk doen die laatste) en de vraag is ook zit je bij een provider die virussen en spam al tegenhoudt (bv. xs4all, versatel, zonnet) dan heb je alleen nog een fire-wall nodig. Als je XP hebt zit er een fire-wall maar mijn technische collega's vinden die niet zo geweldig (ik dus meteen ook niet) en heb dan ook Zone-Alarm (van Lavasoft) geïnstalleerd. Overigens werkt Microsoft Defender ook erg goed volgens de consumentengids.... zou het niet daaraan kunnen liggen? En wat voor internetverbinding heb je? Is die gedeeld en zit er iemand boven films te downloaden, dan ligt de rest van het gezin plat natuurlijk. Van die dingen ja. Nou ik hoor het wel, wil je best op afstand van advies dienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Beep, je gaat goed!
Gek gevoel hè, zo zonder drank. Gewoon continue wat anders drinken helpt, dan voelt het minder onwennig aan.
En Houtje overdrijft meestal schromelijk maar deze keer heeft ze echt gelijk, je wordt een stuk mooier als je niet meer drinkt. Ik ben veel minder opgeblazen en mijn ogen zijn weer helder en gewoon zichtbaar zonder al die opgezwollen huid er omheen.
Wat ontzettend fijn dat jouw man met je meedoet, dat vind ik nou een ontroerend gebaar van solidariteit. Zeg dat maar tegen hem, hij mag ook wel een complimentje krijgen op deze eerste dag.
Ik ben zo blij voor je dat je er nu echt mee begonnen bent. En nu DOORZETTEN hè?

En Bacchus, hoe is het met jou?
En Marietje? ook al in de startblokken om een poging te wagen?

Hé Katrina, fijn dat je weer geschreven hebt. Ik dacht ze zal toch niet van de forumverslaving afgekickt zijn in haar vakantie? Hoe heb je het gehad? Nog nieuwe drankloze ervaringen opgedaan?

En Femmy, je bent een echt aantrekkelijk boegbeeld om nog meer stoppers over de streep te halen. Wat een enthousiasme. Ik herken in jou hoe blij en jubelend ik zelf was!

Hermiena, fijn dat je weer eens een lekker verhaal geschreven hebt. Alles goed met jouzelf?

Pffff, wat valt er veel te reageren zeg, en dat op een doordeweekse maandag...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Little, ik zie dat je ingelogd bent. Ik heb je ook een privéberichtje gestuurd omdat ik benieuwd ben hoe het met je gaat. Je was zo goed op weg, vorige week al vijf of zes dagen zonder drank! Hoe is het nu?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Satja,
So far, so good! Zit nu aan de tom-groentesap en de bubbels van de Spa komen uit mijn oren. Heb eigenlijk alleen een beetje hoofdpijn! Normaal lag ik op dit tijdstip te slapen op de bank en werd dan om uurtje of 3,4, wakker om dan naar bed te gaan en de volgende dag gewoon aan het werk. Mijn zoon van 8 en neefje van 10 hebben me bij een logeerpartijtje zo wel eens aangetroffen, waarop zij gewoon t.v. zijn gaan kijken, dachten dat ik sliep. Schaam me dood, toen ook al, maar blijkbaar niet genoeg.
Ik ben blij met alle bemoedigende woorden. Ga nu lekker naar bed om te lezen, hoop wel dat ik kan slapen, maar dat zie ik dan wel weer.
Zijn er altijd zo weinig mannen, of is dit toeval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad veel minder mannen dan vrouwen hier. Is dat een probleem?;)
Helder is een van onze die-hards en die heeft ook al een paar keer moeten bevestigen dat ie toch echt een man is.

Ik hoop voor jou ook dat je goed slaapt. Zou wel eens kunnen van niet de eerste dagen, maar dat verandert waarschijnlijk heel snel. Geniet maar van je rust, of je nu slaapt of niet.

Welterusten, je hebt het verdoend na deze eerste drankloze dag!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,

Hermiena, ik gun Satja en Tapas natuurlijk onwijs een gele trui maar het is waar, dag één is misschien wel moeilijker dan dag 60! Dus Beep en Bacchus mogen er ook één. Dag één is de dag dat je de hele tijd kan denken: 'ik kan ook morgen beginnen'. Dat maakt dag één zo moeilijk. Welterusten Beep! Of je kan slapen of niet, met een kater word je in ieder geval níet fris wakker!!!

gefeliciteerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...