Spring naar bijdragen

maandag 8 mei


Aanbevolen berichten

Mag het dan een gele trui zijn gebreid met pennen nummer 100 of zo? De mussen vallen hier van het dak, dus ik heb veel ventilatiegaten nodig.

't Is wel een hele eer om voor de tweede keer voorgedragen te worden, nadat ik ooit de eerste week al eens een geel topje ontvangen heb!

't Is echt waar, dag 60 is een stuk makkelijker dan dag 1. Soms lijkt het zelfs even alsof stoppen met drinken niet eens meer zo centraal staat in m'n leven. Dat gaat de goeie kant op!

Waar is Tapas vandaag trouwens? Zeker op auditie voor een avondvullende speelfilm?

Welterusten allemaal, ik moest allang in bed liggen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist weer eens even ouderwets door het forum heen zitten bladeren. Leuk te zien dat er nog een grote groep virtueel bekenden rond hangt. En met de blijvers gaat het zo te lezen allemaal erg goed. De nieuwe opzet leest ook een stuk prettiger, de inhoudelijke blokken apart, goed, en de dagdraadjes vor het minder gestructureerde deel. Leuk!

Even een korte update van de stand van zaken:

De doelstelling om 3 a 4 dagen per week niet te drinken is sluipenderwijs weer een grotere opgave geworden. Waar het aanvankelijk een bewuste keuze was om weer wat te drinken verwordt het al weer sneller tot een automatisme. Ik heb laatst bij het koken weer eens ouderwets een fles wijn naar binnen getikt. Spijt, neen, maar om te zeggen dat dat nou nodig was, ook niet.

Ik zit momenteel op een gemiddelde van 2 avonden per week niet drinken, is nog steeds stukken beter, maar ik moet dus weer op gaan passen. Ik ben ook weer op het punt dat ik de alcohol gebruik als extra energie-leverancier.

Ik ga de schema's de aankomende tijd maar weer eens iets strakker trekken. Het is toch zonde om de successen zo makkelijk te laten schieten. Het blijft voor mij wel een lastige opgave, zeker omdat de straf van het alcohol drinken (nog) niet al te zwaar is.

Ben benieuwd naar de verdere verhalen hier, en zal me hier de aankomende tijd wel weer eens roeren.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo alcoholdebaasjes en -bazinnetjes,
Even een verslagje van Mathilde die een dagje in Parijs was vandaag.
Een onhandige vriend moest per trein naar Zuid Frankrijk en had verkeerde ideeën over het overstappen in Parijs als je per trein reist. ( Mathilde heeft gunstige reisfaciliteiten op treinen)dus vriendje even begeleid.

Parijs met honderden terrasjes in de lentezon...!!!
Oei!
Vriendje op de trein gezet en toen nog 4 uurtjes zoetgebracht voordat de trein naar huis vertrok.
Overal dansten de glaasjes op de terrastafeltjes met fonkelende wijntjes en ik heb met gemak de verleiding kunnen weerstaan.
Eerlijk gezegd was het voor mij weer zo'n testcase en ik vertrouwde mezelf nog niet helemaal, zo in mijn uppie, maar ik ben weer tevreden over mezelf en voel me wéér een beetje sterker.
Heb wel bijna alles gelopen, in ieder geval vanaf Gare Montparnasse naar Gare du Nord.( Dat is een héél eind)
Via Jardin de Luxembourg. Twee uur over gedaan.Voel me ook wel een beetje een uitsloofster!
Tante Til liep op Cola light en Perrier.
Nou, dat wou ik even met jullie delen.
Wens iedereen en vooral Helder een zo goed mogelijke nachtrust en morgen een fijne dag.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Frank,

Jij was toch mijn grote voorbeeld dat soms minderen wél kan! Voor mezelf geloofde ik er niet in maar jij was degene waar ik het meeste geloof ik had dat het wél kon. Nou hoop ik voor jou dat je tijdig aan de bel trekt, maar eerlijk gezegd, als je niet aan het afglijden was ... zouden we je niet meer gehoord hebben! Blij dat je je weer eens meldt. Niet blij dat het minder goed gaat. Maar fijn dat je weer op de rem gaat staan.

je ziet wel dat een heleboel van je oude bekenden gewoon helemaal goed zijn blijven gaan he:

Fleur, Houtje, Hermiena, Piggelmee, Mathilde, Helder, St Maarten, Tony, Kika en ondergetekenden (en wie nog meer) gaan allemaal nog helemaal strak volgens plan.

We zijn er voor je als je ons weer nodig hebt, fijn weer van je te horen!

ps Satja wel te rusten
Mathilde, gewoon even een dagje naar Parijs! dat klinkt wel mooi hoor, en wat knap van je weer, 2 uur lopen op de cola light

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP,

Tja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat minderen wel kan! Als ik heel eerlijk ben haal ik mijn doelstellingen (nu) niet duurzaam, maar mijn algehele gezuip is wel aanzienlijk minder. Ik denk dat ik nu op een consumptie van 20 per week zit, dat had ik voor mijn doel tot minderen zeker iedere twee dagen op. (en nu zijn het één of twee avonden die de weekscore significant beinvloeden, het cafebezoek). Een aanzienlijke vermindering dus, en daar ben ik wel blij mee!

Ik heb nooit echt veel last gehad van katers of een brak gevoel,ondanks de grote hoeveelheden drank die rijkelijk vloeide dus ik moet wel blijven tellen. Wel merk ik weer duidelijk als ik gedronken heb dat ik aanzienlijk minder slaap en/of wakker lig. Ik moet me maar weer eens even echt afvragen wat de doelstellingen moeten zijn, en daar helpt dit forum, inclusief de kritische kantekeningen zeker bij.

Verder ben en blijf ik een natuurlijk een ras-optimist.

G> Frank

---
nog een beetje minder mag ook wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het gaat om of stoppen of minderen de oplossing is. Zoals Frankie al aangeeft gaat het erom dat je zelf tevreden bent over je drankgebruik. Ik ben zelf anderhalf jaar lang heel tevreden geweest met mijn 2 dagen per week drinken.. tot ik ging merken dat ik die 2 avonden , of soms maar 1 avond steeds meer ging drinken, en steeds meer schuldgevoel daarover kreeg.. die paar avonden werd steeds meer een struikelblok. Voor mij voelde stoppen als een enorme stap, misschien meer omdat dat mijn manier was om "alcohol de baas" te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...