Spring naar bijdragen

vrijdag 19 mei


beep

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen collega forumgangers!!
Allemaal nog tussen de klamme lappen?? Er staat altijd al een draadje als ik 's-ochtends op het forum kom, nu al bijna 0930!! Nou ja, het weer werkt ook niet echt mee zeg en ik wilde dit w.e. nog wel een vijver gaan plaatsen in mijn tuin. Die loopt op deze manier vanzelf wel vol.

Anjo: nogmaals veel succes!
Satja: collega "oudje", je kunt jezelf ook met iets anders belonen dan een recorder hoor, het is het gebaar enz...
Lola: hoe is het vanmorgen, kun je dag 3 bijschrijven op je lijstje? Ben je nog thuis, of naar vrienden gegaan toch? Hou contact hoor.
Tapas: ik hou het ook graag droog, dus misschien ga ik alleen naar het cafe.
Houtje: is de houten kop al wat minder??


Yesterday is history,
tomorrow a mistery,
today is a present

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beep,
Ben van plan om tuinschuurtje leeg te ruimen en afspraak te maken voor "groot vuil".
Op zolder staat ook nog e.e.a.
Verder geen plannen.
Leuk die vijver.
Kan tommy lekker gaan vissen.
Ga nu stoppen.
Heb helaas geen kamer alleen!!!
Ciao Tot later.
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiesmorgens..

en ja, ik stap net tussen mijn klamme lakens vandaan.. goh, was ik misschien toch wel wat moe. Heerlijk geslapen en daarna nog gelezen tot een uurtje of 11. Vandaag vrij en mijn huis maar eens gaan soppen, want na de deurenverbouwing van vorige week is er een flinke laag stof op en in al mijn kasten achtergebleven. Tijd om de boel te soppen en weer te ordenen.. altijd een goed middel om je lekker te voelen. Beter nog dan drank!!

Iedereen een fijne dag, en Anjo, heel veel succes vandaag met je sollicitatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo succes, zet hem op!! Ik duim voor je hoor.

Lola hoe gaat het nu met je? Lijkt me erg lastig voor je met zo'n vriend om dan van de drank af te blijven. Mischien moet je je eens afvragen of hij wel een echte vriend is?? Dat bedoel ik niet gemeen hoor maar het lijkt me gewoon niet zo'n geschikt iemand voor jou als je zelf wilt stoppen met drinken.

Tapas, heerlijk he alles ff schoonmaken, heb ik gisteren gedaan. Alles weer lekker fris, het regent toch dus buiten kun je ook niet zitten nu.

Houtje en Fleur, jullie al uit je dip? Hier gaat het weer wat beter hoor, kan de boel weer goed relativeren al barst ik nog wel steeds van de hoofdpijn!! Nou meiden hoop dat jullie je ook gauw weer beter voelen.

PP, ben je zo druk met de voorbereidingen van morgen? Heb je er zin in? Hoop voor jullie dat het een beetje mooi weer is en ieder geval droog blijft!! Ik hoor nog wel hoe het is geweest oke?

Helder ik hoop dat je je een beetje staande kunt houden morgen tussen al die dames, hahahaha!! Satja en Tapas gingen jullie nou ook mee fietsen? Ik weet het niet allemaal meer.

Nou ik ga ff relaxen moet zo nog werken en eten koken voor die tijd.

Ben vanavond later wel ff op msn.

Fijne dag allemaal,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen, twee collega's die stiekem zitten te internetten onder werktijd! Nou ja, 't is voor een goed doel zullen we maar zeggen...

Ik wou dat ik wat van de poetsneigingen van Tapas, Hermiena en Houtje had. Dat zou me een hoop geld schelen. Nou ja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen.

Fijn dat je zo lekker geslapen hebt Tapas, dat kon je wel gebruiken hè?

Mooi weer om een vijver te graven. :D

En om te fietsen... :( Onze dappere fietsvrienden moeten maar snel een lekker kroegje opzoeken morgen. Voor de duidelijkheid Hermiena, ik ga niet mee, ik heb een opleidingsdag morgen.

Perfect weer om een achterstand van opleidingsverslagen in te halen, dus dat ga ik doen vandaag.

Lola, hoe gaat het? Als dit vandaag je derde droge dag aan het worden is dan ben je goed bezig!

Beep en Kaab, jullie zijn wel lekker stoer bezig hè? Ik bedoel, zonder morren een week niet drinken en dan ook nog schuurtjes en zolders opruimen en vijvers graven? Niet eens depri? Niet craven? Niet tegen het weekend opzien? Gewoon fluitend de dag door? Dat wordt wat met jullie!!! Heel fijn hoor, dat het zo goed gaat.
Beep kan je al bij Tactus terecht? Ik vond de begeleiding eenvoudig en uitermate doeltreffend. Ik ben benieuwd hoe het voor jou zal zijn om aan de andere kant van het loket te zitten.

En Bierton, jij gaat ook goed hè? Je klinkt uiterst gemotiveerd.

Ik ben supernieuwsgierig hoe het Anjo vergaan is bij haar sollicitatiegesprek, dat gaan we vast later op de dag horen...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blub blub blub jaaaaaaaa heel langzaam kom ik boven drijven. Lang leven de medische industrie met pillenl en nu zelfs spuitje gehad nog nooit 4 dagen liggen kronkelen van de hoofdpijn........

zou het de straf van Boven zijn? Nee hoor daar geloof ik niet in.

Vandaag waan-zin-nig druk. Gelukkig heb ik een hulp (ben wel van koken, wassen strijken en hh maar niet van poetsen) afgezien van de thuishulp die komt voor "hoofdzaken" en heeft van de week 3 x gekookt....

jaaaaaaaaaa ik kan echt 40 uur achter de kassa morgen ik zie nog steeds groen en in alle winkels vragen ze of ik me wel goed voel.........

goed ik ga nu slingers rijgen voor het inhalen der spruitjes vanavond, eten maken, ex komt eten (romantisch !!!) met kids broodje hamburger tomaat/komkommer en een davitamon salade (heeeeeel kleine salade)...

logeertas inpakken met hockeyspullen (morgen om 8 uur !!!) hiephoi die gaat gelijk ná de vierdaagse....

Dochter gaat morgen na de hokkie.......die moet om 7.45 verzamelen geen tijden wel? terwijl ze 9 is en om 22 uur erin ligt ivm 4-daagse....... volgende week Hemelvaart einde van het PPS Emma (post-paas-syndroom).

voor onze Nieuwe DSM-V woordenboek heb ik in de aanbieding:

P.S.S. = post sinterklaas syndroom
P.K.S. = pre kerst syndroom
R.N.S. = als je dat allemaal hebt krijg je dat gratis in je auto, Randdebielen Navigatie Systeem

en ja, ik kom boven en blijf drijven maar moet het rustig aan doen. Dat gaat vandaag niet lukken vrees is maar met al die pijnstillers kom ik een heel eindje....

o ja en geen behoefte aan drank (dat scheelt).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,
Nee, heb nog niets van Tactus gehoord helaas, maar het gaat inderdaad goed. Ik ha d al eerder geschreven dat ik me niet kan voorstellen dat het zo eenvoudig blijft. Van craving geen sprake, al ben ik natuurlijk wel steeds ermee bezig, door veel op het forum te zijn en mezelf goed bezig te houden. Ik slaap beter dan ooit, dat helpt ook. Stoppen met roken vond ik veel en veel moeilijker.
Ik blijf een terugval verwachten, dit is te mooi om waar te zijn. Hoop gauw bij Tactus terecht te kunnen.
12 dagen alcoholvrij, dankzij jullie steun op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy, wat goed dat je het al zo lang volhoudt, mijn complimenten hoor! Je zou als alleenstaande moeder met zo'n kleine vast allerlei aanleidingen kunnen vinden om te gaan drinken, maar je doet het niet!
Er zijn vele anderen die ook van die fysieke ongemakken hebben ervaren de eerste weken. Bij mij was het de hoofdpijn en ik was ook ontzettend moe. Probeer het als een zegen te beschouwen dat je alles zo goed voelt.
Maak je je zorgen over de pijn in je zij? Ik heb begrepen dat de werking van je lever vrij snel weer herstelt als je niet meer drinkt. Dus misschien is ie zich aan het roeren?
Als je je zorgen maakt dan zou ik naar de huisarts gaan. Al was het alleen maar ter geruststelling.

Dit weer is inderdaad een goede reden om diep onder je dekbed weg te kruipen. Wat let je? Heeft je dochter (het was toch een meisje?) geen zin om lekker knus met mama in bed te gaan?
Lijkt me heerlijk!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iederen ook nieuwelingen welkom ik was een tijdtje afwezig. het gaat goed morgen isword 2 manden dat ik gestopt heb met drinken . ik had beetje druk met alles .thuis alles in orde brengen .logetjes . en een kleine diepje alles was me teveel en het lukte niet om dingens in orde te brengen lichamekijk gin ook niet goed ik was constand moe en mijn hele lichaam deed zeer tewijl ik niet meer drink en jij zou denken dat na stoppen met drinken ben je minder moe maar dankzij thuiszorg heb ik beetje mijn huis in orde gebracht en nu al paardagen dat mijn manetje en kind ziek thuis zijn .wij hebben verjaardag van mijn kind droog gevierd en dat was fijn .geen zorgen meer om rare dingen te zeggen of doen.het gaat redelijk goed allen afentoe die trek ... maar het word wel minder.en vroeger in zomer gingen we met vrienden in de tuin lekker glaastje bier nemen of een wijntje maar nu moet ik genoegen nenen met glaastje cola of ijsthee. soms vind ik het beetje saai dat ik niet meer kan drinken en soms vraag ik me af of ik tot einde vol hou.maar aan andere kant moet ik aan mijn kind denken en mijn man en pijn dat zij lijden als ik drink en mezelf raar gedraag.tapas trouwens ,ik heb helaas de interweuw niet gezien ik kon het steeds niet in tv gids kunnen vinden is het al op tv geweest of moet het nog komen? ik ben erg benieuwd. ik wens jullie allemaal hele fijne dag en tot volgende keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf deze week ook aardig verwend. Eindelijk heb ik mijn camera.. een Nikon d50, voor een klus, was wel raar hoor, gisteren gekocht betaald door een klant.. oh, doet u dit er maar bij en dat ook maar en wat heb ik nog over?? nou doe dan maar die rode tas nog en dat statief... en hoe duur is een snel kaartje? okee doe die ook maar!

en sochtends had ik ook al schoenen voor mezelf gekocht, dat doe ik 1x per 5 jaar, en de sandalen van 5 jaar geleden waren toch wel op. en dan nog de balcondeuren!! wat een enorme verwennerij!!

Nu heb ik nog 1 wens, en dan ben ik ook wel weer door mijn vakantiegeld heen.. namelijk een fatboy zitzak.. zodat ik op mijn balcon kan zitten, liggen, hangen, enz.. maar die wil ik via marktplaats kopen, spaar ik toch weer 60 euro uit.

Wat is het soms heerlijk om jezelf te verwennen, ik word er bijna verlegen van! en ik spaar misschien maar 10 euro per week uit dus die schoenen heb ik er ook alweer uit!

Het volgende probleem wordt kleding... ik ben ongeveer gelijk met het stoppen met drinken ook aan het afvallen gegaan. Omdat ik mezelf kennende anders het drinkgat met eten zou gaan vullen.. en ben inmiddels dus bijna 10 kilo afgevallen.. jaja.. dat is ook verwennerij!!.. gelukkig heb ik veel oude kleding bewaard, en ben ik nu van maat 48-50 naar maat 46 gegaan en ligt de lading maat 44 voorlopig nog in de kast!

wat een feest he!!

En nu komt zometeen de glaszetter en krijg ik ook nog eens een nieuwe ruit in de badkamer..... want die is er vanmiddag uitgewaaid... het houd maar niet op met mezelf verwennen!! hihiihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, je kunt jezelf niet genoeg verwennen,want je hebt een enorme prestatie geleverd!!
Wat die Fatboy betreft, dat is natuurlijk een duur merk, er zijn veel zaken die een nepperd verkopen voor veel minder, dus als het niet lukt via Marktplaats ofzo..

Hallo Ziba, ook al zo'n stoptopper!! Ik zit nog zo aan het begin, ben wel eens jaloers op jullie, maar ja, jullie hebben het ook dag voor dag moeten bevechten.


Anjo: hoe is het gegaan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
welkom. Fijn dat je er bent. Volgens mij komt het wel goed me je. Weekend drinken is lastig te doorbreken maar als je het morgen niet doet ben je al een heel eind opweg.

Ziba, fijn van je te horen. Ik denk dat jij helemaal op de goede weg bent. Gefeliciteerd!

En Tapas, goed van die verwennerij. Doet een mens goed. Heb ik woensdag ook gedaan, geen camera maar iets wat ik al lang leuk vond voor in m'n huis, een mobile a 9.50. Ik vertelde het m'n pa en die gaat me nu onder curatele stellen, zo'n uitgave! Ik ben soms wel heel blij met de mensen om me heen die m'n beperkingen (financieel en fysiek) zo nu en dan op de korrel nemen. En ik heb ook nog een tafelkleed gekocht! Dol dol.

Take care allen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
Ik ben nu 8 dagen gestopt en mijn partner is gewoon blijven drinken.
Op zich vind ik dat helemaal niet erg.
Hij drinkt best veel, liter wijn p.d. maar drinkt rustig. Ik had een liter al in een uur op. (daarna wel rustiger drinken)
Hij vind het erg goed dat ik gestopt ben en geeft complimenten daarvoor.
Ik heb er dus helemaal geen moeite mee dat hij naast me zit te drinken, maar ik ben wel snel geprikkeld en schiet soms uit mn slof als ik aan zijn spraak hoor dat hij n beetje aangeschoten is.
Ben zowiezo sneller geprikkeld nu ik gestopt ben. Maar daar zullen anderen toch ook wel last van hebben?? of niet???
Verder is het stoppen me tot nu toe erg meegevallen.
Voor mij is de moeilijke tijd tussen 1700-1900. Daarna wordt de trek minder.
Ik hoop dat je ook volhoudt!!! Iedere dag is er weer een!!!!
Groetjes
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kate,
Dit is voor mij dag 12, zondag hoop ik op 2 weken te zitten. Mijn partner is uit solidariteit gestopt met zijn biertje, maar ik geloof dat het me niet zou uit maken, ik wil zo graag stoppen en vind bovendien dat hij zijn eigen keuzes moet maken.


Trouwens, ondanks eerdere berichten vandaag wel heel moeilijk moment gehad: doodop aan eind van zware werkweek in de tram: stroomstoring door omgewaaide boom. Bijna 2 uur over gedaan om thuis te komen, vond mezelf erg zielig en wilde dolgraag troostwijntje(s). Heb fles in huis, niet gedaan, zit lekker aan de koffie, met troost Bounty en ga zo helder een film kijken, zodat ik morgen nog weet wat ik heb gezien, YES!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complimenten Beep! Dat was echt een moment dat je 'het verdiend had' hè? Dat ken ik!
Hoe meer van die momenten je overwint, hoe makkelijker het wordt. Dus wees er blij mee!

Kate, wat een mooie beeldspraak van die vrachtwagen en die sprinkhanen, ik zie het helemaal voor me. En het klopt hoor, wat je zegt.

Hé, ik duik er in want morgen weer een intensieve opleidingsdag. Nog een fijne avond/nacht en welterusten allemaal!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helllooooo!!!!!!!!!!!!!!!

Joe-hoe ik ben er weer. Zucht !!!!!!!!

Wat een toestanden vandaag. Als ik alles ga vertellen gaan jullie allemaal gillend naar de wc maar de fun (du-uh) was dat exje in de 300 km file zat, zijn broodje hamburger miste om half 5, we moesten om 5 uur weg naar de verzamelplaats, 10 km lopen en dan défilé (americain) maar Exje zou de kids brengen dus.... geen Exje.

Zelf kids gebracht. Exje kwam half uur te laat, kids liepen ergens in een polder (nieuwbouwwijk) dus Exje zei jij kent hier de weg breng je me even achterop je fiets? En heb je een broodje voor me onderweg???

DU-UH ik ga niet voor aap staan bij al die vaders en moeders van school met mijn ex achterop de fiets!!!

Dus ik heb hem in de achterbak gestopt en ik heb ge-sms-t waar die gasten waren in mijn RNS (jajaja) en ertoe gescheurd.

Toen naar huis, bloemen, snoepslingers en alles ingepakt en een waar festijn bij het inhalen gehad, onwijs leuk.

Daarna was minder leuk. Omdat ik op me kop kreeg ik denk wel terecht dat ik me door hem in de luren laat leggen, hij kan me zoooooooooooooo goed manipuleren .............. en nou baal ik dus weer vreselijk van mezelf.......... yuk.

Ik deed het dus voor de KINDEREN maar dat gelooft niemand. Ja, ik laat wel eens over me heen lopen maar ik heb toch klip en klaar gezegd tegen hem wat ik vond en dat ik me kapot geërgerd heb.

En ook dat hij in MIJN huis zonder iets te vragen naar boven loopt de badkamer in (nogal privé vind ik dat) om te plassen omdat de wc beneden bezet is met Dochter. Wat moet ik daar nou mee? Ik ben boos geworden maar het gebeurt steeds opnieuw.

Ik ben dermate uitgekafferd vanavond door twee ouders dat ik me in de luren laat leggen dat ik nu wel eens wil weten hoe dat zo komt.

Wie heeft er een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Houtje, ik ben echt de verkeerde persoon om dat aan te vragen. Ik ben juist helemaal het omgekeerde van jou als het om relaties gaat. Ik zet ze de deur uit, of ik vertrek zelf, en daarna wil ik ze nooit meer zien. Je hebt geloof ik twee hoofdtypes: zij die de relatie altijd op één of andere manier willen behouden en zij die alles doen om de relatie te verbreken of er helemaal uit te blijven.

Als het leven nou eens zo simpel was, hè? Dat je gewoon in één categorie valt en dat dan alles duidelijk is...

Maar effe serieus: voel je niet schuldig. Ik kan me best voorstellen dat het zoeken is hoe je dat doet met een ex waarmee je kinderen hebt. En ik snap wel dat je dat ook nog doet om je kinderen blij te maken. Maar dat het daardoor voor hem ook zo makkelijk wordt is natuurlijk iets minder geslaagd.
Jij bent er niet verantwoordelijk voor dat hij zijn vaderrol zo knullig invult. En dat weten jouw kinderen. Die gaan niet meer van je houden als je hem probeert te redden. Misschien wel in tegendeel, want als het je niet lukt dan denken ze dat jij er iets mee te maken hebt. Loslaten dus. En eerlijk zijn tegen je kinderen.
Heb ik toch nog wat gezegd...

Wat een oen trouwens (mag ik dat zeggen?). Zeker nog nooit gehoord of gemerkt dat er op vrijdag wel eens een paar files staan?

Welterusten, je klinkt weer als vanouds Houtje, en daar ben ik blij om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...