Spring naar bijdragen

dinsdag 23 mei


anjo

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Ik ben belachelijk vroeg wakker vandaag. Dus wil ik jullie allemaal een goede dag wensen.

Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik het geluk heb gehad om iemand te ontmoeten die mij ondanks mijn probleen wilt in huren. Ik wens jullie dat allemaal toe, iemand die bereid is om iemand een tweede kans te geven. Ik gun iedereen dat je zo'n mens hebt of tegen het lijk aanloopt als je hem nodig hebt.

Maak er wat van vandaag!!!

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, van harte met je baan! Wat heerlijk voor je en zeker dat je hebt kunnen vertellen over je alcohol probleem. Zo zie je maar weer, je bent veeeeeel meer dan enkel een mens dat soms teveel drinkt. Ik denk wel eens dat we dat vergeten. Vaak benoem ik mezelf eerst als "die persoon die niet met alcohol om kan gaan" en dan komt de rest pas. Maar er zit in ons allemaal natuurlijk nog zoveel meer.

En Femmy, maak een plan voor het weekend. En vertel het hier op het forum. En nee, je bent geen zeur, want dit zijn nou net de dingen waar we ons hier mee bezig houden. Hoe voorkom je een terugval in moeilijke tijden. En het zal best lastig zijn zo zonder vriendje en kinderen. Erken dat maar.

Het plenst hier ook maar ik denk dan toch dat het wel heel prettig is voor de planten. Mei en het gras was hier al verschroeit, en dan nog een lange (hopelijk warme) zomer voor de boeg. Dus dat beetje vocht mogen ze wel hebben van me.

Maar dat word veel spelletjes doen de komende dagen in hut op hei (hoh). En openhaardblokken halen! oooo, er moet zoveel mee. Alsof ik in de middle of no where ga zitten, maar het is gewoon in de redelijk bewoonde wereld hoor.

Fijne dag allemaal, en er zijn zoveel goede mensen die je elke dag weer tegekomt. Je moet alleen je ogen goed opendoen.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi, wat schrijven jullie veel! Wat leuk.

Dag 4 en ik moest gisteren echt op m'n handen gaan zitten. Was een lastige dag. Ik was zo moe en vond dat ik nog zoveel moest doen. En dan is zo'n "glaasje van het e.o.a." altijd wel een lekkere oppepper. Maar nee, ben maar een uurtje gaan slapen. Ben wel heel moe maar verder geen afkick gevoelens. Alleen dat slapen, dagen in bed. Maar ik lees het wel van meer van jullie dat dat de eerste dagen is en dan weer over gaat.

Maar verder voel ik me wel lekker. Ik heb ook wel ontzettend veel behoefte aan zoetigheid. Frisdrank, hoe zoeter hoe beter en chocola. En dat is nou net niet goed voor me. Maar goed, ik neem het maar even voor lief. En koffie! Heel veel koffie. Ook niet goed want dan tril ik niet van de kater van de koffie.

Ik was vanmorgen weer eens wat kwijt, mijn grote probleem, dingen kwijt raken. En op kater ochtenden loop ik me dan altijd uit te schelden van "moet je ook niet drinken" maar nu was ik iets gewoon kwijt. Zit blijkbaar in me, niet alleen door het drinken. Maar het voelt toch anders.
Snapt iemand dit??

Ik ga er weer een alcoholloze dag van maken, leuk
Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, heerlijk hardloopweer vandaag! mijn rondje heb ik al gedaan.

en wat betreft spullen kwijt raken? pfffff hier nog zo eentje en niet alleen als ik gedronken heb. Maar het voelt wel anders als je iets kwijt bent na een avond niet drinken.. toch? Dan weet je dat het niet van de drank komt maar dat je gewoon een chaoot bent. Ik doe hier niets anders dan langzaamaan troep maken en dan weer ordenen. dus bij tijd en wijle gaan hier weer wat vuilniszakken de deur uit. Rare eigenschap! Zo nu snel douchen en naar de bloedbank waar ik weer vrijwillig een uurtje met een naald in mijn arm ga liggen, ik lijk wel gek. Ik doe plasmaferese en dan fliteren ze de plasma uit je bloed. Kunnen ze weer brandwondenpatienten en zo mee helpen. Dus voor mij verplicht een uurtje ontspannen op een bed..

okee, ik ben weer weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal
Ik heb beloofd eerlijk te zijn.Dus dan nu maar met de billen bloot.
Gister heb ik een behoorlijke terugval gehad.Ik was de boodschappen aan het halen en kreeg
weer eens een paniekaanval in de supermarkt.En wat deed ik toen?Met het winkelwagentje snel naar
de voor mij en mijn vriend zo bekende plek gelopen en ..........gepakt,daarna trillend en wel naar de kassa.Als ik zo'n aanval krijg tril ik,beef ik,heb ik hartkloppingen en meer nare dingen.Dat had ik ook al toen ik nog geen alcohol dronk.Maar nu de gewoonte van wèl alcohol er zo in zit trapte ik weer in die valkuil!Eenmaal weer thuis nam ik een biertje en toen nog een.De aanval was inmiddels gestopt maar met de drank stopte ik niet.Ik weet het zo goed.Drank is geen oplossing voor mijn problematiek.Drank is juist een enorm probleem erbij.Dus op dag 6 de mist in.En vandaag mezelf weer bij elkaar rapen
en dat gaat me niet goed af.Depri,balend van mezelf.En ik vind het ook naar jullie toe een afgang van mij.Schaamte speelt erg mee.
Lieve forumgenootjes,veel liever had ik jullie beter bericht gegeven.
Ik wens een ieder hier een goede dag zonder ........ toe.
En ik hoop van jullie te horen-lezen.
Liefs lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,
Ik ben erg blij voor je dat je die baan gekregen hebt!!!
Gefeliciteerd!!!!:D
Dit is echt een hele stap voorwaarts.
Ik maakte me ook zorgen dat je niet op het forum verscheen na vrijdag.
Ik dacht al "Oh oh, dat is vast niet goed gegaan".
Maar gelukkig is die gedachte niet terecht gebleken.
Wanneer kan je beginnen???
Ik hoor nog wel.
Moet nu stoppen (ben op werk)
Ciao!!!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor die draad maakt niet uit.

Het is ontzettend vervelend vooral voor jezelf dat het gisteren mis is gegaan. Kon je wel nog stoppen of heb je de hele Albert Heijn meegenomen en achterover geslagen? Wat zei je vriend eigenlijk? Ik zou in dat geval (als je eenmaal besloten hebt: ik neem wat) nl. niet accepteren dat iemand zich ermee bemoeit.

Dat je die paniek hebt komt denk ik ergens anders vandaan.... enig idee? Want het is eigenlijk een leermoment (je let ff niet op en hup, een Gremlin uit je rugzak)......

Stel voor: jij bent van de Cactussen en je moet mij (Lola) helpen, wat zou je mij dan vragen, willen weten enz. Iki stelde dat ook aan Pietje voor maar die was te druk denk ik (en weer in het gareel) maar het is zo moeilijk als je nog niet zo'n lange termijn erop hebt zitten omdat je dan denkt dat alle winst weg is (niet dus).

Sterkte en blijven schrijven Lola !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Houtje,mijn vriend was nog aan het werk gister.Hij baalde wel en ook weeer niet want hij vond het wel een goed excuus om zelf extra veel te drinken.Ik heb vandaag inderdaad het gevoel dat de winst weg is.Maar ik weet wel dat dat misschien niet helemaal zo is.En die paniekaanvallen-veel mensen met borderline hebben dat.Ik kreeg het toen ik 15 was en er thuis veel problemen waren.Dank je voor je reactie!!!
Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat weet ik dat je dat ook aan mij schreef Houtje,

In mijn geval geldt:

Tactus zou zeggen: valkuil ontdekt! extra allert zijn als je alleen bent. Geen piekers toestaan nu, geen niet helpende gedachten toestaan. Doorgaan waar je was. Dát zou Tactus zeggen.

Tactus zou ook zeggen; je bent zo enorm knap bezig, ga dáarmee door.

En dat doe ik dus ook. Doorgaan!

Lola, zeg geen sorry tegen ons, je stelt jezélf al teleur, voel je niet schuldig tegenover ons. Ik begrijp dat gevoel, had ik ook, maar het helpt niets of niemand, en zeker niet jezelf!!! En Lola, Anjo schreef naar mij iets heel goeds, toen het misging, nl: we zijn toch niet aan het ganzenborden, zo van, ga terug naar het begin ofzo!?! Inderdaad, dit is geen ganzenbord, gewoon verder waar je gebleven bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je PietjeP.
Ik help er inderdaad niemand mee met dat rot schuldgevoel!En ik heb vandaag meteen kontakt gezocht met alles wat ik aan hulpverleners heb!Maar jullie doen me ook heel erg goed!Het is ook heel belangrijk voor me om te blijven schrijven en te delen.Anders zit ik me suf te piekeren en mezelf af te kraken.Daar ben ik nl. wel heel goed in.
Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,

Knap van je dat je het hebt verteld en fijn dat je er weer bent.
Je ziet aan anderen hier dat je na zo'n terugslag weer op kunt krabbelen en vol goede moed weer door kunt gaan.
Je doet er alles aan, top!

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad géén ganzeborden... dat vind ik wel een goeie vergelijking.
Nog beter dan die van "heb je ooit wel eens een dieet gevolgd zonder één keer te snoepen"?

Toevallig zit ik zelf aan het einde van een vermoeiende dag tijdelijk (hoop ik) ook behoorlijk in de put (o.a. financiele gevolgen die eraan komen uwv toestanden).....

En dan is het super moeilijk om te denken "NIET NEGATIEF DENKEN", denken wat je WEL hebt bereikt en niet wat je NIET hebt bereikt.....worden jullie dan ook zo sjaggerijnig en kan je wel uitvallen tegen iedereen?

Pfffff, en iedere keer die Gremlin maar weer een knal geven als hij zijn kopje uit de rugzak steekt....

o ja en ontspannen, laat los......

uitademen.....

pfffffffff.........

ik ga maar even thee zetten denk ik terwijl ik aan het koken ben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik houtje!En ik heb ook positief nieuws!Net nu krijg ik van 2 vroegere klasgenootjes/vriendinnetjes van toen een kaartje.Ze hebben me via mijn broers getraceerd en denken nog veel aan mij.Zo raar.Want zij waren geen vriendinnen of zo.Gewoon los van elkaar.En beide meiden vragen me of ik nog alssjeblieft kontakt wil!Nou,wat kan een mens zich meer wensen op zo'n dag?????Ik heb me voorgenomen beide meiden wat van me te laten horen.Nog niet het hele verhaal.Maar toch....Ik mag wel dankbaar zijn voor zulke lieverds!
Dus een positieve wending en stimulans voor mij.
Een beetje blije Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik ook weer eens.

Fijn dat je weer terug op het honk bent PP!

Femmy, hier vertellen wat je op je hart hebt is geen zeuren! Mijn reactie op jouw 'zorgberichtje' was ook echt niet zo bedoeld hoor. Ik wilde alleen proberen een andere wending aan je gedachten te geven.
Anderen hebben het al gezegd: schrijf ons wat je gaat doen dit weekend. En beloof nu alvast dat je contact zult houden, wat er ook gebeurt!

Sien, fijn dat je nog steeds niet gedronken hebt. Dingen kwijt zijn heb ik nooit gehad, zelfs als ik stomdronken was lag alles nog precies op de goede plaats en had ik de glazen en flessen netjes opgeruimd.
Maar die verbazing dat je een bepaald probleem nog steeds hebt is heel herkenbaar. Bij mij is dat verstrooidheid 's morgens. Dat je in een kamer staat en niet meer weet wat je daar kwam doen bijvoorbeeld. Of dat je iets boven gaat halen en als je terug beneden komt heb je van alles en nog wat gedaan behalve dat ene ding meegenomen. Ik dacht altijd dat dat door de kater kwam maar vorige week had ik dat op een ochtend gewoon weer, krijg nou wat! Dan ben ik gewoon niet geconcentreerd of zo, gek hoor.

Lola, goed van je dat je hier geschreven hebt wat er gebeurd is. En petje af dat je het niet meteen opgeeft! Hoe staat je vriend er tegenover dat je nu weer wilt doorgaan met stoppen? Als je zijn steun niet krijgt moet je maar eens goed nadenken wat je wilt.
Wat leuk, opeens die berichtjes van oude vriendinnen! Ik heb vorige week ook een mailtje gekregen van een oude klasgenoot (en voor mij is dat toch echt langer geleden dan voor jou vermoed ik), we hebben nu een eetafspraak gemaakt. Leuk!

Emma, een intrigerende gedachte hè, dat zo'n forum ook gewoon groepsdynamiek heeft. Ik had nog nooit op een forum geschreven en ik verbaas me over de diepgang en de echtheid er van. Laatst zei ik nog tegen iemand: er is veel liefde op de wereld, zelfs op een internetforum voor alcoholverslaafden ervaar ik dat...

Wat mij betreft:
Het is toch wel gek dat de behandeling nu afgelopen is. Dat voelt een beetje alsof ik losgelaten ben. Ik merk dat ik vaker dan voorheen me afvraag of ik niet gewoon een keertje wat zou kunnen drinken. Soms denk ik dat ik het wel zou kunnen, twee glazen drinken. Maar meestal weet ik wat een onbegrensde doordrammer ik ben als ik eenmaal begin. Het doet me goed dit op te schrijven, nu gaan de alarmbelletjes rinkelen en weet ik dat ik op moet passen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NEEEEE, Satja

het is inderdaad véél te moeilijk, 2 glaasjes. Het klinkt zo onschuldig maar het brengt veel bij je teweeg als je eraan toe gaat geven!!!!

Je gaat toch een eind terug erdoor, zelfs in je zelfvertrouwen!!!

groetjes

Pietje Puk

trouwens, tante Til, ik heb je hier ook niet meer gezien!! toch niet nog moe van het fietsen he???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik geloof dat ik me daar iets bij voor kan stellen PP. Dat je ook in je zelfvertrouwen terugvalt als je weer drinkt.
We zijn ons toch allemaal aan het losmaken van drank en als je weer een keer drinkt dan zit je misschien ineens weer meer vast?
Ik ben blij met je waarschuwing en ik realiseer me nu dat al mijn vragen gisteren niet alléén maar nieuwsgierigheid waren. Misschien zocht ik stiekem ook wel naar een zetje, dat je zou zeggen: het is wel oke om een keertje te drinken.

Bedankt dat jij zo helder bent om me dat zetje niet te geven!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, Gefeliciteerd! Zo zie je maar... soms zit het mee he :-)

Gisteren werd ik ook weer geconfronteerd met overmatig alcohol-gebruik (niet door mezelf hoor...) och och och wat is het toch een ramp als je er nuchter naar kijkt. Wat doen de mensen zichzelf aan... ze zijn onverstaanbaar, kunnen niet normaal bewegen, weten morgen niet eens meer dat ze eigenlijk sorry tegen een hoop mensen moeten gaan zeggen... zijn morgenvroeg een gevaar in het verkeer, áls ze al naar het werk gaan... heel erg apart als je daar zelf, als "bewezen alcoholist maar nu even niet", nuchter naar kijkt. Eye-opener.

Dames (ik zie alleen maar dames hier ;-) keep up the good work! Het positieve straalt er van af en ik vind dat prachtig, inspirerend, motiverend, gij zijt mijn muze. Hou vooral vol.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, feitje: mijn score is 15-3, vijftien dagen sinds ik stopte met slempen waarvan drie dagen wel wat gedronken... dat was wel anders... mijn dank aan alle forum-leden! en aan mezelf natuurlijk.

prikprik (Waarom hoor ik niets meer van nieuwkomers Dre en Jbo?)

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om wel wat van jou te horen water. 15-3 is een prachtige score! Dank vooral aan jouzelf!
Ik zit op het honk vanavond, maar dat komt gewoon omdat ik achter m'n pc dingen zit uit te werken. En dan af en toe kijken of er wat te beleven valt hier op het forum. Stil vanavond, maar dat is wel vaker op maandag en dinsdag.
Ik word wel een beetje nieuwsgierig naar je. Wat voor effect heeft zo weinig drinken op jou? Enne....wat voor situatie zit jij in? Werk? Partner?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk ook achter de pc, Satja, automatisering is een 24/7 job als je er diep in zit... zo dat is dus mijn werk :-)
Het effect van weinig (meestal niets) drinken is erg plezierig: ik onthoud meer, reageer adequater, ben liever en leuker, krijg meer respons van de mensen om me heen...
Weet je, ik speel al vanaf mijn jeugd gitaar, en als ik dit gevoel moet omschrijven: ik ben nu zuiverder gestemd en afgesteld. Ik hoor het zuiverder en het klinkt beter.
Partner? Ja. We waren even uit elkaar maar ik wist dat dát mede door mijn gedrag kwam dus ik kom terug op mijn foute schreden en daar wordt positief op gereageerd. Wat de uitkomst wordt, geen idee, maar het voelt vooralsnog goed.
Dat is ook zoiets, sinds ik minder drink heb ik meer tijd voor, meer geduld met, meer rust in mezelf...

en jij dan?

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, ik kom ook nog even kijken.. enne, ik benecht niet zo'n schoonmaakwonder hoor Satja, had ik donderdag geschreven dat ik mijn huis lekker zou opruimen, het is nu dinsdag en nog steeds dezelfde puinzooi.. grmpffff.. maar vanavond heb ik de bovenverdieping gedaan.. dan kan daar alle troep heen die beneden in de weg staat... verder moet ik nog een HTM vinden (handige timmerman ofzo) die me helpt om deurtjes in een kast te maken, kan daar ook weer van alles achter.. wel vandaag grastapijt voor op mijn balcon gekocht en dat is echt erg mooi... maakt het balcon geslotener. En weer eens trek gehad, gisteravond en vanavond ook wel.. maf... maar doe er niks mee.. gisteren vervangen door vreten maar dat is ook weer zo zonde, dus vandaag cold turkey.. en dat ik eindelijk heb schoongemaakt zal ook wel meehelpen... er is weer een beetje orde hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,
Voel me erg gemotiveerd, ik ga ervoor.
Wat je zegt over zuiverder afgestemd zijn, water, ik dacht vandaag nog: mijn hersens werken beter als ik niet drink. Er schieten me allerlei nuttige dingen te binnen, op het werk denk ik sneller aan van alles.

De twijfels over weer drinken die ik bij eerdere pogingen had wil ik niet meer in mee gaan, ik heb mezelf na zovele vele pogingen nu wel duidelijk gemaakt dat matigen niet lukt. Of de oorzaak nou een stof in je hersenen is, de drank zelf, een ingesleten patroon, oude onzekerheden die in een roes verstopt kunnen worden.... wat maakt het eigenlijk uit.


Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...