Spring naar bijdragen

1 Juni 1jaar 1feest


helder

Aanbevolen berichten

Wat een gelukkig morgen


Het is niet zomaar een donderdag, nee dit is de donderdag van onze Fleur.

Onze grote roerganger en voorbeeld voor allemaal is jarig.

Lieve beste Fleur gefeliciteerd met je verjaardag, en heel jaar rond zonder drank.

Gewoon geweldig!!!

Maar ook dank je wel, dat je als kapitein koers houd voor iedereen, en nieuwe maatjes
altijd persoonlijk welkom heet aan boord, hier op het forum, fijn dat dat jij voor ons uit gaat.

Jij verdient je strepen met eer.

Een scheeps maatje:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,

Op de fiets naar huis van school dacht ik ik weet nog dat ik 50 dagen droog was en trots.
En dat gedicht van Bino !!! Weet je nog? Wat hebben we veel meegemaakt ...

Ik wil je heeeeeeeeeeeeeeeel erg feliciteren met

:present::present::present::present::present::present::present::present: MET EEN HEEL JAAR NUCHTER :present::present::present::present::present::present::present::present:

Ik moet nu weg maar .... je hoort nog van me. computerproblemen (die Houtje niet op kan lossen, grrrr)

Je bent gewoon super !!!!!!!!! Het is een eer jou hier op het forum te hebben, dat meen ik. En voor velen een inspiratie. Dank je wel dat je er bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag lees ik jullie berichtjes en ik moet zeggen dat iedereen, ondanks af en toe een uitglijder, goed bezig is.
Met mij gaat het redelijk goed maar het weer wil niet zo goed met mij samenwerken. :huh:

Zit ik hier achter (voor) mijn pc en weet gewoon niet wat ik moet vertellen!!! Daar baal ik zo van, want zo gaat het mijn hele leven al.
Ik ben heel introvert zowel persoonlijk al schriftelijk zo als nu blijkt!
Om de twee week heb ik een gesprek met mijn verwijzer en psychiater en heb nieuwe medicatie gekregen: efexor en serequel, die laatste is zeer sterk want maandagmiddag ben ik in slaap gevallen en mijn vriend komt van zijn werk thuis en ik schrik wakker en huppel onder veel excuses naar de keuken om met het eten te beginnen. Mijn vriend laat de hond uit (geschrokken, denkt natuurlijk: die heeft wat gehad!) en ik val zo om, boembats in de keuken. Ik had die medicatie voor het slapen moeten innemen en niet midden op de dag. Heb hiervan een dikke bult op mijn voorhoofd gekregen en mijn rug is pijnlijk.

Maar genoeg over mij, ik wou ff zeggen dat ik veel steun vindt uit jullie berichten en moet mijzelf van af nu maar eens dwingen om actiever te zijn op dit forum!
Zo en nu jullie:D

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Erica,
jee meid, wat ellendig dat je dan geheel nuchter toch de dag nog eindigd met een bult op de bol. Maar wat suf van je arts of apotheker dat ze je niet gezegd hebben dat je het 's avonds in moet nemen. Waarschijnlijk het liefst op het randje van je bed zodat je meteen mooi in slaap kan vallen.

Over intorvert zijn: soms is zo'n forum dan wel makkelijker om eens wat meer te delen met de mensen die hier op schrijven. Lekker anoniem (nou ja, de meeste dan) en dat kan best een goede oefening zijn om eens wat meer te vertellen over jezelf. Misschien er gewoonte van maken om op een vaste tijd van de dag te vertellen wat je daarvoor hebt gedaan. Al is het maar het boek wat je leest, of iets op tv gezien, de "zomaar" dingetjes van de dag. En voor je het weet ontpop je je als een schrijver die niet van ophouden weet!
Gezellig toch?

Nou, ik ga nog heel even liggen, nam vannacht een pammetje in maar die is nog niet uitgewerkt.
tot later,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeliciteerd Fleur, wat een prestatie!

Ik ben nog lang zover niet. Het blijft een geworstel van wel/niet en weer wel. Word er erg moe van. Maar blijkbaar vind ik het nog steeds de moeite waard om te drinken anders had ik het toch wel gewoon gelaten? Toch?
Maar ik lees liever mee dan dat ik veel schrijf. Vind het lastig om steeds te moeten vertellen dat het nog steeds niet goed gaat.
Maar ik heb wel heel veel aan jullie verhalen, dank daarvoor.

Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas,
Wat een gedoe zeg, op dat werk van jou, maar wat een opsteker hoe je daar nu mee om kunt gaan.
Daar mag je jezelf wel een ferme schouderklop voor geven! En een van mij!!

Fleur, een jaar, wat een mijlpaal, feestje vandaag?:musicnote: Een vitueel kadootje van mij in ieder geval.

Houtje, jij hebt vandaag veel steun nodig? Wat kan ik (we ) voor je doen??

En Erica, goed plan elke dag een stukje, maakt niet uit waarover, maar naamate je het meer doet wordt het makkelijker.

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, gefeliciteerd! Wat ontzettend goed!

Tapas, je zou zo'n man toch. Al maakt een kat in het nauw rare sprongen, toch niet netjes.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er enoeg van hebt. Hopelijk kom je deze dag ongeschonden door en dan een week niets. En je heb genoeg thuis te doen, geen reden om in een gat te vallen toch?

Erica, nooit vertrouwen op etiketjes. Ik heb het ook gehad met slaaptabletten drie maal daags bij het eten! Gelukig was ik nog wakker genoeg om het zelf te zien.
Een dagboekje bij houden kan je echt helpen. Ik heb dat ook een tijd gedaan om zicht op mezelf te krijgen. iK ben van de wisselende stemmingen En het hielp echt om inzicht te krijgen dan, die stemmingen heb ik nog steeds. Wat het forum betreft, gewoon schrijven! Ik vind het al leuk om van je te horen.

Kathrina, blij dat je er weer bent.

Helder vervelend dat je hoofdpijn hebt. Ik herken het wel, mensen willen helpen terwijl je dan eigenlijk over je grenzen gaat.

Verientje, ja ze zijn lief, he? Nee mijn kinderen konden niet naar de vrije school bij terugkomst naar nederland. Hun Nederlands was te slecht, alleen met je moeder babbelen of alles in het nederlands, da's andere koek.
En ja, het was heel vreemd om met de spulletjes in mijn handen te zitten. Ik was weer even 15 jaar jonger met klein spul in mijn huis. En dan nu voor een kindje van mijn kind. Ook een beetje verdrietig, want mijn vriendin waar ik het mee deed is overleden. Verdrietig maar ook dankbaar zij een vriendin van me was.

Houtje, ik snap je beter dan je denkt. Ik was getrouwd met iemand met een hele goede baan.
Dan lijkt het wel alsof die ambtenaren een stofje of zo in hun oren krijgen. Nee mevrouw u heeft geen recht op niets want uw man bla bla Totdat 5 jaat later bleek dat ik er wel recht op had gehad.
Maar toen had ik me al finaal de fles in gewerkt, schoonmaken, in de bediening etc. en twee pubers die het boek der puberteit goed hadden doorgewerkt en tot de laatste letter hebben uitgevoerd. Plus een peuter en een studie. Waar zijn goede banen toch als je ze nodig hebt?
Stappen achteruit zijn moeilijk, ik had die angst ook vooral voor mijn kinderen. Dat wilde ik niet voor hen.
Nu zeggen zij was je maar eerder gescheiden mama, dan hadden we de oude mama pre-drank nog gehad.

Maar ik dwaal af, ik denk nog steeds dat mijn advies niet zo slecht is want je doet dat immers al.
Mijn buurvrouw geeft advies mbt de WAO zij heeft moeite met mensen extreem verlegen en daardoor kijkt ze wat nors werd dus nergens aangenomen. Zinvol werk maar per telefoon, daardoor blijft ze recht hebben op haar uitkering.

Ik probeer maar met je mee te denken.

Iedereen een fijne dag.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fleur,met beide van harte gefeliciteerd!!!!!Een jaar zonder.....yep!!:rose:
En ook nog jarig.Sorry meid,dat wist ik dus niet.Goed dat het forum er is want nu kan ik je:present:
geven.
Houtje,ik weet echt geen goede goedkope wasdroger!
Houtje en Kate bedankt voor de berichtjes.
En Satja ik heb naast Tactus ook een psychiater met alles dr op en dr an-ik bedoel iemand die wekelijks langskomt voor mn psychische problematiek.
Anjo,het gaat inderdaad zwaar->hoeveel zintuigen heb ji in vredesnaam?Maar nog steeds knokkende hoor!
En iedereen,laat vandaag het begin zijn van een maand waarin we elkaar weer zullen steunen, af en toe
een goed gemeende prikkel uitdelen.En de ditjes en datjes met elkaar kunnen delen.
Ik ben moe want mijn stomme pc valt steeds weg en ik maar opnieuw beginnen.
Dit is dus zo'n stom ditje:als mijn pc het maar niet begeeft want ik kan geen nieuwe betalen nu!
Liefs allen,ook Beep Erica PP Helder en anderen waarmee ik weinig kontakt heb maar hun inbreng wel waardeer.Ja hoor Erica->ook die van jou.Zo herkenbaar.
Knuff Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja en nu een datje(alhoewel datje?).Ik heb alleen nog maar in bed gelegen vandaag en sinds
gistermiddag gehuild en geschreeuwd.Mag dat?Ik had enorm de blues over het verlies van mijn ouders.
En zonder alcohol moet je er op een andere manier mee omgaan.
Het doet zo'n pijn.
Nu wil ik even niet meer schrijven want de tranen lopen alweer.
Sorry luitjes.
Maar ik ben met hen een deel van mezelf verloren.
Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha,
moet even m'n verhaal kwijt. Net de arbeidsdeskundige van het UWV aan de telefoon gehad. Nou blijkbaar is het verhaal zo duidelijk dat ik de rest van m'n leven 80-100% arbeidsongeschikt blijf. Ik moest wel even slikken. Jee, dus.. nooit meer, afschreven, weggestopt.... Maar ook, voor de rest van m'n leven ben ik af van die herkeuringen, geen gedoe meer en als ik kan mag ik altijd weer gaan werken met als vangnet de WAO. goh. Als ik dat zo opschrijf is het eigenlijk wel een luxe verhaal.

En hij was vreselijk vriendelijk. Ik MOCHT naar een reintergratie bedrijf, ik MOCHT bij hem langs komen, ik MOCHT bijverdienen, ik MOCHT hem altijd bellen. En vragen hoe ik me voelde, of ik niet aan het isoleren ben, of ik niet vereenzaam, of ik nog wel buiten kom etc. etc. En of ik erg geschrokken was van deze mededeling.

Maar het voelt duaal. goh, moet het even laten bezinken.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Als het je helpt mag je schreeuwen en huilen, hoor.
verlies van dierbaren doet nu eenmaal zo'n verschrikkelijk veel pijn. Daarmee omgaan is zo persoonlijk daar zijn geen regels voor.
Niemand kan je daarin advies of troost geven.

Wel geloof ik dat de liefde die tussen dierbaren bestaat blijft bestaan. Houden van blijft een werkwoord,
snap je wat ik bedoel. Als ik iemand heel erg mis dan steek ik vaak een kaarsje aan, soms praat ik tegen ze of geniet ik nog even na van het verleden.

Rouwen gaat in fases en alcohol kan die fases belemmeren. het vinger tussen de deur gevoel gaat voorbij om dan soms actuut weer even op te komen. Uiteindelijk komt er dan een soort berusting in de plaats maar het blijft altijd pijn doen. Het helpt mij altijd om te denken dat die persoon rust heeft.

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi emma,

Ik kan me helemaal voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt. Maar wel een luxe toch?
Je mag zelf keuzes gaan maken die het beste voor je zijn.
Er bestaan zoveel verschillende manieren om in deze maatschappij te staan en een bijdrage te leveren.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal;
Bedankt voor de lieve woorden, vandaag een jaar alcohol-vrij; ik ben er trots op en hoop zo door te gaan. Het is niet mijn verjaardag vandaag, hoor. Maar wel een klein feestje evengoed.
Bedankt en allemaal sterkte met jullie alcohol-de-baas- worden, op welke manier dan ook.
Groetjes, en liefs van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur,

hier spuit 11, beetje laat maar wel zeer gemeend:

heel hartelijk gefeliciteerd en heel veel succes het komende jaar. Jouw inspiratie heeft ook mij zoals je weet enorm geholpen.

Veel dank tot nu toe maar nogmaals:

hartelijk gefeliciteerd, een mijlpaal die veel belangrijker is dan een verjaardag

groetjes

Pietjepuk

:):sun::heart::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola en de rest,

Voel me al een stuk beter, ben net terug van gesprek met verwijzer en heb mijn gal gespuwd.

Ik heb af en toe moeite met mezelf! ben zo onvoorspelbaar, maar probeer nu wat vaker te reageren op de binnenkomende berichtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

van harte proficiat met je éérste jaar:present:

Geniet maar lekker van je behaalde overwinning op dat alcoholduiveltje!!! Weer iemand die hem heeft verslaan. Wie is de volgende? We krijgen hem wel klein met z'n allen!!!

Je mag jezelf wel ruimschoots belonen vandaag hè, doen hoor!!!:musicnote:


liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Fleur,
Van harte meid, fantastisch.
Al bijna 2 pagina's vol met felicitaties !! Leuk he? Als dat geen reden is om trots op jezelf te zijn en er nog minstens een jaar aan vast te knopen weet ik het ook niet meer.
Ga je iets leuks, iets extra's doen om het te vieren? Je hebt het verdiend!
Ook van mij virtuele bloemen!! :-) :-)
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiep hiep hoera voor onze Fleur!!

Fleur, Kanjer, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!! Tuurlijk wordt het vandaag een feestje voor je!!! Je hebt het heel goed gedaan en ondanks dat je het zelf moeilijk hebt sta je altijd voor iedereen klaar met wijze raad en daad!! Bedankt daar voor!! Je mag reuze trots op jezelf zijn hoor.

Veel liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...